Mitä perusjuttujen jälkeen?

Karhujen kaupunkiin

Olen jo kerran aikaisemmin käynyt Berliinissä ja nähnyt niitä perusjuttuja, kävellyt Ku'dammilla, Branderburg Tor ja sen ympäristö nähty, Berlin Alexanderplatz ja sen sellaista, Unter den Linden, Museeinsel jne. ja yleensä nauttinut miljööstä ja fiiliksestä.

Kiitän etukäteen jos joku osaa neuvoa mitä seuraavaksi suunnitellula reissulla (luultavasti neljä yötä) olisi tekemistä. Mitään suorituspaineita en aio ottaa, kunhan norkoilen ja nautin elosta. Sen verran itsestäni, että olen keski-ikäinen mies, joten nuorisodiskoissa tai -yökerhoissa en käy, ja kauppoja löydän muutenkin. Mutta jos olette löytäneet jotakin kivaa, kertokaa! Samoin hyviä ruokapaikkoja saa aina suositella.

6

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+16

      itse olen harrastanut "bussiseikkailuja". hyppää bussiin ja nouse tyyliin puolen tunnin jälkeen pois. lähde kävelemään ja ihmettele kaupunkia.
      näillä eväillä olen berliinistä löytänyt vaikka ja mitä. "parhaana" löytönä tegelin kentän läheltä löytynyt hitlerin ajoilta rakennus, jossa mm. hirttopuu. ko. paikasta ei pahemmin turistioppaissa kerrota. sääli sinänsä. historia on historiaa, oli se sitten kivaa tai pahaa.
      tästä linkistä voi löytää jotain: http://historianet.fi/ohjeet/historian-kaupunkiopas-hitlerin-berliini
      ja vaikka et klubeista välitä, niin suosittelen päiväseltään käymään katsomassa berghain klubia, joka on rakennettu vanhaan voimalaitokseen. hyvällä tuurilla pääset tutustumaan sisällekin, mutta jo ulkoasu on näkemisen arvoinen!

    • Berliininkin kävijä

      Paikallisjunalla pääsee mielenkiintoisiin paikkoihin, kuten Potsdamiin (Fredrik Suuren Sans Souci -linna puistoineen!) ja Spandauhun. Oletko jo nähnyt vuoden 1936 olympiastadionin (ympäristöineen), joka on edelleen käytössä (taitaa olla Berlin Herthan kotistadion? Entä Prenzlauer Bergin kaupunginosa? Kreutzbergin turkkilaistori?

      Jos tunnet Saksan ja Berliinin historiaa, niin Berliinin seudulta löytyy monia mielenkiintoisia paikkoja. Minä saisin kulutettua siellä useita kuukausia pitkästymättä.

    • Berliininkin kävijä

      Jos on mahdollisuus viettää yksi yö muualla kuin Berliinissä, niin esim. Dresden ja Leipzig ovat parin sadan kilometrin päässä. Magdeburg taitaa olla lähempänä. Puolan rajalla Frankfurt an der Oderiin on noin sadan kilometrin matka ja joen takana on pieni puolalaiskaupunki. Lähellä olevissa kaupungeissa pistäytyy päivässäkin.

      Lähiympäristöstä löytyy kyllä nähtävää, kun Saksa on suhteellisen tiheästi asuttua. Katsopa kartasta, mitä Berliinin läheltä löytyy ja sitten googlaile paikkojen nimillä!

    • Karhujen kaupunkiin

      Hei kiitos kaikille kivoista vinkeistä. Taidanpa hyödyntää niitä.

    • Berliinin kävijä

      No, mitenkäs olisi jokiristeily Spreellä?

      • Berlinberlin

        Hyviä vinkkejä sait. Me, kaksi keski-ikäistä naista, ollaan lähdössä pian Berliiniin. Ties monettako kertaa. Joissain Balkanilloissa ollaan oltu parilla klubilla. Yleensä baareissa on ollut hauskaa, jopa niin hauskaa, että eräänkin kerran meille huudettiin läheiseltä, öiseltä parvekkeelta: Go home!
        Mutta mistä löytäisimme keski-ikäisille yökerhon?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1837
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe