~~ ♥
Huoneessani asuu valkeus
niin luulin
Siivosin niin liat pois
ikkunat kaikki
ei pölyä missään
En nähnyt
Oli jo pimeää
kynttilän kajossa
liekki lepattava
tuulee kuin jostain
Tulee yö
Tulee päivä
Aurinko nousee
häikäisee silmiäni
herään
huoneessani outoa valoa
Nyt näen
Aivan likaista
kulunutta vanhaa
pois heitettävää
Minäkö se olenkin
Voi Taivas !
~~ ♥
Suvi Teräsniska - Tyhjässä huoneessa
http://www.youtube.com/watch?v=np8hf4Dz2w8&feature=related
~ Huoneessa ~
8
100
Vastaukset
Tämän runoni innoittajana on toiminut eräs mystikko nimeltään Juan de la Cruz
( Ristin Johannes ), joka eli
vuosina 1542-1591 Espanjassa !- Liona
Ei tämä runosi ainakaan ole poisheitettävä. Tämä oli kuin painajaisuni,
ei tavanomainen vaan toit runollasi esiin fantasian uudella tavalla. En voinut olla pitämättä
runostasi.Juan de la Cruzia lainatakseni " Pimeä yö " onkin lopulta turvallinen paikka, jossa ihminen etenee oudolla tavalla turvassa sekä itseltään että , niinkuin Suvi Teräsniskan albumin nimeä lainatakseni, " Pahalta piilossa "...
~~
"Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?" (Jes 42:19)
~~
Kiitos palautteestasi Liona ja
oikein aurinkoista syyspäiviä sinulle Liona ! :)Kopittelija007 kirjoitti:
Juan de la Cruzia lainatakseni " Pimeä yö " onkin lopulta turvallinen paikka, jossa ihminen etenee oudolla tavalla turvassa sekä itseltään että , niinkuin Suvi Teräsniskan albumin nimeä lainatakseni, " Pahalta piilossa "...
~~
"Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?" (Jes 42:19)
~~
Kiitos palautteestasi Liona ja
oikein aurinkoista syyspäiviä sinulle Liona ! :)Katos...tästäpä unohtui biisi ;)
Jippu-Piiloon
http://www.youtube.com/watch?v=8MDK_k3q-L8
Eihän toki...
Sinä olet huone
täynnä ajatuksia
runoja
älä heitä mitään pois sillä mustot kultaavat elämän matkan.
Pidin runostasiNiin Martti Luther on sanonut joskus, että " Saatanakin on Jumalan Saatana " eli tästä pääsemmekin pahan problematiikkaan jossa ilman pimeyttä ei ole valoa...ilman valhetta ei ole totuutta...jne
Muistot..niin hyvät kuin pahatkin todellakin opettavat meitä tällä matkalla...pahat joskus jopa enemmän tai ainakin siltä tuntuu...
Mutta mitä tulee turhuuden säilyttämiseen, niin se voi olla haitaksi ja näin parempi hylätä kuin säilyttää syntiä (kreikaksi `hamartia`= harhautumista,erehtymistä,ampua ohi maalin")
ja näin.. aika ei aina muistoja kultaa, vaan muistuttaa.. ja se voi olla hyvä asia...
~
"Ei kukaan ota kutistamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan viittaan. Viitta repeää sellaisen paikan vierestä, ja reikä on entistä pahempi. Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät."
(Matt 9:16,17)
Kiitos palautteestasi Margitta ja kivoja syysiltoja sinulle ! :))
Jippu & Samuli Edelmann - Pimeä onni
http://www.youtube.com/watch?v=qKMJYWvqzv8- xxx
pidin kovasti,liian harvoin ehdin kommentoimaan mutta tässä oli sitä "jotain" särmää!
Tiiä sitte...pimeän yön opetus on tämä...
" älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee"
(Matt 6:3)
näin on parempi...
Kiitos sinulle palautteestasi
ja kiva jos runo sai herättää ajatuksia... :))
*
Johanna Kurkela - Rakkauslaulu
http://www.youtube.com/watch?v=CvjbA2CjxnY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894190
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032353Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?322282Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962084Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281887- 311860
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91567- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881350- 751194