Viikatemies niittää nyt sellaisella vauhdilla vauhdilla rekkakolarien satoa, että pysyykö tuolla tienpäällä kohta enään kukaan hengissä Nytkin tuli Hämeenlinnasta 6 km Hattulaan päin jopa useita kuolleita ja loukkaantuneita. Kyllä on kamalaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201208140152155_uu.shtml
Kuolonuhreja Hattulassa ??
48
2064
Vastaukset
- jertsukkahuhuilija
ääliö sä olet...todellinen naurettava mätisäkki,herää pahvi ja paina pääs paskaan missä sen paikka onkin.
- Urban Streetman
Sä ole niitä sekoja jolla ei oikein lanttu leikkaa,,, HAH HAH iskikö psykoosi karmeasta kolarista vai oletkos jäämässä hetken päästä kakkoseksi :)) DORKA !
- KuolemanRekat
Voin kertoa tälle jertsukkahullulle vai mikä lie, että parinviikon sisään lähti etelä ja pohjoispohjammaalla suoralla tiellä rekan ja henkilöauton nokkakolarissa parilta mieheltä henki, joten onko tämä uusin rekkakuolonkolari sinulle jokin ongelma, koskapa kehtaat suoltaa suustasi moista moskaa?
Jk. Olethan varovainen ettet päädy itsekkin rekan nokkapellille hyttysten seuraksi.
- Kirkonkulman Anttu
Kyllon kauhia kauhiaa itteasias hirviää hirviää ittekki alan täs änkyttään samallailla, ku toi onnettomuus kosketti niin syvästi, voi voi ihmisparat.
- Syyllisen taakka
Joo no tällä kertaa ei liene epäselvää rekkakuskin syyllisyydestä mutta miten joku ammattiautoilija voi olla noin sokea ettei huomaa kääntyvää autoa ja tällaisen murhenäytelmän aiheutti huh huh. Koittakaa omaiset jaksaa ette ole yksin.
- Neljä pyörää reessä
Tutkitaan nyt ensin sitten vasta hutkitaan.
- 1.Liikenneopettaja
Niinhän se on lain mukaan, että peräänajaja on kiistaton syyllinen.Näinhän se ei ihan ole.Kyllä aika suuri vastuu on sillä kääntyjälläkin . etenkin tuollaisella tieosuudella. Kyseessä oli jo ikääntynyt kuljettaja, tuttu tie ja tutut ajotavat.Hyvänä asiantuntijana sanoisin, että suuntavalon käyttö jäi aika viimetipaan tai käytettikköön lainkaan.Tunsin uhrit erittäin hyvin,eikä tälläista kohtaloa olisi odottanut.Osaan ajatella myös rekkakuskia, joka oli nuori mies, ja varmaan kestää toipua tapahtuneesta.Otan osaa liikenneopettajana omaisten suruun.
- Anonyymi
Neljä pyörää reessä kirjoitti:
Tutkitaan nyt ensin sitten vasta hutkitaan.
Tutkittu ja hutkittukin on jo aikoja sitten. Tiehän on todella leveä ja jos liikennettä seuraa ei kukaan aja kääntyvän auton perään. Ei edes rekalla. Mutta kun katse tietokoneen tai puhelimen näytöllä niin tämmöstä käy. Vai mitä tamsu tamminen....
- Anonyymi
Neljä pyörää reessä kirjoitti:
Tutkitaan nyt ensin sitten vasta hutkitaan.
Ihme ketju.
- rajoitin kuuri
Ko. liittymän voisi sulkea ja tehdä asialliset kaistat muihin liittymiin.
Mutta tästähän seuraa taas lisää nopeusrajoituksen laskua, vaikka ei se tässä tapauksessa mitään olisi vaikuttanut.- 60km/h
Ja millähän tavalla nopeuden laskeminen 80km/h vaikkapa 60km/h ei olis vaikuttanu mitään? Toi on typerä nopeus noin vaaralliseen tiehen...
- Ihan hyvä nostetaan
60km/h kirjoitti:
Ja millähän tavalla nopeuden laskeminen 80km/h vaikkapa 60km/h ei olis vaikuttanu mitään? Toi on typerä nopeus noin vaaralliseen tiehen...
Moniko ammattikuski noudattaa sitä 60piä? Tielle sopii 100sen rajoitus, poistetaan nuo hölmöt liittymät.
ps. seuraappa kuinka moni kääntyy kääntymiskieltojen vastaisesti Parolan ja Ojoisten välillä... - evava
Ihan hyvä nostetaan kirjoitti:
Moniko ammattikuski noudattaa sitä 60piä? Tielle sopii 100sen rajoitus, poistetaan nuo hölmöt liittymät.
ps. seuraappa kuinka moni kääntyy kääntymiskieltojen vastaisesti Parolan ja Ojoisten välillä...60piä, 100sen ? Mitä noi on? Mitä yrität viestittää?
- Fillarivauhdit
evava kirjoitti:
60piä, 100sen ? Mitä noi on? Mitä yrität viestittää?
Niin kuin siinä lukee.
Päivän lehdessä joku haluaa 10-tielle 60n rajoituksen, kun aiemmin 100 oli hyvä Hattelmalasta alkaen, niitäkin liittymiä voisi vähän parannella ja osan sulkea. (Renkovahan liittymä pois ja liikenne kulkemaan parannetun Humaristontien kautta).
Matalilla rajoituksilla osalla unohtuu että ollaan maantiellä, eikä toimita enää järkevästi ja pitkämatkalaiset touhuaa auton ratissa kaikkea muuta, kun 60n rajoituksella ei tarvitse enää keskittyä auton ajamiseen...
- Rekkojen vainooma
Tiiättekö mulle on käyny monta kertaa sillee että rekka roikkuu takapuskurissa kii niin, että takalasista paistaa pelkkä iso kyylari vaikka ajan sataa ja sitte on iskeny pakokauhu päälle niin oon joutunu ajaa ylinopeutta karkuun, että sais vähän rakoa mutta jotku on niin hulluja, että ne lähtee seuraamaan ja sillon on ollu pakko ajaa ojanpientareelle ettei henki mee. Oottako itte jotunu tämmösten uhriksi?
- Autuas Autoilija
Tosi järkyttävä tuo lukijan kuva minkä kypärästä päätellen mopoilija on ottanut. Nuo autothan ovat aivan kasassa, joten loukkaantuneet ovat varmaankin vahingoittuneet pahoin. Kyllä päättyi ikävästi eläkeläis pariskunnan Pyhän Ristin kirkon matka Pietarin porteille. Osanottoni asianomaisille.
- Kiitos
Kiitos osanotosta.
- Päijät-Hämeenmiäs
Ja minäku aattelin, et se Heinolan tän päivän henkilöautoilijan kuolonnokkakolari rekan kanssa oli tarpeeks kaameaa niin sitten vielä tämä. Kylläpä näitä ny sattuu. Onkohan tuo rekkakalusto liian uutta mutta ne kuskit liian vanhoja noihin hommiin?
- Kanssa autoilija
Mitä ihmettä se kuski oli touhunnu siinä risteyksen suoralla mietityttää,, oliskohan tuo pelannut gameboylla ja nukahtanu kesken tylsän pelin vai putosiko sillä tupakka haaruväliin sillon voi saada hepulikohtauksen ja herpaantua katse tiestä, en tiedä.
- jiojö
kännykkä näyttää olevan joka toisella korvalla....
vasemmalle kääntyminen valtateillä (ilman kaistoja) on kyllä aina vaaran paikka. Talvella, mäen alla, rekka persuksissa en lähde onneani koettelemaan.
Herätys siellä liikenteessä, älykännykät, kosketusnäytöllä ovat vain pahentaneet tilannetta, kun "sokkokäyttö" ei ole mahdollista.
ja osanottoni asianosaisille täältäkin. - Påålå
Raskaankaluston ajajat räpläävät kännykkäänsä jatkuvasti ajossa eivät välitä muusta
- paljon ajava
Balttihalpiskuskit siellä soittelee koitpuheluita.
Poliisien täytyis ottaa nää rahtarit rankempaan valvontaan. Liikaa mennään sormienvälistä kattelemalla.
Mahtanneeko tässä maassa ees olla kohta suomalaiskuskeja? Ajotyyli on kuin suoraan venäjältä. Perseessä hengitellään ja ohitellaan miten sattuu ajellan kyynerpäillä ja milloin jaloilla tms.. Ei tällasta ollut vielä kymmenen vuotta sitten kuin Hangonväylällä kun ruskit kuskas autoja satamasta venäjälle.Sillon oli hneki yhtä halapaa.
Sen jälkeen kun valtio alko vaatimaan ammattitutkinnon suorittamisia 20 vuotta ratissa olleilta niin pikkuhiljaa on mennyt tähän. "Paperimaisterit" ajelee ja kaaraa kaatuu.
Paras "syötti" oli näille hullummille kuskeille laittaa tollanen vanha asuntoauto kameroita täyteen ja ajella kantaväylillä rajoitusten mukaan. Vois kirjekurssi kortteja alkaa palamaan aika tiuhaan. - Kysy meiltä
Me olemme viisaita.
- Kaupparazzu
Pakko se on taas lähteä tien päälle keretäkseen sorvin ääreen, ennenvanhaan tartti varoa työreisulla vaan hirviä mutta nykyään saa ajaa silmät lautasilla pälyillen vastaantulevia nukkuvia rekkakuskeja ja nyt näköjään sais olla slmät niskassakin, jos meinaa selvitä maantiellä elämästä hengissä.
- Kohtalo ja peli
Tänään lehdessä asiaa; vilkkujen käyttö ajoissa on todella tarpeen. Navigaattorin ohjaus " käänny jo" ja lossit pohjaan, ei vetele vilkkailla teillä. Pitää pystyä ennakoimaan tuleva tilalle, kuten kauan sitten liikenneradio meille iäkkäimmille opetti. Taustapeiliin on hyvä katsoa kertaa usein, elikkä huomioida myös muut baanalla tulijat. Toki olen myös huomannut rekkojen puskutekniikan; peräään vaan " paina kuski kaasua" -toivein. Mutta, minun korvien välissä kuuluu kuiske, aja nopeusrajoitusten mukaan, ja siihen pyrin mahdollisimman hyvin, myös huomioiden muut olosuhteet, keli mm. Kaikki ei ole vain itsestä kiinni aina.
- Tana taas
Lehdessä valiteltiin että rajoitus alas, kun junnut kulkee miten sattuu, mitäs jos ne mammat menisi vahtimaan että ne junnut käyttäisi niitä kalliilla tehtyjä alikulkuja...
- Myrskyn jäläkeen...
Olishan tossa voinu käyrä palijo huonomminki notta ajatelkaas asiaa siltä kannalta notta usiampi selevisi hengis kun kuoli notta jottain hyvää sentäs.
- Meinasin kuolla
Minulle kävi alkukesästä sillai, kun olin kaupan risteyksessä toispaikkakunnalla ja siinä vieressä oli pakettiato, joka ei lähtenyt liikkeelle, kun valot vaihtuivat vihreiksi nin yhtäkkiä siitä jyräsikin rekka läpi päin punaisia huomattavaa ylinopeutta joten, jos en olisi siinä ihmetelly miksei pakettiauto mene vaan olisin lähtenyt ylittämään risteystä olisin nyt yksi paalu lisää rekkakuolemien joukossa.
- tappaja henkilöautot
EILEN OLI 4 AUTOA LÄJÄSSÄ YKKÖSTIELLÄ JA TÄNÄÄN SAMAN VERRAN KOLMOS TIELLÄ KYL ON REKKAKUSKEIL TEKEMIST ET SAA TON MÄÄRÄN KIINNI!!!!!!!!!
- Goljatkuski
Pikaista paranemista tuolle rekkakuskille ja siinä nyt työt keskeytyivät pitkäksi aikaa sairasloman takia mutta elämä jatkuu ja tienpäällä nähdään.
- Vilkku/jarruvalo
Risteysten näkyvyyteenkin kunta voisi kiinnittää huomiota. Tämä risteys ja HML:sta tullessa KATINALAN risteys ovat kovin näkymättömät pidemmäle. Vieraileva ainakaan ei huomaa risteysen olemassaoloa ajoissa, jos on aikeissa näille teille. Tutullekin hieman hakusessa lähtökohdat. Katinalan merkkikin musta mitätön. Maamerkkejä vaikka niihin. Eivätkä suinkaan ole ainota. Hämeenlinnassa voisi mainita Kahilistossa risteyksen Kukostensyrjään, pelottavaa kaupungista tullessa. Koska joku pukkaa perään. Että tiesuunnittelijat töihin!
- ajotaitoinen
Asun Katinalassa ja olen ajanut vahingossa Katinalantien risteyksen ohi parina pimeänä syysiltana. Näössäni ei ole vikaa, vaan risteyksen valaistuksessa ja viitoituksessa. Ja minä sentään ajan reittiä vähintään pari kertaa joka päivä. Risteys on todella huonosti valaistu ja merkitty, kevyenliikenteenväylälläkin liikkuvat ovat todellisessa vaarassa ylittäessään tietä. Tiiriön ja Parolan välillä on usein myös sumuista, joka tekee risteyksistä vieläkin vaarallisempia.
- 16+5=
Monen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, liikenteessä keskitytään liikenteeseen, pidetään turvaväli, seurataan taustapeiliä, risteyksiä, edellä ajavia, liikennemerkkejä, laitetaan vilkku ajoissa, yms. Puhelimen näppäily, kartan katsominen, penkin alta röökin kaivaminen tai sätkän kääriminen, "LA:n säätäminen" , väsyneenä ajaminen yms. on venäläistä rulettia, joskus napsahtaa. Nopeusrajoituksilla ei juuri vaikuteta turvallisuuteen.
- Syy ja seuraus
Mitä alhaisempi rajoitus maantiellä, sitä enemmän touhutaan muuta ja katsellaan maisemia.
- 120.100, 80, 60....
Syy ja seuraus kirjoitti:
Mitä alhaisempi rajoitus maantiellä, sitä enemmän touhutaan muuta ja katsellaan maisemia.
Miksi me matkustamme, siksikö, että saan kertoa rinta rottingilla kavereille ajoin 1000 km lomallani pisteestä A pisteeseen B ja takaisinkin.. Jaa mitäkö näin , " viliseviä kaistaviivoja". Eiköhän sitä ole lupa katsella myös maisemia ja silloin on tilannenopeus kohdillaan, kun itse valitsee niin, että kykenee katselemaan. Mene sinä vaan ohitse, mutta tee se turvallisesti. Nopeusrajoitus on Suurin sallittu nopeus sillä tieosuudella, ei se kerro, että sun pitää ajaa sitä nopeutta. Eikä minunkaan. Lähde ajoissa liikkeelle ja saavut perille ehjänä.
- Piece of cake
120.100, 80, 60.... kirjoitti:
Miksi me matkustamme, siksikö, että saan kertoa rinta rottingilla kavereille ajoin 1000 km lomallani pisteestä A pisteeseen B ja takaisinkin.. Jaa mitäkö näin , " viliseviä kaistaviivoja". Eiköhän sitä ole lupa katsella myös maisemia ja silloin on tilannenopeus kohdillaan, kun itse valitsee niin, että kykenee katselemaan. Mene sinä vaan ohitse, mutta tee se turvallisesti. Nopeusrajoitus on Suurin sallittu nopeus sillä tieosuudella, ei se kerro, että sun pitää ajaa sitä nopeutta. Eikä minunkaan. Lähde ajoissa liikkeelle ja saavut perille ehjänä.
Ajaessa ei maisemia katsella, sitä varten on pysähdyttävä.
Yleensä 99% ajomatkasta ei ole mitään erityistä nähtävää, joten reipas matkavauhti on parempi ja ennakoon selvittää ne näköalapaikat.
1000 km lomareisulla ei ole kovin kummoinen matka, sehän tulee jo muutaman päivän reissussa, puhumattakaan euroopan, lapin ja Norjan matkoista.
- kokenuttämän
Vanhukset ryhmittyy joskus keskelle kaistaa, eikä ole tilaa väistää oikealta?
- Jaaha vai niin
Mitähän sillon pitää tehdä- peräänköajaa. Mitä ne punaiset valot monen auton takaikkunassa onkaan ja ne kaksi, jotka myöskin joskus palaa.
- Jarnoahmaalpok
Jaaha vai niin kirjoitti:
Mitähän sillon pitää tehdä- peräänköajaa. Mitä ne punaiset valot monen auton takaikkunassa onkaan ja ne kaksi, jotka myöskin joskus palaa.
Ajoneuvon nopeus on aina sovitettava sellaiseksi, että vauhdin voi pysäyttää tien vapaana olevalla kaistaleella.
- 23v rattia veivannu
jaa-a mitenköhän noitten asioitten kans oikei on tarttiskos noitten henkilöautojen katsastukses ruveta kans käyttämää tota nopeusmittarin tarkistamista kahen vuoden välein onhan toi rahtiautojen mittariheitto sallittu - 2km/h mikä tarkistetaa parin vuoden välein ja saadaa todistus ja mittarilommi. oliskohan asiaa noitten muulikärryjen vetäjien kans tarkistaa toi nopeus rajotus eikös se oo 80km/h eikä 100 tai motarilla jonon mukana 120 . Asiahan rupee vituttamaa sitä puku pellee joka ei saa enää tarjous pullaa aamu kahvilla jos vaikka pysäytetää kaikki rahti autot viikox nautiskelisin tilanteesta suunnattomasti kun ite ajelen isollaautolla 120t/km vuodes vitun kivaa jatkoo vaa kaikille
- efrffvg
Eihän tässä ollut kyse nopeusmittareista, kyse on riittävästä turvallisuusvälistä, jarnoahma taitaa sen tuolla ylempänä tarkemmin selvittää. Vaikka ryhmittyis mihin päälle ei saa ajaa vaan ajoneuvo on pysäytettävä vapaalla alueella eli ennen puskuria. Niopeustrajoituksilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, vaikka siellä tiellä kävelis aasikärryt 3km/h sääntö pätee, et pukata aasia persuksiin.
- ennakoivapapparainen
onkohan aina niinkkään et se ryhmittyvä on ryhmittynyt oikein?itse ajan paljon autolla ja m-pyörällä,kun käännytään,niin ensin vilkku,sitten ryhmittymistä ja nopuden laskemista ajoissa.ei siten että jarru,vilkku ja pikanen käännös,mutta jokainen ajaa tavallaan eri tilanteissa,suosittelen monelle edellä,niinkuin takana ajaville,myös vastaaantuleville,niin harjoitella ennakoivaa ajotapaa,osanotot kuitenkin kaikille,turhia poismenoja...
- ajotaitoinen
ennakoivapapparainen kirjoitti:
onkohan aina niinkkään et se ryhmittyvä on ryhmittynyt oikein?itse ajan paljon autolla ja m-pyörällä,kun käännytään,niin ensin vilkku,sitten ryhmittymistä ja nopuden laskemista ajoissa.ei siten että jarru,vilkku ja pikanen käännös,mutta jokainen ajaa tavallaan eri tilanteissa,suosittelen monelle edellä,niinkuin takana ajaville,myös vastaaantuleville,niin harjoitella ennakoivaa ajotapaa,osanotot kuitenkin kaikille,turhia poismenoja...
En tiedä, kuinka autokoulussa opetetaan, mutta olen huomannut ystäväpiirissäni, että vilkku laitetaan päälle noin 5 metriä ennen käännöstä nopeudesta ja tilanteesta riippumatta. Itse ajoin isäpapan opastuksella kortin kymmenen vuotta sitten, ja päähäni iskostui tuolloin, että vilkku laitetaan hyvissä ajoin tiedoksi muille tiellä liikkujille silloin, kun aiotaan tehdä jotain (vaihtaa kaistaa, kääntyä) eikä siis silloin, kun jo toteutetaan asiaa (vaihdetaan kaistaa, käännytään). Jostain syystä tämä jälkimmäinen näyttää kuitenkin olevan yleisempi käytäntö, mikä on täysin järjetöntä, vaarallista ja typerää. Yleensäkin muiden tiellä liikkujien huomiointi ja liikenteen sujuvuuden edistäminen on monilla unohtunut kokonaan. Kaikenmoista poukkoilua ja tukkona olemista tuntuu riittävän.
- Kaistapää
Vain kaistapää vaihtaa kaistaa aivan kaistan päässä.
- Kannu Harpo
.
Pluikkailla
Jos ompi ajelulla pluikkailla,
pittääpi häntä muistaa: eipä ohitella ja joka välliin puikkailla.
Pittää varovaisuus ja vauhti olosuhteiden mukaan oppia säätään,
jos penkkaan menneepi, ei syyttää voi kuni omaa päätään.
Vika ku ei oo kiiruun, huanon näkyvyyren, tien kunnon, ajopelin tahi kelin,
kuski aina vastaa, näkee tuon vaikka selin!
Kamalissa olosuhteissa kaikkien ajonopeudeksi nolla,
niin ei tuu kolaria, sanoo tuan tyhmempikin polla.
Autokouluss' filosofiaa ei enää opi Mikko eikä Maija,
asenteen aikoinaan päähän takoneet on jo mutsi sekä faija.
Nuoret tsiigaa formulaa & rallia, sielt ammentuu aikalaill elonmallia,
siell - ellei auton vauhti riitä - vaihetaan vaikk tallia; kaahuukansaa konsa oomme, täytyy pikku nopeusylityxet ymmärtää ja sallia ...
Niin ajat kuni olet ja elät;
näin on: pitää kyll' pelät'.
Viikonloppuiltoin & -öin joka toinen kuski kaahailee änkyräkännissä;
poliisill' ei oo resurssii valvoo, käry käy vasta onnettomuudessa, liirtoon kon on ooppeli lähteny nastojen kuluttamassa urarännissä ...
Näin lie näyttäs olevan näppylät ja näreet,
liikenteessä kuiteski paree pinna pitää on, jättää polttamati päreet!
Tiellä näet määrä jalouden
tasan sama on kon tään meitin kerska-, ryöstö-, riisto- ynnä riskitalouden.
.
- Anonyymi
Rampit/liittymät kiellettävä koska ne surmaavat ihmisiä.
- Anonyymi
Hattula liitettävä Hämeenlinnaan, niin kuolemat siellä loppuvat.
- Anonyymi
70 Vuotiaat ajokokeeseen ja ruuhka aikaan,niin aika monelta kortti lähtisi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323767- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151721Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231264VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu931241Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi331183- 691114
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975