Mitkä ovat mk4 Mondeon (2010 -->) 2.0 TDCI 85kW/115hv koneen erot tehokkaampiin malleihin nähden? Mikä tuo koneen historia on, PSA:n yhteistyö ja onko jotain muita eroja esim. kytkimen tai laatikon osalta riippuen siitä, onko keulalla 115hv tai joku 136 hv malli? Kokemuksia ko. koneesta, kulutus, kestävyys, lastutus.
MK4 Mondeo 2.0 TDCI koneiden erot
1
2835
Vastaukset
- Hieman kokemuksia
Kokemusta kyseisestä moottorista on kertynyt hieman alle 80 000 km matkalta. Tuo kaksilitrainen moottori on PSA-yhteistyön tulos. Eroja samankokoisiin 140 hv ja 163 hv moottoreihin en juuri uskalla lähteä arvailemaan, pelkästä softasta tuskin on pelkästään kysymys. Itse olen pitänyt moottorin ominaisuuksista Mondeossa. Vääntöä riittää ja auto jaksaa liikkua tarvittaessa aika reippaastikin. Parhaat ominaisuudet eivät tule esille liikennevaloista lähdettäessä, mutta maantiellä ohitettaessa homma on vaivatonta. Moottoritienopeuksilla vääntö on parhaimmillaan, eikä kuutosvaihteelta tarvitse pudottaa alaspäin missään tilanteessa. Maksimi 320 nm on kuitenkin aika paljon perheautossa. Kulutus on kesällä pyörinyt 6,0 - 6,5 litraa sadalla, kesälomareissulla puhtaassa maantieajossa meni tasan 5,0 litraa sadalla tankkauksista mitattaessa, mutta pidän sitä poikkeuksena. Talvella keskikulutus menee säistä riippuen skaalalle 7,0 - 7,3 - 7,6 litraa, puhtaassa kaupunkiajossa 35 asteen pakkasilla menee taatusti paljon enemmän. Talvella lisälämmitin on valikosta automaattisesti päällä, ja se vaikuttaa kulutukseen, mutta myös lämmittää auton sisätilat ja moottorin tehokkaasti myös ajon aikana. Ongelmia ei ole ollut. Öljynkulutusta ei ole havaittavissa mittatikusta vaihtovälillä. DPF:n polton huomaa kovilla pakkasilla: silloin veto tuntuu jossain määrin heikkenevän. Ilmiö poistuu, kun suodatin on putsannut itsensä.
Kovin paljon en ehkä osannut vastata kysymyksiisi. Jos tehokkaampi Mondeo kiinnostaa, ainakin itse kävisin kokeilemassa 200 hv 2,2 TDCi:tä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760