Amerikankääpiöterrieri opiskelijalle?

1_234

Hei:-) Olen ajatellut hankkia koiran pitkän harkinnan jälkeen, jo pienestä olen halunnut sellaisen, mutta vanhempien allergian takia en haavetta koskaan pystynyt toteuttamaan. Nyt kun omilleni olen muuttanut ja täysi-iän tavoittaneena ajattelin koiran hankkia seuratoveriksi.

Ymmärrän kyllä koiran vastuun ja kuinka paljon lenkitystä koira tarvitsee, ruoka maksaa, virikkeet koivan aivoille jnejne. Olen valmis ainakin 2h tuntia yhteensä päivässä lenkittämään ne virikkeet. (Joskus enemmänkin, rakastan pitkiä lenkkejä

2

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amerikan toy

Hei!

Meillä on 1,5 v. amerikankääpiöterrieri. Rotu on aktiivinen ja kaipaa paljon tekemistä (leluja, leikittämistä ja lenkkejä). Se rakastaa ihmisiä ja ainakaan meidän koira ei juurikaan hauku. Luonteeltaan se on todella iloinen koira ja väsymätön leikkijä. Lenkkiseuraksi,., no jaa, riippuu päivästä. Jos se on sillä tuulella, että huvittaa, se tekee pitkiäkin lenkkejä, mutta jos on huono päivä, niin sitä ei todellakaan huvita.Sadesäät ja tuuli ovat inhokkeja... Siinä tulikin tuo luonteen kääntöpuoli; terrieri kun on, niin itsepäisyyttä riittää.
      AKT pärjää yksin siinä missä mikä muu tahansa koira, muttei seuraa rakastavana varmasti nauti pitkistä yksinoloista.
      Valloitava pikku otus, joka käpertyy iltaisin syliin ja mielellään yöksi peittosi alle, jos sen sinne päästät!

• Minä vaan

Kyllähän se akt sopii lähes minne tahansa ja kun koiran vaan opettaa, niin pärjää kyllä päivän yksin. Tuon ottopaikan kanssa olisin todella tarkka, koska Suomen "johtavan" akt kennelin omistajat ovat järjestäneet ennemmin koiratappeluita, joten sieltä en koiraa kyllä ikinä hankkisi. (googlaa nimet niin saat lisää infoo) taikka sitten senefis kennelistäkään en hankkisi, koska myös sen kennelin omistajasta on juttuja koiratappelupiireistä.... Ja kolmas kenneli joka on suomessa, on todella läheinen johtavan kennelin ihmisten kanssa ja kaikki koirat vielä sieltä, että en suosittele sitäkään. Itse oli myös tarkoitus hankkia koira jostakin edellämainitusta kennelistä, mutta tutkin taustat aina todella tarkkaan ja tutkintojen jälkeen ei tule kuuloonkaan hankkia koiraa yhdestäkään ed. mainituista kenneleistä, joten taitaa olla parempi ulkomailta hankkia koira tai ei sitten mistään. Ihmettelen ettei kukaan ole hirveästi ennemmin tätä ajatellut, koska pitäisi kyllä epäilyt herätä siitä jos yhdellä omistajalla on enemmän kuin 10 koiraa.... Joten toivon todella ettet sinä kannata pentutehtailua ostamalla mistään noista kenneleistä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      593
      2075
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      102
      1030
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      977
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      837
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      835
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    7. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      70
      747
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      678
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      563
    Aihe