Vihkiminen juhlapaikalla; maistraatti ei osaa sanoa onnistuuko

Morsian2013

Olisiko jollain antaa vinkkejä miten toimia? Olemme menossa naimisiin ensi kesänä. Häät tulevat olemaan melko suuret, joten suunnittelu täytyy aloittaa ajoissa. Soitin maistraattiin ja minulle ilmoitettiin, etteivät he osaa sanoa ennen toukokuuta että tuleeko joku vihkimään paikan päälle vai joutuuko maistraatissa suorittamaan itse vihkimisen. Meillä unelmissa kuitenkin se että vihkiminen tapahtuisi kauniilla paikalla jonka itse vuokraamme. Käräjäoikeudessa oltiin melko pessimistisiä että sieltä saisi ketään... Miten siis toimia, jotta saisi juhlat suunniteltua ajoissa?

2

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva O

      Maistraatista varmasti saa jo varattua vihkiajan kuitenkin? Mielestäni voisitte varata ajan ja aloittaa juhlan suunnittelut. Isossa juhlassa on paljon mietittävää sopivasta juhlatilasta alkaen tarjoilujen kautta hääparin näyttävään poistumiseen asti :o)

      Sinne kauniille paikalle voisitte suunnitella oman seremonian. Esim. musiikkiesitys ja itse kirjoittamanne vihkivalojen lausuminen toisillenne. Vihittävänä käytte ennen tapahtumaa.

      Mikäli maistraatista kuitenkin päästään paikalle, tapahtuisi siellä kauniilla paikalla lisäksi itse vihkiminen. Joka tapauksessahan maistraatin vihkikaava on niin lyhyt ja hieman koruton, että omaa ohjelmaa on tarpeen järjestää oheen. Ja tuleepahan tilaisuudesta ainakin ainutlaatuinen! Kirkollinen vihkiminen kun on aina aika samanlainen vihittävästä parista riippumatta.

    • 2 + 9

      Vastasin toiseen samanlaiseen kyselyyn toisella palstalla:


      Moni on tehnyt niin, että ensin hoitavat sen virallisen vihkimisen maistraatissa ja sitten juhlapaikalla on siviilipuhuja, esim. Pro-Seremoniat -nimisestä palvelukeskuksesta tai jos omista joukoista löytyy joku rohkea puhuja.

      Sormusten vaihtaminen ja niihin tärkeisiin kysymyksiin vastaaminen juhlaväen edessä on aika tärkeä asia ja se onnistuu kun siviilipuhuja vetää tilaisuuden.

      Lisäksi siviilipuhujan puhe on yleensä paljon henkilökohtaisempi kuin maistraatin puhujien, vaikka esim. Hyvinkään maistraatista saa todella hyvää palvelua.

      Saat ilmaisia neuvoja Prolta ja sieltä voit tilata häätodistuksen kansineen, jonka vieraat allekirjottavat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe