Minulla on diagnosoitu monimuotoinen paikallisalkuinen epilepsia (vaikeahoitoiseksikin lääkärini mukaan luokiteltu), ja olen jo lähes 10v saanut kuukausittain tajunnanmärtymiskohtauksia, ja mikään testaamistani lääkkeistä ei ole toiminut (Neurotol Slowta on ollut alusta saakka). Kohtaukset ovat yleensä silmät kiinni maiskuttelua parin minuutin ajan, ja yleensä tulevat vieläpä kun nukun. Nyt olen kuitenkin pari kertaa saanut samanlaisen kohtauksen, mutta perään on esim käteni kouristunut ja olen pitänyt omituista örinää. Kouristelu ja ääntely on kestänyt muutaman sekunnin. Tästä olen kuullut seuraavana päivänä puolisoltani.
Onko epilepsiani etenemässä pahempaan suuntaan vai kuuluuko tällainen useinkin epilepsia-tyyppiini? Nyt huolestuttaa, kun ei lääkkeetkään näytä toimivan.
paheneeko?
3
149
Vastaukset
- löydä lääke
Kouristelu ja ääntely kuuluvat grand mal-kohtauksiin. Veikkaan, että tarvitset Neurotol Slow:n lisäksi toisen lääkkeen.
- eikaisentään
Tällaisiako ei tapahdu pelkkien tajunnanhämärtymisten yhteydessä?
Kaikennäköisiä lääkkeitä on jo kokeiltu ihan vaan saadakseen ne tajunnanhämärtymiset pois, mutta eivät lääkkeet toimi.
- salleeni
Kysymykseesi paheneeko, vai kuuluuko tällainen epilepsiatyyppiisi on paha varmaa vastausta antaa, sen saat neurologilta. Tälleen maallikkona sanon, että on etenemässä pahempaan suuntaan.
Valitettavasti kaikkiin epilepsioihin ei lääkkeet auta, ehkä hillitsevät sähköhäiriöitä, mutta ei poista niitä kokonaan. Eihän tässä mitään ongelmaa olisikaan, jos auttaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774592- 1791829
- 1241530
- 351016
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️16971- 92894
- 78893
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78842- 45807
- 4788