Poliisin palkka on naurettavan pieni

jepjep

Kenttätyötä tekevän poliisin peruspalkka on liian pieni. Korostan sanaa peruspalkka koska ns. haitat maksetaan siitä että on töissä silloin kun muut ovat vapaalla.
Perustelut
Näin pieni palkka ei motivoi työntekoon.
Pieni palkka antaa rikollisille hyvän mahdollisuuden lahjontaan.
Poliisiksi hakeutuu vääränlaisia ihmisiä joita motivoi vain valta koska sanonta että haluaa palvella ihmisiä ei tuo ruokaa pöytään eikä sillä maksa laskuja.
Lisäksi poliisin pitää saada moneen lisätyöhön sivutoimilupa joka on ehkä perusoikeuden vastaista.
Jotenkin huvittavaa mikä meteli tuli ABC -huoltamon alennuksista. Samalla esim. Vakuutusoikeuden lääkärit istuvat ainakin kahdella pallilla ja niillä päätöksillä on minulle suurempi merkitys kuin poliisien ABC alennuksilla.

15

2464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja mistä rahat?

Jos poliisit haluavat korkeamman palkan, on sitten leikattava varustehankinnoista ja aseista. Rajallisessa, pienessä maassa ei voida pumpata tolkuttomasti rahaa poliisille, kun ei sitä riitä muutenkaan edes peruspalveluihin kuten terveydenhuoltoon. Mielenterveyspuoli on Suomessa luvattoman huonossa jamassa noin esimerkkinä, lisäksi ihmisiä kuolee jo nykyisin elinsiirtojonoissakin kun siinäkin joudutaan priorisoimaan.

Mistä varusteistaan poliisi on valmis luopumaan korkeamman palkan vuoksi? Uusista nettileluista? Uudemmista autoista? Tuliaseista? Hmm.. mistä leikataan?

Verojakaan ei voida loputtomiin nostaa, koska väki äänestää jaloillaan, muuttamalla maasta sellaiseen maahan jossa on kevyempi verotus.

• jcggp

Noiden aseiden ym. leikkaus on pisara meressä. Autoja on pakko hankkia koska nekin vanhenee ja hajoa eikä 400000 km auto kannata korjata monella tonnilla. Tähän on yksinkertainen ratkaisu. Poliisin sakkoina, takavarikkona ym. kerätty rahaa jää poliisille. Sillä saadaan motivaatio nostettua ja rahoitus kuntoon. Toinen ratkaisu on yksityistää poliisi. Tosin silloin sille käy kuten aikoinaan katsastukselle. Hinta moninkertaistuu. Nykyinen linja että laitokset vähenevät ja palvelu heikkenee ei palvele ketään.

• mopovero ylös

Leikataan jos edes tarvetta on niin tuota sosiaalimenoista ja nostetaan viinaveroa. Röökit kanssa kunnon verotukselle ja se kakstahtibensa. Lisää paukkuja armeijalle ja poliisille.

• 10

Lopullinen ratkaisu on poliisin ulkoistaminen. Poliisi voitaisiin ulkoistaa Suomesta esimerkiksi autiolle saarelle Tyynellämerellä. Kaikki vaan laivaan ja kurssi kohti atollia.

• Liian suuri se on

ehdotan palkan alennusta. Poliisille riittävä palkka olisi n. 300-400€ / kk. Ottakaamme mallia Virosta!

Munkkia ne mutustaa päivät pitkät ja hoitaa pakolliset tehtävät mitä pienillä paikkakunnilla on aika vähän vuoron aikana, ei tollasesta työstä tarvitse mitään 3000€/kk maksaa.

Normaalin partiopoliisin normipäivä: vuoro alkaa possumunkilla. Kahvit juodaan päälle. Sitten etsitään jostain päin laitosta partiokaveri jonka kanssa lähdetään ajamaan pillu rallia kaupungille. siellä ne ajelee monta tuntia ja pysäyttää tämän aikana ehkä yhden hieman vanhemman auton joka näyttää " epäilyttävältä ". No rattijuoppo siellä harvoin on ratin takana. Sitten homma jatkuu taas ajellessa ympäri kyliä. Häke antaa seuraavaksi tehtävän näpistyksestä. 88 vuotian mummo on pöllinyt oliisipurkin. Poliisi menee paikalle ja antaa mummolle 50€:n sakon näpistyksestä. Alkaa olemaan jo vuoron loppu, tehtäviä huimat 2kpl. Jotain pitää vielä keksiä, että komasario on tyytyväinen vuoron saldoon. Partio päättää antaa sakot eräälle tutulle henkilölle virtsaamisesta yleisellä paikalla. Vuoro päättyy ja mennään takaisin laitokselle syömään munkkeja. Näiden tehtävienkin välissä siellä on käyty jo monta kertaa syömässä munkkeja ja juomassa kahvia, mitään oikeita rikoksia kun ei ole tapahtunut. Pitäähän se väkisin yrittää siis jotain keksiä.

Tälläinen on keskiverto poliisipartion työvuoro.

Kyllä minä veronmaksajana maksan ihan mieluusti lääkäreille palkkaa mutta en poliisille.

• jccb

Et sitten päässyt poliisiksi.

• Tymhäkö
        jccb kirjoitti:

Et sitten päässyt poliisiksi.

Niin, oletko tosiaan niin huono ettet päässyt poliisiksi. Nyt vasta naurattaa...

• 10

"Lisäksi poliisin pitää saada moneen lisätyöhön sivutoimilupa joka on ehkä perusoikeuden vastaista."

Olen ehdottomasti samaa mieltä. On ehdottomasti perusoikeuden vastaista antaa poliisille lupa sivutoimeen

• Poliisisetä.

" Poliisin palkka on naurettavan pieni "

Naurettavia on poliisitkin.

• Ressukat---.

Siis liian pieni muka..paskat palkka on huomattavan liian suuri tehtyyn työhön nähden,Nykyisellä palkalla pitäisi olla motivoitunut mutta kun kysessä on suojatyöpaikkaan joutuneet rassukat niin tulos on selvä..
      Kun ei ole muuhun niin hakeudutaan suojatyöhön ja siinä sitten ollaa liian ison palkan kanssa tekemättä mitää tuottavaa palveluammatissa..säälittävää kitinää.

• poliisit hulluja ps

Poliisin työnteko on vittuilemista asiakkaille ja siitä heiile maksetaan aivan liian suurta palkkaa.

Heti - 30 % palkasta pois ! näin valtio säästää ja ihmniset saavat olla enemmän rauhassa.

yhteiskunnan loiset eivät tarvitse palkkaa laisinkaan !

palkan liian suuresta koosta kertoo että vittuilu ammattikorkeakouluun, jossa tuleville poliiseille kaadetaan päähän kusta on tunkua.

• noin se vaan on

Juoppokuskille ihan sopiva.Jos juoppokuljetukset siirtyisivät pois poliisin toimenkuvasta,niin mihin ihmeeseen valtaosa poliiseista joutuisi/pääsisi töihin,koska eivät juuri muuta osaa.Partiopoliisina pystyy työskentelemään kuka tahansa,joka omistaa ajokortin.

• riittää

Kyllä tää 3000 euroo kuukaudessa käteen riittä..vaimo opiskelee ja tenavat kalliissa yksityiskoulussa...siitä vaan persut kannikat olalle

• -

Kohta LP lopetetaan niin saa mussuttaa munkit asemalla eikä abc:llä :)

• Anonyymi

On kyllä huvittavaa seurattavaa kun elämäm_koululaiset kirjoittaa vihapuheita poliisia, ja heidän toimintaa kohtaan. Silti jos näiden valittajien kotiin murtaudutaaan, tai heidän tytärtään on pahoinpidelty pilkun jälkeen, kelle he soittavat? No poliisille. Toinen vaihtoehto on, että nämä elämänkoululaiset lähtevät itse selvittämään tapausta ja joutuvat itse syytetyksi pahoinpitelystä, jolloin he itse alentuvat epäillyn tasolle. Voin vain ihmetellä. Itse en ole poliisi, mutta poliisi on auttanut minua taannoin ja arvostan heitä suuresti. Olen aina arvostanut! Ja niin kuuluisi arvostaa kaikkien muidenkin. Miettikää mikä sekasorto täällä olisi ilman heitä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe