Introverttinä työelämässä

hiljaisuus on hyve?

Hei.

Olen huomannut itse introverttinä, että jään yleensä työelämässä syrjään ja minua varmaan pidetään hiljaisuuteni takia jopa ylimielisenäkin tai muuten vaan hankalasti tutustuttavana ihmisenä. Tykkään olla ihmisten seurassa ja kuunnella juttuja, mutta tuntuu kun itse sanon jotain, sanat kaikuvat kuuroille korville.

Täytyy myöntää, että olen hieman kateellinen niille ihmisille, jotka imevät magneetin lailla ihmisiä ympärilleen ja joiden seurassa ihmiset viihtyvät. Työhaastatteluissakin paikan saavat yleensä ne "hyvät tyypit", jotka taitavat puhumisen taidon, mutta joiden työnteko jää yleensä tyhjänpäiväisen lörpöttelyn jalkoihin. Harmi, että tälläiset hiljaisemmat yksilöt koetaan yleensä vaikeiksi tapauksiksi, vaikka heillä voisi olla paljon annettavaa yritykselle.

Haluaisin kuulla, onko muilla samankaltaisia kokemuksia/ ajatuksia asiasta?

2

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämän tosiasioita

Ne jotka pitää eniten meteliä itsestään, tunkevat aina ittensä jokapaikkaan,
      ovat aina jokapaikassa suuna päänä mielistelijöineen, ne on net jotka etenee
      myös työelämässä. Tuppisuut jäävät sivurooleihin, joihinkin renkipoika ja
      piika hommiin. On kyse sitten kouluista, työpaikoista, viihteenviettopaikoista
      ynnä muista. Elämän realiteetteja, näinhän se täällä menee.

• väsyttää

Sama täällä, tuntuu siltä että minua ei kutsuta esimerkiksi työpaikan yhteisiin rientoihin. Tai jos kutsutaan, niin en osaa olla rennosti. Tämä vaivaa minua suunnattomasti, en oikein osaa tuoda itseäni esiin esim. suuremmissa kokouksissa. Välillä en edes jaksa tuoda itseäni esille, olen jotenkin todella tylsistynyt jatkuvaan päälle puhumiseen ja itsensä korostamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2385
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      69
      1130
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1097
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      77
      803
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      658
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      615
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      27
      581
    Aihe