Hei:-) Olen ajatellut hankkia koiran pitkän harkinnan jälkeen, jo pienestä olen halunnut sellaisen, mutta vanhempien allergian takia en haavetta koskaan pystynyt toteuttamaan. Nyt kun omilleni olen muuttanut ja täysi-iän tavoittaneena ajattelin koiran hankkia seuratoveriksi.
Ymmärrän kyllä koiran vastuun ja kuinka paljon lenkitystä koira tarvitsee, ruoka maksaa, virikkeet koivan aivoille jnejne. Olen valmis ainakin 2h tuntia yhteensä päivässä lenkittämään ne virikkeet. (Joskus enemmänkin, rakastan pitkiä lenkkejä
Amerikankääpiöterrieri opiskelijalle?
2
311
Vastaukset
- Amerikan toy
Hei!
Meillä on 1,5 v. amerikankääpiöterrieri. Rotu on aktiivinen ja kaipaa paljon tekemistä (leluja, leikittämistä ja lenkkejä). Se rakastaa ihmisiä ja ainakaan meidän koira ei juurikaan hauku. Luonteeltaan se on todella iloinen koira ja väsymätön leikkijä. Lenkkiseuraksi,., no jaa, riippuu päivästä. Jos se on sillä tuulella, että huvittaa, se tekee pitkiäkin lenkkejä, mutta jos on huono päivä, niin sitä ei todellakaan huvita.Sadesäät ja tuuli ovat inhokkeja... Siinä tulikin tuo luonteen kääntöpuoli; terrieri kun on, niin itsepäisyyttä riittää.
AKT pärjää yksin siinä missä mikä muu tahansa koira, muttei seuraa rakastavana varmasti nauti pitkistä yksinoloista.
Valloitava pikku otus, joka käpertyy iltaisin syliin ja mielellään yöksi peittosi alle, jos sen sinne päästät! - Minä vaan
Kyllähän se akt sopii lähes minne tahansa ja kun koiran vaan opettaa, niin pärjää kyllä päivän yksin. Tuon ottopaikan kanssa olisin todella tarkka, koska Suomen "johtavan" akt kennelin omistajat ovat järjestäneet ennemmin koiratappeluita, joten sieltä en koiraa kyllä ikinä hankkisi. (googlaa nimet niin saat lisää infoo) taikka sitten senefis kennelistäkään en hankkisi, koska myös sen kennelin omistajasta on juttuja koiratappelupiireistä.... Ja kolmas kenneli joka on suomessa, on todella läheinen johtavan kennelin ihmisten kanssa ja kaikki koirat vielä sieltä, että en suosittele sitäkään. Itse oli myös tarkoitus hankkia koira jostakin edellämainitusta kennelistä, mutta tutkin taustat aina todella tarkkaan ja tutkintojen jälkeen ei tule kuuloonkaan hankkia koiraa yhdestäkään ed. mainituista kenneleistä, joten taitaa olla parempi ulkomailta hankkia koira tai ei sitten mistään. Ihmettelen ettei kukaan ole hirveästi ennemmin tätä ajatellut, koska pitäisi kyllä epäilyt herätä siitä jos yhdellä omistajalla on enemmän kuin 10 koiraa.... Joten toivon todella ettet sinä kannata pentutehtailua ostamalla mistään noista kenneleistä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1907907
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes974235- 682722
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751732Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.4011668- 641528
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201496Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171151Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841078Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070