Ongelma alkoi satunnaisesti, kun ajoi niin yhtäkkiä booooo ja tehot putoni noin puoleen, sitten tulivat hetken päästä takaisin. Ongelma pahentunut ajan myötä ja nyt ei toimi täystehoisena oikeastaan ollenkaan. kone käy kyllä tasaisesti kaikilla kolmella pytyllä, puristukset tallella, tarkistettu puolat, vaihdettu tulpat, CDI boksi kaasarit puhdistettu. ja vika alkaa aina kuin salamana, kun ajaa. jaksaa juuri ja juuri nostaa 425 Särki pulpetin yksin plaanille. voisiko olla jokin ajoitus ongelma, käyttäytyy kuin sytytys myöhäisellä? keinot pian loppu.
Suzuki DT30C teho-ongelma
7
2894
Vastaukset
- Puolavika
Puola siitä on mennyt. Koeta mitata puolien toisiopuolen vastus. Arvaan että yhdessä niistä on matalampi vastus. Vaihda se.
kiitos neuvosta, puolat mitattu, kaikissa suunnilleen 1048 sama toisiopuuoen vastusarvo, joten empä usko että syy siinä, ja käy tosiaan tasaisesti kaikilla pytyillä kaikilla kierrosalueilla.
- harrastajakorjaaja
Tuoreöljyvoitelusäiliössä on anturi, joka tekee tiputtaa kierrokset jos se luulee, että öljyä liian vähän. Tsekkaa sekin.
Olikohan tässä myös joku muukin anturi, joka aika usein antoi "väärän hälytyksen"? - harrastajakorjaaja
harrastajakorjaaja kirjoitti:
Tuoreöljyvoitelusäiliössä on anturi, joka tekee tiputtaa kierrokset jos se luulee, että öljyä liian vähän. Tsekkaa sekin.
Olikohan tässä myös joku muukin anturi, joka aika usein antoi "väärän hälytyksen"?Nyt vähän muisti palailee (kaverilla oli joskus sama kone ja sitä silloin ihmeteltiin). Tämän mallin ainakin jossakin vuosimallissa on pirun monta sensoria pitämässä huolta, että moottori on turvassa. Muitakseni öljysäiliössä, kannen lämpö, ylikierrokset ja jäähdytysvesi.
Ylikierroshälytys sai aikaan sen, että kierrokset tippui johonkin 3000 huippeille. Jos ajoi liian loivalla potkurilla, niin tämän sai aikaiksi.
Sitä pystyykö nämä sensorit ohittamaan, ei ole minulla tiedossa.
Tuorevoitelu anturi ok, pitää tuo kannen lämpöanturi tarkistaa, ja katsoa löytyykö koneesta vielä jostain jäähdytysveden anturi. Kaasarit tuossa juuri avasin ja puhdistin ja tuli mieleen, kun keskimmäisesä on tuo throttle position sensor, että olisiko siinä syyllinen, hieman kun googletin, niin voisi jopa tuollaisen ongelman aiheuttaa, kun ilmeisesti säätää ajoitusta toimiessaan, sitä vaan hieman hankala mitata, pitää kaivaa jostain toinen ja testata.
Jep, kaasun asentosensori viallinen, ei antanut käskyä boksille siirtää ajoitusta, nyt pelittää taas kuin uusi, kun viallinen osa vaihdettu.
- Anonyymi
Mistä hankit osan??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372415Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461880- 401557
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311383Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281310Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104850Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752