Evandan CD-vaihtajan CD ERROR/ratkaisu

Jokke4656

Mulla on Evandassa ollut jo pitkään huono kontakti mankan irrotettavassa etupaneelissa. Sitä on pitänyt välillä painaa oikein kunnolla että saa edes virran päälle. Hiljattain laite jätti CD:t sisään ja näyttöön tuli CD ERROR ja CD-valot 1-5 vilkkuivat jatkuvasti. Nyt viimein ei radiokaan enää lähtenyt päälle, joten työkalupakki esiin ja ongelman kimppuun. Ratkaisu löytyi pitkän etsimisen tuloksena ja se on todella helppo. Kannattaa zekata jos teillä on vastaavaa ongelmaa.

Mankan ympärillä oleva "jalopuinen" kehys lähtee irti pikkuruuvarilla vähän reunasta auttamalla. Itse mankka on kiinni neljällä 10 mm kannalla olevalla ruuvilla. Alimmaiset näistä on melko syvällä, joten varovaisuutta irroitukseen jotta eivät putoa kojelaudan sisälle. Niiden irrotuksen jälkeen mankan voi vetää ulos. Irroita antennijohto, lähtee ihan vain vetämällä. Sen jälkeen irroita iso valkoinen liitin, joka on pirun tiukassa. Huom! Älä siis irrota itse mankan takaosassa kiinni olevia liittimiä, vaan tuo iso valkoinen. Sitten mankka tutkittavaksi.

Musta etupaneeli on kiinni alhaalta kahdella Torx 8 -ruuvilla ja ylhäältä pelkästään muovikynsillä ja niiden päällä oli ainakin minun tapauksessani mankan levyinen teippi varmistuksena. Teippiä kun raotti, niin näkyi että paneeli ei ollutkaan enää kunnolla kiinni, joka sai aikaan sen että irrotettava etupaneeli jää kauemmaksi liittimistään. Avasin nuo alaosan pienet Torxit ja naksautin paneelin ylhäältä kunnolla kiinni ja teippi takaisin siihen päälle ja alaruuvit takaisin. Mankka takaisin autoon päinvastaisessa järjestyksessä Huom! muista antennijohto, joka tuppaa katoamaan kojelaudan sisään. Sitten valkoinen liitin kiinni ja oli melkoinen yllätys kun mankka toimii jälleen kuten pitääkin, CD:t soi ja radio toimii. CD-vaihtajan ongelmatkin johtuivat siis etupaneelin huonosta kontaktista.

1

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evandakuski

      tattista vaan josko sama vika olisi omassa soittimessanikin tekee just tota häikkää.pitääpä tutkia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe