Nuorten eläkeläisten määrä räjähti.

Yhteysmies

Vuodesta 2006 lähtien masennuksen takia eläköityneiden nuorten määrä on kasvanut 42 prosenttia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012081115942383_uu.shtml

Niin eihän nämä kouluampumiset ja muut tapahtumat, myös viattomien lasten puukottamiset ole samaan aikaan lisääntyneet?
Syy tähän eläköitymiseen johtuu varmasti asevastustajien mielestä täysin yksinomaan aseista ja lakeja tiukentamalla saadaan ongelma ratkottua, helppoa tämä mielenterveystyö lopulta!

14

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfbfrfbrk

      Nykyinen mielenterveystyö on pitkälti aselakien kiristämistä.

      Se on halvin tie.

      • Entäs ne,

        joilla ei ole aseita? Mitenkäs niitä kiristetään?


      • -
        Entäs ne, kirjoitti:

        joilla ei ole aseita? Mitenkäs niitä kiristetään?

        Kyllä jotain keksitään niillekin.


    • kurja juttu

      jossain sanottiin näiden nuorten olevan isolta osin päihderiippuvaisia, joten aseluvat ovat noilla kyllä tavoittamattomissa.
      homma lähtee luisumaan, kun koulunkäynti ei tahdo tuolta osalta onnistua. Se näkyy olevan varma keino syrjäytymiselle.

    • Miksiköhän

      tämmöisiä ei ollut 70- ja 80-luvulla?

      Ehkä siksi, että hullut oli hullujenhuoneilla, rikolliset vankiloissa ja mukuloille pidettiin kuria. Ei ollut nettiä ja semmoisia väkivaltamässäilyelokuvia kuin nykyään.

      Jotenkin sitä vaan silti elossa rimpuiltiin ilman Fasebookkeja ja kännykkätietokoneita.

      Ehkä se tavara ei ole tuonutkaan onnea?

    • koivuniemenrenki

      Jo päiväkoti-iässä tai jopa aikaisemminkin, neuvolassa aletaan nykyään lokeroimaan ihmisiä, antamaan jokaiselle jokin diagnoosi, ylivilkkaus taitaa olla suosituin diagnoosi, adhd..ja hoitoon.

      Koulukiusaaminen..no sitä kiusaamistahan esiintyy jo päiväkodeissa, jatkuu armeijassa sekä edelleen työpaikoilla, väitän että suurin osa kouluampujista yms on jossain vaiheessa elämää kokeneet kiusaamista siinä määrin että se on vaikuttanut henkilöön hyvinkin negatiivisesti, katkeroittanut ja saanut tuntemaan vihaa muita kohtaan.

      Vanhemmat ja koululaitos ei tee mitään asialle eikä päättäjät, pahimmissa tilanteissa kiusattu siirretään tarkkailuluokalle tai työelämässä joutuu kiusattu ottamaan lopputilin.

      Koulumaailma täysin häirikköoppilaiden vallan alla, mielestäni kouluhäiriköiden, joita tarkkailuluokilla on paljon pitäisi kylmästi erottaa koulusta ja vastuu heidän tulevaisuudestaan ja koulutuksesta siirtyy vanhemmille/huoltajille..mutta ei paapotaan vaan ja silitellään päätä ja pläpläplää.

      Vanhempien auktoriteetti hävinnyt täysin eli uusavuttomien vanhempien jälkikasvu nykyään jyllää ja polkee omat vanhempansa kaikkien muiden lisäksi suohon naureskellen.

      Ruumiillinen kuritus takaisin, tukkapöllyt ja selkäsaunat kunniaan sekä luunapit.

      Väitetään että jos lasta lyö niin lapsi oppii vihaamaan vanhempiaan, kissin pissit, en minäkään oppinut vanhempiani vihaamaan vaikka nahkavyöllä sain selkäsaunoja sekä itse täytyi koivun oksa hakea selkäsaunaa varten.

      Millä oikeudella lapset saa lyödä vanhempiaan, potkia ja purra mutta vanhemmat eivät saa kurittaa lainkaan, millään tavalla? Hallitus on lakeja säätämällä vienyt tämän maan sekasorron partaalle.

    • piesty hullu koira

      Toivottavasti sulle eioo myönnetty aselupia.

    • Omituinen yhteiskunt

      Olen opettaja, ja koulussa häirikkö tunkeutui luokkaani ja luokasta poistettaessa hän kävi kimppuuni.

      Kuinka ollakaan: jouduin itse syytteeseen.

      En kannata ruumiillista kurittamista, mutta kuri ainakin kouluissa on ihan pilipalia. Minuakin joskus lapsena kuritettiin kun olin kuriton, mutta siitä ei ole jäänyt traumoja ja olen kiitollinen vanhemmilleni.

    • koivuniemenrenki

      Tuo nyt oli hieman vitsi kun murjaisin että ruumiillinen kuritus takaisin, halusin että asiaan joku tarttuu, nyky-yhteiskunta ja ihmiset kun ovat niin välinpitämättömiä että eivät edes ota kantaa ja ilmaise mielipidettään ennenkuin joku menee reilusti jonkun tietyn rajan yli eli ääritapauksissa tai liian myöhään..ollaan vaan ja tuijotetaan omaan napaan.

      Mutta keksikääpä ja sanokaa parempi vaihtoehto..onko se vielä pehmeämpi ja vapaampi kasvatus?? Sallitaan lapsille kaikki vai?

      Ei toimi nyky-ajan kasvatusmallit kaikkien osalta, eniten minua riepoo kouluissa tarkkisluokala olevat, miksi heidän annetaan pitää valta ja häiritä opettajan työtä? Eikö oikeasti ole keinoja saada tällaiset tarkkikset kuriin?

      Huolestunut olen vaan mihin tämä maailma menee ja korjausliikkeet tehdään liian myöhään.

    • umpiluu

      Tuli jokin aika uusintana tv:stä ohjelma tarkkailuluokasta, olihan se aika surullista katsottavaa varsinkin opettajan työskentelyä kun seurasi, itki välillä..muutamaa oppilasta kiusattiin aivan avoimesti, kuitenkin näiltä riiviöiltä löytyi sitä inhimillisyyttä kun palkitsivat opettajan pienellä lahjalla, taitaa nämä riiviöt esittää, vetää roolia, itse asiassa nämä luokan "kovikset" taitaisivat olla heikoin lenkki tosipaikan tullen, sehän on nähty brittiläisessä realitysarjassa jossa ongelmanuoret laitetaan "viidakkoon" leirille jossa on ankarat olosuhteet yms niin siellähän juuri kovikset murtui ja kiusatut pärjäsi ja porskutti eteenpäin, nämä koulujen sankaririiviöt eivät vain sitä tajua että tosiasiassa ovat itse heikkoja, he eivät ole itsenäisesti selviytyjiä.

      • Minä olen viisas

        Älähän nyt, kun saadaan aseet pois ihmisiltä niin helpottuu tuo koulutyöskentely laakista! Usko nyt jo kun täällä viisaammat tietäkin näistä asioista jotakin ja niiden syistä!


      • Opelle omena
        Minä olen viisas kirjoitti:

        Älähän nyt, kun saadaan aseet pois ihmisiltä niin helpottuu tuo koulutyöskentely laakista! Usko nyt jo kun täällä viisaammat tietäkin näistä asioista jotakin ja niiden syistä!

        Joo. Sitten kun ei ole ensimmäistäkään ampuma-asetta tässä maassa, on kouluissa rauha ja ihmisillä hyvä tahto.


        ...


        Tai sitten ei.


    • ukkoskeppi

      Aseettomassa utopiaSuomessa alkaisi hirvikolarit lisiä, pian näissä kolareissa kuolisi ainakin 100 henkilöä vuosittain.

    • ojdughs

      Taitas olla toisin päin paree, aseita sais olla mutta ei ihmisiä, silloin olis kaikki hyvin.

      Tämäkin maa kaipaa jo pikku hiljaa sotaa, sota pistäis asiat tärkeysjärjestykseen ja opettais nykyajan ihmistä hieman vaatimattomammaksi ja nämä nykyajan kovikset, koulukiusaajat ym voisivat ehkä ymmärtää että ovat pieniä kuin kärpäsen paska itämeressä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe