MK4 Mondeo 2.0 TDCI koneiden erot

Kysyvä--..

Mitkä ovat mk4 Mondeon (2010 -->) 2.0 TDCI 85kW/115hv koneen erot tehokkaampiin malleihin nähden? Mikä tuo koneen historia on, PSA:n yhteistyö ja onko jotain muita eroja esim. kytkimen tai laatikon osalta riippuen siitä, onko keulalla 115hv tai joku 136 hv malli? Kokemuksia ko. koneesta, kulutus, kestävyys, lastutus.

1

2835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieman kokemuksia

Kokemusta kyseisestä moottorista on kertynyt hieman alle 80 000 km matkalta. Tuo kaksilitrainen moottori on PSA-yhteistyön tulos. Eroja samankokoisiin 140 hv ja 163 hv moottoreihin en juuri uskalla lähteä arvailemaan, pelkästä softasta tuskin on pelkästään kysymys. Itse olen pitänyt moottorin ominaisuuksista Mondeossa. Vääntöä riittää ja auto jaksaa liikkua tarvittaessa aika reippaastikin. Parhaat ominaisuudet eivät tule esille liikennevaloista lähdettäessä, mutta maantiellä ohitettaessa homma on vaivatonta. Moottoritienopeuksilla vääntö on parhaimmillaan, eikä kuutosvaihteelta tarvitse pudottaa alaspäin missään tilanteessa. Maksimi 320 nm on kuitenkin aika paljon perheautossa. Kulutus on kesällä pyörinyt 6,0 - 6,5 litraa sadalla, kesälomareissulla puhtaassa maantieajossa meni tasan 5,0 litraa sadalla tankkauksista mitattaessa, mutta pidän sitä poikkeuksena. Talvella keskikulutus menee säistä riippuen skaalalle 7,0 - 7,3 - 7,6 litraa, puhtaassa kaupunkiajossa 35 asteen pakkasilla menee taatusti paljon enemmän. Talvella lisälämmitin on valikosta automaattisesti päällä, ja se vaikuttaa kulutukseen, mutta myös lämmittää auton sisätilat ja moottorin tehokkaasti myös ajon aikana. Ongelmia ei ole ollut. Öljynkulutusta ei ole havaittavissa mittatikusta vaihtovälillä. DPF:n polton huomaa kovilla pakkasilla: silloin veto tuntuu jossain määrin heikkenevän. Ilmiö poistuu, kun suodatin on putsannut itsensä.

Kovin paljon en ehkä osannut vastata kysymyksiisi. Jos tehokkaampi Mondeo kiinnostaa, ainakin itse kävisin kokeilemassa 200 hv 2,2 TDCi:tä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe