Hoi Helsingin perhepäivähoitajat!

pph hki

Toki muidenkin kaupunkien hoitajien vastauksista olen kiitollinen :)

Minua askarruttaa tämä nykyinen käytäntö, kun olemme siirtyneet työaikalain piiriin. Lähinnä se, miten muualla toimitaan.

Työaikajakso on meillä 6 6 viikkoa, jona aikana tasaus pitää tehdä. Ylityöt korvataan pääsääntöisesti aikahyvityksenä ja näin olen toiminutkin. Nyt edellisen 12 viikon jälkeen minulle jäi yli 10 tuntia hyvitettävää, mutta näitä tunteja ei minulle maksettu, koska esimieheni mukaan kaikki kertyneet ylityötunnit tulee pitää vapaana. Näin ollen yli 10 tuntia on mennyt taivaan tuuliin :(
Toiniiko hän oikein?

Miten muualla toimitaan työaikaraporttien palautusten suhteen? Missä vaiheessa allekirjoitatte raportin? Näettekö työaikaraporttiin esimiehenne tekemät muutokset ennen allekirjoitusta, siis näettekö millaisena raportti lähtee palkanlaskijalle?

Tämä aloitus ei nyt ehkä kuulu tälle palstalle, mutta tiedän täällä pyörivän paljon perhepäivähoitajia, joten siksi aloitus tänne. Olen kiitollinen kaikkien vastauksista. :)

6

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ETELÄ-KARJALASTA

      meillä on 6 viikon tasoitusjakso ja sen sisällä on valmiiksi sovitut tasotusvp päivät.
      itselläni on kerran 6 viikossa 3 tasotusvapaata ke-pe ja jos jää ylitöitä ne maksetaan jakson jälkeen rahana.
      tietysti pyritään siihen että kaikki ylityöt pidetään vapaana mutta ei aina onnistu.
      työaikaraportit allekirjoitetaan kun palautetaan jakson loputtua ohjaajalle.

      ei meillä ainankaan ohjaaja ole tehnyt omia muutoksia ennen palkanlaskijalle menoa.
      otan aina itselleni kopion luettelosta ja siitä voin tarkistaa onko tunnit merkattu palkanlaskijalle oikein.
      meillä on toiminut järjestelmä tosi hyvin itse sekä vanhemmat tiedämme vuodenloppuun asti milloin on tasoitusvapaat näin voi suunnitella asioita etukäteen.
      lapset on varahoidossa päiväkotiryhmissä ja heitä varten on palkattu oma hoitaja joka hoitaa pphoidon varalapset, vanhemmat tosi tyytyväisiä.-

      • ap.

        Käsittääkseni Helsingin sopimuksen mukaan pääsääntöisesti ylityöt korvataan vapaana, mutta jos tunteja tuon 12 vko:n jälkeen jää yli, ne maksetaan rahana. Mietin lähinnä sitä, että onko esimiehelläni valtuudet päättää maksaako vai ei.

        Teillä homma näyttää toimivan hyvin :)


      • ETELÄ-KARJALASTA
        ap. kirjoitti:

        Käsittääkseni Helsingin sopimuksen mukaan pääsääntöisesti ylityöt korvataan vapaana, mutta jos tunteja tuon 12 vko:n jälkeen jää yli, ne maksetaan rahana. Mietin lähinnä sitä, että onko esimiehelläni valtuudet päättää maksaako vai ei.

        Teillä homma näyttää toimivan hyvin :)

        Jos teillä on tuommoinen sopimus, niin ei kai esimies voi toimia oman mielen mukaan.
        Pitäisihän ne tunnit saada ainankin vapaana seuraavassa jaksossa jos on vaikeuksia maksaa.
        Minä ottaisin asian esille luottamusmiehen kanssa.
        Ei kenkään tarvitse ilmaiseksi töitä tehdä. Meillä jos ylitöitä jää säännöllisesti maksuun lisätään tasoitusvapaiden määrää.


      • ap.
        ETELÄ-KARJALASTA kirjoitti:

        Jos teillä on tuommoinen sopimus, niin ei kai esimies voi toimia oman mielen mukaan.
        Pitäisihän ne tunnit saada ainankin vapaana seuraavassa jaksossa jos on vaikeuksia maksaa.
        Minä ottaisin asian esille luottamusmiehen kanssa.
        Ei kenkään tarvitse ilmaiseksi töitä tehdä. Meillä jos ylitöitä jää säännöllisesti maksuun lisätään tasoitusvapaiden määrää.

        Meinaan kyllä viedä asian eteenpäin, koska mielestäni esimies toimii väärin.

        Kiitos vastauksistasi :)


    • Länsisuomi

      Meillä myös ylityöt pidetään vapaana. Jos jotain jää tasoitusvapaiden jälkeen jäljelle niin se maksetaan jos hoitaja ei ole allekirjoittanut sopimusta, jossa sitoutuu pitämään vapaana myös jäljelle jääneet tunnit.

      Jotenkin ne tunnit on korvattava ja esimies ei voi poiketa sovitusta ainakaan omin päin. Pidä puolesi! Itsekin olen joutunut tarkistamaan asioita työaikalakiin siirtymisen jälkeen. Ohjaajatkaan eivät aina ole täysin selvillä kaikesta kun asia on kuitenkin vielä aika tuore ja kokeilujen kautta etsitään toimivaa systeemiä.
      Ja pakko sanoa, että monissa paikoissa työnantajan etu on tärkeämpi kuin hoitajien. Siksi asiat eivät vaan ala toimimaan eikä työnantajapuolella ole edes halua saada niitä toimimaan.

      • ap.

        Nyt kun näitä lueskelen, olen vahvasti sitä mieltä, että meidän alueellamme toimitaan väärin.

        Ehdottomasti pidän puoleni ja vien asiaa eteenpäin. Kiitos paljon vastauksestasi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5814
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3004
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      57
      2476
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1123
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      37
      1085
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1084
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      907
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      813
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      791
    Aihe