Toisenlainen lahja

kawe

Lähetän vuohen lahjaksi - kohde, toivottavasti afrikkalainen perhe.
Toivon todella, että vuohi kipittelee jossain lieassa siellä, eikä voi tuhota puita tai muita kasveja, eläimet kun saavat yleensä olla vapaana.
Onko tämän kaltainen apu oikeampaa kuin jokin muu?

52

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

On.

Mutta noin yleensä, miksi yrität tuhota hyvinvointimme, joka perustuu kokonaisuudessaan siihen, että jossain nuubiassa ihmisillä menee huonommin kuin meillä Jos hommataan kaikkille afrikkalaisille kännykät, vipuvesihanat, autot, atomivoimalat jne, maapallo tuhoputuu muutamassa vuodessa. Mitä kehnommin noissa maissa menee, sen kauemmin maapallo kestää ja oma elintasomme ja maapallo kestää ehkä oman elinaikamme.

Jos kaikki maailman asiat jaetaan tasapuolisesti kaikkien ihmisten kesken, kaikista tulee enenpi tai vähempi alkukantaisia ja köyhiä, tokikin tasa-arvoisia keskenään. Jos haluat leikkiä pyhimystä, lähetä puolet omaisuudestasi omalla kustannuksella si jonnekin savimökkikylään jonnekin savannille.

Nuo vuohet sun muut jutu on vaan itsensä pettämistä. Mutta jos haluaa pettää itseään, on vuohesta enenpi hyötyä saajalleen, kuin jostain mootorikaivosta, joka ei toimi varaosien puuttenn takia......

=DW=

• kawe

Olenko lukevinani *kyynisyyden (valkoisen miehen taakkaa-Kipling) pisteliäisyyttä tekstissäsi.
      Olen opiskellut, tässä joutessani, useampaa näkökulmaa niin Suomen - Euroopan kuin yhteisen Maailmamme tilanteeseen.
      Totta *sosialismi on hyvä teoria - käytäntö ja ihmiset pilaavat.
      Vuohi on ihan leppeä lahja, eikä omatunto ole pontimena- ihan humanistina vaan ja kertomuksena pikkuisilleni erilaisista elinympäristöistä ja myöhemmin kulttuureista kunhan varttuvat vielä.

• .

Entäpä jos ne hetimiten saatuaan syö sen?

• ...
        . kirjoitti:

Entäpä jos ne hetimiten saatuaan syö sen?

Buahahahahahaaa !

Mutta noin vakavammin, tiivistit asian täsmälleen ytimeen.

=DW=

• Vuohen tms. lahjoittaminen afrikkalaiselle perheelle on mielestäni ihan hyvä asia. Jokainen voi itse päättää millaisia kohteita haluaa tukea. Vaihtoehdoista ei ole pulaa. Arvostan kaikkia luotettavia kansainvälisiä järjestöjä tukikohteena, vaikka organisaatioiden pyörittämiseen kuluukin osa varoista.

Yksi vuohiasiaan liitetty kuvio kuitenkin ärsyttää minua. Erityisesti joulun alla mainostettiin, että osta ystävällesi lahjaksi vuohi, joka sitten toimitetaan jonnekin Afrikkaan. Sekä ajatus että mainos tuntuivat vierailta: Jos tuet hyväntekeväisyyskohdetta, voit lähettää mainoksen hyvästä teostasi "lahjaksi" omalle ystävällesi. Prrrrrr.... Yhtä hyvin voisi printata kuitteja, kun lähettää tililtään rahaa hyväntekeväisyyskohteeseen ja antaa kuitin lahjaksi ystävälle.

Kuulin monen antaneen lapsilleenkin em. vuohia joululahjaksi. Ihmettelen, mikseivät vanhemmat voisi keskustella asiasta lastensa kanssa ja miettiä yhdessä, haluaisiko lapsi itse lähettää vuohen afrikkalaiselle perheelle.

No, toisaalta tiedän, että usein juuri ne minua ärsyttävät jutut saattavat johtaa parhaisiin tuloksiin. - Älkää kuitenkaan lähettäkö minulle vuohia lahjaksi, lähettäkää ne ihan itse suoraan Afrikkaan.;)

PS: Vuohen maidosta valmistettu juustokin on hyvää.

• aina jotain

Selviääkö hengissä perille, rosvopaistiksi taitaa mennä. Melkoista hölmöilyä nuo vuohet, puun istutukset ja muut mielenrauhoitusavustukset.

• Olen jo kerran kertonut mielipiteeni näistä hupatuksista. Sain syytösryöpyn niskaani. Katsotaan joko asia olisi sisäistynyt syyttäville.

Jos haluat tehdä itsesi onnelliseksi niin lähetä vuohi Afrikkaan, tuskin se ketään määränpäässä onnelliseksi tekee.

• Pirre*

..sivusta korppis,

tuskin onnelliseksi, meidän onnellisuus mittarimme mukaan, meillehän ruoka on itsestään selvyys, mutta uskoisin nälkäiselle, siellä jossain, olevan vuohenmaito hyvää...vuohien kasvatus voi olla heidän ehkä ainoa mahdollinen elinkeinonsa, pitza -baarin perustaminën savannille ei ehkä kannata..:/

• Pirre* kirjoitti:

..sivusta korppis,

tuskin onnelliseksi, meidän onnellisuus mittarimme mukaan, meillehän ruoka on itsestään selvyys, mutta uskoisin nälkäiselle, siellä jossain, olevan vuohenmaito hyvää...vuohien kasvatus voi olla heidän ehkä ainoa mahdollinen elinkeinonsa, pitza -baarin perustaminën savannille ei ehkä kannata..:/

PIRRE@

Lue "Miksi en minä" nimimerkin kommentti ja mietitään sitten miksi mennä merta edemmäksi kalaan.

MeIllä on kotimaassakin nälkäisiä suita ja vaivaisia vanhuksia ilman hoitoapua yms yms...jne...jne

• miksi en minä?

Tuo kehitysmaa-apu on sellainen
      asia, ettei sitä täällä kannata ker-
      toa. Se herättää vain pahennusta.
      Niin moni suomalainen haluaisi vas-
      taavan summan rahana.

• Tosi hyvä apu ja suositeltumpaa kun jonkun rahan antaminen suoraan. Yks asia vaan, että ei sitä vuohta täältä sinne lähetetä vaan siellä paikanpäällä annetaan se vuohi jollekkin henkilölle ja siellähän elukat on omaisuuden mitta. Muistaakseni naiset ainoastaan, ja kai lapset omistavat vuohia, miehet omistaa sit niitä lehmiä.
      Vuohi on siinäkin hyvä lahjoitus, kun silloin nämä lapset saavat sitä maitoa päivittäin joka on kuulemma ravinteikas juoma muuten niin köyhässä ruokavaliossa.

Voi olla että muistan noi asiat väärinkin tai ainakin osan.

• ; )) ettäkö vuohi,... no just..niinkö uskot, rahaa sinne lähetetään ei vuohia ; ).

• korppis kirjoitti:

; )) ettäkö vuohi,... no just..niinkö uskot, rahaa sinne lähetetään ei vuohia ; ).

Luehan vastauseni uudestaan ja ajatuksella.

• Nittaminax kirjoitti:

Luehan vastauseni uudestaan ja ajatuksella.

Sen vuohen hinnasta yli puolet menee järjesteleville avustusorganisaatioille.

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

..sivusta korppis..

, mutta puolet kummiskin on jo paljon kohteeseenkin..

Ajattelet kuin mieheni aikoinaan, ettei kannata tehdä ylitöitä kun siitä menee puolet kummiskin veroihin nönnönnnööö, mie olen sitä mieltä että ne puoletkin on plussaa jos ylimääräistä tarvitaan..miun matikalla.

• korppis kirjoitti:

Mitä sitten, luuletko että se vuohi menee jonnekkin peräkylään itsekseen. Kuluja sitä tulee paskahuussistakin.

Itse en ole osallistunut kyseisiin talkoisiin enkä edes tiedä paljonko se vuohi maksais, mutta todenäköisesti sen ostaminen ei paljoa mun kukkaroa keventäisi, jos siis päättäisin osallistua.

• Korppis*
        Pirre* kirjoitti:

..sivusta korppis..

, mutta puolet kummiskin on jo paljon kohteeseenkin..

Ajattelet kuin mieheni aikoinaan, ettei kannata tehdä ylitöitä kun siitä menee puolet kummiskin veroihin nönnönnnööö, mie olen sitä mieltä että ne puoletkin on plussaa jos ylimääräistä tarvitaan..miun matikalla.

Montako vuohta olet ostanut? Paljonko luulet sellaisen pikku vuohen maksavan paikallisilla markkinoilla?

• kuan sivut
        Nittaminax kirjoitti:

Mitä sitten, luuletko että se vuohi menee jonnekkin peräkylään itsekseen. Kuluja sitä tulee paskahuussistakin.

Itse en ole osallistunut kyseisiin talkoisiin enkä edes tiedä paljonko se vuohi maksais, mutta todenäköisesti sen ostaminen ei paljoa mun kukkaroa keventäisi, jos siis päättäisin osallistua.

Tuosta voit katsella hintoja.

http://www.toisenlainenlahja.fi/fi/?utm_source=bnrkua&utm_medium=bnrkua&utm_campaign=bnrkua

• Korppis*
        Nittaminax kirjoitti:

Minun paskahuusi tyhjennettiin paikallisen paskafirman imuriautolla ja lasku on tässä pöydällä 53,75 ekua. Lisäksi uusimme ala-astian ja putket noin 30 ekua, kuivikesäkki about 10 ekua, ja vanhojen roippeiden poisviennin bensakulut kaatopaikalle. Siinä meni satanen, joten ei jäänyt tälle kuulle ylimääräistä rahaa auttaa muita kuin itseäni ; )

Uskon, että sellainen vuohella itsensä autuaaksi ostamiseen ja sen mainostamiseen kulutetaan keskimäärin 30 -50 ekua/autuas.

• Pirre*
        Korppis* kirjoitti:

Montako vuohta olet ostanut? Paljonko luulet sellaisen pikku vuohen maksavan paikallisilla markkinoilla?

Olen mie muutaman, ja uskon että vuohet on siellä kalliita suhteessa heidän elintasoonsa tai kykyyn hankkia niitä...vuohi on heille mahdollisuus tulla toimeen omillaa, juuri sitähän täällä meillä toitotetaan, että heitä pitää auttaa siellä pärjäämään omilla työpanoksilla ja heidän kulttuuriinsa kuuluvilla yrittämisen eväillä, ja vuohi on yksi sellainen.jne.

• Korppis* kirjoitti:

Minun paskahuusi tyhjennettiin paikallisen paskafirman imuriautolla ja lasku on tässä pöydällä 53,75 ekua. Lisäksi uusimme ala-astian ja putket noin 30 ekua, kuivikesäkki about 10 ekua, ja vanhojen roippeiden poisviennin bensakulut kaatopaikalle. Siinä meni satanen, joten ei jäänyt tälle kuulle ylimääräistä rahaa auttaa muita kuin itseäni ; )

Uskon, että sellainen vuohella itsensä autuaaksi ostamiseen ja sen mainostamiseen kulutetaan keskimäärin 30 -50 ekua/autuas.

Jaa, kysyinks mä jotain sun paskahuussista tai kenenkään muunkaan? Kovin olet innokas mainostamaan omaasi ja milloin tuotoksenne on tyhjennetty ja mitä maksoi, no mua se ei kiinnosta. Yökkö.....
        Autuaaksi sut ainakin teki omien tuotosten maksaminen ja se sallittakoon sulle/teille.

• Se piti vielä kysyä, että mitä tarkoitat kasvillisuuden ja puiden tuhoamisella?

• ...

Sivusta.

Vuohet syö kasveja. Ilmeisesti meni sekaisin lihakarja ja maitovuohi. Lihakarjalla älyttömän huono hyötysuhde, koska kavit prosessoidaan nopeasti lihaksi. Maidon tapauksessa hyötysuhde parempi, koska vuohi jalostaa kasvit maidoksi ja sen voi syödä sitten joskus. Paras olisi syödä kasvit kasveina, jäisi yksi ylimääräinen prosessi elintarviketuotannosta pois.

=DW=

• Evästä kaikille
        ... kirjoitti:

Sivusta.

Vuohet syö kasveja. Ilmeisesti meni sekaisin lihakarja ja maitovuohi. Lihakarjalla älyttömän huono hyötysuhde, koska kavit prosessoidaan nopeasti lihaksi. Maidon tapauksessa hyötysuhde parempi, koska vuohi jalostaa kasvit maidoksi ja sen voi syödä sitten joskus. Paras olisi syödä kasvit kasveina, jäisi yksi ylimääräinen prosessi elintarviketuotannosta pois.

=DW=

Pitääkö tuo paikkansa kitukasvuisilla maillakin? Että parempi yrittää kasvattaa ihmiselle vegetabiileja vai antaa vuohen laiduntaa sitä mitä sattuu löytämään?
        Sillehän kelpaa kaikki mikä kasvaa.

• ...
        Evästä kaikille kirjoitti:

Pitääkö tuo paikkansa kitukasvuisilla maillakin? Että parempi yrittää kasvattaa ihmiselle vegetabiileja vai antaa vuohen laiduntaa sitä mitä sattuu löytämään?
        Sillehän kelpaa kaikki mikä kasvaa.

Jaa.

No osa vuohen syömästä ravinnos menee vuohen itsensä, elikkäs tuotantolaitoksen ylläpitoon. Sinällään, vuohet syö tosiaankin kaikenlaista, ihminen ei niinkään. Ja maidossa kalsiumia jne. Ite joskus ihmetellyt, mitä kamelit syö. Kameli siitä hyvä elukka, että se on kulkuväline ja samalla tuottaa maitoa ja sen voi syödä. Miksihän kukaan neropatti ei ole keksinyt, että alkaisivat lahjoittamaan kameleita vuohen sijasta, sillä ois parempi hyötysuhde, koska ne on monikäyttöisempi.

=DW=

• Evästä kaikille
        ... kirjoitti:

Jaa.

No osa vuohen syömästä ravinnos menee vuohen itsensä, elikkäs tuotantolaitoksen ylläpitoon. Sinällään, vuohet syö tosiaankin kaikenlaista, ihminen ei niinkään. Ja maidossa kalsiumia jne. Ite joskus ihmetellyt, mitä kamelit syö. Kameli siitä hyvä elukka, että se on kulkuväline ja samalla tuottaa maitoa ja sen voi syödä. Miksihän kukaan neropatti ei ole keksinyt, että alkaisivat lahjoittamaan kameleita vuohen sijasta, sillä ois parempi hyötysuhde, koska ne on monikäyttöisempi.

=DW=

No joo. Vuohet ovat helppohoitoisempia kotieläiminä. Jos perhe pysyy samoilla maisemilla pitemmän aikaa... kamelit ovat silkkaa rahaa, siksi niitä ei syödä. Maito otetaan kyllä ravinnoksi, vaikka ilmankin pärjättäis.

PS. Miksikähän meilläpäin ei syöty kalaa nälkävuosina?

• ...

No joo. Vuohet ovat helppohoitoisempia kotieläiminä. Jos perhe pysyy samoilla maisemilla pitemmän aikaa... kamelit ovat silkkaa rahaa, siksi niitä ei syödä. Maito otetaan kyllä ravinnoksi, vaikka ilmankin pärjättäis.

PS. Miksikähän meilläpäin ei syöty kalaa nälkävuosina?

En tiedä.

Mutta joutsenet syötiin muistaakseni sotien seutuvilla melkein sukupuuttoon.

=DW=

• Evästä kaikille
        ... kirjoitti:

En tiedä.

Mutta joutsenet syötiin muistaakseni sotien seutuvilla melkein sukupuuttoon.

=DW=

Tarkoitin 1800-luvun nälkävuosia.

Sitä aikaa kun suurin osa suomalaisista ei osannut lukea, pelkäsi kirkkoa ja ylivaltaa ja eli kädestä suuhun.

• ...

Tarkoitin 1800-luvun nälkävuosia.

Sitä aikaa kun suurin osa suomalaisista ei osannut lukea, pelkäsi kirkkoa ja ylivaltaa ja eli kädestä suuhun.

En tiedä.

Lähinnä tuli mieleen kaupungillistuminen. Kaupungit aina kusessa, jos jotain katovuosia jne tulee. Jos pöndellä heikko sato, se syödään itse. Tuli mieleen, kuuskytluvulla meille aina ilmaantui kaupunkilaisserkku jonkun kaverinsa kanssa. Talosta ruoka, jotain pikkuhommia vastineeksi, net oli nuoria. Vanhempansa olivat köyhiä kaupunkilaisia, tulihan siinä säästöä.

Siihen aikaan ei oikein ollut kylmäketjuja, kala pilaantuu nopeasti. Tokikin suuret kaupungit meren rannoilla, miten lie ollut talvikalastuksen kanssa silloin, en tiedä. Kalalaivasto kai oli aika suuri, kesällä varmaan kalaa tulikin, mutta se säilyvyys...

Oikeastaan aloin ihmettelemään sitä, että olemassa esimerkiksi kananmunat, jotka säilyy hyvin. Miksi nuubiaan ei roudata kanoja? Ne syö kans melkein mitä vaan ja yhdestä kanasta saa yhden munan päivässä. Nopeakiertoisia, liharuokaakin saa aika usein. Noh, kanat ei lypsä maitoa.

Lisäksi alkoi ihmetyssämään sekin, maito nyt on lähinnä lasten ruokaa. Eiks ne äidit pitäis ruokkia kunnolla, että lapsille riittää maitoa. Aikuinenhan voi juoda vaikka vettä enenpi?

Mä en tiedä paikallisia ravintoympyröitä, siis minkälaista ruokaa noissa vuohimaissa on luonnostaan tarjolla. Mutta jotenkin koko vuohitouhu vaikuttaa hölmölaisen hommalta.

=DW=

• ...
        ... kirjoitti:

En tiedä.

Lähinnä tuli mieleen kaupungillistuminen. Kaupungit aina kusessa, jos jotain katovuosia jne tulee. Jos pöndellä heikko sato, se syödään itse. Tuli mieleen, kuuskytluvulla meille aina ilmaantui kaupunkilaisserkku jonkun kaverinsa kanssa. Talosta ruoka, jotain pikkuhommia vastineeksi, net oli nuoria. Vanhempansa olivat köyhiä kaupunkilaisia, tulihan siinä säästöä.

Siihen aikaan ei oikein ollut kylmäketjuja, kala pilaantuu nopeasti. Tokikin suuret kaupungit meren rannoilla, miten lie ollut talvikalastuksen kanssa silloin, en tiedä. Kalalaivasto kai oli aika suuri, kesällä varmaan kalaa tulikin, mutta se säilyvyys...

Oikeastaan aloin ihmettelemään sitä, että olemassa esimerkiksi kananmunat, jotka säilyy hyvin. Miksi nuubiaan ei roudata kanoja? Ne syö kans melkein mitä vaan ja yhdestä kanasta saa yhden munan päivässä. Nopeakiertoisia, liharuokaakin saa aika usein. Noh, kanat ei lypsä maitoa.

Lisäksi alkoi ihmetyssämään sekin, maito nyt on lähinnä lasten ruokaa. Eiks ne äidit pitäis ruokkia kunnolla, että lapsille riittää maitoa. Aikuinenhan voi juoda vaikka vettä enenpi?

Mä en tiedä paikallisia ravintoympyröitä, siis minkälaista ruokaa noissa vuohimaissa on luonnostaan tarjolla. Mutta jotenkin koko vuohitouhu vaikuttaa hölmölaisen hommalta.

=DW=

Höh.

Tuli hölmä aasinsilta. Alun jälkeen tarkoitin 1800- luvun nälkävuosia, en kuuskytlukua..

Just hokasin vielä yhden jutun. ruuan hinta. Kun tavaraa vähän tarjolla, markkinahinta. Kansa köyhää, ei vara ostaa.

Naapurissa pöndellä muuten vanha vilja-aitta. Siinä kerroslattia. Alla puuta, sitten kiviä, päällä puulattia. Syy, varkaat oli porailleet katovuosina laarien alle reikiä ja varastaneet viljaa, kiven läpi hankala porata.

=DW=

• Evästä kaikille
        ... kirjoitti:

En tiedä.

=DW=

Liekö hölmöläisten hommaa?

Luultavasti vuohitouhu on asian tuntijoiden keksimä. Meitä viisaampien.

Vai mitä luulet?

Elä sinä vaan munillasi.

• Evästä kaikille
        ... kirjoitti:

Höh.

Tuli hölmä aasinsilta. Alun jälkeen tarkoitin 1800- luvun nälkävuosia, en kuuskytlukua..

Just hokasin vielä yhden jutun. ruuan hinta. Kun tavaraa vähän tarjolla, markkinahinta. Kansa köyhää, ei vara ostaa.

Naapurissa pöndellä muuten vanha vilja-aitta. Siinä kerroslattia. Alla puuta, sitten kiviä, päällä puulattia. Syy, varkaat oli porailleet katovuosina laarien alle reikiä ja varastaneet viljaa, kiven läpi hankala porata.

=DW=

Joo. Onneksi ei tarvi olla lukkoa jääkaapissa, ku naapurillakin on asiat yhtä hyvin. :)

• av

Tämä kaikki apu jo kymmeniä vuosi on turhaa ja ihmisten tappamista, näin sanovat he myös siellä auttaneet.

Liika apu tappaa oman toimeliaisuuden, miksi tehdä kun saa ilmaiseksi.

Kaikki auttaminen pitää kieltää.

Kuvat TV:ssä hyvin usein eivät ole totta.

• Minä ostin aamulla 400 gr.Karitsan jauhelihaa.
      Kalvo-paketissa oli Suomenlippu, avaimineen.
      Luulenpa että kotimaiset jauhajamme ovat arvokkaampia kuin laiskurit maailmalla.
      Kaikilla on aika kuolla.
      Väkisin ei kannata turhuuksiin satsata.
      Ei edes leikisti, vain siksi että voi ymmärtämättömyydellään kehua.

H.

• av

Auttaminen YK , kirkot ja kaikki, mikä on asian takana= oma rikastuminen.

He siellä, heidän tilanne pahenee ajalla, koska aseet tulevat auttamisen avulla esille.

Kaikki auttaminen pitää lailla kieltää 2012, sillä voiko yksi hurmata miljoonia??

• Paskanjauhaja myös

Laiskurien määrä on vakio. Oli sitten kyseessä maa täällä tai siellä.

Onneksi sinä et vielä päätä milloin meidän heikompien on aika kuolla.

• henrjii

Hyvä idea
      tytär on tuonut koiransa meille, kova nälkä pitäisi olla ennen kuin sen pyssyyn vaihtaisin.
      Sellainen kiva elätti, haukkuu joka suupalalle.

• kawe

Viisas viesti..................

• SAS*

Ajatteletko asiaa vuohen kannalta, onko siellä vuohella ravintoa?
      Jos on liian vähän ruokaa vuohella, niin ei siltä maitoakaan heru.

• äläotakesäkissaa

Toivottavasti vuohi suo perheelle elämää.
      Toivottavasti sen myötä myös tulevaisuus on avoinna muillekin, kuin meille napailijoille.

Voihan toki jättää kaiken hyvänteon, mitäpä sitä viitsisi?
      Verenluovutuskin auttaa jopa itseä.
      Monen moni syy on pelkkä tekosyy.

Kuinka monia naisia ovatkaan auttaneet lainat, joiden avulla he ovat saaneet pystyyn oman yrityksen.
      Kuinka monen äidin lapsi on sen avulla estynyt joutumasta hyväksikäytetyksi?
      .

• ...

Paljonko menee aikaa siihen, että ravinto maapallolla ei riitä enää ihmiskunnalle?

Liikaa väkeä ja lisääntyy jatkuvasti. Mitä lie, viis miljardia. Monta miljardia liikaa. Toimittaisivat mieluummin ehkäisyvälineitä kuin vuohia.

=DW=

• Apu paikallaan
        ... kirjoitti:

Paljonko menee aikaa siihen, että ravinto maapallolla ei riitä enää ihmiskunnalle?

Liikaa väkeä ja lisääntyy jatkuvasti. Mitä lie, viis miljardia. Monta miljardia liikaa. Toimittaisivat mieluummin ehkäisyvälineitä kuin vuohia.

=DW=

Suomessa syntyy liian vähän lapsia! Tarvitaan lisää vuohia!

• kawe

Hieno viestini lähti cyperiin..............
        Eli vuohi nyt menee sinne ja toivon, että se karitsoi ja tuottaa maitoa. Joku mies voisi lähettää sille urospuolisen kumppanin, ihan lauma vuohia kehkeytyisi nopsaan. (aitauksissa pidettävä petojen takia sekä muun kasvillisuuden takia)

Afrikkaa kehitetään kovasti, tosin paljon kuivuus-, ja tautiongelmia kriisien lisäksi, mutta siellä on omillaan toimeentulevia ja monenlaista tuottavia - kehittyviä maita.

Vuoheni tuottakoon iloa lapsille, eläköön pitkään ja kuollessaan vielä voisi ruokkia vaikka juhlan ateriana Aina heikomman puolella pitää olla - ja position kautta tutkia myös ongelmia - se palkitsee lopulta aina.

• äläotakesäkissaa
        ... kirjoitti:

=DW=

Vain mekö olemme ihmiskuntaa?
        Miksi meille on annettu etuoikeus kuolla ennen aikojaan läskipatojen ääreen?

Tasan ei käy onnen lahjat, mikä sitten on kunkin onni.

Enpä jankkaa, kukin ajattelee omalla laillaan.
        Yhtään vuohta en ole vielä lahjoittanut, mutta jostain luin, jos oli oikein,
        että 30€ se maksaa meille.
        Tuskin postipaketissa lähetetään.
        Lidlissä on lauantaina vuohenjuusto tarjouksessa, luin.

• .
        Apu paikallaan kirjoitti:

Suomessa syntyy liian vähän lapsia! Tarvitaan lisää vuohia!

Eikö pukkeja?

• Sivistyskehto?
        äläotakesäkissaa kirjoitti:

Vain mekö olemme ihmiskuntaa?
        Miksi meille on annettu etuoikeus kuolla ennen aikojaan läskipatojen ääreen?

Tasan ei käy onnen lahjat, mikä sitten on kunkin onni.

Enpä jankkaa, kukin ajattelee omalla laillaan.
        Yhtään vuohta en ole vielä lahjoittanut, mutta jostain luin, jos oli oikein,
        että 30€ se maksaa meille.
        Tuskin postipaketissa lähetetään.
        Lidlissä on lauantaina vuohenjuusto tarjouksessa, luin.

Muutamat eurooppalaiset ovat sitä mieltä että jokainen suomalainen joutais sterilisoida. ;)

Ihmettelen hunksien ja muutamien muiden maanmiestensä uhoilua siitä kuka on sovelias viemään geenejämme eteenpäin.

• Auttava käsi hädässä
        kawe kirjoitti:

Hieno viestini lähti cyperiin..............
        Eli vuohi nyt menee sinne ja toivon, että se karitsoi ja tuottaa maitoa. Joku mies voisi lähettää sille urospuolisen kumppanin, ihan lauma vuohia kehkeytyisi nopsaan. (aitauksissa pidettävä petojen takia sekä muun kasvillisuuden takia)

Afrikkaa kehitetään kovasti, tosin paljon kuivuus-, ja tautiongelmia kriisien lisäksi, mutta siellä on omillaan toimeentulevia ja monenlaista tuottavia - kehittyviä maita.

Vuoheni tuottakoon iloa lapsille, eläköön pitkään ja kuollessaan vielä voisi ruokkia vaikka juhlan ateriana Aina heikomman puolella pitää olla - ja position kautta tutkia myös ongelmia - se palkitsee lopulta aina.

Ystävää pitää aina auttaa hädässä.

Oli hän sitten naapurissa tai kaukaisempi sukulainen, kuten sinä. :)

• ...
        . kirjoitti:

Eikö pukkeja?

Yksi joulupukki ehtii kaikkiin lampoloihin!

=DW=

• ä-o-k-k
        Sivistyskehto? kirjoitti:

Muutamat eurooppalaiset ovat sitä mieltä että jokainen suomalainen joutais sterilisoida. ;)

Ihmettelen hunksien ja muutamien muiden maanmiestensä uhoilua siitä kuka on sovelias viemään geenejämme eteenpäin.

Niinpä niin, milläpä muulla ohiammuntaa voisi selittää?
        Kukahan geeneillään voi kehua? Ne ovat, mitä ovat, emme me niitä pysty kristallisoimaan.
        Krooh! ⚤

• Au tettu

Kaikki hyvällä sydämmellä annettu apu on hyväksi. Joko avun saajalle tai sen antajalle.

Näin on tänään ja niin on aina ollut.

Hyvää yötä teille kaikille sydämmellisille.

• .,,.

Omituista, kuinka joidenkin ainut tae on olla auttamatta hätääkärsiviä.
      Kuin se olisi omasta hyvinvoinnista pois?

Vähä on hyvää ja paljo koskaan toteutumatonta, kateellisilta.

Ihailen sinua, aloittaja.

• kawe

Kyllä minä ymmärrän, että täällä ja varmasti laajasti muutenkin, on päällimmäisenä oman maan ihmisten hätä.
      Meillä on yhteinen tukiverkko - sosiaaliturva - kun kehitysmaista se puuttuu julkisella puolella, sensijaan heillä yhteisö eli perhe-suku-kylä auttaa toisiaan. Mutta kun olosuhteet ovat niin äärimmäisen huonot, kukaan ei voi auttaa ketään.
      Minun apuni oli ihan pienimuotoinen, ehkä seuraava voisi olla koulupuku jollekin tytölle - loppuvuodesta. En halua sitoutua kummiksi - se olisi vuosien asia.
      Omat pikkuiset aarteeni ovat oma lukunsa, nämä arvot eivät kilpaile vaan täydentävät toisiaan, johon kuuluu kolmannen sektorin työ täällä.
      Kyllä me voimme luopua muutamasta tunnista silloin tällöin tai jättää jotain ostamatta, EIKÖ..................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      62
      978
    2. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      303
      896
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      60
      780
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      55
      693
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      96
      613
    6. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      25
      592
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      46
      591
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      590
    9. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      79
      564
    10. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      13
      539
    Aihe