Pillereiden lopetus, missä menkat?

Kuinka kauan on "normaalia" että menkat on pois, kun lopettaa pillerit? Mitä jos ne ei ala ollenkaan, mitä sitten tehdään? Itsellä on jo neljä kuukautta lopettamisesta, ja menkkoja ei vaan näy, ei kuulu. Kauanko vielä odotan?

Mistä johtuu nuo erot naisten välillä, että kauanko menee siihen, että oma hormonitoiminta lähtee käyntiin, onko siitä kenelläkään tietoa? Minulla on ystävä, joka lopetti pillerit samoihin aikoihin, ja hänellä menkat on tulleet heti säännöllisesti! Molemmat meistä söi samoja pilsujakin vielä, eli Yasmineja, ja vielä suunnilleen yhtä kauankin (noin 4 -vuotta), ja ollaan molemmat melkein saman ikäisiä, minä 30 hän 32. Molemmat myös syötiin niitä samalla tavalla, eli yksi liuska ja sitten taukoviikko. Eli kaikki oli periaatteessa samalla tavalla meillä.

Miten hänellä pystyi heti lopettamisen jälkeen tulemaan menkat säännöllisesti, mutta minulla ei? Onko kenelläkään muulla muuten tullut noista Yasmineista tai muista pillereistä sellaista outoa oiretta, jota itse pidin kuumina aaltoina?! Siis loppuaikoina kun pidin taukoviikkoa, niin minulla tuli silloin lieviä kuumia aaltoja, jos esim. join kahvia tai jotain, niin kasvot lehahti helposti punaisiksi ja kuumotti, kun muulloin tällaista ei sitten ollut. Nyt ei ole enää lopettamisen jälkeen ollut tuota kovin usein, mutta ihmetyttää...
5293
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Koska sinulla on tuollaista kuumotusta, niin tilaa aika lääkäriin. Muuten olisit voinut vielä kuukauden verran voinut odotella.

Kuukautiset käynnistetään lääkkeillä. Voi olla, että yksi kuuri ei tehoa, mutta sitten yritetään uudelleen.

Äänestä

Mulla kuukautiset palautui muutamassa kuukaudessa, kierron normalisoitumiseen meni noin vuosi.

Äänestä

Kiitos molemmille vastaajille... Aina vaan saa käsityksen, että se on ihan normaalia, että pitkäänkin voi olla menkat tulematta pillereiden lopetuksen jälkeen, ja pitää vain odotella. Kumpihan lie yleisempää, se että ne tulee heti ja säännöllisinä, vai se että ei ala tulemaan kuukausiin?

Arvelinkin että nämä lievät kuumat aallot ei ole ihan asiaan kuuluvia. Jotain vuoden verran niitä oli aina taukoviikolla, ennen kuin pillerit lopetin. Lopettamisen jälkeen on ollut vielä jonkun verran, mutta ei sentään koko ajan. Lieneekö mennyt hormonitoiminta piloille kokonaan? Tai ainakin jos tää jostain muusta johtuu kun pillereistä, niin ilman pilsujen syöntiä olisin varmaan reagoinut aiemmin.

Kiva kun aina olen ollut sellainen ihminen, etten mitään keinotekoista kovin haluaisi ympätä kehooni, ja aikoinaan olisin tahtonut kuparikierukan, mutta kun sitä ei kunnallisella puolella asennettu, ja ei ollut opiskelijan tuloilla varaa yksityiselle, niin otin sitten pillerit. Ei kai olisi kannattanut... Varsinkin kun nyt olisi haaveissa vauva. :(

Äänestä

Minulla kesti yli 6 kk ennen kuin pillereiden lopettamisen jälkeen tuli ekat menkat, enkä ollut moksiskaan enkä todellakaan odotellut mokomia rättisulkeisia, riemuissani vain olin kun ei ollut puolukkapäiviä! Olispa kestänyt pidempäänkin..;) Eri juttu tietenkin ap:lla jos on vauva haaveissa, niin tottakai haluaa kierron normaalina takaisin ja sitä odottaa alkavaksi.

Äänestä

Heii kaikki!
Hirveesti saanu täältä apua omiin vaivoihin ennen kun lääkärille uskallan, jolle aika jo kuitenkin huomenna muissa syissä eli selkäkipujen, si-nivel vaivaa ja lähetettä fysioterapiaan ja nyt myös jatkuva närästys jo monettakohan kk!?
Alku vuodesta lopetin kokonaan pillerit noi Mercilonit, ei oo menkkoja näkyny sen jälkeen vieläkään varmaan maaliskuusta lähtien koko kesänä, ei haittaa mut jatkuvasti mietityttää, nyt elokuussa alotin pillerit uudestaan samat, ilmenny lihomista, rintojen kipua ja vuotoa, toi närästys, oik. kylen kipu, jomotusta samalla oik. puolen lavassa selässä!!? Miettiny jo pillereiden lopettamista tuas, jos siihen kierukkaan vaihtas tai ois kokonaan ilman, mitä mieltä muut on kuulisin mielelläni?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Huoh... kirjoitti:

Kuinka kauan on "normaalia" että menkat on pois, kun lopettaa pillerit? Mitä jos ne ei ala ollenkaan, mitä sitten tehdään? Itsellä on jo neljä kuukautta lopettamisesta, ja menkkoja ei vaan näy, ei kuulu. Kauanko vielä odotan?

Mistä johtuu nuo erot naisten välillä, että kauanko menee siihen, että oma hormonitoiminta lähtee käyntiin, onko siitä kenelläkään tietoa? Minulla on ystävä, joka lopetti pillerit samoihin aikoihin, ja hänellä menkat on tulleet heti säännöllisesti! Molemmat meistä söi samoja pilsujakin vielä, eli Yasmineja, ja vielä suunnilleen yhtä kauankin (noin 4 -vuotta), ja ollaan molemmat melkein saman ikäisiä, minä 30 hän 32. Molemmat myös syötiin niitä samalla tavalla, eli yksi liuska ja sitten taukoviikko. Eli kaikki oli periaatteessa samalla tavalla meillä.

Miten hänellä pystyi heti lopettamisen jälkeen tulemaan menkat säännöllisesti, mutta minulla ei? Onko kenelläkään muulla muuten tullut noista Yasmineista tai muista pillereistä sellaista outoa oiretta, jota itse pidin kuumina aaltoina?! Siis loppuaikoina kun pidin taukoviikkoa, niin minulla tuli silloin lieviä kuumia aaltoja, jos esim. join kahvia tai jotain, niin kasvot lehahti helposti punaisiksi ja kuumotti, kun muulloin tällaista ei sitten ollut. Nyt ei ole enää lopettamisen jälkeen ollut tuota kovin usein, mutta ihmetyttää...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu