Hei:-) Olen ajatellut hankkia koiran pitkän harkinnan jälkeen, jo pienestä olen halunnut sellaisen, mutta vanhempien allergian takia en haavetta koskaan pystynyt toteuttamaan. Nyt kun omilleni olen muuttanut ja täysi-iän tavoittaneena ajattelin koiran hankkia seuratoveriksi.
Ymmärrän kyllä koiran vastuun ja kuinka paljon lenkitystä koira tarvitsee, ruoka maksaa, virikkeet koivan aivoille jnejne. Olen valmis ainakin 2h tuntia yhteensä päivässä lenkittämään ne virikkeet. (Joskus enemmänkin, rakastan pitkiä lenkkejä
Amerikankääpiöterrieri opiskelijalle?
2
293
Vastaukset
- Amerikan toy
Hei!
Meillä on 1,5 v. amerikankääpiöterrieri. Rotu on aktiivinen ja kaipaa paljon tekemistä (leluja, leikittämistä ja lenkkejä). Se rakastaa ihmisiä ja ainakaan meidän koira ei juurikaan hauku. Luonteeltaan se on todella iloinen koira ja väsymätön leikkijä. Lenkkiseuraksi,., no jaa, riippuu päivästä. Jos se on sillä tuulella, että huvittaa, se tekee pitkiäkin lenkkejä, mutta jos on huono päivä, niin sitä ei todellakaan huvita.Sadesäät ja tuuli ovat inhokkeja... Siinä tulikin tuo luonteen kääntöpuoli; terrieri kun on, niin itsepäisyyttä riittää.
AKT pärjää yksin siinä missä mikä muu tahansa koira, muttei seuraa rakastavana varmasti nauti pitkistä yksinoloista.
Valloitava pikku otus, joka käpertyy iltaisin syliin ja mielellään yöksi peittosi alle, jos sen sinne päästät! - Minä vaan
Kyllähän se akt sopii lähes minne tahansa ja kun koiran vaan opettaa, niin pärjää kyllä päivän yksin. Tuon ottopaikan kanssa olisin todella tarkka, koska Suomen "johtavan" akt kennelin omistajat ovat järjestäneet ennemmin koiratappeluita, joten sieltä en koiraa kyllä ikinä hankkisi. (googlaa nimet niin saat lisää infoo) taikka sitten senefis kennelistäkään en hankkisi, koska myös sen kennelin omistajasta on juttuja koiratappelupiireistä.... Ja kolmas kenneli joka on suomessa, on todella läheinen johtavan kennelin ihmisten kanssa ja kaikki koirat vielä sieltä, että en suosittele sitäkään. Itse oli myös tarkoitus hankkia koira jostakin edellämainitusta kennelistä, mutta tutkin taustat aina todella tarkkaan ja tutkintojen jälkeen ei tule kuuloonkaan hankkia koiraa yhdestäkään ed. mainituista kenneleistä, joten taitaa olla parempi ulkomailta hankkia koira tai ei sitten mistään. Ihmettelen ettei kukaan ole hirveästi ennemmin tätä ajatellut, koska pitäisi kyllä epäilyt herätä siitä jos yhdellä omistajalla on enemmän kuin 10 koiraa.... Joten toivon todella ettet sinä kannata pentutehtailua ostamalla mistään noista kenneleistä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192