Hei:-) Olen ajatellut hankkia koiran pitkän harkinnan jälkeen, jo pienestä olen halunnut sellaisen, mutta vanhempien allergian takia en haavetta koskaan pystynyt toteuttamaan. Nyt kun omilleni olen muuttanut ja täysi-iän tavoittaneena ajattelin koiran hankkia seuratoveriksi.
Ymmärrän kyllä koiran vastuun ja kuinka paljon lenkitystä koira tarvitsee, ruoka maksaa, virikkeet koivan aivoille jnejne. Olen valmis ainakin 2h tuntia yhteensä päivässä lenkittämään ne virikkeet. (Joskus enemmänkin, rakastan pitkiä lenkkejä
Amerikankääpiöterrieri opiskelijalle?
2
289
Vastaukset
- Amerikan toy
Hei!
Meillä on 1,5 v. amerikankääpiöterrieri. Rotu on aktiivinen ja kaipaa paljon tekemistä (leluja, leikittämistä ja lenkkejä). Se rakastaa ihmisiä ja ainakaan meidän koira ei juurikaan hauku. Luonteeltaan se on todella iloinen koira ja väsymätön leikkijä. Lenkkiseuraksi,., no jaa, riippuu päivästä. Jos se on sillä tuulella, että huvittaa, se tekee pitkiäkin lenkkejä, mutta jos on huono päivä, niin sitä ei todellakaan huvita.Sadesäät ja tuuli ovat inhokkeja... Siinä tulikin tuo luonteen kääntöpuoli; terrieri kun on, niin itsepäisyyttä riittää.
AKT pärjää yksin siinä missä mikä muu tahansa koira, muttei seuraa rakastavana varmasti nauti pitkistä yksinoloista.
Valloitava pikku otus, joka käpertyy iltaisin syliin ja mielellään yöksi peittosi alle, jos sen sinne päästät! - Minä vaan
Kyllähän se akt sopii lähes minne tahansa ja kun koiran vaan opettaa, niin pärjää kyllä päivän yksin. Tuon ottopaikan kanssa olisin todella tarkka, koska Suomen "johtavan" akt kennelin omistajat ovat järjestäneet ennemmin koiratappeluita, joten sieltä en koiraa kyllä ikinä hankkisi. (googlaa nimet niin saat lisää infoo) taikka sitten senefis kennelistäkään en hankkisi, koska myös sen kennelin omistajasta on juttuja koiratappelupiireistä.... Ja kolmas kenneli joka on suomessa, on todella läheinen johtavan kennelin ihmisten kanssa ja kaikki koirat vielä sieltä, että en suosittele sitäkään. Itse oli myös tarkoitus hankkia koira jostakin edellämainitusta kennelistä, mutta tutkin taustat aina todella tarkkaan ja tutkintojen jälkeen ei tule kuuloonkaan hankkia koiraa yhdestäkään ed. mainituista kenneleistä, joten taitaa olla parempi ulkomailta hankkia koira tai ei sitten mistään. Ihmettelen ettei kukaan ole hirveästi ennemmin tätä ajatellut, koska pitäisi kyllä epäilyt herätä siitä jos yhdellä omistajalla on enemmän kuin 10 koiraa.... Joten toivon todella ettet sinä kannata pentutehtailua ostamalla mistään noista kenneleistä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446