Enkun puhekurssi

Pelkuri

Sanokaapa lähiaikoina enkun kirjoittaneet, (ja muutkin ketkä tiedätte) että oliko puhekurssista kirjoituksissa hyötyä? Opettaja kovasti väittää niin, mutta minä en haluaisi tuota kurssia ottaa... Pelkään vastata englanniksi jo normaaleilla tunneilla, ja puhekurssilla pitäisi pitää esitelmä! Kai siitä olisi hyötyä, mutta ahdistaa ajatellakin niitä tunteja ja suullista koetta.

17

2927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukiolainen.

Englannin opettajasi nyt tietysti puhuu oman aineensa puolesta. Kannattaa suhtautua kriittisesti.

Itse en ottaisi ko. kurssia sinuna.

• jbhnk

meinasin ottaa ko. kurssin mutta taidan jättää väliin myös. vaikuttaa turhalta. osaan jo puhua englantia hyvin, ehkä hieman uutta sanastoa oppii siellä.

• Lukiostudent

Joku sanoi joskus, että siitä kurssista voi tulla ylppäreihin esim. ns. reagointitehtäviä, eli pitää kirjoittaa mitä vastaisi jos joku sanoisi niin kuin nauhalta kuulu... Mutta kai sitä oppii muillakin kursseilla.

• jbhnk
        Lukiostudent kirjoitti:

Joku sanoi joskus, että siitä kurssista voi tulla ylppäreihin esim. ns. reagointitehtäviä, eli pitää kirjoittaa mitä vastaisi jos joku sanoisi niin kuin nauhalta kuulu... Mutta kai sitä oppii muillakin kursseilla.

juuh totta. mutta noitta ylppäri kuunteluja ja ihan perus kuuntelu tunteja käydän perus kursseillaki. ainakin meillä päin. ja itselläni ei tarvetta oikeasti ole kurssille. ärsyttää vain kuunnella kuinka jotkut epätoivosesti vääntää englantia huonommin kuin oma pikkuveljani joka 15v. enkun keskiarvonikin hieno 9 :)

• 3

Mita hyotya on englannin opiskelusta jos kielen puhuminen noin pelottaa?

• Ap

No ainakin osaan sitten kirjoittaa. Onhan siitäkin hyötyä. :) Ja uskallan myös tavallisia asioita hoitaa englanniksi jos ei ole suomenkielisiä kuuntelemassa:P esim olen englantia puhuvia turisteja auttanut muutamalla sanalla Suomessa. Aion myös opetella uskaltamaan, ja sitten on hyötyä jos osaa vaikka vain teoriassa puhua kieltä. Heti en kuitenkaan halua kurssille esiintymään, pikkuhiljaa on parempi opetella... Ja kyllä minä englantia kuitenkin opiskelun ansiosta ymmärrän, on iso hyöty kun voi esim netistä hakea tietoa englanniksi!

• 23§1

Mee mielummin vaihtariks suoraan. Ei välttämättä tule tuttuja suomalaisia mukaan. Voi siis möngertää englantia ihan rauhassa.

• ap

Jep, toi ois yks hyvä vaihtoehto! Tai sit vois mennä vaikka kesäks johonki englannin kieliseen maahan. Pitää varmaan tosissaan harkita.

• Ap
        ap kirjoitti:

Jep, toi ois yks hyvä vaihtoehto! Tai sit vois mennä vaikka kesäks johonki englannin kieliseen maahan. Pitää varmaan tosissaan harkita.

Mutta hei, kokemuksia, oliko kurssi hyödyllinen _ylppäreitä_ ajatellen?

• Daimie

Hei!

Itse kirjoitan pitkän englannin nyt syksyllä ja käyn samalla englannin puhekurssia. Ja todellakin on hyötyä!! Vaikkei kielioppia nyt niinkään kerrata, mutta kurssilla sanaston käyttö ja ymmärrys parantuvat huimasti, puhumattakaan rohkeudesta puhua vaikka se ei sinänsä liitykään yo-kirjoituksiin. Meidän Open Road-kirjassa oli tosi hyvät teemasanastot joiden avulla pystyi kertaamaan tärkeimpiä sanaryhmiä ja kirjoitetun tekstin tuottamisesta tulee luonnollisempaa kun puhuminen sujuu.

Suosittelen siis lämpimästi kurssia kaikille enkun kirjoittaville abeille!

• wisiiiz

Kyllä siitä hyötyä on. Esim kuunteluissa kun osaat ääntää tai ainakin tiedät miten joku sana äännetään niin se helpottaa kuullunymmärtämistä huomattavasti. Ja tosiaan ne reagointi tehtävät niin niiden kannaltakin on suurta hyötyä.
      Mutta jos sinua pelottaa niin älä mene. Itse kävin viime vuonna ja huh huh oli pupu pöksyssä joka tunnilla mutta elossa selvisin

• Jjjobbol

Ite ostin ko. kurssin kirjan ja luin sen itsekseni. En myöskään tykkää esiintymisestä, joten kurssi oli skipattava.

Sain kirjoituksista L:n.

• Ota ota

Vitun noloo jos ei uskalla puhua. Saa olla huono itsetunto jo pelkää puhua. Siinä tapauksessa otat ehdottomasti. Se on todella rento ja hauska kurssi. Suosittelen kaikille!

• 121211

No ei kaikkien tarvitse tykätä kaikesta. Eikä elämässä kannata muutenkaan mennä asenteella "se mikä on helppoa, kannattaa tehdä".

• Iloinenn

En tiedä onko kirjoituksissa mitään hyötyä, mutta juuri ton kurssin aloittaneena voin kertoo, että meillä ainakin on tosi ihanat tunnit :D
      Ollaan leikitty kaikenlaisia sanallisia leikkejä (niin joo, lukio.. :D) esim. Aliasta pienissä ryhmissä, harjoiteltu mm. lentokentällä asiointia improamisen avulla (tilanteet venyy joskus koomisiin mittasuhteisiin, kun jokainen vie sitä omaan suuntaansa..) katsottu haastatteluja, myöhemmin katsotaan joku leffa ja jutellaan sitten siitä ja sellasta. Lyhyt puhe pitää pitää, ja tosiaan se pidempi esitys, meillä n. 10 min. Nää vikat vähän pelottaa, mutta koitan ajatella, että niidem jälkeen olen taas vähän rohkeampi ja valmiimpi ihminen.

Olen vähän aremman puoleinen kaikin puolin, mutta hyvän kaverin kanssa ja avoimin mielin, itsestään voi löytää ihan uusia puoli tollasella kurssilla! Mä oon tutustunut pariin tyhmäläiseen jo nyt paljon paremmin, sekin etu. Lisäksi musta itsestäni tuntuu, että olen englanniksi jotenkin erilainen kuin suomeksi, rohkeampi ja avoimempi :)

Suosittelen puhekurssia kaikille, jos yhtään kiinnostaa! varsinkin kivan open kanssa, tunnit voi olla tosi rentoja ja kivoja. Ei läksyjä, ei paljoa lukemista loppukokeeseen (suullinen sekin)...

• Iloinenn

ei tyhmäläiseen vaan ryhmäläiseen. Moi

• Juuuhuuu ;)

Oma mielipide sen jo kakkosvuonna käyneenä, kannattaa ottaa, älä ihmeessä jätä välistä. Lähes "ilmainen" kurssimerkintä ja se sanaston määrä mitä siellä opit... ei mitään rajaa. Enemmän kuin paljon höytyä! Uutta kielioppia siellä ei juuri tule ja tuo "esitelmä"kään ... pff mitäs siitä sitte, sen pari minuuttia itsekin puhuin ääni hieman vapisten jahka muut oppilaat vuoden vanhempia abeja enkä heistä ketään edes tuntenut. Hauskaa kuitenkin oli, vaikkei ehkä uskoisi ;P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe