Meille tuli kotiin uusi kissanpentu. Meillä on entuudestaan 9-vuotias leikattu naaraskissa. Nyt se ei kuitenkaan hyväksy uutta tulokasta, vaan murisee ja piileksii sängyn alla eikä suostu syömään edes ruokaansa. Pentu tuli meille eilen. Onko kellään kokemusta siitä, kuinka kauan tällainen tilanne jatkuu? Vanha naaras ei käy pennun kimppuun, murisee ja sähisee vain. Onko kellään neuvoa, miten kissojen sopeutumisstressiä voi helpottaa?
Vihainen narttu
2
130
Vastaukset
- normaalia
Aivan tuttua juttua.Pentu on tullut toisen reviirille ja reviiriähän on puolustettava.Anna tutustua rauhassa ja odottele minimissään pari viikkoa .Feliway on meillä toiminut hyvänä apuna.
Joitakin päiviä, ehkä viikon kesti meillä vanhojen kissojen sähiseminen tulokkaalle & pennun välttely ja sitten kaikki ok. Voi olla että teillä kestää pidempään, jos on tuo vanha kissa ikänsä ollut ainoana. Muista antaa myös vanhalle kissalle huomiota, vaikka olisikin vaikeaa pitää pikkuisesta näppinsä irti :) Jos vanhus ei syö kannattaa kokeilla tarjota kädestä jotain vaikka vähän herkumpaakin, kissa ei saisi kauaa paastota..
Varmaan on tilanne jo alkanut rauhoittumaankin siellä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996