Omaishoito ja kelan peruspäiväraha???? suuruus

kuinka on

Vaikuttaako omaishoitopalkka kelan maksamaan työttömän peruspäivärahan suuruuteen? Olen ollut 2,5 vuotta pelkästään omaishoitajana, elikkä en työnhakijana. Nyt on vain tuntunut, että jotain pitäisi saada itsellekkin, kun on tämä elo niin yksinäistä. omaisen saisin päivätoimintaan, jos minulle työtä tarjottaisiin. Kiitos vastauksista.

16

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-ö-

      lmoittaudu ihmeessä työnhakijaksi.
      Omaishoidontuki ei ainakaan minun osallani vaikuttanut työttömyyskorvaukseen.
      Esitä todistus että olet käytettävissä jo työtä tarjotaan.
      Jos sinulla on jo ikää, työn saaminen on epävarmaa joten voit saada korvausta kunnes pääset työttömyyseläkkeelle.

      • olen syytön

        missäpäin asut.minä asun varkaudessa. ja juuri samasta syystä minua syytetään petoksesta.olen esittänyt kaikki vaadittavat paperit .hoito olis ollut järjestetty jos töitä olisi tarjottu ym.kaikki piti olla kunnossa.mutta ei käy.olen ollut käräjillä korkeimpaan oikeuteen asti.ja aina sama juttu.syyllinen. nyt on valitus menossa euroopan ihmistuomio istuimeen. saa nähä kuin käy kun yksityinen käy yhteiskuntaa vastaan.


      • liisakoo
        olen syytön kirjoitti:

        missäpäin asut.minä asun varkaudessa. ja juuri samasta syystä minua syytetään petoksesta.olen esittänyt kaikki vaadittavat paperit .hoito olis ollut järjestetty jos töitä olisi tarjottu ym.kaikki piti olla kunnossa.mutta ei käy.olen ollut käräjillä korkeimpaan oikeuteen asti.ja aina sama juttu.syyllinen. nyt on valitus menossa euroopan ihmistuomio istuimeen. saa nähä kuin käy kun yksityinen käy yhteiskuntaa vastaan.

        Siinä se nähdään, omaishoitajaksi ei kannata alkaa. On tarkkailun alla olemattoman pienen korvauksen takia. Työ on vaativaa, korvaus mitätön vaivannäköön nähden.
        Kuka teillä oikein päättää asioista, meillä asiat menivät hyvin. Olin aika iäkäs, vaikuttaakohan ikä asiaan.
        Nyt hoidan eläkeläisenä, saadaan omaishoidontuki ja molemmat eläke.
        Olen sitä mieltä että työikäiset omaishoitajat ovat kaikkein huonoimmassa asemassa. Omaishoito vaikuttaa koko loppuelämän, eläke on pieni jos työura jää lyhyeksi. Omaishoidontuestakin karttuu eläkettä, se vain on niin pieni että eläke jää alle minimin kuitenkin.


      • 5+15
        olen syytön kirjoitti:

        missäpäin asut.minä asun varkaudessa. ja juuri samasta syystä minua syytetään petoksesta.olen esittänyt kaikki vaadittavat paperit .hoito olis ollut järjestetty jos töitä olisi tarjottu ym.kaikki piti olla kunnossa.mutta ei käy.olen ollut käräjillä korkeimpaan oikeuteen asti.ja aina sama juttu.syyllinen. nyt on valitus menossa euroopan ihmistuomio istuimeen. saa nähä kuin käy kun yksityinen käy yhteiskuntaa vastaan.

        Niin, olen samaa kuullut muualtakin.. Suomessa ei ole tasa-arvoa.. eri työkkärit tekee erilaiset ratkaisut..


    • kuinka on

      Hoidan poikaani joka on pyörätuolissa ja etenevä lihas-sairaus. Soittelin vammaispalveluun. Työ jos saisin? 8 tuntia vaikuttaisi siten että omaishoidon se pienikin palkka menisi vielä pienemmäksi, elikkä ei ole motivaatiota edes hakea töitä, ja olen jo 55w elikkä tuskinpa edes saisin äkkiseltään töitä, ja asumistuki tietenkin menisi huonommaksi. Tämä nyt on tätä. Työ toisi vaihtelua näihin yksinäisiin omaishoitajan työhön, kun eipä tällä paikkakunnalla paljon niitä kavereita ole, kun muutin noin 3 vuotta sitten tänne.

    • 13+18

      Hmm, entä jos voisit saada jotain muutama pv tai muutama tunti töitä.. esim kaupan alalla.. niin saisit vähän vaihtelua.. sellaista niin vähän ettei se vaikuttaisi tukeen.. Osaisiko joku sossu laskea sulle, mikä se tuntimäärä olisi..?

    • kuinka on

      Joo joskus oli ainakin 5 tuntia vammaispalvelun mukaan semmoinen aikamäärä joka ei vaikuttanut silloin ainakaan omaishoidon palkkaan. Olin sen 5 tuntia töissä noin 3,5 vuotta sitten.Semmoinenkin tuntimäärä toisi kuiten jotain vaihtelua tähän arkeen.

      • 13+18

        Toivotan sulle voimia nimimerkki kuinka on

        Kyllä se oman lapsen sairaus/vamma on kova juttu.. siihen ei vaan totu koskaan.. eikä edes uskalla ajatella, kuinka hän pärjää, kun äitiä ei enää ole..

        Olen itsekin lapsen omaishoitaja ja käyn välillä lukemassa näitä viestejä..

        Mulla oli tarkoitus alkaa tekemään spr Kontissa muutama tunti vapaaehtoistyötä mutta olen homeelle allerginen ja osa niistä sinne tuotavista vaatteista on säilytetty kosteassa.. joten siinä meni sekin haave.. eikä heillä ollut oikein tarjolla muuta..


    • kuinka on

      Niin olen lapsen omaishoitaja isä. Äiti on kuollut jo 2000 vuonna rintasyöpään 38 vuotiaana, ja sen jälkeen olen ollut lasten kanssa. Paitsi että ei mitään lapsia enää. Tyttö 23 W ja on kaksi ihanaa lasta. Asuvat vain toisella paikkakunnalla mistä itse muutin tänne nykyiseen kaupunkiin takia että paremmat palvelut pojalle täällä. Poika on jo 21 W mutta kahdestaan asutaan. Äitinsä aikana käveli vielä, vaikka meillä oli sairaus kylläkin tiedossa. Tutkittiin noin neljä vuotta eri sairaaloissa. Tämä sairaus oli harvinainen lihas-sairaus. 1996 kun pojan sairaus selvisi tapauksia oli vain kuusi samanlaista Suomessa.

      • 5+11

        Kyllä on kovaa menettää puoliso ja lasten äiti noin nuorena.
        Oletko vielä työelämässä?
        Raskasta ja sitovaa elämä vaikeasti vammaisen lapsen kanssa on.
        Hyvä että saat tukea nykyisellä asuin paikkakunnallasi.
        Jaksamista teille.


    • kuinka on

      Olen 55 W ja töihinkin haluttas, vaikka sitten puolta päivää töissä, kun eipä tuota rahakaan liikaa tule omaishoitajalle. Poika käy työtoiminassa kolmena päivänä viikossa 5 tuntia. Tänne kun muutin tuli työvälityksestä se tuttu kirje "Pystytkö ottaan työtä vastaan jne." ja peruspäivärahan tulo tietenkin lakkutettiin. Laitoin sinne selvityksen, ja kaikki meni läpi, mutta tuli itselle semmoinen olo että ilmoitin työnvälitykseen että en vaivaa teitä työhauillani. Tuntuu vain nyt että ehkäpä tein hätiköidyn päätöksen. Nyt on hankalampaa alkaa uudestaan työnhakijaksi.

      • öpöpö

        Teit hätäisen päätöksen, menetit muutenkin pienistä tuloistasi osan. En tiedä varallisuuttasi, mutta omaishoidontuella ei elä jos ei ole muita tuloja. Saahan poika tietenkin pienen eläkkeen, mutta se varmaan menee hänen kuluihinsa.


    • kuinka on

      Niin tein "hätäisen" päätöksen, ja eikä tässä varallisuutta ole, elikkä on aika äkkiä omaishoidon rahat kulutettu, kun ne kerran kuussa tulee.Jotain pitää yrittää kehitellä, vaikka vaikeehan tuo on.

      • 13+18

        Sinulla -kuinka on- on ollut ja on kyllä elämässä paljon surua ja huolta.. toivottavasti saisit asiat työkkärin kanssa järjestymään.. sillä monessa työkkärissä ei vammaisen lapsen omaishoitajuutta pidetä esteenä työsaamiselle..


    • omaishoitajista väl

      Jos saa alinta tai toiseksi alinta tukea, niin voit olla työvoimatoimiston asiakas.

      JOS saat ylintä palkkiota , niin silloin olet päätoiminen omaishoitaja ja et voi opiskella tutkintoon johtavalla ,
      etkä työskenellä muualla.

    • määkin saan

      voi sitä ylemmällä työskennellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe