Menossa Istanbuliin syksyllä lomalle;

Kiitos vastauksista.

Olemme menossa Istanbuliin syksyllä pidennetylle viikonloppureissulle. Haluamme olla "kaiken keskellä" eli haluamme olla "keskustassa", siellä missä on elämää.
Koska emme tiedä missä on "Istanbulin keskusta", sitä kysymme ? Voi kertoa kadun nimellä, hotellin nimellä taio jollakin paikan nimellä, mikä sitten löytyy netistä. Lopun toivomme osaavamme suunnistaa itse.

4

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travelbag

Hankkikaa itsellenne matkaopas jossa tietoa ja kartta myos. Istanbul on laaja kaupunki, keskusta on tama vanha kaupunki . Itse asuin alueella nimelta Karaköy, ja sielta voi suunnata kalaravintoloihin rannikolle tai grand bazaariin ostoksille.

Olkaa valmiit suuriin vakijoukkoihin, kansaa riittaa kaduille loputtomiin.

• ap.

Onko kaupunginosa missä sijaitsee Hagia Sofia ns. "vanhaa kaupunkia" ?

• Sirpa 2
        ap. kirjoitti:

Onko kaupunginosa missä sijaitsee Hagia Sofia ns. "vanhaa kaupunkia" ?

Eiköhän se ole, olin itse Istanbulissa keväällä. Siellä on kävelymatkan päässä toisistaan Hagia Sofia, Sininen Moskeija, Maanalainen vesisäiliö sekä Topkapin palatsi. Vähän matkan päästä löytyy Grand bazaar ja maustebasaari.

Minä pärjäsin siellä hyvin ja hahmotin kaupungin aika nopeasti käyttämällä kännykän karttaohjelmaa. Minulla on Nokialainen, jossa on karttaohjelma ja navigaattori - latasin kotona wlan-yhteydellä kartan sinne ja sitten vaan naksuttelin sinne suosikeiksi kaikki paikat, missä halusin käydä. Perillä tassuttelin navigaattorin ohjeilla perille. Se ei tarvitse kuin satellittiyhteyden, että ei tarvinnut pelätä tiedonsiirtomaksuja... Samalla, kun niitä paikkoja laittaa suosikiksi siihen kartalle, niin se jotenkin jää mieleen se istanbulin kaupungin muoto ja malli.

Varmaankin siellä on useampi "keskusta", mutta nähtävyydet taitaa olla isolta osin tuolla Sultanahmetin kaupunginosassa ja siitä on kivenheitto Grand bazaarille (kävelymatka) ja maustebasaarille.

Ehdotan, että kipaiset kirjastoon ensiksi ja etsit opuksen, joka kertoo Istanbulista. Siitä sitten pikku hiljaa alat valita, mitä haluat nähdä. Siellä on ihan valtavasti koettavaa ja nähtävää - ja menkää Ortaköy -nimiseen kaupunginosaan maistelemaan täytettyjä perunoita ja ihania vohveleita!!! Hyvää matkaa, toivottavasti nautitte reissusta!

• ap
        Sirpa 2 kirjoitti:

Eiköhän se ole, olin itse Istanbulissa keväällä. Siellä on kävelymatkan päässä toisistaan Hagia Sofia, Sininen Moskeija, Maanalainen vesisäiliö sekä Topkapin palatsi. Vähän matkan päästä löytyy Grand bazaar ja maustebasaari.

Minä pärjäsin siellä hyvin ja hahmotin kaupungin aika nopeasti käyttämällä kännykän karttaohjelmaa. Minulla on Nokialainen, jossa on karttaohjelma ja navigaattori - latasin kotona wlan-yhteydellä kartan sinne ja sitten vaan naksuttelin sinne suosikeiksi kaikki paikat, missä halusin käydä. Perillä tassuttelin navigaattorin ohjeilla perille. Se ei tarvitse kuin satellittiyhteyden, että ei tarvinnut pelätä tiedonsiirtomaksuja... Samalla, kun niitä paikkoja laittaa suosikiksi siihen kartalle, niin se jotenkin jää mieleen se istanbulin kaupungin muoto ja malli.

Varmaankin siellä on useampi "keskusta", mutta nähtävyydet taitaa olla isolta osin tuolla Sultanahmetin kaupunginosassa ja siitä on kivenheitto Grand bazaarille (kävelymatka) ja maustebasaarille.

Ehdotan, että kipaiset kirjastoon ensiksi ja etsit opuksen, joka kertoo Istanbulista. Siitä sitten pikku hiljaa alat valita, mitä haluat nähdä. Siellä on ihan valtavasti koettavaa ja nähtävää - ja menkää Ortaköy -nimiseen kaupunginosaan maistelemaan täytettyjä perunoita ja ihania vohveleita!!! Hyvää matkaa, toivottavasti nautitte reissusta!

Kiitos paljon. Laitamme nokialaisen soimaan. Tuttu laite ympäri maailmaa. On mukava tietää että toimii sielläkin. Otamme hotellin tuosta keskustasta, koska matka on vain "humputtelumatka", aiomme olla niin perusturistia kuin mahdollista, ruokaa, juomaa, ehkä vähän kulttuuria, kuljailua ja aivot narikkaan (ainakin mulla) :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe