Mitkä ovat mk4 Mondeon (2010 -->) 2.0 TDCI 85kW/115hv koneen erot tehokkaampiin malleihin nähden? Mikä tuo koneen historia on, PSA:n yhteistyö ja onko jotain muita eroja esim. kytkimen tai laatikon osalta riippuen siitä, onko keulalla 115hv tai joku 136 hv malli? Kokemuksia ko. koneesta, kulutus, kestävyys, lastutus.
MK4 Mondeo 2.0 TDCI koneiden erot
1
2801
Vastaukset
- Hieman kokemuksia
Kokemusta kyseisestä moottorista on kertynyt hieman alle 80 000 km matkalta. Tuo kaksilitrainen moottori on PSA-yhteistyön tulos. Eroja samankokoisiin 140 hv ja 163 hv moottoreihin en juuri uskalla lähteä arvailemaan, pelkästä softasta tuskin on pelkästään kysymys. Itse olen pitänyt moottorin ominaisuuksista Mondeossa. Vääntöä riittää ja auto jaksaa liikkua tarvittaessa aika reippaastikin. Parhaat ominaisuudet eivät tule esille liikennevaloista lähdettäessä, mutta maantiellä ohitettaessa homma on vaivatonta. Moottoritienopeuksilla vääntö on parhaimmillaan, eikä kuutosvaihteelta tarvitse pudottaa alaspäin missään tilanteessa. Maksimi 320 nm on kuitenkin aika paljon perheautossa. Kulutus on kesällä pyörinyt 6,0 - 6,5 litraa sadalla, kesälomareissulla puhtaassa maantieajossa meni tasan 5,0 litraa sadalla tankkauksista mitattaessa, mutta pidän sitä poikkeuksena. Talvella keskikulutus menee säistä riippuen skaalalle 7,0 - 7,3 - 7,6 litraa, puhtaassa kaupunkiajossa 35 asteen pakkasilla menee taatusti paljon enemmän. Talvella lisälämmitin on valikosta automaattisesti päällä, ja se vaikuttaa kulutukseen, mutta myös lämmittää auton sisätilat ja moottorin tehokkaasti myös ajon aikana. Ongelmia ei ole ollut. Öljynkulutusta ei ole havaittavissa mittatikusta vaihtovälillä. DPF:n polton huomaa kovilla pakkasilla: silloin veto tuntuu jossain määrin heikkenevän. Ilmiö poistuu, kun suodatin on putsannut itsensä.
Kovin paljon en ehkä osannut vastata kysymyksiisi. Jos tehokkaampi Mondeo kiinnostaa, ainakin itse kävisin kokeilemassa 200 hv 2,2 TDCi:tä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711470Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051054En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 76909