Kokemuksia 1.8 TSI koneesta

tytyväinen

kokemuksia 1.8TSI DSG nyt vajaat 30tkm.

Itse kyllä pidän koneesta, kierrosherkkä ja erittäin laaja-alainen käyttöalue,
vetää alta 2000 aina punaiselle 6000 nurkille. Vääntöä piisaa aika kivasti.
Jos vertaa moniin kilpailijoiden normi 1.8/2.0 vapareihin,tämä voittaa ne kevyesti!

Peruskäyttöön perheautossa en oikeastaan kaipaa lisää voimaa/vääntöä.
Toki Superbiin olisi ollut myös 2.0TSI 147kw saavilla mutta...

Kulutusta en jaksa aktiivisesti kytätä, kaiken se vie mitä tankkaa ;D
Sekalainen kaupunkiajo on aika lähellä 10l/100km, maantiellä tippuu 7l.
Pitkänajan keskiarvo kenties jossain 8-8.5 nurkilla. Paljon vai vähän,en tiedä.

Yhteenvetona mielestäni ihan parhaita ellei paras luokkansa moottori ehdottomasti!

43

19190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tajua

      Epäilemättä hyvä kone, kun katselee arvoja paperilla, niin tarkkaan pitää miettiä, että onko seuraava 2.0-diesel vai tuo 1,8TSi.

      "Jos vertaa moniin kilpailijoiden normi 1.8/2.0 vapareihin,tämä voittaa ne kevyesti!"
      Miksi pitää verrata luonnollisesti tehottomimpiin vapareihin??? Eikö samantien johonkin 70-luvun Opel Kadettin 1,2 vapariin???

      • riimux

        Juu, ei noissa teholukemissa ole mitää ihmeellistä. Nyky pieni turbodiissel pesee mennen tullen noi 1.8tfsi koneet, väännöt yli 300Nm ja jne.. Ja mikä ihmeellisint kulutus on puolta pienempi noissa, alle 6L kaupunkiajossa, ja motarilla 4.5L. Ko. tdsl löytyy normiajossa ohituksiin ym. huomattavasti enempi kuin vs.turbo bensasta. Ja vielä jos mainitaan Tfsi moottoreiden kesto ongelmat, ja korkee hankintahinta, ei ole mitään syytä moista pihamaalle ottaa seisomaan. Nuo bensaturbot on keksitty jo 70-luvulla, ja sopii parhaiten ralliteille, joissa moottorit pääsee oikeuksiinsa.
        Ei muualla.


      • BMW kusipää

        "Miksi pitää verrata luonnollisesti tehottomimpiin vapareihin??? Eikö samantien johonkin 70-luvun Opel Kadettin 1,2 vapariin??? "

        Koska Skodan "tsekkilada" ei ole muuhun pysty,niin "luonnoton" tuo kone on.


      • gs birotor
        riimux kirjoitti:

        Juu, ei noissa teholukemissa ole mitää ihmeellistä. Nyky pieni turbodiissel pesee mennen tullen noi 1.8tfsi koneet, väännöt yli 300Nm ja jne.. Ja mikä ihmeellisint kulutus on puolta pienempi noissa, alle 6L kaupunkiajossa, ja motarilla 4.5L. Ko. tdsl löytyy normiajossa ohituksiin ym. huomattavasti enempi kuin vs.turbo bensasta. Ja vielä jos mainitaan Tfsi moottoreiden kesto ongelmat, ja korkee hankintahinta, ei ole mitään syytä moista pihamaalle ottaa seisomaan. Nuo bensaturbot on keksitty jo 70-luvulla, ja sopii parhaiten ralliteille, joissa moottorit pääsee oikeuksiinsa.
        Ei muualla.

        Varmastikkin tulee kampiakselin päästä enemmän vääntöä ulos, mutta miten kun asiaa mitataan pyöriltä, jolloin tulee kyseeseen millaiset ovat välityssuhteet ja rengaskoko.


      • TSI.
        riimux kirjoitti:

        Juu, ei noissa teholukemissa ole mitää ihmeellistä. Nyky pieni turbodiissel pesee mennen tullen noi 1.8tfsi koneet, väännöt yli 300Nm ja jne.. Ja mikä ihmeellisint kulutus on puolta pienempi noissa, alle 6L kaupunkiajossa, ja motarilla 4.5L. Ko. tdsl löytyy normiajossa ohituksiin ym. huomattavasti enempi kuin vs.turbo bensasta. Ja vielä jos mainitaan Tfsi moottoreiden kesto ongelmat, ja korkee hankintahinta, ei ole mitään syytä moista pihamaalle ottaa seisomaan. Nuo bensaturbot on keksitty jo 70-luvulla, ja sopii parhaiten ralliteille, joissa moottorit pääsee oikeuksiinsa.
        Ei muualla.

        Pikku turbodiesel jää ohituksissa kuin tikku paskaan 1.8 tsi:lle. Toki jos et osaa vaihteita käyttää niin ohittaminen voi muutenkin olla vaikeeta.


      • hajosihan_se
        TSI. kirjoitti:

        Pikku turbodiesel jää ohituksissa kuin tikku paskaan 1.8 tsi:lle. Toki jos et osaa vaihteita käyttää niin ohittaminen voi muutenkin olla vaikeeta.

        Kannattaa katsoa www.skoda-octavia.fi ennen kuin hehkuttaa 1.8 TSI konetta.


    • kiretti

      Tuohan on ollut VW-konsernin viimeinen hyvä moottori. Parempi se on kuitenkin Golfin nokassa kuin Octaviassa, joka on kolho ryskä muuten.

      • Vilppula Kolho

        Se Goloffi on ihan samalainen ryskä kuin Octavia. Kumma kun tunteet pääsevät ihmisellä voitolle tekniikasta.


      • bmw kusipää
        Vilppula Kolho kirjoitti:

        Se Goloffi on ihan samalainen ryskä kuin Octavia. Kumma kun tunteet pääsevät ihmisellä voitolle tekniikasta.

        Tehokas Skoda,enkö hölmömpää koskaan kuultu....
        Skodan ocu rs:äkin on ihan lussu p*ska verrattuna tuohon "rs" viittaukseen.
        Omani 2 litranen omaa hyvin tarkkaan samat speksit ja pesee puolella sekunnilla tuon rs:n.Joten,kannattais miettiä mitä sieltä suunnittelupöydältä latoo markkinoille.Sitten jos on rs niin sitten on myös.


      • lussuttaja
        bmw kusipää kirjoitti:

        Tehokas Skoda,enkö hölmömpää koskaan kuultu....
        Skodan ocu rs:äkin on ihan lussu p*ska verrattuna tuohon "rs" viittaukseen.
        Omani 2 litranen omaa hyvin tarkkaan samat speksit ja pesee puolella sekunnilla tuon rs:n.Joten,kannattais miettiä mitä sieltä suunnittelupöydältä latoo markkinoille.Sitten jos on rs niin sitten on myös.

        Omani 2 litranen?
        Merkki jäi kertomatta niin ois voitu nauraa sinun lussulle.


      • Anonyymi
        bmw kusipää kirjoitti:

        Tehokas Skoda,enkö hölmömpää koskaan kuultu....
        Skodan ocu rs:äkin on ihan lussu p*ska verrattuna tuohon "rs" viittaukseen.
        Omani 2 litranen omaa hyvin tarkkaan samat speksit ja pesee puolella sekunnilla tuon rs:n.Joten,kannattais miettiä mitä sieltä suunnittelupöydältä latoo markkinoille.Sitten jos on rs niin sitten on myös.

        No,No poijjaat älkääpäskinatko autojen tehoista, minulla on ollu 5.5 vuotta Tasla 85 ja siinä tehot riittää ja on kulutus pieni.Tänäänkin ajoin 520km ja energiakulut 0 ,sekä virtaa akussa 20% enemmän kuin kotoa lähtiessä.Nyt ajettu 378tkm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,No poijjaat älkääpäskinatko autojen tehoista, minulla on ollu 5.5 vuotta Tasla 85 ja siinä tehot riittää ja on kulutus pieni.Tänäänkin ajoin 520km ja energiakulut 0 ,sekä virtaa akussa 20% enemmän kuin kotoa lähtiessä.Nyt ajettu 378tkm

        Enpä ole ennen kuullut tasla merkkisestä autosta, onks joku häkäpönttövekotin.


    • Joakim

      Hyvä ja kestävä, väännökäs ja erittäin suorituskykyinen 1,8. Esimerkiksi Toyotan 2,0 150hv jää auttamattomasti kakkoseksi, olkoonkin 2010-luvun koneita. Kokemusta kummastakin.

      • Noh tottakai...

        Se jää jälkeen, toisessa on 10hv ja vääntöä 50nm enemmän, lisäksi turbo, joten asiahan on selvä. Kestävyys onkin sitten jo toinen asia.


      • ja kone kestää
        Noh tottakai... kirjoitti:

        Se jää jälkeen, toisessa on 10hv ja vääntöä 50nm enemmän, lisäksi turbo, joten asiahan on selvä. Kestävyys onkin sitten jo toinen asia.

        mites accord 2.4vtexx 192hp ja 7.9 sek sataan vaparilla


    • Varmasti hyvä kone tuo 1.8 TFSI, mutta minä en nyt tässä jostain näe niitä perusteita, millä turboa perustellaan. Aloittaja kertoo, että moottori vie kaupungissa 10 litraa, maantiellä 7 ja yhdistetty 8:n yläpuolella. Omassa Civicissä K-sarjan moottori (Type R). Tehoja on se 148kW vääntöä tietysti reilusti vähemmän kun turbollisessa, eli 192Nm. Kuitenkin, jos arkiajossa arvio moottorin kulkua, niin kyllä moottori jaksaa vetää 2000 kierroksesta ylöspäin aivan mainiosti. Tietysti varsinkin moottoritienopeuksissa kuutosvaihteella lähteminen on laiskempaa kun muulin juoksu, mutta vaihdetta pudottamalla ei jää jalkoihin.

      Päästöpuoliahan ei Suomessa kuluttajaa juuri hyödytä, koska siinähän tämä 1.8 TFSI vie K-sarjan moottoria kevyesti. Mutta mitä tulee itse kulutukseen, niin itselläni Type R:ssä yhdistetty kulutus (mitattu 5000km matkalta) on noin 8.9l/100km. Maantiellä pääsee 7.3 litraan. Tehoihin nähden pidän kelpo kulutuksena

    • Kirvelevä totuus

      Kone on kuuluisa heikkoudestaan! etkö lue juttuja ollenkaan ? jotku vielä lastuttaa ja peli on selvä kone ei kestä edes vakiona . Lastutus pitäisi olla tehon pudotus n 140hv ja max 4800rpm ja öljynvaihto normaalilla öljyllä esim 5w40 teboil max 10tkm.
      DSG on hyvin epävarma hajoaa milloin vaan ja asiakas maksaa kaiken. Lue nyt hiukan todellisia juttuja ennkuin hehkutat ta vaihda se nyt äkkiä johoibnkin luotettavaan autoon jos vain mikään liike sitä ottaa vaihdossa koeta ellet usko mutta älä tule masrisemaan tänne ettei autoni kelpaa .

    • autonero

      Koneen suhteen höpötät, se on varmasti kestävämmästä päästä. DSG on sen sijaan pommi. Toki ne on parempia kuin Nissan joka tapauksessa ja suhteessa.

    • en osta.

      eikön noi tsi:t syö öljyä aikalailla?

      Ainakin työkaverin vw vie monta litraa öljyn vaihtojen välillä.

      • Riippuu roikkuu

        Se on ihan siitä kiinni miten se on sisäänajettu se öljynkulutus. Jos on sisäänajettu "nätisti" ja tehty vielä 1000 km:ssa se suositeltu ylimääräinen öljynvaihto, ei vie 50 000 km:ssakaan kuin ihan niukasti pikkasen vaan öljyä.


      • 1.8dsg
        Riippuu roikkuu kirjoitti:

        Se on ihan siitä kiinni miten se on sisäänajettu se öljynkulutus. Jos on sisäänajettu "nätisti" ja tehty vielä 1000 km:ssa se suositeltu ylimääräinen öljynvaihto, ei vie 50 000 km:ssakaan kuin ihan niukasti pikkasen vaan öljyä.

        Mullakin 1.8 tsi ja dsg. KOkemuksen kulutuksen suhteen tosin erillaisia. Kaupungissa ei saa kymppiä rikki kun talvella ja maantiellä alle kuusi litraa, kun ajellaan 80-100 nopeuksia. Talvella kovilla pakkasilla lämpö on niukkaa, mutta välttää minulle. Dsg toistaiseksi loistava 27000 km ajettu.


      • Manu anal
        1.8dsg kirjoitti:

        Mullakin 1.8 tsi ja dsg. KOkemuksen kulutuksen suhteen tosin erillaisia. Kaupungissa ei saa kymppiä rikki kun talvella ja maantiellä alle kuusi litraa, kun ajellaan 80-100 nopeuksia. Talvella kovilla pakkasilla lämpö on niukkaa, mutta välttää minulle. Dsg toistaiseksi loistava 27000 km ajettu.

        1.8 TSI manuaali. Parempaa yhdistelmää saa hakea. Wääntö ja tteho riittää perheautolle mainiosti. Öljyä lisätty vajaassa 50 tkm puoli litraa, kustannus parikymppiä. Yksi huolto takana, kustannus taisi olla kolmisensataa. Korjauskustannukset 0 EUR. Huollossa tosin rikottiin öljynpaineanturi, joka vaihdettiin takuuseen. Polttoaineen kulutus tietokoneen mukaan 6,5 l/100 km, valtaosin kaupunkiajoa pääkaupunkialueella. Korimalli farmari, varustetaso Elegance peruutustutka ja metalliväri. Hankintahinta reilut kaksi vuotta sitten suoralla kaupalla melko tarkkaan 25 tEUR (silloin oli vaikeuksia 1.4 TSI toimitusaíkojen kanssa ja 1.8 TSI konetta ja farmariperää myytiin alennuksella). Vaihteisto ei ole nikotellut kertaakaan ellei kuski ole sössinyt. Ennen TSI moottoreita Ocu ei ollut itselleni minkäänlainen vaihtoehto, mutta koeajo vakuutti.. Että silleen...


      • usuturboko

        kaikki wagin autot on tunnettuja öljykulutuksisstaan ja huonoista moottoriskestoistaan. wolf ja passat diisselit touranit ja nyt noi turbot


      • oopåelisti.
        Riippuu roikkuu kirjoitti:

        Se on ihan siitä kiinni miten se on sisäänajettu se öljynkulutus. Jos on sisäänajettu "nätisti" ja tehty vielä 1000 km:ssa se suositeltu ylimääräinen öljynvaihto, ei vie 50 000 km:ssakaan kuin ihan niukasti pikkasen vaan öljyä.

        agin autot syö äljyy litroittain vaikka ois niille lettuja syöttäny


      • 555555
        Manu anal kirjoitti:

        1.8 TSI manuaali. Parempaa yhdistelmää saa hakea. Wääntö ja tteho riittää perheautolle mainiosti. Öljyä lisätty vajaassa 50 tkm puoli litraa, kustannus parikymppiä. Yksi huolto takana, kustannus taisi olla kolmisensataa. Korjauskustannukset 0 EUR. Huollossa tosin rikottiin öljynpaineanturi, joka vaihdettiin takuuseen. Polttoaineen kulutus tietokoneen mukaan 6,5 l/100 km, valtaosin kaupunkiajoa pääkaupunkialueella. Korimalli farmari, varustetaso Elegance peruutustutka ja metalliväri. Hankintahinta reilut kaksi vuotta sitten suoralla kaupalla melko tarkkaan 25 tEUR (silloin oli vaikeuksia 1.4 TSI toimitusaíkojen kanssa ja 1.8 TSI konetta ja farmariperää myytiin alennuksella). Vaihteisto ei ole nikotellut kertaakaan ellei kuski ole sössinyt. Ennen TSI moottoreita Ocu ei ollut itselleni minkäänlainen vaihtoehto, mutta koeajo vakuutti.. Että silleen...

        mielellä uus malli vielä hihnalla niin ehkä sit. ja lokareihin äänieristystä


      • Unohtanut skodan.
        1.8dsg kirjoitti:

        Mullakin 1.8 tsi ja dsg. KOkemuksen kulutuksen suhteen tosin erillaisia. Kaupungissa ei saa kymppiä rikki kun talvella ja maantiellä alle kuusi litraa, kun ajellaan 80-100 nopeuksia. Talvella kovilla pakkasilla lämpö on niukkaa, mutta välttää minulle. Dsg toistaiseksi loistava 27000 km ajettu.

        Kannataa seurata sitä dsg laatikkoa. Minulla alkoi ilmetä vikaa 28 tuhanessa ja vika ilmeni niin että kun lähti valoista rauhalisesti niin auto vähän niin kun tärisi. Onneksi oli vielä takuu voimassa ja vehon pojat vaihtoi kaksoismassavauhtipyörä.


    • 5litraa 29e ford

      0,5ltr öljyä 20e???????????

    • Sakkeus74

      Skoda Superb 2.0 Tsi on aika hyvä. Nyt on tuo alla ja aiemmassa Superbissa oli 1.8 Tsi joka tosiaan vei paljon öljyä. 2.0 uusi TSI ainoa huono puoli on turhan iso kulutus. 2.0 Tsi DSG olisi mun mielestä voinut olla 7 vaihteinen.
      Uudessa DSG:ssä 2013 eteenpäin, on lähdön nykiminen jäänyt pois, auto liikkuu pehmeästi ja terävästi.
      Erittäin hyvä auto ajaa.

    • antin penaali

      Kaverilla hajosi tuo kun ajettu 62 tonnia että siitä vaan!

    • turbo-skoda

      Kyllä nämä ovat hyviä vehkeitä. Lähdin aamulla järven rannasta himaan ja pistin vakkarin asentoon 130 km/t riksusta hesaan. Tottakai yhden bemarin piti kuitenkin ohittaa, vaikka se oli vanhempaa vuosimallia.

      • pete.

        Hittoakos pyörit siellä tien tukkeena.


      • pete.
        pete. kirjoitti:

        Hittoakos pyörit siellä tien tukkeena.

        Ei siinä ollut mitään ruuhkia. Helposti ton polkee kahteensataan, mutta sitten you know..


      • kawasaki3
        pete. kirjoitti:

        Ei siinä ollut mitään ruuhkia. Helposti ton polkee kahteensataan, mutta sitten you know..

        Ensi vuonna tulossa Skodaan nokkahihna takaisin.Näin kertoi eräs merkin automyyjä.Tämä varmaan hyvä asia ko.automerkin kohdalla.


    • kokemksen perusteell

      Että ne jaksaa kirjoitella sontaa nuo tyypit, joilla ei ole ikinä ollu Skodaa. Minä kirjoittelen kokemuksesta ja voinen kertoa, että olen erittäin tyytyväinen 1.8 tsi:n moottoriin. Potkua löytyy sen minkä meidän tiellä tarvii. 6:lla lähtee komeasti kiihtymään 80 km/h vaudista ja kyydissä saa olla kuskin lisäksi vaikka 4 aikuista henkilöä. Ainoa huono puoli on se, että saa olla tarkkana, ettei ohittaessa nopeus nouse 140-160 km/h. Se nimittäin käy sen verrran äkkiä, että ei ehdi kissaa sanoa.

      • näin se tekee

        Juu tuo pitää paikkansa, sakot sillä ottaa helposti jos ei huomaa. Salakavalasti kiihtyy niin äkkiä 160 pintaan..


    • tykkäsin

      Hyvä kone on. Ajoin oculla jossa oli tuo kone 5 wuotta, ei mitään vikaa ja 140 000 tuli täyteen. Juurikin tuo laaja-käyttöalainen kierrosalue plus koneen pirteys oli parasta. Ihan loisto motukka..

    • kawasaki3

      Koskeeko Skodan nokkaketjuongelmat kaikkia ketjukäyttöisiä malleja?

      • pete.

        Hyvällä tuurilla voi saada loistopelin, mutta jos vähänkin pelottaa, niin tyydy vaan tojoon.


      • TSI 2012

        Lähinnä 1.2 ja 1.4 malleja, mutta toisaalta niitä onkin enemmän liikenteessä. Ja Octavia III:n osalta on nämä moottorit olleet alusta alkaen taas hihnakäyttöisiä. Että "eräs automyyjä" ilmaisi asian aika epätarkasti, jos ensi vuonna hihnat ovat vasta tulossa. Ehkäpä myös Rapidin moottorit siirtyvät uudenpaan ketjumoottoriin silloin...


      • KOHAN HÖPÖTÄT

        Taitaa itelläs olla nokkaongelma. Käynti psykiatrilla voi auttaa


    • Anonyymi

      "Että ne jaksaa kirjoitella sontaa nuo tyypit, joilla ei ole ikinä ollu Skodaa. Minä kirjoittelen kokemuksesta ja voinen kertoa, että olen erittäin tyytyväinen 1.8 tsi:n moottoriin."

      Heh, autosi on koko ajan hajalla ja pajalla ja olet tyytyväinen? Omaa rahaa 7000 € moottorin remppaan ja olet tyytyväinen? Auton arvo 0€, eikä kukaan osta ja olet tyytyväinen?

      Olet tyytyväinen maksetun kehuhan elämään. Skodaan et. ikinä. Fakta. Niin se vain on.

      • Anonyymi

        Mun Skoda 1,8 tsi -08 hajos jakoketju vuosi sitten alle 150000 ajetussa autossa. Helkama maksoi puolet tehdashuolletusta moottorista ja mulle jäi siis n. 3400€ maksettavaa. 2 v takuuta nyt moottorissa ja hyvin pelittää taas.


    • Anonyymi

      Osta pois vaan, jos kukkarosi sen kestää!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7651
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4566
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3211
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      357
      1485
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe