Ongelma alkoi satunnaisesti, kun ajoi niin yhtäkkiä booooo ja tehot putoni noin puoleen, sitten tulivat hetken päästä takaisin. Ongelma pahentunut ajan myötä ja nyt ei toimi täystehoisena oikeastaan ollenkaan. kone käy kyllä tasaisesti kaikilla kolmella pytyllä, puristukset tallella, tarkistettu puolat, vaihdettu tulpat, CDI boksi kaasarit puhdistettu. ja vika alkaa aina kuin salamana, kun ajaa. jaksaa juuri ja juuri nostaa 425 Särki pulpetin yksin plaanille. voisiko olla jokin ajoitus ongelma, käyttäytyy kuin sytytys myöhäisellä? keinot pian loppu.
Suzuki DT30C teho-ongelma
8
3001
Vastaukset
- Puolavika
Puola siitä on mennyt. Koeta mitata puolien toisiopuolen vastus. Arvaan että yhdessä niistä on matalampi vastus. Vaihda se.
kiitos neuvosta, puolat mitattu, kaikissa suunnilleen 1048 sama toisiopuuoen vastusarvo, joten empä usko että syy siinä, ja käy tosiaan tasaisesti kaikilla pytyillä kaikilla kierrosalueilla.
- harrastajakorjaaja
Tuoreöljyvoitelusäiliössä on anturi, joka tekee tiputtaa kierrokset jos se luulee, että öljyä liian vähän. Tsekkaa sekin.
Olikohan tässä myös joku muukin anturi, joka aika usein antoi "väärän hälytyksen"? - harrastajakorjaaja
harrastajakorjaaja kirjoitti:
Tuoreöljyvoitelusäiliössä on anturi, joka tekee tiputtaa kierrokset jos se luulee, että öljyä liian vähän. Tsekkaa sekin.
Olikohan tässä myös joku muukin anturi, joka aika usein antoi "väärän hälytyksen"?Nyt vähän muisti palailee (kaverilla oli joskus sama kone ja sitä silloin ihmeteltiin). Tämän mallin ainakin jossakin vuosimallissa on pirun monta sensoria pitämässä huolta, että moottori on turvassa. Muitakseni öljysäiliössä, kannen lämpö, ylikierrokset ja jäähdytysvesi.
Ylikierroshälytys sai aikaan sen, että kierrokset tippui johonkin 3000 huippeille. Jos ajoi liian loivalla potkurilla, niin tämän sai aikaiksi.
Sitä pystyykö nämä sensorit ohittamaan, ei ole minulla tiedossa.
Tuorevoitelu anturi ok, pitää tuo kannen lämpöanturi tarkistaa, ja katsoa löytyykö koneesta vielä jostain jäähdytysveden anturi. Kaasarit tuossa juuri avasin ja puhdistin ja tuli mieleen, kun keskimmäisesä on tuo throttle position sensor, että olisiko siinä syyllinen, hieman kun googletin, niin voisi jopa tuollaisen ongelman aiheuttaa, kun ilmeisesti säätää ajoitusta toimiessaan, sitä vaan hieman hankala mitata, pitää kaivaa jostain toinen ja testata.
Jep, kaasun asentosensori viallinen, ei antanut käskyä boksille siirtää ajoitusta, nyt pelittää taas kuin uusi, kun viallinen osa vaihdettu.
- Anonyymi
Mistä hankit osan??
- Anonyymi
Vois kans kiinnostaa😁
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3594005Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun272604Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos152120Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5031744Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei161744Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t511674Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist3011596- 171374
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631186- 221161