Kävin vuojen lukiota ja vaihoin ammattikouluun liiketaloutta opiskelleen eli merkonomiksi. Tännään koulu tosiaan alko ja lukujärjestyksessä oli matikkaa, äikkää, enkkua ja ruottia. Kävin kuitenki kaikkia näitä aineita lukiossa aika paljon, niin pitääkö mun silti käyä noilla amiksen normaalitunneilla? Tarkotuksena on tosiaan tehä kaksoistutkinto, mutta meillä on vasta ens jaksossa lukiotunteja.
Miten siis nää kurssit oikeen mennee, pittääkö mun nyt käyä kahteen kertaan samat asiat vai onko nuo kurssit jotain ihan eriä kun lukion eka kurssit?? Opolle tänään juttelin, mutta sen puheesta ei oikee tajunnu mitään ku ei se oikee tainnu tietää itekkään mistään mittää. Käski vaa katella nyt tää eka jakso ja sit tässä joskus parin viikon päästä tehä ne hyväksiluvut ja sitte kattoo ens jaksossa mitä lukio kursseja sitä ottaa.
Nii, että oisko jollaki kokemusta tai muuta tietoa tästä? Kiitos..
Lukiosta amikeen ja hyväksiluku
3
1407
Vastaukset
- Auku
P.S. otsikosta ei ainakaan huomaa, että sitä ois äikän kursseilla käyty...
- retrghfdsd
Mä kanssa otin vuonna 2010 hyväksilukuja kun aloitin koulun, Vein vaan lukion päättötodistuksen opolle joka sitten laittoi arvosanat opintokorttiin. Arvosanat menee sitten näin:
1 vastaa lukion arvosanoja 5-6
2 vastaa arvosnoja 7-8
3 vastaa arvosanoja 9-10
Jos otat hyväksilukuja niin sulla on joko vapaata tai sitten voit luokan valvojan kanssa kysyä voitko tehdä opintojasi eteenpäin niin pääset nopeammin pois.
Kysy, jos on jotin kysyttävää
- Jonkun äitee
Näin meidän tytöllä menee, joka kaksoistutkintoa lukee, eli amis ruotsi, enkku ja matikka on erikseen, ne on ammatillisia aineita ja lukio aineet sitten erikseen. Em. lukio ruotsi, enkku, äikkä ja matikka. Lukion osalta saat varmaan hyväksiluettua ne kurssit, jotka olet jo käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849