Kyllä tekevälle aina töitä löytyy, ei muuta kuin puhelin käteen ja soittelemaan yrityksiin tai mikä vielä parempaa, suoraan paikan päälle, niin jo on ihme jos ei paikan pomo huomaa että "kas, tuossapas reipas ihminen kun vaivautui tulemaan paikan päälle kysymään töitä palkkaanpa heti!". Toinen hieno vaihtoehto on lähteä kohentamaan ammattiosaamistaan työharjoitteluun, jottei pääse passivoitumaan liikaa mistä seuraa syrjäytymisen ja alkoholismin suuri vaara. Työnsaanti on puhtaasti kiinni OMASTA ASENTEESTA, joten ei muuta kuin rinta ylös, katse peiliin ja reilu huuto: "MINÄ olen kohta TÖISSÄ!".
Töitä löytyy AINA
28
206
Vastaukset
- Pienyrittäjä-
""kas, tuossapas reipas ihminen kun vaivautui tulemaan paikan päälle kysymään töitä palkkaanpa heti!""
Just näin. Ja aloittaja kuuluu niihin paukapäihin jotka luulee että töitä löytyy kun kysyy vaan. Aloittajalle ei varmaan ole tullut mieleen että vaikka olisi kuinka reipas ja kuinka kysyisi ja kuinka soittaisi, ei monessakaan paikkaa ole silti tarjota töitä. Varsinkin jos firmaa painaa yt neuvottelut tai tuotannon siirtäminen kiinaan. Urpilainen ja Katainen taasen pitää huolen siitä ettei pienyrittäjillä ole varaa palkata lisätyövoimaa. - yritystä on
Kuuleppas nyt pienyrittäjä, maksan sinulle sata euroa käteen heti, kun pystyt perustelemaan, miten Katainen tai urpilainen liittyy yrittämiseen/työllistymiseen.
Jokainen, siis jokainen on oman onnensa seppä tässä elämässä. Huonosti on asiat, jos Katainen tai ihan kuka vaan pystyy sinun elämääsi ohjaamaan. Minua ei kukaan, varsinkaan politiikot pysty päätöksillään horjuttamaan ei millään lailla. Onnea vaan loppuelämällesi, jos elät toisten talutusnuorassa, se johtaa sinut nuoran toiseen päähän, siis sinne alapäähän. Niin ja jalat ei ole maassa.- Pienyrittäjä.
Ja sinähän se tiedätkin kaikesta kaiken. Mutta yrittämisestä et näköjään yhtään mitään. Et ole tainnut todellista elämää nähdäkkään. Katsos kun asiat ei aina ole niinkuin luulee. Pysy vaan siellä mikämikä maassa ruusunpuna laseinesi niin et järkyty elämän realiteeteista.
- Toinen yrittäjä
Pienyrittäjä. kirjoitti:
Ja sinähän se tiedätkin kaikesta kaiken. Mutta yrittämisestä et näköjään yhtään mitään. Et ole tainnut todellista elämää nähdäkkään. Katsos kun asiat ei aina ole niinkuin luulee. Pysy vaan siellä mikämikä maassa ruusunpuna laseinesi niin et järkyty elämän realiteeteista.
Joo-o. Kyllä tuolta omahyväiseltä keskenasvuiselta loppuu ne äidin antamat sataset aika äkkiä. Ei sitten minkäänlaista käsitystä yrittämisen reaalimaailmasta. Töihin muka pääsee kun vaan itseään kehuu, hah hah. Ainakin minun pienessä firmassani työntekijät on aina valittu työkokemuksen, eikä itsensä kehumisen perusteella. No, kyllä se siperia vielä tuotakin mukulaa opettaa.
- Toinen yrittäjä
Hallitus määrittää mm. työnantajamaksut. Samoin hallituksen politiikka määrittää työn tekemisen muut ehdot - tosin ay-liikkeen avustamana.
Hallitus tekee budjetin, jossa määritellään vaikkapa energiaverot, jotka vaikuttava yrityksen maksuihin ja laskuihin.
Jos ei tällaisia asioita tiedä / ymmärrä tai ei välitä, niin voihan sitä väittää ihan mitä vain. Olisi kannattanut koulussa lukea ja käydä peruskoulu loppuun... No jo on aikamoista puhetta. Oletko sattunut lukemaan sanomalehtiä tai katsomaan uutisia joissa mainintoja että esim kaupan alalta on tänä vuonna jo hävinnyt 8000 työpaikkaa? Ja jatkuvasti tulee työttömiä lisää. Mikä joitakin ihmisiä vaivaa kun näkevät työttömistä tuollaista vaivaa. Työttömyys, oikeammin suurtyöttömyys on maassamme ollut tosiasia jo ainakin 15 vuotta vaikka sitä yritetäänkin monien vippaskonstien avulla valtiovallan taholta salata. Sanon taas, kuten jo ennenkin, esitä selvät tosiasiat millä maamme kaikki työttömät työllistettäisiin tai paremminkin, kuka maksaisi tekijöille palkan, töitä kyllä tosiaan löytyisi mutta ei palkan maksajaa.
- meikän dilemma
Kun on velkaa niin ei kannata mennä pienipalkkaiseen työhön.
Kaikkihan sen tajuaa etten pysty maksamaan velkoja kun olen työtön.
Mutta jos olen työssä niin silloin velkojat eivät tajua miksen pysty maksamaan takaisin. Täytyisi maksaa jos on töissä. - yritystä on
Vai äidin antamat sataset, no se sikseen. Jos kerta yrittäminen on teille noin vaikeaa ja pelkkää valitusta, tässä teille ilmainen neuvo: Lopettakaa yrittäminen. Katsokaas suomi on edelleen vapaa maa. Miksi ihmeessä yritätte, kun elämä näyttää olevan noin perin surkeaa. Jos tuntuu, että työnteko on helpompaa, menkää palkkatyöhön, jos sossun luukku tuntuu helpommalta, menkää sitten sinne. Jos olette ihan aikuisten oikeesti yrittäjiä, niin älkää avautuko jossain suomi/24 palstalla, vaan tehkää sitä bisnestä, täälä ei ole bisneksiä, vaan ihan jossain muilla turuilla.
- Ei yritystä
Olisitpa opetellut edes lukemaan joskus. Voi olla, että on sinun kohdallasi jo myöhäistä. Olet todennäköisesti jo 17-vuotias, tai sitten et. Jutuistasi päätellen nuorempi.
Jos osaisit lukea, niin voisit todeta, ettei täällä ole kukaan valittanut yhtään mitään, eikä maininnut yrittämistä vaikeaksi. Mutta kun se lukutaito puuttuu. Tai ainakin luetun ymmärtämisen taito. Ai niin, sitähän käsitellään vasta peruskoulun yläasteella.
Se on selvää, ettei tuollaiset leuhkijat koskaan pääse hanttihommia pidemmälle. Ja jos pääseekin, niin melko pian pudotetaan taas maan pinnalle.
Työnantajana en ikinä palkkaisi tuollaista leuhkijaa töihin. Onneksi en ole työnantaja. Minun työpaikaltani tuollaiset istutaan samointein ulos.
- Omistaja
Vaikka olisit kuinka reipas ihminen, niin
a) jos ei ole töitä - en palkkaa Sinua
b) jos ei ole ao. ammattitaitoa - en palkkaa Sinua
Niin yksinkertaista se on.- kun ei niin ei
Niinpä niin, tämä on yksinkertainen tosiasia, kun yrityksellä ei ole välitöntä tarvetta niin se ei palkkaa uutta työvoimaa eikä huoli ilmaiseksikaan.
- yritystä on
``Työnantajana en ikinä palkkaisi tuollaista leuhkijaa töihin. Onneksi en ole työnantaja. Minun työpaikaltani tuollaiset istutaan samointein ulos`´´No nii nyt tänne eksyi vielä ihka aito kommunistikin. Ei se poijjaat auta vaikka yhdessä yrittäjä ja kommunisti kirjoittelee, elämä on ja ihana onkin, ainakin minulla. Ja siis ihan tosi yrittäjä, älä nyt helvet...ä norkoile täälä suomi/24 palstalla vaan mene sinne yrittämään
ja yrittäkin kovaa, että saat maksettua kommunistien istumalakot. Kuten yrittäjänä tiedät työnantaja maksaa aina lakkoilut, oli se sitten laillinen tai korpilakko.- Yrittäjän puoliso
Kun katsoo noita viestiesi lähettelyaikoja niin voi suoraan todeta, ettet edes ole missään töissä. Täys luuseri olet, mutta esität uneksimaasi menestyjää. Voi surkiaa raukkaa, ei voi, eikä tarvitse muuta todeta.
Tuollaista ei kyllä kukaan päivänvalossa tehtäviin töihin ota. Ei taatusti.
- yritystä on
No en todellakaan ole töissä, minun kirjoituksiani ei ilmesty klo. 7 tai 8 aamulla ei tod.
Päivä meni kun kävin kaupungilla syömässä, ihan tavallisessa ravintolassa, sitten vaimon kanssa käytiin vähän ostoksilla, päivä meni mukavasti. Nyt mietin oliko nousu tässä, kun ei pitänyt vielä tullakkaan elokuussa. Tuotto ollut viimeisen kuukauden aikana 12% taidan siirtää pääoman korkorahastoihin ja odotella syksymmälle, josko sitten taas Jyrki ja Jutta antaisivat euroopalle rahaa, tai siis sijoittajille. Vai vielä töissä.
Työt ja yrittäminen on tehty sitä vrten, että ihmisillä olisi hyvä elää, jotenka tehkää kovasti töitä ja yrtittäkää, kiitän jo etukäteen.- Yrittäjän puoliso
Jatka vaan luuseri päiväuniasi.
- yritystä on
Ai ai, kylläpä siinä nyt ahistaa ei muuta kun vaan vaimokin yrittämään, saatte sen velkasen asunnon ja auton maksettua.
Niin muuten päiväunista puheenollen, minä otan niitä, otatko sinä???? - yritystä on
Ai niin jäi kirjoittamatta, meinaan tuosta Rikusta, siinä se poika vaan sponssailee muita ei valita, että bisnekset menis huonosti. Käyppäs kysymässä Rikulta neuvoa, miten yrityksestä jää jotain käteenkin. Ja ei muuten syytä Kataista, eikä vissiin Juttakaan.
- Yrittäjän puoliso
Velkaa ei ole muista kuin sijoitusaunnoista, joita vuokralaiset nyt lyhentelevät. On vaan sen verran hyvät tienestit puolisolla, kun osaa asiansa hoitaa, eikä palkkaa kaltaisiasi uneksijaluusereita.
Jaa, että oikeinko kysymään itseltään suurelta Röhköltä?? Ja mitä siltä sitten sitten pitäisi kysyä?? Kun ei tuo pystynyt maksamaan niitä festarivelkojakaan vaikka niin kovasti uhosi.
Mee nyt räkänokka vaan jo iltapesulle ja nukkumaan. Kirjoittelet liian levottomia.
- jne. jne.
Töitä saa varmaan jos tyytyy 5€ tuntipalkkaan, niiku noi virolaiset, latvialaiset, puolalaiset jne. jne.
- Orjat, työvoimamme..
Nimenomaan, töitä löytyy, mutta palkkaa ei viittitä maksaa......, vai mitä "Yrittäjän puoliso".
Näinhän varmaan teilläkin. Kun joku tekee teille tiliä, niin johan palkataan, mutta jos itselleen jotain vaatii niin, "Mee nyt räkänokka vaan jo iltapesulle ja nukkumaan."
Että tällaisia ovat meidän yrittäjämme. - Yrittäjän puoliso
Orjat, työvoimamme.. kirjoitti:
Nimenomaan, töitä löytyy, mutta palkkaa ei viittitä maksaa......, vai mitä "Yrittäjän puoliso".
Näinhän varmaan teilläkin. Kun joku tekee teille tiliä, niin johan palkataan, mutta jos itselleen jotain vaatii niin, "Mee nyt räkänokka vaan jo iltapesulle ja nukkumaan."
Että tällaisia ovat meidän yrittäjämme.Puolisoni yrityksessä työskentelee ainoastaan rehellisiä suomaisia työntekijöitä. Ne kahdeksan henkilöä saavat TES:n mukaisen palkan päälle yrityskohtaisen ammattitaitolisän ja ovat tyytyväisiä oloonsa. Lisäksi he ovat erittäin motivoituneita työhönsä. Mutta eivät ole koskaan kehuneet itseään, eikä siihen ole rehellisellä suomalaisella tarvettakaan. Ei heitä ole palkattu omakehun perusteella vaan ammattitaidon ja haastattelun perusteella.
- ei onnaa ei
5€ tuntipalkalla ei velkoja pois makseta, joten eipä kannata.
Toki velkojat ymmärtävät etten voi maksaa velkoja takaisin jos olen työtön, mutta jos olen töissä niin silloin pitäisi voida maksaa velat. Tuollaisella rottapalkalla se vaan ei onnistu. - Turha vinkua
ei onnaa ei kirjoitti:
5€ tuntipalkalla ei velkoja pois makseta, joten eipä kannata.
Toki velkojat ymmärtävät etten voi maksaa velkoja takaisin jos olen työtön, mutta jos olen töissä niin silloin pitäisi voida maksaa velat. Tuollaisella rottapalkalla se vaan ei onnistu.Mitäs sitten olet tuollaisella palkalla, pöljä?
- yritystä on
Jaahans Naantalista kotiuduttu. Oli tosi rentouttavaa viettää kaunista elokuun päivää
yritysystävällisessä kaupungissa. Oli ravintoloissa riittävästi tarjoilijoita ja varsinkin ruokapaikkoja ja ihan rannassa. Ruoka oli hyvää ja palvelu ystävällistä. Menkääpä nyt yrittäjät tekin rentoutumaan ja jättäkää se yrittäminen, kun siitä ei tunnu tulevan mitään. Jaksatte sitten maanantaina taas yrittää. Tai sitten ostakaa se kossu pullo ja haukkukaa Kataista ja Urpilaista. Ai niin ihan päiväunissani söin sen mediumin sisäfileen hyvän viinin kera. - yritystä on
Sanotko vielä sukunimesi, etunimi tuli selväksi.
- fidulla päähän
Kohta vettä sataa ja kaikki v i t u t t a a. QQ
- yritystä on
Viimeiset viinit naamaan, taxi tullee ja sitten vaan huomenna konsertiin. No joo on helppoo. Mutta missä on urpo. Varmaan yrittäjien protestissa, missä lieneekään.
Katainen, niin minne, no jalustalle tietty. - aina työtön
Onneks ei ole velkoja niin ei tarvii töitäkään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.3510564- 425602
- 435153
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2033901- 483608
- 133543
- 313066
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise822928- 442713
- 562603