Voiko toipunut narkomaani adoptoida?

Ex-narkkari

Heipsan. Olen 24-vuotias nainen ja entinen narkomaani. Tällä hetkellä olen ollut kuivilla 1½ vuotta, lopetin korvaushoidon keväällä 2011 (Käytin siis subutexiä) ja sen jälkeen en ole käyttänyt mitään laittomia päihteitä, alkoholiakin harvoin, n. kerran kahdessa kuukaudessa. Vieroitus bentsoista on päällä ja nekin tarkoitus lopettaa syksyn kuluessa, eli vielä on kuitenkin tekemistä että elämän saa kuntoon.

Haaveeni on ollut jo pienenä että voisin joskus adoptoida lapsen, en halua biologisia lapsia. Olenko pilannu mahdollisuuteni täysin? Rikosrekisteriinkin on kertynyt muutama käyttörikos. Vielä asia ei ole ajankohtainen, mutta haluaisin tietää kannattaako unohtaa adoptio-haaveet kokonaan, vaikka pysyisin seuraavat 10 vuotta kuivilla, saisin käytyä kouluni loppuun ja työpaikan... Riippuvainenhan on kuitenkin aina riippuvainen, rangaistaanko mua koko loppuelämäni siitä että olen joskus mokannut? Jos joku haluaa läksyttää ja kertoa että itseppä olen tilanteeni aiheuttanut, oma syyni, niin älkää vaivautuko, tiedän sen jo.

12

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika parantaa

      En tiedä, mutta uskoisin että kannuksesi pitää ansaita useammalta vuodelta ennenkuin lapsi uskotaan huostaasi.Lapsi tarvitsee myös isän. Keskity nyt paranemiseen ja jätä adoptioajatukset tuonnemmaksi. Kaikki aikanaan.

      • terapiaa

        tuli mieleen, että voisit adoptoida koiran tai kissan johon voisit purkaa hellyyttäsi. Ratsastus olisi myös hyvä harrastus, voisit hoitaa hevosia.


      • Ex-narkkari

        Aivan oikeassa olet, mutta kuten aiemmassa viestissä kerroin, adoptio ei tosiaan ole ajankohtainen vielä vuosiin. Tottakai tiedän myös sen että lapsi isänkin tarvitsee, tarkoitin vain kysyä että onko mulla KOSKAAN mahdollisuutta saada adoptiolasta kun elämä on kunnossa...eli siis en tähän elämäntilanteeseen todellakaan ole adoptiota harkitsemassa! Ja kissoja mua on viihdyttämässä kaksi kappaletta :)


    • Realismus

      Miksi luulet että elämäsi on "joskus" kunnossa ?
      Mistä se draivi yhtäkkiä tulisi ?

      Pitäisin ne kissat vaan ja uusia tilalle tarvittaessa.

      Sori jos olin liian tyly mutta vastaa ensin kahteen ekaan.

      • .........

        Adoptiovanhemmalla ei saa olla minkäänlaista rikosrekisteriä.:) Adoptiossa ei etsitä vanhemmalle lasta, vaan lapselle vanhempia- ei ole siis väliä, vaikka joku ei lasta saisikaan. Eli en usko, että voit adoptoida..


    • adotiomama

      huumausainerikokset estävät adoption. vastauksen saat varmimmin ottamalla yhteyttä kaupunkisi/kuntasi adoptioasioita hoitavaan tahoon.

      • huhhuh

        Ei tommoset ihmiset ansaitse pientä elämänalkua! Tuskin pystyvät huolehtimaan. Lisää huollettavia meidän veronmaksajien taakaksi! Aina on riippuvainen vaik kuivilla ollukki. Voi lapsparkoja jos narkin saa vanhemmakseen :(


      • huhhuh vaan
        huhhuh kirjoitti:

        Ei tommoset ihmiset ansaitse pientä elämänalkua! Tuskin pystyvät huolehtimaan. Lisää huollettavia meidän veronmaksajien taakaksi! Aina on riippuvainen vaik kuivilla ollukki. Voi lapsparkoja jos narkin saa vanhemmakseen :(

        Toivon myös, ettei toisille tylysti ja moralisoivasti ja tuomitsevasti netissä vastaileva ihminen saisi lapsia, sillä en usko hänellä olevan riittävästi empatiakykyä kasvattaa lasta täysipainoisesti. Sen sijaan alkuperäinen kirjoittaja voi hyvinkin olla joskus täysipainoinen äiti.


      • toipuva addikti
        huhhuh kirjoitti:

        Ei tommoset ihmiset ansaitse pientä elämänalkua! Tuskin pystyvät huolehtimaan. Lisää huollettavia meidän veronmaksajien taakaksi! Aina on riippuvainen vaik kuivilla ollukki. Voi lapsparkoja jos narkin saa vanhemmakseen :(

        Vai niin. Muutama ystäväni on päässyt humeista irti ja sen jälkeen tullut äidiksi. Ja ovat muuten paljon parempia äitejä kuin monet äidit, joilla ei ole ollut elämässään vaikeuksia! Onneksi minä voin tehdä lapsia itse kun sen aika tulee. Valitettavasti kaikki eivät voi... :(


      • Tuonelasta...
        toipuva addikti kirjoitti:

        Vai niin. Muutama ystäväni on päässyt humeista irti ja sen jälkeen tullut äidiksi. Ja ovat muuten paljon parempia äitejä kuin monet äidit, joilla ei ole ollut elämässään vaikeuksia! Onneksi minä voin tehdä lapsia itse kun sen aika tulee. Valitettavasti kaikki eivät voi... :(

        Eli oletko narkki itsekin...siltä kuuulostaa?
        Älä tee lapsia, ei se polvi pojasta parane saatanan sikiö!


    • onnea matkaan

      Hei!

      Onneksi olet vielä nuori, ehdit saada omat asiasi kuntoon ja sitten rauhassa miettiä lapsen saamista. Tosiaan aivan lähitulevaisuudessa ei adoptointi onnistuisi rikosrekisterin vuoksikaan, mutta jossain vaiheessa nuo merkinnät poistuvat. Lääkärintarkastuksessa pitää käydä adoptioluvan saamiseksi ja jotkut kohdemaat vaativat psykologin lausunnon. En tiedä tarvitaanko sitä, jos toivoo kotimaasta adoptiolasta.

      Joten niin kuin täällä jo joku totesikin, keskity nyt hoitamaan itsesi kuntoon! Kaikkea hyvää sinulle :)

    • hurjaaero

      Aina kannattaa haaveilla, ne ei pahingoita eikä maksa. Ota elämä lahjana ja kuntouta itsesi niin kaikki on mahdollista. Pykälät on pykäliä, mutta niitä voi aina soveltaa ja loppujen lopuksikin aina on kyse vain tulkinnasta. Tsemppiä elämääsi. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe