Olympialaiset

Kyseleekö turhia

Olympialaiset sitten tuli ja meni. Taas ihmetellään suomalaisurheilijoiden tasoa, hyvää ja huonoa.

Hesarissa oli tänään melko hyvä artikkeli suomalaisten kilpailijoiden onnistumisista eli siitä, ylittikö urheilija itsensä! Kuinka moni teki kauden parhaan tuloksen kauden päätapahtumassa?

Tulos oli melko kehno. Harva urheilija pääsi omaan tämän kesän parhaaseen tulokseensa, suurin osa jäi roimasti alle sen. Miksi? Mikä on pielessä? Olisiko urheilijoiden henkinen valmennus pielessä? Miksi he eivät yllä siihen parhaimpaansa, vaan alisuorittavat?

Olisiko urheiluvalmennuksessa tässä Lontoonmentävä aukko vieläkin? Suomalaisurheilijat eivät usko itseensä.

Minä en väitä mitään, en tiedä aiheesta, kysyn teiltä!

5

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kateellisia kaikki

      Näillehän on turha puhua mistään, tietävät aina kaikesta kaiken.

      - Jos ei ole Robbins Tony niin ei voi osata mitään ja jos ei ole vähintään tohtori niin ei voida hyväksyä mihinkään.


      Kateus on niin sairasta ettei ketään voi pitää minään kun itse ei tiedä tai osaa niin muutkaan eivät tiedä tai osaa.

      Olisi todellakin hommaa vaikka kuinka, ei vain voi ja sillä siisti.

    • jo entinen

      Ongelmia on monia, mutta yksi ongelma on juuri henkinen valmennus. Suomalkainen urheilu on aika valmentajakeskeistä. Valmentaja käy kurssinsa ja kuvittelee sen jälkeen osaavansa kaiken, tekniikka, ravinto fyysisen ja psyykkisen valmennuksen. Minulla on käynyt urheilijoita hypnoosivalmennuksessa SALAA omalta valmentajaltaan. Kerran puhuin erään jalkapallovalmentajan kanssa psyykkisestä valmennuksesta. Hän tokaisi että homma on hanskassa hän on lukenut monta kirjaa aiheesta. Tämä ehkä kertoo siitä missä mennään psyykkisen valmennuksen saralla.

      • Kyseleekö turhia

        Minä olen kuullut, että jotkut käyvät "salaa" jäsenkorjauksessa... Mutta kun virallinen taho ei sitä salli eikä tue, niin ei voida kutsua leireille jäsenkorjaajia. Vastikään kävi eräs golfarikin selkäänsä laitatuttamassa, mutta heilläpä ei olekaan mitään lajiliittoa estämässä... (siis kun tienaavat itse palkkionsa eivätkä saa lottotukia.) Käyhän niitä, hiihtäjiä ja muitakin.

        Tiger Woods on sanonut jossain, että kun hän kävelee kahdeksan askelta lyöntipaikalta, hän ei enää muista edellistä lyöntiään. Miten mahtaa olla tämäkin henkinen valmennus tehty? Olisiko sittenkin pientä suggerointia?

        Mäkihyppääjäthän muinoin käyttivät hypnoosia valmennuksessa, vieläkö on näin?


    • räyhäsuggeri

      Olis se komiaa, kun Suomen huippu-ureheilijat leikkis kivien kanssa tai tehtäs jotain reiki energiasiirtoja ja siinä olis se valmennus.
      Hahhhaaaaaaaa

      • Täh?

        No, melkein samoissa taitaisi olla tulokset, vai mitä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe