Miten perustetaan kennel? Mitä kursseja pitää käydä, auttakaa alkuun?
Koirankasvattajaksi
8
217
Vastaukset
- Kasvattaja
Kennelliiton kasvattajakurssi pitää käydä ja suorittaa lopputentti hyväksytysti. Tulos on voimassa muistaakseni pari vuotta, jonka aikana kennelnimi tulee hakea. Kennelnimen saamiseen tarvitaan rotujärjestön puolto.
Pitää muistaa, että kasvattajalla on iso vastuu. Sikäli ajatus "perustaa kennel" tuntuu vähän oudolta. Taidat olla aika nuori vielä. - Kenneltar
Oon juu super nuori. Anteeksi jos sanamuodot tai huonosti ilmaistu kysymys häiritsi. Pkele.
Tarviiko koiria käyttää näyttelyissä? - JenN
Ehkä nyt rauhassa kasvat aikuiseksi, ja mietit sitten uudemman kerran asiaa :) Tietotaito kasvaa iän myötä, nyt näytät olevan niin hukassa XD
...kun ei perusteet edes ole hanskassa :D- Kenneltar
Olen 30-vuotias villakoiraharrastaja ja minua kiinnostaisi kovasti alkaa koirankasvattajaksi. En kuitenkaan koirieni kanssa pyöri kamalasti koirapiireissä, tai pidä yhteyttä kenneleihin josta omat koirani ostin. Siksi kysyn asiaa keskustelupalstalta, ja tyhmänä tietenkin oletin että täältä saisi asiallisia vastauksia.
Uskon, että monet vastaajista haluavat piruilullaan vaan pönkittää 'omaa paremmuuttaan'. Hienoa, jos saatoin olla avuksi.
Ymmärsin kyllä, että vastaukset on parempi hakea muualta. Jotenkin kuvittelin, että täällä saattaisi olla ihmisiä joilla on kokemusta aiheesta.
Kiitos kaikille vastanneille! - Ei lastenleikkiä
Kenneltar kirjoitti:
Olen 30-vuotias villakoiraharrastaja ja minua kiinnostaisi kovasti alkaa koirankasvattajaksi. En kuitenkaan koirieni kanssa pyöri kamalasti koirapiireissä, tai pidä yhteyttä kenneleihin josta omat koirani ostin. Siksi kysyn asiaa keskustelupalstalta, ja tyhmänä tietenkin oletin että täältä saisi asiallisia vastauksia.
Uskon, että monet vastaajista haluavat piruilullaan vaan pönkittää 'omaa paremmuuttaan'. Hienoa, jos saatoin olla avuksi.
Ymmärsin kyllä, että vastaukset on parempi hakea muualta. Jotenkin kuvittelin, että täällä saattaisi olla ihmisiä joilla on kokemusta aiheesta.
Kiitos kaikille vastanneille!Ymmärräthän että kysymyksiesi perusteella vaikutat aika kokemattomalta, lukijoilla ei ole muuta mihin perustaa kuvaansa sinusta :)
Koirankasvatus on erittäin vaativaa. Kuten tuossa jo mainittiin niin kasvattajakurssi on käytävä ja kennelnimi anottava. Verottajan on myös saatava kaikki tieto kasvatuksen rahatoiminnasta. Sinun on myös perehdyttävä sairaan hyvin rotuun jota haluaisit kasvattaa, peruskasvatus ja koulutus, luonteenpiirteet, terveydelliset asiat, sukulinjat, rodunomaisuus.
Jalostuskoirilla kuuluu löytyä näyttelytulosta joka vahvistaa koiran rodunomaisuuden. Tämä jotta vältytään jalostukselta joka muuntaisi rodun ulkonäköä.
Genotyyppi ja fenotyyppi kuuluu olla hyvin tiedossa jokaisesta jalostukseen käytettävästä yksilöstä.
Kustannuksia on paljon, hyppymaksu, narttuvuokra, terveystarkastukset, ultra, progetesti, keisarinleikkaus, pentujen ruokinta, madotus ja hoito, emän hoito ja ruoka, mikrosirutukset, pentutarkastukset, rekisteröinti. Riskejäkin on paljon, tiineysajan komplikaatiot, keskenmeno, astutuksen epäonnistuminen, synnytyksen komplikaatiot, pentuajan kuolemat..
Minusta jos ryhtyy kasvattajaksi niin on tiedettävä eritoten kaiken vastuustaan rodulle ja kasvateilleen. - ei vaikeaa
Kenneltar kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille!Mitään kasvattajakurssia ei ole pakko käydä. Ei myöskään ole pakko käyttää koiraa näyttelyssä. Kennelliiton sivuilta löydät tiedot rodun rekisteröintivaatimuksista ja kun ne täyttyvät ja sinulla on sopiva narttu ja uros tiedossa, niin siitä vaan pentue tekemään. Jos sinulla on itselläsi sopiva uros ja narttu, niin homma helpottuu huomattavasti.
- kannattaa alkaa
Mikäli haluat kuulla ja lukea itsestäsi pelkkää sontaa kasvatustyöstäsi ja myymistä koirista. Sitten siihen haukutaan vielä jo sinulla olemassa olevat koirat.
Koirien kasvatus täällä suomenmaassa on niin syvältä. Kasvattajat on kaikki kateellista sakkia toisia kasvattajia kohtaan jne.
Koiramaailma on niin kylmää. Näyttelykehien ympärillä...huh huh.
Kyllästyttiin siihen p****n puhumiseen ja lopetettiin koko homma. 15v. kerettiin harrastaa. - Anonyymi
Sama kysymys minulla olisi..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä11411068Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on15210292- 268030
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1806478Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.485533- 735041
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1434347Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai244214Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas574014Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1323587