~ Huoneessa ~

~~ ♥

Huoneessani asuu valkeus
niin luulin

Siivosin niin liat pois
ikkunat kaikki
ei pölyä missään

En nähnyt

Oli jo pimeää
kynttilän kajossa
liekki lepattava
tuulee kuin jostain

Tulee yö

Tulee päivä

Aurinko nousee
häikäisee silmiäni
herään
huoneessani outoa valoa

Nyt näen

Aivan likaista
kulunutta vanhaa
pois heitettävää

Minäkö se olenkin

Voi Taivas !

~~ ♥


Suvi Teräsniska - Tyhjässä huoneessa
http://www.youtube.com/watch?v=np8hf4Dz2w8&feature=related

8

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämän runoni innoittajana on toiminut eräs mystikko nimeltään Juan de la Cruz
      ( Ristin Johannes ), joka eli
      vuosina 1542-1591 Espanjassa !

    • Liona

      Ei tämä runosi ainakaan ole poisheitettävä. Tämä oli kuin painajaisuni,
      ei tavanomainen vaan toit runollasi esiin fantasian uudella tavalla. En voinut olla pitämättä
      runostasi.

      • Juan de la Cruzia lainatakseni " Pimeä yö " onkin lopulta turvallinen paikka, jossa ihminen etenee oudolla tavalla turvassa sekä itseltään että , niinkuin Suvi Teräsniskan albumin nimeä lainatakseni, " Pahalta piilossa "...

        ~~

        "Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?" (Jes 42:19)

        ~~

        Kiitos palautteestasi Liona ja
        oikein aurinkoista syyspäiviä sinulle Liona ! :)


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Juan de la Cruzia lainatakseni " Pimeä yö " onkin lopulta turvallinen paikka, jossa ihminen etenee oudolla tavalla turvassa sekä itseltään että , niinkuin Suvi Teräsniskan albumin nimeä lainatakseni, " Pahalta piilossa "...

        ~~

        "Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?" (Jes 42:19)

        ~~

        Kiitos palautteestasi Liona ja
        oikein aurinkoista syyspäiviä sinulle Liona ! :)

        Katos...tästäpä unohtui biisi ;)

        Jippu-Piiloon
        http://www.youtube.com/watch?v=8MDK_k3q-L8


    • Eihän toki...
      Sinä olet huone
      täynnä ajatuksia
      runoja
      älä heitä mitään pois sillä mustot kultaavat elämän matkan.
      Pidin runostasi

    • Niin Martti Luther on sanonut joskus, että " Saatanakin on Jumalan Saatana " eli tästä pääsemmekin pahan problematiikkaan jossa ilman pimeyttä ei ole valoa...ilman valhetta ei ole totuutta...jne

      Muistot..niin hyvät kuin pahatkin todellakin opettavat meitä tällä matkalla...pahat joskus jopa enemmän tai ainakin siltä tuntuu...
      Mutta mitä tulee turhuuden säilyttämiseen, niin se voi olla haitaksi ja näin parempi hylätä kuin säilyttää syntiä (kreikaksi `hamartia`= harhautumista,erehtymistä,ampua ohi maalin")

      ja näin.. aika ei aina muistoja kultaa, vaan muistuttaa.. ja se voi olla hyvä asia...

      ~

      "Ei kukaan ota kutistamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan viittaan. Viitta repeää sellaisen paikan vierestä, ja reikä on entistä pahempi. Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät."
      (Matt 9:16,17)


      Kiitos palautteestasi Margitta ja kivoja syysiltoja sinulle ! :))


      Jippu & Samuli Edelmann - Pimeä onni
      http://www.youtube.com/watch?v=qKMJYWvqzv8

    • xxx

      pidin kovasti,liian harvoin ehdin kommentoimaan mutta tässä oli sitä "jotain" särmää!

    • Tiiä sitte...pimeän yön opetus on tämä...

      " älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee"
      (Matt 6:3)

      näin on parempi...


      Kiitos sinulle palautteestasi
      ja kiva jos runo sai herättää ajatuksia... :))

      *

      Johanna Kurkela - Rakkauslaulu
      http://www.youtube.com/watch?v=CvjbA2CjxnY

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe