Jos pistän soluun A2 arvon 1,09 soluun B2 arvon 1 ja soluun kaavan =A2-B2
Eikö tuloksen pitäisi olla tasan 0,09 mutta excel antaa tulokseksi 0,0900000000000001
Miksi näin?
WTF?
5
160
Vastaukset
- JJ 66
Arvaus..
Oletko kopioinut jomman kumman luvuistasi, taikka linkittänyt luvun muualta / toisesta työkirjasta ? Jos, niin lukusi ei ehkä olekkaan kuvaamasi luku, vaan sinne on jäänyt edellisestä laskutoimituksesta häntää. Saat tämän pois kun katsot asetuksista kohdan "pyöristä kuten näytöllä". - hölmistynyt
Lukuja ei ole linkitetty/kopioitu muualta, vaan kirjoitettu suoraan ko soluihin.
Tarkista solun muotoilu
- minä
vähennä desimaaleja
minä kirjoitti:
vähennä desimaaleja
ei se oo bugi vaan ominaisuus...
lue noi niin ymmärrät mistä se johtuu ja sehän koskee vasta 16 desimaalista alkaen...
http://cpearson.com/excel/rounding.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Numeric_precision_in_Microsoft_Excel
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143170Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1231359- 931248
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2571092Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi551067Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk66994Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253891- 41872
- 84831
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48778