Haluan poistaa omalta koneeltani selaushistoriani. Käytän Chromea ja meni parissa kohdassa sormi suuhun eli mitä tarkoittaa ”poista tiedot isännöidyistä sovelluksista”? Siis mitä nämä isännöidyt sovellukset ovat? Jos poistan niiden historiatiedot, niin onko siitä jotain haittaa esimerkiksi twitterin tai fb:n käytössä? Ja toinen mihin en uskaltanut koskea ”sisällön käyttölupien oikeudet”. Mitä se tarkoittaa? Jos poistan ”sisällön käyttölupien oikeudet” sivuhistoriasta, aiheutanko itselleni vaikeuksia? Nämä termit ovat niin kökköjä, että kiitos asiallisista vastauksista.
Mitä tarkoittaa Chromessa "isännöidyt sovellukset"?
8
3481
Vastaukset
- 1+2
Chrome-laitteet voivat suorittaa miljoonia erilaisia sovelluksia: verkkosovelluksia, palomuurisi suojassa isännöityjä verkkokäyttöön soveltuvia ohjelmia
Ei ne historiatietojen poistot vaikuta mihinkään, paitsi jos poistat näitä tracking cookiesseja niin sivuille mihin olet laittanut muistamaan salasanasi valmiiksi katoaa.
Tuosta toisestakin niin turhaan niitä poistat vaikka ei siitä mitään haittaakaan tapahdu jos ne poistaa mutta itse antaisin ne olla rauhassa. - 1+2
eelvennykseksi vielä eli siis tracking cookiet ovat evästeitä joita selaimesi kerää ja tallentaa. niitä älä poista niin säilyy sun tallentamat sivujen salasanat tallella mikäli et niitä vaikka muistaisikaan, joka kyllä on sinäänsä huono homma jos näin on :D
- pilkunviilaamista
Eikai kukaan tosissaan salasanoja tallenna cookieihin? Yleensä nämä cookiet tallentavat vain istuntotunnisteen
- 1+2
Ja ainoa oikea tapa poistaa ne tiedot on tällä ohjeella:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95537
Myös on ohjelmia jotka saa ne poistumaan ilman käsipeliä, mutta aloittelijan on hyvä tehdä se itse ettei töppäile.- mitämitämitä
Kiitos perusteellisista vastauksistasi:)
(Ehkä jätän nuo pari kohtaa sitten rauhaan, tosin en koskaan tallenna salasanoja koneelle.)
- etsinsamaaasiaa
Hosted app data: Data from the apps you’ve added to Chrome from the Chrome Web Store are erased, like the local storage used by Gmail Offline.
käsitän, jos lisännyt sovelluksia chrome , chrome web kaupasta, niiden tallentama uusi data poistuu kunnes niitä käyttää uudelleen ja taas tulee lisää
ei vaikuta haitalliselta siinäki isännöinti kohdassa ruksi olla, eli ei esim. gmail deletoi kokonaan .. luulisiin
yksi hyvä juttu on panna kirjain merkiksi suora linkki tuohon: ..settings/clearBrowserData
tämä on eduksi etenkin ubuntu järjestelmissä jossa ei ole cc cleaner tyyppistä ohjelmaa
tosin joku bleacbbit on mutta ei se vaikuttanu yhtä hyvältä
muutenki jos cc cleaner käyttää , erikseen selain dataa itse poistamalla saa jokatapauksessa nopeutettua senkin toimintaa kun se poista jotai muuta sitte- sotkutin
Kyllä onkin sekalaista jo autuaasti sotkee Windowsin, Linuxin, Googlen ja G- kaupan toisiinsa.
- Niin_yksityistä_että
Chromessa kun painaa Ctrl Shift n yhtäaikaa, niin muuttuupi näkymättömäksi eli:
" välilehdillä avattujen sivujen tietoja ei säilytetä selaimen historiassa, evästeissä tai hakuhistoriassa, kun kaikki incognito-välilehdet suljetaan. Ladatut tiedostot ja luodut kirjanmerkit säilytetään."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171