Ryan air tekee tilinsä verorahoilla ja veron kierrolla

Lentäjän poika

"Markkinointirahat" kaupungeilta ympäri Eurooppaa ja lentäjien palkkaus veroparatiisyhtöiden kautta ovat ne syyt joilla Ryan air tekee tilinsä. Miksi ihmiset tukevat tätä toimintaa? Tukekaa suomalaista työtä ja lentäkää Finskillä ja Blue1:llä

38

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nothingnowhere

      Sitten kun Finski lentää suoraan Turusta vaikka Oneworldin jatkolennoille Saksaan, niin matkustan mielelläni Finskillä. Luulen, että sama koskee myös tamperelaisia.

      Olisi edes yksi lento päivässä tai edes 5 lähtöä viikossa, mutta kun ei ole.

      Ei edes haittaa vaikka jompaan kumpaan suuntaan joutuisi Hiki-Vantaalla käymään, kun edes toinen lennoista olisi suorempi ja nopeampi.

      Mikä siinä on JOILLAKIN pk-seutulaisilla niin vaikea ymmärtää, että Vantaa on sekä väärässä suunnassa, että turhaa ajan hukkaa meille, jotka asumme Helsingin länsi puolella ja matkamme pää Euroopassa.

      Mikä tahansa yhtiö, joka suostuu tarjoamaan suoran yhteyden omalta kotikentältäni ulkomaille saa täydellisen tukeni, koska vain Helsinki on suhteellisen turha reitti letoasemani reittikartalla, koska sinne menee juna ja bussikin.

      • nobodynowhere

        No nyt maistuu suora lento! Käypä keskustelua kenen tahansa köyhän halpismatkaajan kanssa, ainoa ehto tuntuu olevan että saa pysähdellä montakin kertaa matkalla varsinaiseen kohteeseen, ihan työnantajan laskuunkin. Siinä ei hotelliyötkään maksa enää mitään kun vaan lento on halpa.

        Täydellinen tuki heti kun joku tulee millä bisnesmoraalilla tahansa. Meneekö muuten montakin vitosen pitsaa viikossa? Sehän on halpaa, kahdeksan euron pitsoissa täytyy olla jo vedätystä kun on niin kallista.


      • nothingnowhere
        nobodynowhere kirjoitti:

        No nyt maistuu suora lento! Käypä keskustelua kenen tahansa köyhän halpismatkaajan kanssa, ainoa ehto tuntuu olevan että saa pysähdellä montakin kertaa matkalla varsinaiseen kohteeseen, ihan työnantajan laskuunkin. Siinä ei hotelliyötkään maksa enää mitään kun vaan lento on halpa.

        Täydellinen tuki heti kun joku tulee millä bisnesmoraalilla tahansa. Meneekö muuten montakin vitosen pitsaa viikossa? Sehän on halpaa, kahdeksan euron pitsoissa täytyy olla jo vedätystä kun on niin kallista.

        Tintåssa taisi mennä viimeksi € 14 pizzaan ja siihen vielä Heineken päälle. Mitä se Pizza tähän liittyy?

        Minulle on tärkeintä päästä suoraan kotikentältä ulkomaille PISTE, ja seuraava peruste on hinta. En hae lentämisestä luksusta, lentokone on minulle joukkoliikenneväline, kuten juna, bussi tai raitiovaunu.

        Ymmärrän, että bisnesmatkaajat haluavat tasoa jatkuvalta reissaamiselta, mutta hekään eivät tykkää kiertää Helsinki-Vantaan kautta, koska se ei ole tasokkuutta, vaan ajan hukkaa. Jos Finski tarjoasi sen suoran lennon Saksaan jatkoyhteyksineen, varmaan moni tukisi Finnairia.


      • hyväksikäyttäjä?
        nothingnowhere kirjoitti:

        Tintåssa taisi mennä viimeksi € 14 pizzaan ja siihen vielä Heineken päälle. Mitä se Pizza tähän liittyy?

        Minulle on tärkeintä päästä suoraan kotikentältä ulkomaille PISTE, ja seuraava peruste on hinta. En hae lentämisestä luksusta, lentokone on minulle joukkoliikenneväline, kuten juna, bussi tai raitiovaunu.

        Ymmärrän, että bisnesmatkaajat haluavat tasoa jatkuvalta reissaamiselta, mutta hekään eivät tykkää kiertää Helsinki-Vantaan kautta, koska se ei ole tasokkuutta, vaan ajan hukkaa. Jos Finski tarjoasi sen suoran lennon Saksaan jatkoyhteyksineen, varmaan moni tukisi Finnairia.

        Annat siis täyden tuen mille tahansa suoran lennon tarjoavalle yhtiölle välittämättä yhtiön moraalista eli vaikka yhtiön kannattavuuden taustalla olisi henkilöstön lakisääteisten etuuksien polkeminen jne? Vitosen pitsa liittyi siten, että sillä rahalla kukaan ei voi tehdä kannattavaa bisnestä vaan kyseessä on joku kupru eli yhteisten rahojen vedätys. Minä en vitosen pitsoja syö enkä lennä halpiksilla.


    • Verot kotiinpäin

      Miksi hitossa maksaisin ylihintaisia lippuja Finskille ja näin tukisi siellä vain johtajien bonusjärjestelmiä. Ei siinä paljon suomalaisen työn tukemista tule. Kotikentältä suora lento Eurooppaan ja edullisesti, näin tuen kotiseutuani, sillä Raikku työllisti kesän ajaksi aika monta Turkulaista.

      • Tietäjäheebo

        Se oli kyllä Turku joka Ryanairin kautta työllisti monta turkulaista.


      • Tietäjäheebo
        Tietäjäheebo kirjoitti:

        Se oli kyllä Turku joka Ryanairin kautta työllisti monta turkulaista.

        Eli viime kädessä työllistäminen kuitenkin johtui Ryanairin toimesta.
        Kirjoittelet sitten minun käyttämälläni nimimerkillä, vai onkos sullakin sisäpiirin tietoja????????


      • eri heebo
        Tietäjäheebo kirjoitti:

        Eli viime kädessä työllistäminen kuitenkin johtui Ryanairin toimesta.
        Kirjoittelet sitten minun käyttämälläni nimimerkillä, vai onkos sullakin sisäpiirin tietoja????????

        Sulla kun näkyy noita sisäpiirin tietoja olevan niin tiedätkö onko minkään muun yhtiön ERI koneiden kuskit kolmen minuutin välein huutaneet MAYDAYta? Toisessa ketjussa joku rynkkyfani suree kun rynkky ei pärjää vertailuissa. Näin maallikosta tuo tuntuu kovalta saavutukselta.


      • Lentäjäm poila

        Kenen pussista ne Ryanairin johtajien bonukset sitten maksetaan?


      • jee jee perhana
        Lentäjäm poila kirjoitti:

        Kenen pussista ne Ryanairin johtajien bonukset sitten maksetaan?

        Markkinointituista tulee kohtuullinen osa, eli veronmaksajilta kohdekenttien veronkatopiiristä.


      • happoheebo?!
        Tietäjäheebo kirjoitti:

        Eli viime kädessä työllistäminen kuitenkin johtui Ryanairin toimesta.
        Kirjoittelet sitten minun käyttämälläni nimimerkillä, vai onkos sullakin sisäpiirin tietoja????????

        Kun Turku työllistää niin Turku maksaa veronmaksajien rahoilla kuntapalveluita. Jos nyt siis nimenomaan se on ollut Turku joka "työllistää". Kuntahommista ei kukaan saa mitään, hölmöläisen hommia. Maksetaan jollekin puliveivarille, että tulee meidän nurkkiin sikailemaan ja kuvitellaan sen olevan työllistämistä kun maksetaan vielä omat siivoojat jälkeisille. CCCP.


      • kuka maksaa
        jee jee perhana kirjoitti:

        Markkinointituista tulee kohtuullinen osa, eli veronmaksajilta kohdekenttien veronkatopiiristä.

        Joo mutta kun ensin annetaan rahat Ryanairille niin kun ne tulee tänne niin voidaan maksaa verorahoista vielä vähän lisää sitten ihan oikeille suomalaisille palkkaa. Ikiliikkuja!


      • tyttyttyy

        Mihin kotiinpäin? Ethän sinä mitään veroja maksa, vaan kulutat niitä.


      • pelle vai pluto
        tyttyttyy kirjoitti:

        Mihin kotiinpäin? Ethän sinä mitään veroja maksa, vaan kulutat niitä.

        Voi väsynyttä kirjottajaa. Keksi jotain uutta. Ei näitä samoja vanhoja länkytyksiä jaksa kuukaudesta toiseen. Lensinkö vielä vain lähiökuppilasta ulos. Öhhöhö.


    • Tampereelta nääs

      Onko se nyt tosiaan niin vaikeeta ymmärtää, että Ryanair tekee voittoa ja Finnair miljoonatolkulla tappiota, jota minäkin joudun maksamaan. Silti lennän Raikulla aina kun se on mahdollista ja Tampereelta nääs !!!

      • Viljo_

        Mitäs sitten kun pensa loppuukin kesken lennon, jatkatko siitä enkelin siivin!?


    • Lentäjän poika

      Miten ihmeessä sinä joudut maksamaan Finnairin tappiot? Suurin omistaja eli valtio ei Finskin tappioita maksa. Näyttä siltä että nämä Ryan airin fanipojat ei taida kovin fiksuja olla.

      • Jee jee perhana

        Ja rahaa on sen verran että 50 euron lisälaskusta tulee itku ja joutuu paniikkiin kotimatkan kynnyksellä, kun ei ole edes noin vaivaista pikkusummaa perstaskussa, tai missään. Se Ryanairin muutaman kympin lentolippukin on varmaaan kustannettu pikavipillä, tai jollakin muulla riskirahoituksella. Varaa ei ole jumankauta edes auton parkkimaksua maksaa, kun kysellään että mihin voisi tien laitaan jättää viikoksi auton ilmaiseksi tai Prisman parkkikselle. Ei jumankauta mitä sakkia nämä on!


      • " kirjanpitäjä "

        No kerroppa kuka antaa pääomalainaa tappiolliselle yhtiölle. Ei ainakaan yksityiset osakkeen omistajat vaan me veronmaksajat eli valtio. Paljonko vapaata omaa pääomaa Finnairilla on tappion kattamiseen ? Voiko Finnair käyttää pääoman alentamista tappion kattamiseen entä akordia.
        Jos vastaat ei jokaiseen kysymykseen, uskon että ymmärrät jotakin tappion kattamisesta jos vastaat kyllä, et ymmärrä mitään tappion kattamisesta.


      • kerropppppa
        " kirjanpitäjä " kirjoitti:

        No kerroppa kuka antaa pääomalainaa tappiolliselle yhtiölle. Ei ainakaan yksityiset osakkeen omistajat vaan me veronmaksajat eli valtio. Paljonko vapaata omaa pääomaa Finnairilla on tappion kattamiseen ? Voiko Finnair käyttää pääoman alentamista tappion kattamiseen entä akordia.
        Jos vastaat ei jokaiseen kysymykseen, uskon että ymmärrät jotakin tappion kattamisesta jos vastaat kyllä, et ymmärrä mitään tappion kattamisesta.

        Mihin sitä pääomalainaa nyt tarvitaan? Eikö juuri jokunen kk sitten ilmoitettu, ettei ainakaan esim. 2013 ole tarvetta. Ja nyt Finnair tuottaa toiminnallista voittoa. Ja säästöohjelma tuntuu vasta loppuvuodesta. Ja loppuvuosi ollut aina se parempi vuosi ylipäätään.

        http://www.finnairgroup.com/sijoittajat/sijoittajat_9_1.html
        "Konsernin likvidit rahoitusvarat olivat tilikauden 2011 päättyessä 403 miljoonaa euroa."

        Miten muuten noihin "jokaiseen" sun kysymyksiin voisi vastata vaatimallasi tavalla "kyllä" tai "ei"? Kuka antaa lainaa? "Kyllä"? Paljonko vapaata pääomaa? "Ei"?


      • Yhä kirjanpitäjä
        kerropppppa kirjoitti:

        Mihin sitä pääomalainaa nyt tarvitaan? Eikö juuri jokunen kk sitten ilmoitettu, ettei ainakaan esim. 2013 ole tarvetta. Ja nyt Finnair tuottaa toiminnallista voittoa. Ja säästöohjelma tuntuu vasta loppuvuodesta. Ja loppuvuosi ollut aina se parempi vuosi ylipäätään.

        http://www.finnairgroup.com/sijoittajat/sijoittajat_9_1.html
        "Konsernin likvidit rahoitusvarat olivat tilikauden 2011 päättyessä 403 miljoonaa euroa."

        Miten muuten noihin "jokaiseen" sun kysymyksiin voisi vastata vaatimallasi tavalla "kyllä" tai "ei"? Kuka antaa lainaa? "Kyllä"? Paljonko vapaata pääomaa? "Ei"?

        Niin on jos siltä näyttää ! 2011 toiminnallinen tulos - 60, 9 milj €, rahavarat, siis käteinen 49,5 milj €, sijoitetun pääoman tuotto % - 5,2 ja oman pääoman - 10,0 %. Sinun 403 milj. € ovat kaikki vähänkin rahaksi nopeasti muutettavia eriä ja luottolupauksia. Yhtiö lentää vuodesta toiseen eikä kvartaalista toiseen. Laskeppa kaikkien neljän vuoden tappiot yhteen ja kysy kuka yksityinen haluaa sellaiseen yritykseen sijoittaa, en minä ainakaan. Minulla oli 80- luvulla Finnairin osakkeita salkussani aikana jolloin yhtiö noteerattiin meklarilistalla. Luovuin niistä varsin nopeasti, koska tuotto oli miinusmerkkistä.
        Pääomalainan tarve on koko ajan aktuelli eikä yhden kvartaalin voitollinen tulos muuta asiaa miksikään. Yhtiö voi tiedottaa mitä lystää mutta todellisuutta se ei voi muuttaa.
        Ei sinun tarvitse vastata, kun et ymmärrä edes mistä on kysaymys.


      • laskeppppppa
        Yhä kirjanpitäjä kirjoitti:

        Niin on jos siltä näyttää ! 2011 toiminnallinen tulos - 60, 9 milj €, rahavarat, siis käteinen 49,5 milj €, sijoitetun pääoman tuotto % - 5,2 ja oman pääoman - 10,0 %. Sinun 403 milj. € ovat kaikki vähänkin rahaksi nopeasti muutettavia eriä ja luottolupauksia. Yhtiö lentää vuodesta toiseen eikä kvartaalista toiseen. Laskeppa kaikkien neljän vuoden tappiot yhteen ja kysy kuka yksityinen haluaa sellaiseen yritykseen sijoittaa, en minä ainakaan. Minulla oli 80- luvulla Finnairin osakkeita salkussani aikana jolloin yhtiö noteerattiin meklarilistalla. Luovuin niistä varsin nopeasti, koska tuotto oli miinusmerkkistä.
        Pääomalainan tarve on koko ajan aktuelli eikä yhden kvartaalin voitollinen tulos muuta asiaa miksikään. Yhtiö voi tiedottaa mitä lystää mutta todellisuutta se ei voi muuttaa.
        Ei sinun tarvitse vastata, kun et ymmärrä edes mistä on kysaymys.

        Katsotaan tämän vuoden toiminnallinen tulos kun aiemmin näille tuleville vuosille suunnitellut säästöt alkavat purra.


      • " Kirjanpitäjä "
        laskeppppppa kirjoitti:

        Katsotaan tämän vuoden toiminnallinen tulos kun aiemmin näille tuleville vuosille suunnitellut säästöt alkavat purra.

        Joo katsotaan vaan. En tosiaan v***le sinulle mutta yletön usko pelkkiin puheisiin ottaa päähän. Olen tosiaan jo melko varttunut "lentäjä" enkä hätkähdä pienistä. Mutta jos kustannustaso Ryanairissa on painettu minimiin ei Finnairilla eikä muilla yhtiöillä ole mitään mahdollisuuksia. Ryanair on villi yhtiö ja sen tapoihin on vain totuttava hyväksyipä ne tai ei. Ei sitä ja Finnairia voi verrata keskenään.


    • nothingnowhere

      Jos joku täällä on sitä mieltä, että Turku ja Tampere maksaa Ryanairille pimeitä tukiaisia, niin todisteita olisi hyvä esittää!

      Mutta nyt viimein niitä summia, lukemia ja faktaa esille.

      Jos ei faktaa ole esittää, niin väite on todennäköisesti paskaa!

      • nothingnowhore

        Ei kai täällä ole kukaan väittänytkään "että Turku ja Tampere maksaa Ryanairille pimeitä tukiaisia"? Päinvastoin, epäilen että Turku ei maksa, koska jos se maksaisi niin Rynkkyhän lentelisi sieltä talvellakin.


    • reilu peli osaavalta

      Monelle kaupungille on eduksi jos joku vie ja tuo ihmisiä tuhansittain.

      Raikku haluaa osan näiden tuottamasta hyödystä kaupungille ja neuvottelee hommat kohalleen.

      Eli reilua bisnestä,missä kumpikin hyötyy. Summat on salaisia,niinkuin kaikki yhtiöiden sopimat.

      Lentäjien palkka hoidetaan järkevästi ilman turhia sivukuluja. Mitä me niistä.
      Lentäjät on tyytyväisiä.

      • oh really...

      • Tietäjäheebo

      • ihan varmasti joo
        Tietäjäheebo kirjoitti:

        Vanha juttu. Noita nimettömiä vihjailuja löytyy joka yhtiöstä.

        Olet varmasti oikeassa. Olen vain kateellinen. Olisipa minullakin varaa lentää halvalla.

        Toukokuu 2012: "Ryanair tops Swedes' airline 'complaint list'"
        http://www.thelocal.se/41144/20120530/

        2010: "The aviation watchdog has revealed that easyJet and Ryanair were the subject of the most complaints from British airline passengers last year."
        http://www.guardian.co.uk/business/2010/mar/12/ryanair-easyjet-complaints

        2009: "Due to the fact that Ryanair tries to lower its cost by loading less fuel, its pilots have already had to ask for emergency access to runways."

        "the entire Spanish aviation worker union accused Ryanair of dangerous behaviour: failure to declare Spanish workers to the Spanish healthcare system, use of misleading ads and other aspects deemed by Spanish aviation professionals as illegal or unfair."

        http://airobserver.wordpress.com/2009/11/18/spanish-pilots-complain-about-ryanair-fuel-saving-practices/

        Kaikki siis kunnossa?


      • suhteellisuutta
        ihan varmasti joo kirjoitti:

        Olet varmasti oikeassa. Olen vain kateellinen. Olisipa minullakin varaa lentää halvalla.

        Toukokuu 2012: "Ryanair tops Swedes' airline 'complaint list'"
        http://www.thelocal.se/41144/20120530/

        2010: "The aviation watchdog has revealed that easyJet and Ryanair were the subject of the most complaints from British airline passengers last year."
        http://www.guardian.co.uk/business/2010/mar/12/ryanair-easyjet-complaints

        2009: "Due to the fact that Ryanair tries to lower its cost by loading less fuel, its pilots have already had to ask for emergency access to runways."

        "the entire Spanish aviation worker union accused Ryanair of dangerous behaviour: failure to declare Spanish workers to the Spanish healthcare system, use of misleading ads and other aspects deemed by Spanish aviation professionals as illegal or unfair."

        http://airobserver.wordpress.com/2009/11/18/spanish-pilots-complain-about-ryanair-fuel-saving-practices/

        Kaikki siis kunnossa?

        Paljon enempi nousuja ja laskeutumisia kuin Finnairilla.

        Jossain täällä ketjuissa pyöri finskin erheet lista oli ainakin kymmenkertainen.


    • CharleroiHahnSkavsta

      Ryanair tekee ison osan katteestaan tyhmillä ihmisillä. Ennen kuin Ryanairin ystävät suututte lukekaa loppuu asti. En nimittäin väitä, että läheskään kaikki Ryanairin matkustajat olisivat tyhmiä. Jos tulistuit väitteestä, todennäköisesti et kuulu siihen joukkoon itse mukaan.

      Ryanairilla matkustaa iso joukko fiksuja ihmisiä, jotka onnistuvat taistelemaan itselleen lentolipun ilman maksullisia lisäpalveluita. He osaavat valita varausvaiheessa ilman suuria tunteenpurkauksia kohdan "Don't cover me" ja sulkevat tyynesti ryanair.com sivustolta avautuvat hotelli ja autovaraus popup-sirkukset. Loppujen lopuksi heillä on kädessään varausvahvistus edullisesta lennosta ja mukana tulevien ohjeiden ja terveen järjen käytön avulla he osaavat pakata matkatavaransa niin, että he eivät maksa turhia maksuja lentokentällä. Nämä fiksut ja halvalla lentävät matkustajat myös muistavat suorittaan check-in verkossa ja saapuvat kentälle ajoissa tulostettujen boarding passien ja oikean kokoisten ja painoisten matkatavaroiden kanssa. Nämä ihmiset ovat yleensä suhteellisen tyytyväisiä Ryanairiin mutta samalla he ovat yhtiölle huonoa businesta, sillä he onnistuvat ohittamaan Ryanairin asettaman lisämaksujen miinakentän kaikki kohdat.

      Sitten on se toinen joukko ihmisiä, jotka ovat Ryanairille hyvä business. Heistä osa on ehkä ihan fiksuja mutta vain välinpitämättömiä tai sitten herkkäuskoisen pelokkaita. Oli syy mikä tahansa, he ovat kuitenkin se porukka, joka lankeaa Ryanairin matkustusprosessin vaiheissa oleviin miinoihin. Herkkäuskoisen pelokkaat ja kokemattomat matkaajat lankeavat varausvaiheen miinoihin ja tulevat ostaneeksi halvan lennon mukana järjettömiä tai ainakin ylihintaisia lisäpalveluita ja menettävät halvan lennon edun tässä vaiheessa. Sitten on se toinen osa, joka tyhmyyttään tai välinpitämättömyyttään ei osaa lukea ohjeita, ja päätyy maksamaan lentokenttävaiheessa Ryanairin langettamissa ansoissa. He maksavat sikahintaisia lisämaksuja puuttuvasta boarding passista tai liian isoista matkatavaroista. Luonnollisesti näiden lisämaksujen ja ikävien yllätysten vuoksi heidän matkakokemuksensa muodostuu kovin negatiiviseksi ja nämä ihmiset ovatkin kovaan ääneen kritisoimassa Ryanairia. Samalla he ovat kuitenkin se tärkeä asiakaskunta, joka tuo ison osan Ryanairin katteesta. Jokainen tyhmä asiakas liian ison matkalaukkunsa kanssa maksaa siitä kalliin hinnan ja kustantaa näin fiksujenkin matkustajien matkaa. Ymmärrän, että se ottaa päähän ja on hienoa, että sen vihantunteen purkamiseen on suomi24 keskustelujen kaltaisia paikkoja, joissa vihantunteet voivat harmittomalla tavalla purkautua ilman vakavia vahinkoja yhteiskunnalle.

      • Juupa juu

        Norwegianilla ei ole mitään tuollaista skeidaa. Sivut ovat kivat ja selkeät ja näet lopullisen hinnan heti kättelyssä ennen varaamisen aloittamista, sekä lisäkulut, jos sellaisia valitset. Mitään Ryanairin tyyppistä rajua kusettamista ei ole lennon missään vaiheessa varauksesta perille pääsyyn.

        Lisäksi Ryanairilla ei pääse yhtään mihinkään. Pelkästään hevonkuusessa oleviin kohteisiin ja niistä heikosti eteenpäin pirunmoisen paskojen lentoaikojen vuoksi. Norwegianilla taas pääsee suoraan perille helpon vaihdon jälkeen laajalla skaalalla Euroopassa.

        En näe yhtään mitään syytä lennellä tuolla kusetusrynkyllä, koska lähes yhtä halvalla ja paljon paremmin ja mukavammin pääsee Norwegianilla suoraan perille sinne minne haluaa päästä, eikä Ryanairin hevonkuusesta hevon persiiseen lennoilla, kuten joku aiemmin ja toisessa keskustelussa osuvasti mainitsi.

        Oli kiva että annoit oppituntia siitä miten tuon puljun kanssa toimitaan, mikäli oikeasti halvat matkat haluaa, mutta itse en jaksa kikkailla ja kun ei rynkyllä pääse mihinkään mihin olen menossa niin aika helppo valita joku parempi yhtiö kattavalla reittivalikoimalla.


      • verkosto hakkaa
        Juupa juu kirjoitti:

        Norwegianilla ei ole mitään tuollaista skeidaa. Sivut ovat kivat ja selkeät ja näet lopullisen hinnan heti kättelyssä ennen varaamisen aloittamista, sekä lisäkulut, jos sellaisia valitset. Mitään Ryanairin tyyppistä rajua kusettamista ei ole lennon missään vaiheessa varauksesta perille pääsyyn.

        Lisäksi Ryanairilla ei pääse yhtään mihinkään. Pelkästään hevonkuusessa oleviin kohteisiin ja niistä heikosti eteenpäin pirunmoisen paskojen lentoaikojen vuoksi. Norwegianilla taas pääsee suoraan perille helpon vaihdon jälkeen laajalla skaalalla Euroopassa.

        En näe yhtään mitään syytä lennellä tuolla kusetusrynkyllä, koska lähes yhtä halvalla ja paljon paremmin ja mukavammin pääsee Norwegianilla suoraan perille sinne minne haluaa päästä, eikä Ryanairin hevonkuusesta hevon persiiseen lennoilla, kuten joku aiemmin ja toisessa keskustelussa osuvasti mainitsi.

        Oli kiva että annoit oppituntia siitä miten tuon puljun kanssa toimitaan, mikäli oikeasti halvat matkat haluaa, mutta itse en jaksa kikkailla ja kun ei rynkyllä pääse mihinkään mihin olen menossa niin aika helppo valita joku parempi yhtiö kattavalla reittivalikoimalla.

        Norwegian ei kuseta? Maksetut ruoat eivät ole koneessa, se on kusettamista. No mokahan se vaan on, mutta mieluummin maksan ruoan jo lipun hinnassa kuin jään erillisen maksun jälkeen jännittämään että onkohan se erikseen tilattu tuote nyt matkassa vai ei.

        Milanoon haluankin välilaskun kanssa! Miksi lentää suoraan kohteeseen, kun voi viettää ensin jossain

        Katsoin reittivalikoimaa, mitäs jos kävisi Palermossa? "Ei yhtään paluulentoa.", ei elokuulle, ei syyskuulle ja lippuja myydään vain lokakuun lopulle. Hienoa.

        No mutta seuraavaksi München, syyskuun 21. lähtö eli perjantaina ja sunnuntaina takaisin, pikaviikonloppu virkistäisi. Norwegian 462 euroa, pitäisi lähteä aamulla seitsemältä eli pahus menee pekkaspäivä että pääsee töistä, menolento Oslon kautta 6 tuntia, no antaa lentobensan palaa, luonto tykkää. Paluu kivasti lähtien joko sunnuntaiaamuna jo klo 9 eli se siitä sunnuntaista kohteessa, jos jäisi edes iltapäivään niin klo 14 pääsisi Oslon kautta 8,5 tunnissa. Tai entä jos ottais Finskin lennot? Pahuksen kallista, 573 euroa mutta hei katos, perjantaina pääsis lähtemään klo 16.15 eli ei tartte järjestää työpäivää vapaaksi ja oho, sunnuntaina paluu lähteen 18.40 eli sen päivän voi viettää ilakoiden kohteessa! Ja oho, suorat lennot eli lentoaika 2,5 tuntia! Kummankohan valitsisi?!

        Kattava reittiavalikoima? Ei jaksa leikkiä noilla halpiksilla.


      • rgjjk

        Mutta jos haluaa ottaa ison matkalaukun ja ruokaa, niin eihän se lentolippu silti muita firmoja kalliimaksi nouse. Täysipalvelu maksaa täyden hinnan myös Ryanairilla.

        Tämä ei ole lainkaan haitta silloin kun lentoyhtiön valintaperusteena on ollut muu kuin hinta, esim. vaikka sijainti tai kohde.


    • kimmohko

      Ryanairiin verrattuna Norwegian todella viilaa linssiin vähemmän mutta eipä se ole kyllä yhtä halpakaan halvimpien tarjousten osalta. Lähden heti Norwegianilla Lontooseen Helsingistä kun se pääsee edes lähelle hintaa, jolla lensin Turusta viimeksi Lontooseen. 12e 20e oli lennot ja 12e toimutusmaksu/luottokorttimaksu eli yhteensä 44e oli menopaluu.

      Kun Norwegian pääsee edes lähelle lennän sillä ilomielin. Toistaiseksi halvin mitä Norwegianilla on ollut tarjota, on esim syysalessa ollut 34e 55e=89€ ja se on tuplasti enemmän.

      • roskasakkia!

        89e Lontooseen ja vieläkin liian kallista?! Voi teitä köyhiä. Nettoero on 45 euroa. 45 euroa! Ja vielä jaksatte valittaa. Loungen sisäänpääsymaksu on tuo 45 euroa ja täällä inistään kun lento on kallista.

        Mitä siellä Lontoossa on varaa tehdä, jos lähteminen on 45 eurosta kiinni?!

        Ei tähän voi laittaa tarpeeksi huuto- ja kysymysmerkkejä.


    • ei ikinä rayannilla

      Missä se ryanin pääkonttori sijaitsee?? vai siirretäänkö pelkästään voitot verottajalta piiloon caymannille vai jerseylle??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe