villikissanpennut

villipentu

Mietin vaan tässä,kun eräs tuttavani sanoi,että jossain pellolla ladossa olisi villikissa tehnyt pentuja. Onko villikissanpennun kasvattamisessa samat säännöt uin kesykissanpennunkin? Onko villin pennun luovutusikä sama kuin kesyilläkin?
Mietin sellaista,että voisin hakea ja kasvattaa tämän kyseisen villikissapentueen. Kuulostan varmasti eläinrääkkääjältä,mutta tuttavani sanoi,että kollit tulevat yleensä ja tappavat pentuja,tai sitten pennut tai emo jäävät auton alle. Jos otan pentueen mukaani sieltä ladosta,pitääkö emo ottaa myös? Huolestuuko,jos vien pennut siltä? Pennut ovat kuulemma jo yli kuukauden ikäisiä.

Kertokaa lisää mahdollisimman paljon! ja mitä mieltä olette! :)

6

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villikinonihana

      Moi!

      Me otettiin kerran hylätty villikissanpentu talteen omaa hoitoon. Oli talvi ja emon jälkiä ei näkynyt moneen päivään. Pentu oli n. 3 viikkoinen pieni kylmettynyt rääpäle, syötettiin sitä tuttipullolla (apteekista saa kissojen äidinmaitovastiketta) monta viikkoa, opetin sen itse sisässitiksi leikkimällä sen emoa, sosiaalisuutta ym. Hienonpaa kissaa saa hakea! Herra on nykyään 8-vuotias kulmakunnan kingi =)

      Pienistä pennuista on tosi paljon vaivaa, syöttämään pitää herätä yölläkin, mutta mielummin mä näkisin, että he saa kodin sun luota, kun jäävät metsän armoille.

      Lykkyä tykö! =)

    • villipentu

      Kiitos! Mutta jos otan villejä pentuja,niin eikö emokin pitäisi saada kiinni,jotta saisivat olla emon luona. Mietin,että jos en saakkaan emoa kiinni niin voinko ottaa pennut? Olen kuullut,että emolle voi tulla maitorauhastulehdus,jos kukaan ei ole imemässä. Toisaalta pentuja ei viitsisi jättää luontoonkaan,koska kohta alkaa syksy ja ilmat kylmenee.Ja toisaalta ei viitsi ottaa,jos emoakaan ei saa kiinni...eli mitä teen?

    • koko poppoo

      Sun kannattaa ottaa sekä emo että pennut. Itse otin emon ja 5 pentua aikoinaan kiinni autiosta talosta. Käytin lääkärissä. Ensin madotetiin,rokotettiin ja myöhemmin leikkautin koko poppoon.Ja aivan mukavan poppoon sain perheenjäseniksi.

      • villipentu

        Kiitti! Valitettavasti pentujen emoa ei tiedetä,koska samalla alueella liikkuu muitakin villiintyneitä kissoja. :( Lisäksi kävin etsimässä pentuja,mutta en löytänyt niitä :((


      • HursKatti
        villipentu kirjoitti:

        Kiitti! Valitettavasti pentujen emoa ei tiedetä,koska samalla alueella liikkuu muitakin villiintyneitä kissoja. :( Lisäksi kävin etsimässä pentuja,mutta en löytänyt niitä :((

        Eipähän ne varmaan siellä ladossa makaile jos ovat jo vaikkapa parin kuukauden ikäisiä. Yleensähän se on kissalla kuten muillakin nisäkkäillä että emo tiedetään, mutta isästä ei ole niin varmaa...:) Luulisin, että jos saisit koko poikueen emoineen kiinni ja veisit sen kotiisi niin sopivan tilaisuuden tullen se emo kokoaisi pentunsa ja häipyisi. Siis jos kyseessä on sellainen täysin villiintynyt metsäkissa. Sama asiahan tuo lienee noidenkin pentujen kohdalla eli se, että kolmisen kuukautta se että kolmisen kuukautta saisi se emo hoidella ja opettaa siisteyttä ja ruokailua. Toki se kuukauden ikäinenkin pentu pärjää ihmisen hoitamana jos vaan aikaa ja rakkautta löytyy.


    • Osku

      Moi

      löytyykö kissavauvaa, joka etsii kotia vanhemman kissan seurana, ehkä kaksikin, koska ystävän etsijä on 10v ja menetti kaverinsa pari vuotta sitten Meillä käväisi jo 6v burmaprinsessa, mutta alkoi öykkäröimään, että on nyt uuden palvelijan kodisssa.

      osku ja emäntä heidi
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      133
      3752
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3458
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2006
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      92
      1487
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      146
      918
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      908
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe