Eli olen 32-vuotias seitsemän lapsen onnellinen äiti. Kysykää mitä tahansa, niin vastaan.
Tässä lapseni iät ja sukupuolet:
2v poika
4v poika
6v tyttö
10v tyttö
13v poika (kaksonen)
13v tyttö (kaksonen)
15v tyttö
32 vuotias seitsemän lapsen äiti vastaa JOKAISEEN kysymykseenne!
100
1401
Vastaukset
- iloinen..jaa?
Haluaisitko että nyt 15v tyttäresi tekisin ensimmäisen lapsensa samassa iässä kuin sinä?
- ????
Onko teillä kovin iso talo ja jokaisella lapsella oma huone?
- Iloinen äiti
1. kysymys: En. Olin silloin typerä teini, enkä hallinnut tilannetta hyvin.
2. kysymys: Meillä on kolmikerroksinen talo, kaikilla muilla on oma huone, paitsi pienimmillä pojilla on yhteinen, sekä pienimmillä tytöillä.
- ihmetyttää juu
mikä on tämän viestiketjun perimmäinen ajatus (siis syy miksi tämmöisen keskustelu-aloituksen laitoit)?
- Kuvottavaa
Onko mukavaa ylikansoittaa maapalloa?
- Iloinen äiti
1. kysymys: Aloitin tämän, siksi että kaikki muut, kenellä on paljon lapsia, saisi kysyä minulta ohjeita ja asioita, että arki olisi helpompaa. Voimme jakaa kaikki suurperheen arjen iloja ja suruja.
2. kysymys: Itse pidän lapsista, niinkuin miehenikin, eikä meidän mielestä ole pahaa jos on paljon lapsia. Saanen huomauttaa, että ihmisiä myös kuolee koko ajan.
- julia-aurora
niin varmaan oot 32v seitsemän lapsen äiti, vähän epäilen... :DD
- Iloinen äiti
Tiedän että olen aikasessa vaiheessa laittanut elämän alulle, mutta en pystynyt ekan lapsen jälkeen odottamaan. Olen hulluna lapsiin.
- heh heh
Ikinä kuullut lestadiolaisista? :D
- Iloinen äiti
heh heh kirjoitti:
Ikinä kuullut lestadiolaisista? :D
Anteeksi?
- heh heh
Iloinen äiti kirjoitti:
Anteeksi?
Tarkoitettu tuolle julia-auroralle tuo vastaus.
- Iloinen äiti
heh heh kirjoitti:
Tarkoitettu tuolle julia-auroralle tuo vastaus.
jaa, en itsekkään ymmärtänyt kyseistä vastausta.
- heh heh
Iloinen äiti kirjoitti:
jaa, en itsekkään ymmärtänyt kyseistä vastausta.
Niin jos et lestadiolaisista tiedä mitään, et varmaan ymmärtänytkään.
- Kyseenalaistajatar
Iloinen äiti kirjoitti:
Tiedän että olen aikasessa vaiheessa laittanut elämän alulle, mutta en pystynyt ekan lapsen jälkeen odottamaan. Olen hulluna lapsiin.
"Olen hulluna lapsiin."
Onko tuo hulluus kuitenkin raskausriippuvuutta?
http://voices.yahoo.com/you-addicted-being-pregnant-7204556.html
Kyseessä on sama asia kuin alkoholismi. Vain oman riippuvuuden ylläpitämisellä on enää väliä eikä järki päätä pakota, eikä tuossa tilanteessa tule edes mieleen että ne lapset on oikeasti ihmisyksilöitä, jotka on kasvatettava aikuiseksi eikä vaan sama asia kuin viina alkoholistille. - Peesaajatar
Kyseenalaistajatar kirjoitti:
"Olen hulluna lapsiin."
Onko tuo hulluus kuitenkin raskausriippuvuutta?
http://voices.yahoo.com/you-addicted-being-pregnant-7204556.html
Kyseessä on sama asia kuin alkoholismi. Vain oman riippuvuuden ylläpitämisellä on enää väliä eikä järki päätä pakota, eikä tuossa tilanteessa tule edes mieleen että ne lapset on oikeasti ihmisyksilöitä, jotka on kasvatettava aikuiseksi eikä vaan sama asia kuin viina alkoholistille.Jep, nämä "iloiset äidit" saavat endorfiininsä raskaudesta, kuten urheilijat liikunnasta. Jossain vaiheessa he kuitenkin tulevat "alas" ja silloin krapula on kaamea. Toivottavasti iloisuuta ei seuraa masennus. Ei ole häpeä hakea apua ajoissa.
- elämää nähnyt :)
julia-aurora...mitä ihmeellistä siinä on jos 32-vuotiaalla on 7 lasta?? Ootko tynnyrissä kasvanut vai mitä ihmettä sä höpiset. Itselläni oli 23 vuotiaana jo 4 lasta. Ensimmäisen lapseni sain kun olin 18, toisen kun olin 20, kolmannen kun olin 21 ja neljännen kun olin 23...jos olisin jatkanut lasten tekoa olisin hyvinkin voinut olla 7 lapsen äiti jo alle 30v :)) Minun ystäväni tuli ekaa kertaa mummiksi 32-vuotiaana. Nyt hän on 56v ja hän on jo monen lapsen mummo ja jo parin lapsen isomummokin. Hän on tehnyt itse ekan tytön nuorena ja tämä tyttö oli sitten myös nuori tehdessään ekan lapsen jne... Sellasta elämä on. Kaikki ihmiset ei tee ensimmäistä lastaan vasta joskus yli 20v :)
- elämää nähnyt :)
elämää nähnyt :) kirjoitti:
julia-aurora...mitä ihmeellistä siinä on jos 32-vuotiaalla on 7 lasta?? Ootko tynnyrissä kasvanut vai mitä ihmettä sä höpiset. Itselläni oli 23 vuotiaana jo 4 lasta. Ensimmäisen lapseni sain kun olin 18, toisen kun olin 20, kolmannen kun olin 21 ja neljännen kun olin 23...jos olisin jatkanut lasten tekoa olisin hyvinkin voinut olla 7 lapsen äiti jo alle 30v :)) Minun ystäväni tuli ekaa kertaa mummiksi 32-vuotiaana. Nyt hän on 56v ja hän on jo monen lapsen mummo ja jo parin lapsen isomummokin. Hän on tehnyt itse ekan tytön nuorena ja tämä tyttö oli sitten myös nuori tehdessään ekan lapsen jne... Sellasta elämä on. Kaikki ihmiset ei tee ensimmäistä lastaan vasta joskus yli 20v :)
Niin ja piti vielä jatkaa tuohon edelliseen kirjoitukseeni että en ole lestadiolainen...vaikka eihän neljä lasta vielä ole paljon, vaikka nykyään vissiin jo 3 lapsinen perhe katotaan suurperheeksi :)
Ei pelkästään letstadiolaiset tee paljon lapsia, monet haluaa paljon lapsia...on ihanaa kun lapsilla on sisaruksia, kun vanhemmista aika jättää ei lapsi jää yksin, ja lapsena on aina kavereita omasta takaa :)
(minullakin on jo 6 lastenlasta ja olen kiitollinen ja iloinen heistä jokaisesta
- Täysi tusina?
Montako lasta vielä?
Sinulla on ainakin 10 v. vielä aikaa. - ---
Kärsitkö inkontinenssista ja kohdun laskeumasta?
- isonkatraan pieniper
Kero miten olet järjestänyt pyykkihuollon?
Minkä kokoinen pyykinpesukone teillä on, vai käytätkö talopesulan konetta?
Miten hoidat kuivatuksen?
Missä? ulkona narulla, parvekkeella naurulla, olohuoneen nurkassa telineessä?
http://www.help-tuote.fi/supi/index.html
missä sukat seilaavat?
Miten vältyt värien sottaamiselta pesussa?
Onko siinä joku väriviikko systeemi?
Ilmeisemmin mittaat pesuaineen koneeseen,
MUTTA? käytätkö jauhe vai neste pesuainetta?
Käytätkö huuhteluaineita?
Minkä verran silität pyykkiä?
Mankeloitko lakanoita tai pyyhkeitä?
Ja minua kiinnostaisi tietää millaista kenkähuoltoa tuolle kenkä määrälle teet? Missä säilytätte kengät? - ihan vain utelias
Mitä kodinkoneita teillä on?
Voitko perustella niiden sopivuuden, jos ovat hyviä teidän tarpeissa.
pölyimuri
painepesuri
yleiskone
sähkövatkain
leivänpaahdin
mikroaaltouuni
kananmunankeitin
viipalesiivuri
pakastin litraa?
jääkaappi litraa?
Pyykkikone
Pyykkikuivuri
vedenkeitin
mitä ? - mumumumo
Tarkastatko ravinto-opillisesti perheen ruokaa?
Eli syöttekö mielitekoja, vai arkiruokaa joka on terveellistä?
Otatko vastaan neuvoja kodinhoitoon lasten kasvatukseen muilta, äidiltä anopilta? - oolo
Kierrätättekö jätteet?
Onko teillä useampi TV ja tietokone?
Jaatko kotitöitä koko perheen kesken?
Mitkä asiat ovat lasten vastuulla?
Omat vaatteet?
oma huone?
Omat jalkineet? Ompeletko perheelle vaateita?
Neulotko perheelle neuleita sukat pipot sormikkaat lapaset kaulaliinat puserot villahousut- ei kysyvä tieltä eks
Onko sulla miestä, jos on niin millanen ja jos ei niin miksi ei?
Osaatko laulaa?
Osaatko ratkoa ristikoita?
Teetko lisää lapsia; koska?
Pidätkö sateesta?
Kirjotiakto runoja?
Minne meet tänää? - utelias ulpukka
Ethän sä vastaa.
- 34
luuletko että suurperheen äiti kyttää kokoajan ketjua tuleeko kysymyksiä?
Tuolla kotityömäärällä on kyse vapaa-ajan vietosta joka on varmasti vähäistä... - Iloinen äiti
Täysi tusina? = En ihan täyttä tusinaa ajatellut. Ehkä vielä yksi, tai kaksi, sitten riittää.
--- = En kärsi vielä näistä vaivoista.
isonkatraan pieniper..= Minulla on 9kg pyykinpesukone. Vaatteet kuivatan ulkona pyykkinarulla, joskus sisällä pyykkitelineellä. Pyykkiä meillä tulee paljon, joten siinä on hommaa. Käytämme väriviikkosysteemiä. Käytän pesujauhoa, plus huuhteluainetta. Vaatteet eivät ole yleensä ryppyisiä huuhteluaineen käytöstä, mutta jos on niin pyrin silittämään. Kenkiä on eteisessä, kenkälaatikossa ja kaapeissa. Jos kengät ovat likaisia, pesen ne, mutta muuten en hirveästi kenkiä "hoitele".
ihan vain utelias = Meillä on nuo kaikki koneet mitä luettelit. Pakastin on 210 litraa, jääkaappi 100 litraa. Jokainen kone tulee meillä tarpeeseen.
mumumumo = Yritämme syödä, niin että tulee kaikki tärkeät ravintoaineet, eli ihan kotiruokaa teen. Vaihtelen joka päivä ruokia, esim. ensin lihaa, sitten kanaa, sitten kalaa, ja sen jälkeen kasvisruokaa. Leipänä on myös täysjyvää, ja ruista, niinkuin makaronissakin. Äidiltä otan neuvoja vastaan kun tulevat käymään.
oolo = Pyrin kierrättämään jätteitä, vaikka tosin joskus se unohtuu. Meillä on 6 tietokonetta, viisi läppäriä, yks pöytäkone. Jokasten lasten huoneessa on tietokone, paitsi pienillä pojilla, ja 10- sekä 6-vuotias ovatkin myös samassa huoneessa, joten heillä yhteinen. Jokasella myös telkkari. Olkkarissa kans tv, sekä vanhempien huoneessa pieni. Jaan kotitöitä perheen kesken, josta lapset saavat palkkaa. Lasten vastuulla on vaatteet, oma huone, kengät, asusteet ja harrastukset.
oloo = En tee itse lapsieni vaatteita. Meillä käydään shoppailemassa vaatteita ja muita asioita. Lapset saavat itse päättää vaatteistaan. Emme myöskään käy kirpparilla vaatteita ostamassa.
ei kysyvä tieltä eks = On mies, 34 vuotias. Huolehtiva, hauska, parisuhteessamme menee hyvin, vaikka lapsia onkin. Hän käy myös pelaamassa pienten poikien kanssa jalkapalloa, ja käy lasten kisoissa. Minäkin käyn mutta en ehdi yhtä usein. En osaa mitenkään erityisen hyvin laulaa. En ratko ristikoita, teen ehkä vielä pari lasta, yritetään ehkä vuoden päästä taas, tai aikaisemmin. En pidä sateesta, en kirjoita runoja, tänään mennään vanhempien lasten kanssa ostoksille. Kiitos kysymyksistä, ja anteeksi että kesti vastata, kun on vähän kotitöitä.- Mitä tarkoittaa
väriviikkosysteemi?
Sorry, mutta kirjoituksesi tuntuu provolta...
Meillä on 8 hlön perhe. Enkä voi käsittää, että teillä olisi vain minimaalinen jääkaappi ja parin sadan litran pakastin.
Gigantin sivuilla on tällainen jääkaappi myynnissä:
"Tilavuus 95 l, energialuokka A
Korkeus 84,5 cm, leveys 50,4 cm"
Hei ihan oikeasti! Toi on tosi pieni.
Voisin kuvitella, että jossain solukämpässä on tuollainen.
Meillä on täyskorkea viileäkaappi, jossa on vihannekset, hillot yms jotka pärjäävät vähemmällä kuin jääkaappilämpötila.
Jääkaappina on samankokoinen kuin viileäkaappi.
Pakastinta on n.500 litraa (iso ja pieni arkku).
Käytkö kenties joka päivä kaupassa? Entä jos sairastut, eikä teillä ole kotona juurikaan ruokavarastoa? Meillä on hyvinkin muutaman pvän ruuat maitoa myöden. Pyrin pitämään jääkaapissa extrana muutaman litran iskukuumennettua maitoa, joka säilyy pitkään ja ne ovat varalla ettei tarvitse pelkän maidon vuoksi lähteä kauppaan.
Minäkin teen ruuat itse ja sen vuoksi jääkaappi onkin pyritty pitämään "täynnä" eli että siellä on mistä valmistaa. Toki tiedät (jos sulla edes on se iso perhe...), ettei isolle porukalle tehdä päivällistä kilosta kanaa tai lihaa, vaan sitä ruokaa kuluu ihan oikeasti.
Meilläkin on 9 kg kone, joka pyykkää vähintään kerran päivässä. Tiesitkin varmaan, että melkein jokaisessa isossa koneessa on liian pieni huuhteluainelokero. Se on usein samankokoinen kuin pienemmissä koneissa. Huuhteluainetta ei pysty annostelemaan niin paljoa, että se oikeasti riittäisi 9kg:n pyykeille. Ikävää, mutta totta. Eli kyllä sitä silitettävää riittää jos vaatteet ovat kovin rypistyvää (=huonolaatuista) kangasta.
Olisi tosiaan kiva tietää tuosta "väriviikkosysteemistä".
Käytättekö siis samanvärisiä vaatteita tietyllä viikolla? Kuulostaa hankalalta, varsinkin isossa perheessä.
Meillä on kodinhoitohuoneessa 4 pyykkikoppaa; tummille, vaaleille, punaisille ja yhteinen pyyhkeille lakanoille. Sieltä sitten valitsen korin, joka on (eniten...) täynnä ja laitan koneeseen.
9kg:n koneeseen mahtuu muuten oikeasti paljon niitä pyykkejä. Sanot, että kuivatat pyykkejä "...joskus sisällä pyykkitelineellä." Montako pyykkitelinettä sinulla on? Puhut kuitenkin yksikössä... Kannattaisiko harkita kuivausrummun tai -kaapin ostoa? Itse en tulisi toimeen ilman kuivaajaa, vaikka meillä onkin paljon narutilaa pesuhuoneessa.
Meilläkin on 5 tietokonetta, joista 2 on murrosikäisten huoneissa. Murkkujen huoneissa on myös telkat sekä olohuoneessa, vanhempien makkarissa ja lasten pelihuoneessa.
Pienemmät eivät meillä vielä tarvitsekaan noita laitteita omiin huoneisiinsa, koska näin käyttöä on helpompi valvoa.
Mukavaa jatkoa sinulle kuitenkin! - Pieneksi vinkiksi
Mitä tarkoittaa kirjoitti:
väriviikkosysteemi?
Sorry, mutta kirjoituksesi tuntuu provolta...
Meillä on 8 hlön perhe. Enkä voi käsittää, että teillä olisi vain minimaalinen jääkaappi ja parin sadan litran pakastin.
Gigantin sivuilla on tällainen jääkaappi myynnissä:
"Tilavuus 95 l, energialuokka A
Korkeus 84,5 cm, leveys 50,4 cm"
Hei ihan oikeasti! Toi on tosi pieni.
Voisin kuvitella, että jossain solukämpässä on tuollainen.
Meillä on täyskorkea viileäkaappi, jossa on vihannekset, hillot yms jotka pärjäävät vähemmällä kuin jääkaappilämpötila.
Jääkaappina on samankokoinen kuin viileäkaappi.
Pakastinta on n.500 litraa (iso ja pieni arkku).
Käytkö kenties joka päivä kaupassa? Entä jos sairastut, eikä teillä ole kotona juurikaan ruokavarastoa? Meillä on hyvinkin muutaman pvän ruuat maitoa myöden. Pyrin pitämään jääkaapissa extrana muutaman litran iskukuumennettua maitoa, joka säilyy pitkään ja ne ovat varalla ettei tarvitse pelkän maidon vuoksi lähteä kauppaan.
Minäkin teen ruuat itse ja sen vuoksi jääkaappi onkin pyritty pitämään "täynnä" eli että siellä on mistä valmistaa. Toki tiedät (jos sulla edes on se iso perhe...), ettei isolle porukalle tehdä päivällistä kilosta kanaa tai lihaa, vaan sitä ruokaa kuluu ihan oikeasti.
Meilläkin on 9 kg kone, joka pyykkää vähintään kerran päivässä. Tiesitkin varmaan, että melkein jokaisessa isossa koneessa on liian pieni huuhteluainelokero. Se on usein samankokoinen kuin pienemmissä koneissa. Huuhteluainetta ei pysty annostelemaan niin paljoa, että se oikeasti riittäisi 9kg:n pyykeille. Ikävää, mutta totta. Eli kyllä sitä silitettävää riittää jos vaatteet ovat kovin rypistyvää (=huonolaatuista) kangasta.
Olisi tosiaan kiva tietää tuosta "väriviikkosysteemistä".
Käytättekö siis samanvärisiä vaatteita tietyllä viikolla? Kuulostaa hankalalta, varsinkin isossa perheessä.
Meillä on kodinhoitohuoneessa 4 pyykkikoppaa; tummille, vaaleille, punaisille ja yhteinen pyyhkeille lakanoille. Sieltä sitten valitsen korin, joka on (eniten...) täynnä ja laitan koneeseen.
9kg:n koneeseen mahtuu muuten oikeasti paljon niitä pyykkejä. Sanot, että kuivatat pyykkejä "...joskus sisällä pyykkitelineellä." Montako pyykkitelinettä sinulla on? Puhut kuitenkin yksikössä... Kannattaisiko harkita kuivausrummun tai -kaapin ostoa? Itse en tulisi toimeen ilman kuivaajaa, vaikka meillä onkin paljon narutilaa pesuhuoneessa.
Meilläkin on 5 tietokonetta, joista 2 on murrosikäisten huoneissa. Murkkujen huoneissa on myös telkat sekä olohuoneessa, vanhempien makkarissa ja lasten pelihuoneessa.
Pienemmät eivät meillä vielä tarvitsekaan noita laitteita omiin huoneisiinsa, koska näin käyttöä on helpompi valvoa.
Mukavaa jatkoa sinulle kuitenkin!1. Huuhteluainetta ei tarvita, jos kuivattaa pyykin ulkona. Pyykki kuivuu ulkona pehmeäksi ja siliäksi.
2. Jotkut tekstiilit (sis. lycraa), menevät pilalle vääränlaisesta huuhteluaineista. Jos käytät huuhteluainetta älä myy, äläkä kierrätä vaatteitanne, vaan laita ne jätteisiin. - Mitå tarkoittaa
Pieneksi vinkiksi kirjoitti:
1. Huuhteluainetta ei tarvita, jos kuivattaa pyykin ulkona. Pyykki kuivuu ulkona pehmeäksi ja siliäksi.
2. Jotkut tekstiilit (sis. lycraa), menevät pilalle vääränlaisesta huuhteluaineista. Jos käytät huuhteluainetta älä myy, äläkä kierrätä vaatteitanne, vaan laita ne jätteisiin.Käytän kyllä huuhteluainetta kaikille paitsi lycraisille rintsikoille (oli sitten lycraa seassa tai ei).
Vaatteemme menevät joko roskiin, annan tuttaville ja loput kierrätyskeskukseen.
Mitään huonoa en sinne vie, vain sellaista, joita voisimme vielä itsekin käyttää.
Tuttaville kelpaa kyllä lähes kaikki heille sopivan kokoiset vaatteet eivätkä ole edes kyselleet, että olenko käyttänyt huuhteluainetta.
En edes tiennyt ettei vaatteita voisi kierrättää jos käyttää huuhteluainetta. Mikähän siinä olisi syynä? - "Värin mukaan ja ...
Mitå tarkoittaa kirjoitti:
Käytän kyllä huuhteluainetta kaikille paitsi lycraisille rintsikoille (oli sitten lycraa seassa tai ei).
Vaatteemme menevät joko roskiin, annan tuttaville ja loput kierrätyskeskukseen.
Mitään huonoa en sinne vie, vain sellaista, joita voisimme vielä itsekin käyttää.
Tuttaville kelpaa kyllä lähes kaikki heille sopivan kokoiset vaatteet eivätkä ole edes kyselleet, että olenko käyttänyt huuhteluainetta.
En edes tiennyt ettei vaatteita voisi kierrättää jos käyttää huuhteluainetta. Mikähän siinä olisi syynä?...pesulämpötilan mukaan."
Johtuisiko siitä, että nykyään useissa vaatteissa on lycraa? Harva ne oikeasti jaksaa lajitella, vaan ne menevät kyllä samaan koneeseen ei lycraa -sisältävien kanssa.
Ulkokuivatuksessa ei tosiaan huuhteluainetta tarvita. - Mitä tarkoittaa
"Värin mukaan ja ... kirjoitti:
...pesulämpötilan mukaan."
Johtuisiko siitä, että nykyään useissa vaatteissa on lycraa? Harva ne oikeasti jaksaa lajitella, vaan ne menevät kyllä samaan koneeseen ei lycraa -sisältävien kanssa.
Ulkokuivatuksessa ei tosiaan huuhteluainetta tarvita.Kurkkasin muutaman vaatteen pesulappuun eikä siinä 10 kpl:n otannassa ollut yhtäkään lycraista vaatetta. Vaatteet olivat pääosin Puman & Adidaksen t-paitoja ja huppareita.
Meillä tulee pyykkiä aika paljon ja niiden on kuivuttava päivän aikana. Siksi en juurikaan vie pyykkejä ulos paitsi isompia; peittoja & lakanoita. En halua, että pihamme on kuin yleinen pesula.
"En edes tiennyt ettei vaatteita voisi kierrättää jos käyttää huuhteluainetta.
Mikähän siinä olisi syynä?"
Tähän olisi kiva saada vielä vastaus.
Mistä se vaate, jota on pesty huuhteluaineen kera, tietää joutuneensa kiertoon? Jos se on kestänyt meillä muutaman kuukauden, ja se annetaan jollekin. niin onko se vaate välittömästi käyttökelvoton? - jljalkjakljk
Mitä tarkoittaa kirjoitti:
Kurkkasin muutaman vaatteen pesulappuun eikä siinä 10 kpl:n otannassa ollut yhtäkään lycraista vaatetta. Vaatteet olivat pääosin Puman & Adidaksen t-paitoja ja huppareita.
Meillä tulee pyykkiä aika paljon ja niiden on kuivuttava päivän aikana. Siksi en juurikaan vie pyykkejä ulos paitsi isompia; peittoja & lakanoita. En halua, että pihamme on kuin yleinen pesula.
"En edes tiennyt ettei vaatteita voisi kierrättää jos käyttää huuhteluainetta.
Mikähän siinä olisi syynä?"
Tähän olisi kiva saada vielä vastaus.
Mistä se vaate, jota on pesty huuhteluaineen kera, tietää joutuneensa kiertoon? Jos se on kestänyt meillä muutaman kuukauden, ja se annetaan jollekin. niin onko se vaate välittömästi käyttökelvoton?Pilalle pestyä vaatetta ei kannata kierrättää - paitsi jos haluaa vastaanottajalle pahan mielen.
- Minäkin käytän
jljalkjakljk kirjoitti:
Pilalle pestyä vaatetta ei kannata kierrättää - paitsi jos haluaa vastaanottajalle pahan mielen.
huuhteluainetta ja myyn käytettyjä vaatteita kirpparilla.
Ei tulisi mieleenkään viedä kirppikselle "pilalle mennyttä" vaatetta. Sitä ei edes kukaan ostaisi. Vaatteemme tekevät kyllä hyvin kauppansa, vaikka pesen niitä elastaania sisältäviä farkkujakin huuhteluaineen kera.
Me olemme saaneet myös käytettyjä vaatteita siskoni lapsilta. Tiedän, että sielläkin käytetään huuhteluainetta, mutta hyviä nekin vaatteet ovat olleet.
Vaatteissakin on eroa; halvalla ei aina saa parasta laatua.. - Ei kait niitä
jljalkjakljk kirjoitti:
Pilalle pestyä vaatetta ei kannata kierrättää - paitsi jos haluaa vastaanottajalle pahan mielen.
käytettyjä vaatteita ole pakko ottaa vastaan. Ostaa ihan itse kaupasta eikä narise jos toisten vanhat eivät kelpaa. Uusiako sinulle toisten pitäisi antaa?
- jljalkjakljk
Ei kait niitä kirjoitti:
käytettyjä vaatteita ole pakko ottaa vastaan. Ostaa ihan itse kaupasta eikä narise jos toisten vanhat eivät kelpaa. Uusiako sinulle toisten pitäisi antaa?
En minä tarvitse käytettyjä vaatteita lainkaan. Mistäs niin edes päättelit? :D
- No ihan siitä
jljalkjakljk kirjoitti:
En minä tarvitse käytettyjä vaatteita lainkaan. Mistäs niin edes päättelit? :D
kun et mielestäsi saa tarpeeksi hyviä vaatteita.
Kaupasta kun ostaa niin saa mieleisiään eikä tarvitse murehtia toisten huuhteluaineen käytöstä. ;o)
Oletko koskaan kuullut sanontaa: se koira ärähtää, johon kalikka kalahtaa? - jljalkjakljk
No ihan siitä kirjoitti:
kun et mielestäsi saa tarpeeksi hyviä vaatteita.
Kaupasta kun ostaa niin saa mieleisiään eikä tarvitse murehtia toisten huuhteluaineen käytöstä. ;o)
Oletko koskaan kuullut sanontaa: se koira ärähtää, johon kalikka kalahtaa?Teet aivan vääriä päätelmiä, mutta kirjoitustesi perusteella ei muuta voi odottaakaan.
- Mitä tarkoittaa
jljalkjakljk kirjoitti:
Teet aivan vääriä päätelmiä, mutta kirjoitustesi perusteella ei muuta voi odottaakaan.
Kieltämättä itsekin sain sen käsityksen, että olet huolissasi siitä millaisia vaatteita saat esim.kirppikseltä.
Soitin ystävälleni ja kysyin, että haluaako hän jatkossakin meiltä vaatteita. Vein heille pari jätesäkillistä vaatteita viimeksi keväällä kun siivosimme talvivaatteet kaapeista. Hän oli kovin ihmeissään ja sanoi myös itse käyttävänsä huuhteluainetta. Ja lupasi erittäin mielellään ottavansa jatkossakin meiltä vaatteita vastaan. Joten meillä ainakin tämä puoli on sovittu ja kunnossa.
Tiesithän, että kun alkaa haukkumaan muita niin on itse jo menettänyt pelinsä.
- Masentunut äiti
Oletko ikinä ollut masentunut? Jos olet, miten olet päässyt sen ylitse?
Mikä sinusta on elämäsi paras asia?
Kiitos vastauksesta!- Iloinen äiti
En ole ollut masentunut, vaikka synnytyksen jälkeenhän yleensä pitäisi tulla masennusta. Elämäni paras asia on tietysti perheeni. Vaikka työtä on riittänyt, silti en voi muuta olla kuin iloinen. Aina on huonoja päiviä, mutta sinuna en murehtisi niitä, vaan ennemmin iloitsisin siitä mitä minulla on.
- mies haluaa vierasta
Iloinen äiti kirjoitti:
En ole ollut masentunut, vaikka synnytyksen jälkeenhän yleensä pitäisi tulla masennusta. Elämäni paras asia on tietysti perheeni. Vaikka työtä on riittänyt, silti en voi muuta olla kuin iloinen. Aina on huonoja päiviä, mutta sinuna en murehtisi niitä, vaan ennemmin iloitsisin siitä mitä minulla on.
Sitä sanotaan että v*ttu on viiden lapsen äidillä. Miten seitsemän lapsen jälkeen on reikä venynyt? Sehän ei takaisin enää parin mukulan jälkeen mene.
- ????
Minkä verran teillä on kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa ja millä tavalla hoidatte suhdettanne? Itsestäni tuntuu että se parisuhde jää kaiken muun alle eikä puolisolle tule juuri annettua ollenkaan aikaa.
- Iloinen äiti
Kahdenkeskistä aikaa on riittävästi meillä. Yleensä Illalla olemme kahdestaan kun lapset ovat joko nukkumassa, tai ruudun edessä ylhäällä. Katsomme ehkä jonkin elokuvan sylikkäin. Päivälläkin aikaa on silloin, kun lapset eivät ole kotona. Teitä kehottaisin rentoutumaan, vaikka juuri silloin kun lapset ovat poissa, tai illalla. Voit tehdä kotitöitä jokatoinen päivä, ja puolison kanssa jokatoinen päivä ainakin vähän aikaa.
- Syyllistynyt
Iloinen äiti kirjoitti:
Kahdenkeskistä aikaa on riittävästi meillä. Yleensä Illalla olemme kahdestaan kun lapset ovat joko nukkumassa, tai ruudun edessä ylhäällä. Katsomme ehkä jonkin elokuvan sylikkäin. Päivälläkin aikaa on silloin, kun lapset eivät ole kotona. Teitä kehottaisin rentoutumaan, vaikka juuri silloin kun lapset ovat poissa, tai illalla. Voit tehdä kotitöitä jokatoinen päivä, ja puolison kanssa jokatoinen päivä ainakin vähän aikaa.
Podetko koskaan huonoa omaatuntoa, että aika ei riitä samalla lailla kaikille lapsille, kuin jos vertaa että lapsia olisi vähemmän?
Minulla on "vain" kolme lasta ja nuorimman sairastellessa vuoden korvatulehduskierrettä minua ahdisti ajatus, että vanhin lapseni (killti 5-vuotias) "joutui" leikkimään paljon omissa oloissaan. - kiireinen
Iloinen äiti kirjoitti:
Miten ylläpidät ammatillista osaamistasi? Mainitset ketjun lopussa, että olet lääkäri. Oletko erikoistunut ja mihin?
"Teitä kehottaisin rentoutumaan, vaikka juuri silloin kun lapset ovat poissa, tai illalla."
Miten aikasi riittää kahdenkeskiseen rentoutumiseen päivällä miehen kanssa - eikö hän ole töissä päivisin? Mitä työtä hän tekee?
"kun lapset eivät ole kotona."
Sinulla oman mainintasi mukaan on monta pientä, 6, 4 ja 2-vuotiaat. Eivätkö he olekaan päivisin kotona, sillä käsitin että olet kotiäitinä? - Arkitodellisuus
Iloinen äiti kirjoitti:
"Teitä kehottaisin rentoutumaan, vaikka juuri silloin kun lapset ovat poissa, tai illalla."
Hirnahtelin ääneen tälle "illan rentoutumiskehotukselle". Ilmeisesti aloittajalla ei taida olla yhtään lasta, eikä varsinkaan pieniä. Kai sitä jokainen perheellinen koettaa rentoutua nimen omaan juuri silloin kun siihen on mahdollisuus, eikä se mahdollisuus tosiaankaan ole välttämättä iltaisin tai silloin kun lapset on poissa. Hassua, ettei aloittaja tätä tajua, että jokainen on tällaisen älynväläyksen itsekin keksinyt jo ihan oman arkensa puitteissa, että siihen tarvisi ketään "neuvoa". Joku naiivi teinityttö haluaa epätoivoisesti matkia suurperhebloggareita. :) Suurperheessä elänyt teinikin tietää kypsemmin, millaista todellinen arki on. Itse olen seitsenlapsisessa suurperheessä kasvanut.
Missä muuten lapset on poissa keskellä päivää, jos aloittajalla on kolme alle kouluikäistä lasta, ja tämä on itse kotiäiti? Olisi kiinnostavaa kuulla.
- vierasta
Kysyn, että onko tavarasi kuinka löysä? Etkö pelkää että miehesi lähtee hakemaan tiukempaa tavaraa ja sinä jäät yksinhuoltajaksi?
- Iloinen äiti
Syyllistynyt = Joskus minullakin on sellainen tunne ettei kaikille riitä aika. No, itse en kohtele lapsiani "yhdessä kasassa" vaan otan huomioon jokaisen persoonana. Esim. jonkun päivän vietän kahdestaan 15 vuotiaan tytön kanssa vaikka shoppailemassa. Sitten joku päivä taas poikieni kanssa ja mieheni katsoo sillä välin muita.
vierasta = Lapsemme ovat olleet aika pieniä, joten ei niin pahasti ole venynyt. Mieheni ei välttämättä ihan sen takia minua jättäisi, meillä on sentään yhteiset lapset, ja rakkaus. - otan vierasta
Iloinen äiti kirjoitti:
Syyllistynyt = Joskus minullakin on sellainen tunne ettei kaikille riitä aika. No, itse en kohtele lapsiani "yhdessä kasassa" vaan otan huomioon jokaisen persoonana. Esim. jonkun päivän vietän kahdestaan 15 vuotiaan tytön kanssa vaikka shoppailemassa. Sitten joku päivä taas poikieni kanssa ja mieheni katsoo sillä välin muita.
vierasta = Lapsemme ovat olleet aika pieniä, joten ei niin pahasti ole venynyt. Mieheni ei välttämättä ihan sen takia minua jättäisi, meillä on sentään yhteiset lapset, ja rakkaus.Mutta etkö ole kuuullut, että seksi on tärkein asia miehille? Rakkaus ja lapset ei vaan riitä kun tarvii tiukkaa tavaraa ja kunnon menoa vai suljetko silmät tältä. Jos miehen tekee panna (ja miehet ajattelee koko ajan) niin ei siinä paina lapset eikä rakkaus. Monet naiset painaa koko asian pois mielestään ja herää vasta sitten kun mies hyppää vieraissa tiukan lihan ja kiinteän kropan perässä eikä tunnusta sittenkään hoksanneensa asiaa ennen ku mies lähtee sitten kokonaan. Naiset luulee että äiti ja taloustöiden tekeminen riittää miehelle muttei se niin oo.
Onko sulla kiinteä ja treenattu kroppa? - Iloinen äiti
otan vierasta kirjoitti:
Mutta etkö ole kuuullut, että seksi on tärkein asia miehille? Rakkaus ja lapset ei vaan riitä kun tarvii tiukkaa tavaraa ja kunnon menoa vai suljetko silmät tältä. Jos miehen tekee panna (ja miehet ajattelee koko ajan) niin ei siinä paina lapset eikä rakkaus. Monet naiset painaa koko asian pois mielestään ja herää vasta sitten kun mies hyppää vieraissa tiukan lihan ja kiinteän kropan perässä eikä tunnusta sittenkään hoksanneensa asiaa ennen ku mies lähtee sitten kokonaan. Naiset luulee että äiti ja taloustöiden tekeminen riittää miehelle muttei se niin oo.
Onko sulla kiinteä ja treenattu kroppa?Salilla käyn 2x viikossa ja lenkillä kans 2. Ihan on treenattu, ja aina lapsen saamisen jälkeen on raskauskilot kuntoiltu pois. Kyllä munkin mies seksiä kysyy ja yleensä pari kertaa viikossa ollaan sitä harrastettu.
- kauheeta
Iloinen äiti kirjoitti:
Salilla käyn 2x viikossa ja lenkillä kans 2. Ihan on treenattu, ja aina lapsen saamisen jälkeen on raskauskilot kuntoiltu pois. Kyllä munkin mies seksiä kysyy ja yleensä pari kertaa viikossa ollaan sitä harrastettu.
"Kyllä munkin mies seksiä kysyy ja yleensä pari kertaa viikossa ollaan sitä harrastettu."
Eli seksiä ei harrasteta teillä spontaanisti etkä itse halua seksiä vaan miehes täytyy sitä ruinata? Harrastatko sitä vain miehes mieliksi? - Hirveetä
Iloinen äiti kirjoitti:
Salilla käyn 2x viikossa ja lenkillä kans 2. Ihan on treenattu, ja aina lapsen saamisen jälkeen on raskauskilot kuntoiltu pois. Kyllä munkin mies seksiä kysyy ja yleensä pari kertaa viikossa ollaan sitä harrastettu.
"Salilla käyn 2x viikossa ja lenkillä kans 2. Ihan on treenattu, ja aina lapsen saamisen jälkeen on raskauskilot kuntoiltu pois"
Eikö sinua hävetä hylätä lapsias? Ensin pitää väkisin tehtailla niitä lapsia ja sitten lähteä vaan itsekkäänä kuntosalille? Tossa yhdessä kommenissa moitittiin yhden lapsen äitejä siitä, että niillä on harrastuksia. Siinä siis vaan yksi lapsi kärsii mutta teillä ainakin kuusi? - Alottajallahan
Hirveetä kirjoitti:
"Salilla käyn 2x viikossa ja lenkillä kans 2. Ihan on treenattu, ja aina lapsen saamisen jälkeen on raskauskilot kuntoiltu pois"
Eikö sinua hävetä hylätä lapsias? Ensin pitää väkisin tehtailla niitä lapsia ja sitten lähteä vaan itsekkäänä kuntosalille? Tossa yhdessä kommenissa moitittiin yhden lapsen äitejä siitä, että niillä on harrastuksia. Siinä siis vaan yksi lapsi kärsii mutta teillä ainakin kuusi?on 7 lasta..muka..
- Vaikea ymmärtää tätä
Iloinen äiti kirjoitti:
"Kyllä munkin mies seksiä kysyy"
Minusta kuulostaa tosi oudolle seksielämälle.
Ihan kuin asiakaspalvelua. - ...
Alottajallahan kirjoitti:
on 7 lasta..muka..
ed. kirjoittaja arveli varmaan, että vanhin tytär, 15 v on tullut äitiinsä ja jo perustamassa omaa perhettä.
- :)
olipa hauska lukea tätä, piristi! :)
Meilläkin "iso" perhe 5lasta (tällä hetkellä lisää tulee tulevaisuudessa) ikä haarukka nuorin 2viikkoa vanha ja vanhin 10vee että pieniä lapset meillä vielä ja työtä hirveesti :D lypsytila ja lapset vie paljon aikaa, mutten päivääkään vaihtas pois :))- realisti vain
Mikä aloituksessa sinua piristi?
- Onko teidän
kaksoset identtisiä?
- Kuin prinsessaelämää
Mitä ongelmia on suurperheellisen elämässä?
- wonderme
Miten ihmeessä pystytään antamaan yksittäiselle lapselle aikaa tuollaisessa laumassa? Millä rahalla niitä elätetään kun yksikin tulee tosi kalliiksi? Eivät taida tuollaiset siitosnaiset käydä töissä eli luuletteko pääsevänne helpommalla kotona ja yhteiskunta maksaa? Usein ne, joilla on kamalasti lapsia , ovat myös melko kouluttamattomia ihmisiä ,tämän olen huomannut.J Mielestäni lasten teko ei kuitenkaan ole ammatti:)a niinhän siinä usein käy,että isoäidiksikin tullaan 40-kymppisenä kun tytär ottaa mammasta mallia.
- ongelmienkoratkaisu
"Miten ihmeessä pystytään antamaan yksittäiselle lapselle aikaa tuollaisessa laumassa?"
Pah, mene kysymään yhden lapsen äidiltä, joka ehtii poiketa iltaviideltä kotona mennäkseen kokoukseen tai harrastuksiinsa. Ja yksi ilta voi olla se arvokas lapsen tapaamiseen. Tai äiti, joka jätti ainokaisensa lapsen isälle mennäkseen uuden syliin kokoaikaisesti.
Kyllä Suomen yleiset mittavat lapsiongelmat typistetään tässä ketjussa. - Mitä tarkoittaa
En ole aloittaja, mutta meillä on 6 lasta. Voisin siis vastata omasta puolestani.
Miten ihmeessä pystytään antamaan yksittäiselle lapselle aikaa tuollaisessa laumassa?
-Minä olen kotona ja mieheni käy töissä. Pyrin tekemään kotityöt aamupäivisin kun lapset ovat koulussa. Nuorimmat (3) tulevat koulusta klo 12-14 aikaan. ja vanhimmat klo 15-18. Mielestäni minulla on hyvinkin aikaa olla kaikkien kanssa; pienempien kanssa iltapäivällä ja isompien illalla. Meillä on usein oikeinkin hauskaa isompien kanssa kun pienemmät menevät nukkumaan.
Meidän laumaa lisää vielä lasten kaverit, jotka ovat usein yötäkin. Itseäni ihmetyttää kovasti, että monenkaan 15-vuotiaan vanhemmat eivät edes (arkisinkaan!) tarkista, että "onko se meidän Matti varmasti teillä yötä?".
Millä rahalla niitä elätetään kun yksikin tulee tosi kalliiksi?
-Kuluja toki on, mutta ihan omalla rahalla elätetään. Meillä on iso perhe tietoisesti ja taloudellinen tilanteemme on hyvä.
Eivät taida tuollaiset siitosnaiset käydä töissä eli luuletteko pääsevänne helpommalla kotona ja yhteiskunta maksaa?
-En koe olevani "siitosnainen". Kerroinkin jo aiemmin, etten käy töissä. En todellakaan luule pääseväni helpommalla kotona! Olin muutaman kuukauden töissä, koska tuurasin yhtä pitkää sairauslomaa ja täytyy sanoa, että silloin pääsin helpommalla. Olen silti mieluummin kotiäitinä.
Mitä yhteiskunta maksaa minulle? Pääomatuloistani maksan 30% veroa ja mieheni saman verran tuloistaan.
Usein ne, joilla on kamalasti lapsia , ovat myös melko kouluttamattomia ihmisiä ,tämän olen huomannut.
-Tämä ei ollutkaan kysymys, mutta olen kanssasi samaa mieltä. Silti tätäkään asiaa ei voi yleistää.
Mielestäni lasten teko ei kuitenkaan ole ammatti:)
-Ei ole minukaan mielestäni. Onkohan oikeasti kenenkään mielestä?
niinhän siinä usein käy,että isoäidiksikin tullaan 40-kymppisenä kun tytär ottaa mammasta mallia.
-Onneksi meidän esikoisemme ei saanut lasta 10-vuotiaana. - sgtreter
Itse olen kylläkin vain kahden pienen lapsen äiti, mutta koulutukseltani pian tohtori (nyt ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut), vaativissa töissä ja olin muuten lähes 4 vuotta kotiäitinä kahden pienen lapsen kanssa (lapset synty peräkkäisinä vuosina) ja voin sanoa, että kotiäitinä oleminen oli todella, todella paljon rankempaa kuin nyt töissä, vaikkakin se oli palkitsevampaa ja nautin siitä! Työäiti pääsee helpommalla ja varsinkin kun sitä kotiäitiyttä ei arvosteta yhtään! Tein ruoat 5 krt päivässä kotitöitä tuli hirveästi, on paljon helpompi käydä töissä myös kun on enemmän vaihtelua päivässä ja ei niitä kotihommia tule läheskään niin paljon kuin jos on kaksi leikki-ikäistä kotona koko ajan! Turha sanoa kotiäitiydestä mitään jos ette ole itse olleet monta vuotta kotiäitinä kahden tai useamman lapsen kanssa kotona 24/7 (muut lapset eivät siis "virikehoidossa").
- kohtuutta joka asiaa
Voi lapsi raukkoja, sanon minä. Ovat laitoksessa koko ikänsä.
- hulppeaaa
Ai laitos hulppea 3-kerrostalo? Pyrkiihän siihen nykyisin pienemmätkin perheet siihen hulppeuteen!
- mudetus
Kun on liian iloinen ja onnellinen pyrkii keskiverto suomalainen tossimaan ilot ja onnet säpäleiksi.
Minkä verran käytät internetiä päivässä tai viikossa?
Millainen lämmitys talossanne on Onko teillä leivin uuni?- Hiljaa onnellinen
"Kun on liian iloinen ja onnellinen pyrkii keskiverto suomalainen tossimaan ilot ja onnet säpäleiksi."
Mua ihmetyttää, että miksi pitää tulla nettiin vakuuttelemaan ihmisiä siitä kuinka ihmeellisen iloinen ja onnellinen on. Miksi siitä pitää saada muut ihan väkisin vakuuttuneeksi? Jokainen keskiverto suomalainen on ehkä onnellinen, vaikka ei tunge naapuriin ja kylille toitottamaan sitä kuinka iloinen on. - Nettijeesus
Hiljaa onnellinen kirjoitti:
"Kun on liian iloinen ja onnellinen pyrkii keskiverto suomalainen tossimaan ilot ja onnet säpäleiksi."
Mua ihmetyttää, että miksi pitää tulla nettiin vakuuttelemaan ihmisiä siitä kuinka ihmeellisen iloinen ja onnellinen on. Miksi siitä pitää saada muut ihan väkisin vakuuttuneeksi? Jokainen keskiverto suomalainen on ehkä onnellinen, vaikka ei tunge naapuriin ja kylille toitottamaan sitä kuinka iloinen on.Minusta onnelliset, toisia onnellisuuteen opettavat haluavat yleisön vakuutteluja siitä, että millainen on onnellisuus tai millaista sen pitäisi olla tai sitä, että haluavat näyttää muille, että tällainen on onnellinen ihminen, kuin minä olen. Vai onko? Minua alkaa heti epäilyttää, jos joku vakuttelee olevansa koko ajan iloinen. Kukaan ei ole aina iloinen. Se ei ole inhmillistä. Se on kuin naamaan liimattu naamari, missä suupielet on maalattu ylöspäin, mutta silmät ei naura.
Takana siellä on hirvee epävarmuus siitä omasta elämästä, tai/ja ilmassa on merkit elämän romahtamisesta. Olettehan lööpeissä ja lehdissa nähneet julkkispariskuntia, jotka hehkuttavat ihanaa onneaan ja viikon päästä onkin ero ja kuulemma merkit on olleet näkyvissä jo kauan, mutta hiljaisia signaaleja ei ole rekistetöity..ja monet tekee lapsia paikatakseen sitä horjuvaa avioliittoa, eikä suurikaan lapsimäärä sitten pysty estämään sitä lopulta koittavaa eroa.
Monesti esimerksi vaimo vakuuttelee itselleen ja yleisölle ihanaa parisuhdettaan, ja totuus on se, että hän on huolissaan huulipunasta miehen kauluksella ja kännykän piilottelusta mutta ei uskalla kysyä asiaa eikä ottaa sitä esiin, koska pelkää tulevansa jätetyksi ja sulkee silmänsä kaikilta merkeiltä.
- Elinikäinen vastuu
Miehet eivät yleensä halua isoa lapsilaumaa, koska heillä on taloudellinen vastuu jokaisesta lapsesta, kun taas kotiäidin ovat vain "iloisia". :D
Avaajan lapset ovat vielä siinä iässä, että he eivät kuluta paljon, mutta kun tuolle laumalle aletaan hommaamaan ajokortteja, niin eipä käy kateeksi. Vaikka opiskelu on Suomessa "ilmaista", harva opiskelija pärjää täysin opintoavustuksilla ja kesätöillään. Silloinkin vastuulliset vanhemmat taas kaivavat kukkaronsa esiin.
Kotiäidit ovat iloisia ja huolettomia, mutta mies stressaantuu, jos hän yhtään ajattelee, kasvattaako mahdollisesti pesueessaan syrjääntyneitä nuoria aikuisia?- Puhutteleva ketju
Raskausriippuvaisen mies yleensä venyy ja joustaa, niin pitkälle kuin voi ja katselee sormien välistä puolisonsa endorfiiniriippuvuutta.
Vähän samaan tapaan, kuten alkoholistinkin puoliso kuvittelee, että rakkaus lopulta voittaa - tai vaihtoehtoisesti kaiken se kärsii, kaiken se kestää.
Jossain vaiheessa puoliso voi kuitenkin alkaa ajattelemaan, että tätäkö tämä elämä on? - vähemmän ilonen isä?
Puhutteleva ketju kirjoitti:
Raskausriippuvaisen mies yleensä venyy ja joustaa, niin pitkälle kuin voi ja katselee sormien välistä puolisonsa endorfiiniriippuvuutta.
Vähän samaan tapaan, kuten alkoholistinkin puoliso kuvittelee, että rakkaus lopulta voittaa - tai vaihtoehtoisesti kaiken se kärsii, kaiken se kestää.
Jossain vaiheessa puoliso voi kuitenkin alkaa ajattelemaan, että tätäkö tämä elämä on?Näin on ja sen jälkeen ,miesparka alkaa viipymään yhä pidempään töissä ja työmatkoilla kun ei kestä sitä mölyä kotona ja ainaista lompsan ja visan vinguttamista ja narinaa. Mutta pitäähän äidin saada olla iloinen, vaikka ukko raataa itsensä hengiltä. Mulla on töissä tuttu mies joka ampui kuulan lopulta kalloonsa kun ei pystyny tekemään niin paljon töitä kun se iloinen äiti siellä kotona vaati ja akka porsi joka vuosi. Jotkut akat kattoo oikeudekseen olla kustantamatta sitä elämää.
- 24/7
Ootko Seksikäs Yli 30v Nainen..?
- mummu & äiti itsekin
Osasitko odottaa näin paljon puhtaasti ilkeitä "kysymyksiä"?
- Niin tai
näin paljon kysymyksiä? Päätellen siitä, ettei kuitenkaan ole vastannut näihin kaikkiin kysymyksiin.
- Kaksikymppisen äiti
Kysymys:
Mikä on koulutuksesi ja työkokemuksesi?- Iloinen äiti
Huhhuh kun oli paljon kysymyksiä. En ole nyt ehtinyt vastaamaan moneen kysymykseen, mutta käytän internetiä aika paljon itse, joka päivä tunnin tai puol. Olen ammatiltani lääkäri, mutta nyt en kuitenkaan ole töissä. Ihan on siis koulut käyty. Ja joku kysyi onko kaksoset identtisiä, niin ei ole. Anteeksi kun kesti vähän aikaa. Huomauttakaa jos en vastannut jonkun kysymykseen ja haluatte vastauksen!
- Etkö voisi
Iloinen äiti kirjoitti:
Huhhuh kun oli paljon kysymyksiä. En ole nyt ehtinyt vastaamaan moneen kysymykseen, mutta käytän internetiä aika paljon itse, joka päivä tunnin tai puol. Olen ammatiltani lääkäri, mutta nyt en kuitenkaan ole töissä. Ihan on siis koulut käyty. Ja joku kysyi onko kaksoset identtisiä, niin ei ole. Anteeksi kun kesti vähän aikaa. Huomauttakaa jos en vastannut jonkun kysymykseen ja haluatte vastauksen!
ihan itse lukea ketjua läpi ja vastata kaikkiin kysymyksiin? Taitaa suurimmasta osasta kysymyksiä puuttua vastaukset...
Tuo, että joku kysyi kaksosten identtisyydestä, oli kompa. Jollet muka itse "lääkärinä" huomannut. ;o) - Nasan Astronautti
Iloinen äiti kirjoitti:
"Olen ammatiltani lääkäri, mutta nyt en kuitenkaan ole töissä."
Jännä, miten mulla tuli tästä heti takauma:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8846080#comment-0
Ammattikysely
rosysteel45 13.2.2010 09:56
ihan uteliaisuttani kyselen:) Olen ammatiltani psykiatri .Meillä on lapset 26poika 24vpoika 22tyttö 19vtyttö 17vtyttö 16poika 13vtyttö 11poika tyttö9v 7vtyttö 5poika
finlandsvenskamamma
16.1.2010 09:05
Moikka kaikki suurperheen äidit
moikka moi kaikile tämmöstä palstaa on etsistty ja pitkään! no vastaan tähän ketjuun, opiskelen tällä hetkellä erikoispsykologiksi (tänä keväänä pitäis valmistua:)) jatkakaa kirjottamista
(lapsia 9):
poika23
poika21
tyttö19
tyttö17
tyttö16
tyttö12
poika9
poika7
poika5 - Kaksikymppisen äiti
Iloinen äiti kirjoitti:
"Huomauttakaa jos en vastannut jonkun kysymykseen"
Huomautan, että et ole vastannut kysymyksiini opinnoistasi ja siihen, että miten teillä on päiväsaikaan ja myöskin illalla vapaata miehen kanssa niin, että voitte viettää yhteisiä rentoutumishetkiä kesken päivän, ja samalla päiväsaikaan alle kouluikäiset lapset on "poissa" eikä miehesikään töissä. Eli kuka tienaa rahat 9 henkisen perheen elatukseen ja missä duunissa , kun te molemmat makoilette kotona ilman lapsia sekä päivällä että illalla?
Onko teillä vuorokaudessa enemmän tunteja kuin muilla? Olisipa mielenkiintoista kuulla, millainen on tyypillinen päivänne.
Epäilen saako näihin koskaan vastauksia.... :)
- Kaksikymppisen äiti
Olet 32-vuotias lääkäri? Ja sinulla on aloituksen mukaan 7 lasta
Olet siis saanut laskujeni mukaan ensimmäisen lapsen 17-vuotiaana. Ja seuraavat kaksi 19-vuotiaana. Miten ehdit käydä lukion erinomaisin arvosanoin kolmen lapsen synnytyksen, äitiyslomien ja kaksosten hoidon kanssa? Miten ja missä välissä ehdit lukea pääsykokeisiin lääkikseen, kun harva pääsee lukiosta suoraan, vaikkei olisi lapsia ollenkaan?
Lääkärin koulutus kestää Suomessa noin kuusi vuotta. Tämän mukaan, jos olet suoraan lukiosta päässyt lääkikseen, olisit valmistunut LL:ksi 25-vuotiaana. Erikoislääkärin koulutus on kokonaisuudessan 12 vuotta. Tämän opiskelusi, eli kuuden vuoden aikana sinulle on syntynyt siis vielä kolme lasta kahden vuoden välein. Jos olet ollut jokaisen aikana äitiyslomalla, niin tässä on aika vaikea tältä pohjalta todistaa sinun suorittaneen 6 lapsen ohella lääketieteen lisensiaatin opinnot.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lääkärit_Suomessa
Kerropa lisää, että miten ehdit nämä suorittaa? Minä olen itse valtiotieteiden maisteri, mutta minulla oli yhdenkin lapsen kanssa vaikeuksia päästä tarpeen mukaan luennoille ja harjoituskursseille, saati että olisi ehtinyt huolehtia kunnostaan. Lisäksi piti tehdä kotona seminaaritöitä ja tenttiin luku, valmistuin myös kuudessa vuodessa itse. Aika ei riittänyt monesti edes nukkumiseen.
Tiedän lääkärinopintojen vaativan vielä tiiviimpää paikalla oloaikaa yliopistolla kuin yhteiskuntatieteiden, koska lääkärin ja mm. oikeustieteilijöiden opinnot on sidoksissa koulutusohjelmaan, se ei ole niin vapaata kuin muilla. Eli sinä et ole millään voinut olla äitiyslomalla tai edes synnyttämässä niin, ettäkö olisit voinut olla yhtä aikaa lääketieteen opinnoissa, harjottelussa, tenteissä ja tehdä kaikki vaadittava.
http://www.med.utu.fi/opiskelu/ll_koulutusohjelma/rakenne_2011-2012/index.html
Tämä ei ole lääkäriksi valmistuneen tyypillistä puhetta:
"En ole ollut masentunut, vaikka synnytyksen jälkeenhän yleensä pitäisi tulla masennusta."
- Pitäisi tulla?
Eli kerropa nyt vähän miten nämä opinnot on onnistuneet laskemallani tavalla ja miksi ei medisiinarin eikä edes akateeminen identiteetti oikein kuulu eikä näy sinun kirjoituksistasi vaan puhut kuin kuka tahansa pelkän peruskoulun käynyt?
Miksi valantehnyt lääkäri tyytyy jakelemaan neuvoja kotitöiden jakamisessa ja huuhteluaineen käytössä eikä sen kummempaa kunnianhimoa tunnu olevan? - kiireinen mutsi
Kysymys:
Mihin katosit yhtäkkiä, etkä vastakaan enää kysymyksiin, joita sinulle on esitetty?
Minä kysyin sinulta ammatillisen osaamisen ylläpitämisestä lääkärin (mikä sanot olevasi) ammatissa ja siitä, missä lapsenne ovat päivisin kun ovat kerran poissa ja voitte niitä kahdenkeskisiä hetkiä viettää keskellä päivää miehesi kanssa.
Mietin kovasti vaihtoehtoja, joten voisit selventää asiaa. Tajuan kyllä että 2,- 4,- ja 6-vuotiailla lapsilla voi olla harrastuksia, eskaria, muskaria, kerhoja ja muuta, mutta silloinhan jonkun pitäisi päiväsaikaan olla kuskaamassa heitä ees taas jokaista eri kerhoon, ja päivän kulku on vieläkin "resuisempi" kuin niillä perheillä joiden lapsia ei käytetä vielä missään, joten luulisi että vielä vähemmän jää aikaa mihinkään lemmenhetkiin päivisin.
Asutteko maalla vai kaupungissa?- ..........
En ole tuo seitsemän äiti, mutta viisi lasta minulla on, vanhin 12, nuorin alle vuoden. Mies käy päivisin töissä, itse palaan sinne kohta. Viikonloppuisin ei kuitenkaan kukaan käy töissä ja lapset useinkin viikonloppuisin vahtivat toisiaan sen verran, että pystymme "nukkumaan päiväunet" kahdestaan. Iltaisin pienemmät menevät kahdeksalta nukkumaan, isommat yhdeksän aikoihin, sen jälkeen meillä on myös kahdenkeskistä aikaa. En siis näe mitenkään ongelmallisena tuota osuutta asiassa.
Enkä kyllä sitäkään, että lääkäri ei voisi olla kiinnostuneempi omasta perheestään ja kotitöiden jakamisesta kuin omasta ammatistaan. Vaikka kieltämättä muutamat kohdat noissa kertomuksissa hieman pistää epäilyttämään koko tarinaa. Eikä kaikkein vähiten tuo "väriviikkosysteemi" pyykin pesussa. Kyllä pienemmätkin perheet tietävät, että jos perhe on noin iso, niin pyykkiä pestää päivittäin tai lähes päivittäin ja jos alkaa joka viikolle pyhittämään eri värit, niin jo neljän värin kanssa menee kuukausi ennen kuin ne ensimmäiset kyseisen värin pyykit on pesty. Ja vaikka ei olisi kuin tummat ja vaaleat, niin silti menee viikko, että ensimmäisenä koriin osuneet vaaleat tulevat pesuvuoroon ja sitten onkin jo puhdistuminen vähän kyseenalaista. - Kiireinen mutsi
.......... kirjoitti:
En ole tuo seitsemän äiti, mutta viisi lasta minulla on, vanhin 12, nuorin alle vuoden. Mies käy päivisin töissä, itse palaan sinne kohta. Viikonloppuisin ei kuitenkaan kukaan käy töissä ja lapset useinkin viikonloppuisin vahtivat toisiaan sen verran, että pystymme "nukkumaan päiväunet" kahdestaan. Iltaisin pienemmät menevät kahdeksalta nukkumaan, isommat yhdeksän aikoihin, sen jälkeen meillä on myös kahdenkeskistä aikaa. En siis näe mitenkään ongelmallisena tuota osuutta asiassa.
Enkä kyllä sitäkään, että lääkäri ei voisi olla kiinnostuneempi omasta perheestään ja kotitöiden jakamisesta kuin omasta ammatistaan. Vaikka kieltämättä muutamat kohdat noissa kertomuksissa hieman pistää epäilyttämään koko tarinaa. Eikä kaikkein vähiten tuo "väriviikkosysteemi" pyykin pesussa. Kyllä pienemmätkin perheet tietävät, että jos perhe on noin iso, niin pyykkiä pestää päivittäin tai lähes päivittäin ja jos alkaa joka viikolle pyhittämään eri värit, niin jo neljän värin kanssa menee kuukausi ennen kuin ne ensimmäiset kyseisen värin pyykit on pesty. Ja vaikka ei olisi kuin tummat ja vaaleat, niin silti menee viikko, että ensimmäisenä koriin osuneet vaaleat tulevat pesuvuoroon ja sitten onkin jo puhdistuminen vähän kyseenalaista."Enkä kyllä sitäkään, että lääkäri ei voisi olla kiinnostuneempi omasta perheestään ja kotitöiden jakamisesta kuin omasta ammatistaan."
Et ole sitten ainakaan itse lääkäri, etkä myöskään akateeminen? Kerro, miltä opiskelupohjalta päättelet noin. Kirjoitin pitkän kirjoituksen, mutta poistin sen koska haluan kuulla ensin tuon aloittajan kertovan näistä.
Eikö tuon kertomuksen fiktiivisyys pistä muiden kuin akateemisen ja muiden pitkään opiskelleiden äitien silmään? Siis meneekö tuo jollekin oikeasti läpi? :)) - ............
Kiireinen mutsi kirjoitti:
"Enkä kyllä sitäkään, että lääkäri ei voisi olla kiinnostuneempi omasta perheestään ja kotitöiden jakamisesta kuin omasta ammatistaan."
Et ole sitten ainakaan itse lääkäri, etkä myöskään akateeminen? Kerro, miltä opiskelupohjalta päättelet noin. Kirjoitin pitkän kirjoituksen, mutta poistin sen koska haluan kuulla ensin tuon aloittajan kertovan näistä.
Eikö tuon kertomuksen fiktiivisyys pistä muiden kuin akateemisen ja muiden pitkään opiskelleiden äitien silmään? Siis meneekö tuo jollekin oikeasti läpi? :))Lääkäri en ole, akateeminen kyllä. Olen terveystieteiden maisteri, pääaineena liikuntalääketiede ja olen myös diplomi-insinööri energiatekniikassa ja aloitan työt niissä hommissa parin viikon päästä. Olen opiskellut vähintään kahden lapsen vanhempana kaiken lukion jälkeisen. En silti ymmärrä, millä perusteella voit sanoa, että ketään, yhtään ketään, kiinnostaisi työt enemmän kuin oma perhe. Oletko tosiaan sitä mieltä, että jokaiselle lääkärille se oma perhe on sivuseikka, kunhan työt hoituvat? Käsittämätön ajatus. Varsinkin sellaisen kohdalla, joka on lapsia kuitenkin tehnyt ja halunnut useammankin.
En ole lukenut koko kertomusta tai seurannut ketjua niin tarkkaan kuin ilmeisesti sinä ja monet muut. Voi siis olla, ja onkin, että moni alkuperäisen viesti on jäänyt lukematta, joten siellä voi hyvinkin olla paljonkin epäjohdonmukaisuuksia, joita en ole edes lukenut enkä siis myöskään kyseenalaistanut. Lääkärin opinnoista en tiedä mitään, mutta minä olen edennyt opinnoissani ihan normaalisti useammankin vuoden siten, että olen ollut raskaana, saanut vauvan ja opiskellut koko ajan.
tuolla on suurperheet-palsta, kysele siellä
- 9+9
Kelle tämä kommentti oli tarkoitettu? nimimerkki ***?
Kysymykset siis pitäisi laittaa suurperheet -forumille, vaikka aloitus on täällä?
:D
Täällä vaan kovasti ootellaan niitä vastauksia, jotka loppui kuin seinään, kun ruvettiin opinnoista kyselemään. :D
- tuttua on!
Tää aloittaja on taas tällainen nainen, joka kuvittelee olevansa lääkäri, mutta on todellisuudessa sossun elättämä pummi...
- Muistan nämä
Muistan vuosien takaa suurperhe-keskustelusta erään (nuo ylläolevat esimerkkikeskustelut) joka oli jotenkin imitoitavan ihastunut suurperhepalstalla kirjoittaneeseen aikaansaapaan ja luovaan suurperheen äitiin, joka oli tai on ehkä vieläkin joidenkin esikuva ja idoli. Alkuperäinen oli muistaakseni suorittanut jotain korkeakouluopintojakin ja toimi varmaan joillekin superäitinä, joka sieltä superioriteetistaan pudottelee neuvoja ja "vertaistukea" eli antaa mallia muille arjessa kamppaileville äideille, jotka ei ehkä elä niin kiiltokuvankaunista perhearkea - pitäähän sitä jonkun asettaa rima. Nythän tämä esikuva kirjoittelee jonkun perhelehden keskustelupalstoilla suunnilleen juuri tämän aloituksen tapaisella otsikolla "kysy mitä vain suurperheen elämästä, minä vastaan".
Eli joku tämän äidin idoli haluaisi väkisin olla samanlainen kuin hän, joko perheellinen tai perheetön, mutta reppana joka tapauksessa, kun jutut on niin ulkoa opeteltuja, ei elettyjä. Nimimerkkeinä blondimamma, finlandsvenskamamma, mommydearest, superäippä, joiden päivä on täynnä samanlaisia mahdollisimman hassuja sattumuksia kuin esikuvalla ja aina illalla noin 12 lapsen mamma lähtee "yliopistolle" jne sekä kerjää suosionosoituksia ja kehuja muilta - jutut kirjoitusvirheitä täynnä, huonoa kieltä, heikko koulusivistys. Lasten nimet mahdollisimman mielikuvituksellisia, ja joskus ei henkilö muista mitä viimeksi valehtelikaan. Ihmeellistä on, että joillakin suurperheellisillä on aikaa notkua päivät pitkät netissä, ilmoittaa viiden minuutin tarkkuudella päivän ohjelma ja jaella neuvoja muille, joten ajattelin että nämä on jonkun "pienitalopreerialla" -mielikuvitusleikkejä. Esimerkillinen suurperheen superäitihän ei edes nuku, syö tai muuta tavanomaista. :)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8249501
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8774155
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8775960
Lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8249501/39924618
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8249501/40344168
Moni keskenkasvuinen tai vähän heikkolahjaisempi varmaan ihastui siihen idylliseen kuvaan, miltä tuo nimimerkki sai suurperheen elämän näyttäytymään ulkopuolisille ja halusi epätoivoisesti jo tuolloin matkia sellaista elämäntapaa, Seurasin juuri tuota keskustelua hetken joskus monta vuotta sitten.
Naapurissani asui nimittäin vuosia sitten vähän samanlainen tapaus, joten tajuan, että tällainen esittäminen on ihan todellista joillekin. On tarve korvata ja paeta arjen todellisuutta mielikuvituselämällä. Samoin minulla oli eräs asiakas, joka keksi kaikkia tarinoita kuvitelluista häistä, miessuhteista, matkoista ja kaikesta mitä itse olisi halunnut ja mitä arveli muiden kadehtivan. Nämä tapaukset ei ole tarpeeksi fiksuja ymmärtääkseen, että jäävät tarinoistaan kuitenkin kiinni jossain kohtaa.
- ihan täyttä
höpötystä tämä iloinen äiti kirjoittelee. Valehtelee minkä kerkiää. Jo alussa huomasin ton jääkaapin koon. Meillä ns. kokopitkä jääkaappi ja 355l on koko. joten 100l kokoinen jääkaappi on ihan mini kokoinen.
Kaikenlaisia tyhmiä valehtelijoita sitä onkaan. Varmaan naureskelee kaikille jotka erehtyivät kyseleen yhtään mitään.- Pellesirkus
On ottanut ilmeisesti mallia näistä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1516987-suurperheen-aiti-vastaa-kysymyksiinne/
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2081995-suurperheellinen-vastaa/ - Emonen :)
Teinit, kuten nimien etsimispalstallakin.
Siellähän niitä suurperheitä on vaikka millä mitalla, niin avuttomia, etteivät osaa edes lapsiensa nimistä päättää.
- Tyyne vastaa
Minä olen saanut 12-vuotiaana ekan ja nyt olen 55 ja taas raskaana, ootan kolmosia. Jos herra suo ja aviopuolisolla vielä ottaa eteen niin lisää tulee. Ja jos ei ota eteen niin viakraa sitte.
Eli ne lapset ja nimet:
Einari 42v poika
Pärttyli 41v poika
Launo 39v poika
Terttu-Iisoppi 38v tyttö
Imelda 37v tyttö
Samhuel ja Cyllicci 36v tyttö ja poika (identtiset kaksoset)
Naima35v (sukupuolesta ei saa selvää)
Pulmu poika34v
Hessica tyttö33v
Hortoleus poika 32v
Pessaria tyttö 31v
Eeroca tyttö 30v
Carolusmus poika29v
Kaapro tyttö28v
Juntthi-Orkemus poika27v
Caries tyttö 26v
Viha-Vaino poika 25v
Tapa-Tuora poika 24v
Helca-Repecca tyttö 23v
Raunio tyttö 22v
Ehta poika 21v
Ihti poika 20v
Riekko tyttö 19v
Lyylikki poika 18v
Plasius tyttö 17v
Truusa poika 16v
Pornoteus 15
Hortolia ja Empolia kaksostytöt 14v
Vitus, poika 13v
Ryynä tyttö12v
Räyhä-Eltana poika11v
Jeesusristus poika 10v
Kharlotta tyttö9v
Prutus 8v
Ripa-Paappa poika 7v (reipas koululainen)
Hertti tyttö 6v
Leili poika 5v
Lussifeer poika 4v
Tsylvester tyttö3v
Heracles poika 2v
Tran-Sistor tyttö 1v
Isaskar poika5kk
Vertaistukea voisin antaa teille, mitä Itse olen erikois-astronautti. Meillä on myös lypsykarjaa. Mieheni on keinosiementäjä. Kysykää mitä haluatte, niin minä vastaan mitä haluan.- hihihii hahaa
oijoi, sainpa hyvät naurut tost edellisestä :DD
- Tyyne fani
Tyyne, olet jatkosssa ehdoton idollini!
- Tyyne vastaa
Tyyne fani kirjoitti:
Tyyne, olet jatkosssa ehdoton idollini!
Minä olen aivan ykkösvalinta idoliksi. Olen paras ja vaatimattomin. Jos hormoonitoiminta alkaa kolmosten jälkeen hiipua niin pitää koittaa keinohetelmöitystä. Vielä kerkiää seittämänkymppisenäkin tehtailla lapsia. Ja pitkästi sen jälkeen.
http://www.iltasanomat.fi/elokuvat/art-1288383114581.html
Tässä kuulkaas mallia. Ikä on vain numeroita!
- Huolestunut 123
Hei! Olen 32 vuotias äiti ja minulla on tyttö(12vee) Mitä mun pitäis tehä ku likka ei suostu syömää ja haukkuu itteään "läskiksi" vaikka on jotain ihan muuta..): Pituus 150 cm ja painaa n. 37 kg ?
- Turhaan huolissaan
Tyttäresi painoindeksi ei ole kovin paha. Läski hän ei ole, mutta en olisi huolissaan hänen painostaan. Minulla on kaksi lähes 170 cm pitkää tytärtä, jotka painavat n 50 kg, enkä stressaa heidän painostaan lainkaan. Yritän vain pitää huolen, että heillä on terveellistä ruokaa ja veriarvot kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894