Reijät ja ametistikide

Hämpänpeba

Olen hankkimassa ensimmäistä hämähäkkiäni ja koska olen köyhylä, niin vein vanhan akvaarioni modifoitavaksi lasiliikkeeseen. Tyyppi teki siihen ihan hienon kannen saranoilla ja hyvällä kiinnityksellä, mutta unohti pistää siihen ilmanvaihtoreikiä.

Kun hain lootaani, niin pyysin häntä poraamaan siihen reikiä ja hän sanoi yhden riittävän, koska hänen pojallaan on tarantula, niin hän tietää.

Pyysin enemmän ja hän pisti kahdeksan reikää. En kehdannut pyytää enää, vaan otin akvaarion ja lähdin. Nyt mietin, että riittävätkö reijät. Siis 8 kroksin reijän kokoista reikää siinä kannen keskellä; riittääkö?

Toinen kysymys: Juoma-astiaan kannattaa laittaa joku kökkö, kuten kivi estämään hämpän hukkumista. Voiko siihen pistää ametistin, jonka pinta on karhea? En ole ihan varma näistä "ei mitään terävää terraarioon" asioista. Voiko siitä ametistista liueta jotain veteen? Haluan ametistin, koska se on kaunis, mutta en halua, että hämppäni peba puhkeaa... kide on tällainen: http://www.jalokivigalleria.fi/images/ametisti_kivi.jpg

Ja vielä yksi: Niin tarvitseeko hämähäkki jotain lämpömattoa tai valaistusta? Jossain sanotaan, että ei ja jossain oikein kehotetaan.

Kiitos!

1

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zpirrel

      Mitähän mahtoi akvaarion modifioiminen maksaa? Mulla on sellainen perstuntuma, että lasiliikkeet ottaa aika mukavan liksan työstään.

      Ilmanvaihtoreikiä olisi hyvä olla siellä lootan alareunassakin, että ilma edes jollain tapaa kiertäisi. Jos jonkun hämy kestää ja voi hyvin, kun lasilootassa on vain yksi reikä kannessa, niin okei, hyvä, vaikka vähän eppäilenkin. Voihan se toimia.

      Itse en tuollaista kiveä laittaisi juomakuppiin. Se on ihan sen näköinen, että siitä jotain mineraalia liukenee veteen. En ole koskaan kuullut enkä nähnyt hämyn hukkuvan juomakuppiinsa, ja mulla on kuitenkin ollut hmm kauan ja monta hämyä. Ihan slingin kanssa pitää tietysti olla tarkkana, mutta muuten.

      Itse en laittaisi hämylle lämpömattoa, kun hämyt on yleensä ihan huoneen lämmössä. Jotkut tykkää jos on lamppu. Kaikki ei tarvitse sitäkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      67
      2904
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      411
      2798
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2237
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      87
      1984
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1830
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      9
      1821
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1775
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1592
    Aihe