Ongelma alkoi satunnaisesti, kun ajoi niin yhtäkkiä booooo ja tehot putoni noin puoleen, sitten tulivat hetken päästä takaisin. Ongelma pahentunut ajan myötä ja nyt ei toimi täystehoisena oikeastaan ollenkaan. kone käy kyllä tasaisesti kaikilla kolmella pytyllä, puristukset tallella, tarkistettu puolat, vaihdettu tulpat, CDI boksi kaasarit puhdistettu. ja vika alkaa aina kuin salamana, kun ajaa. jaksaa juuri ja juuri nostaa 425 Särki pulpetin yksin plaanille. voisiko olla jokin ajoitus ongelma, käyttäytyy kuin sytytys myöhäisellä? keinot pian loppu.
Suzuki DT30C teho-ongelma
9
3388
Vastaukset
- Puolavika
Puola siitä on mennyt. Koeta mitata puolien toisiopuolen vastus. Arvaan että yhdessä niistä on matalampi vastus. Vaihda se.
kiitos neuvosta, puolat mitattu, kaikissa suunnilleen 1048 sama toisiopuuoen vastusarvo, joten empä usko että syy siinä, ja käy tosiaan tasaisesti kaikilla pytyillä kaikilla kierrosalueilla.
- harrastajakorjaaja
Tuoreöljyvoitelusäiliössä on anturi, joka tekee tiputtaa kierrokset jos se luulee, että öljyä liian vähän. Tsekkaa sekin.
Olikohan tässä myös joku muukin anturi, joka aika usein antoi "väärän hälytyksen"? - harrastajakorjaaja
harrastajakorjaaja kirjoitti:
Tuoreöljyvoitelusäiliössä on anturi, joka tekee tiputtaa kierrokset jos se luulee, että öljyä liian vähän. Tsekkaa sekin.
Olikohan tässä myös joku muukin anturi, joka aika usein antoi "väärän hälytyksen"?Nyt vähän muisti palailee (kaverilla oli joskus sama kone ja sitä silloin ihmeteltiin). Tämän mallin ainakin jossakin vuosimallissa on pirun monta sensoria pitämässä huolta, että moottori on turvassa. Muitakseni öljysäiliössä, kannen lämpö, ylikierrokset ja jäähdytysvesi.
Ylikierroshälytys sai aikaan sen, että kierrokset tippui johonkin 3000 huippeille. Jos ajoi liian loivalla potkurilla, niin tämän sai aikaiksi.
Sitä pystyykö nämä sensorit ohittamaan, ei ole minulla tiedossa.
Tuorevoitelu anturi ok, pitää tuo kannen lämpöanturi tarkistaa, ja katsoa löytyykö koneesta vielä jostain jäähdytysveden anturi. Kaasarit tuossa juuri avasin ja puhdistin ja tuli mieleen, kun keskimmäisesä on tuo throttle position sensor, että olisiko siinä syyllinen, hieman kun googletin, niin voisi jopa tuollaisen ongelman aiheuttaa, kun ilmeisesti säätää ajoitusta toimiessaan, sitä vaan hieman hankala mitata, pitää kaivaa jostain toinen ja testata.
Jep, kaasun asentosensori viallinen, ei antanut käskyä boksille siirtää ajoitusta, nyt pelittää taas kuin uusi, kun viallinen osa vaihdettu.
- Anonyymi
Mistä hankit osan??
- Anonyymi
Vois kans kiinnostaa😁
- Anonyymi
Päijät-Hämeen perämoottoripurkaamosta löytyi keväällä itselle
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1235594
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai954831Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1404784Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3682245- 1232159
- 1081837
- 2561587
- 3731328
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv11166Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.591161