Apua nettiriippuvuuteen?

Marjatta

Poikaystäväni on koneelle heräämisestä nukkumaanmenoon melkein joka päivä. Hän pelaa suurimman osan ajasta, mutta myös irkkaa ja on netissä. Miten voin sanoa hänelle asiasta, koska eikös tuo ole jo vähän sairaalloista?
Miten voin yrittää vähentää hänen tietokoneen käyttöä?

6

1537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, ehh...

      Istu nenään ja hihkaise: Windows! Pakita taakse ja yritä osua tappiin. Jos istut tyhjän päälle myy tietokone!

      • Anonyymi

        Enkö oikeasti voi ostaa palvelua vaikka verkkokauppa, telia, dna, elisa tai gigantti, että estävät minua menemästä tietylle nettisivulle?? Kiinassa tämäkin helpompaa.


    • jamo

      Oon just samanlainen kun poikakaveris. :P
      Herään keitän kaffit yritän keksiä järkevää tekemistä mutten keksi sitten meen tietokoneen ääreen ja siinä sitten menee koko päivä.

      • elämänkokemus

        Sehän vaan kertoo mikä elämässä on tärkeintä! Kannattais varmaan etsiä uusi poikäystävä. Ps mikä sun puhnumero on? : )


    • Nina

      Sama juttu.. Monta kertaa tapeltu asiasta, mutta ei siitä hyötyy oo ollu.. Oon yrittäny konstin jos toisenki, et koneella olo vähenis, mut ei auta.. :(

    • Hertta

      Onkohan tässä aikaisemmin vastanneet aikuisia ihmisiä??? Epäilen suuresti! Toinen selitys on se, että näillä vastaajilla on myös nettiriippuvuus ja kyynisyys on heidän päällimmäinen tunteensa elämässä.
      Sillä nettiriippuvainen on tosi kyyninen ja vihainen ihminen. Tuon syyksi olen tulkinnut sosiaalisen elämän puutteen, itseinhon ( kun kaikki jää tekemättä ja asunto alkaa muistuttaa hajullaan jotain muuta kuin ihmisasumusta) ja vitaaminien/hivenaineiden puutteen ( eihän nettiriippuvainen ehdi kunnolla syödä ja ulkoilu on lähes olematonta, wc:ssäkin käydään harvoin ja pikapikaa, riippuvuus stressaa aivoja, joista katoaa b-vitamiini )

      Mutta sinun kaverisi tilanne on paha. Netti riippuvuus on ilmiselvä. Shokkihoito auttaa joskus, siis että lähdet, mutta ei aina.
      Shokkihoidon etu on se, että sen jälkeen ei netti todella enää kiinnosta. Toinen keino on alkaa täysin välinpitämättömäksi häntä ja hänen koneellaoloa kohtaan. Et siis välitä siitä. Mutta et jää kotiin sitä seuraamaan, vaan keksit uusia harrastuksia ja kavereita. Lähdet iltaisin kotoa ja jätät hänet yksin koneelleen ja kerrot kuinka hauskaa oli. Kaikki pitää tapahtua luontevasti etkä saa ärsyttää liikaa. Kyllä jokainen naistaan rakastava mies tuollaisesta huolestuu ja alkaa miettii omia tekemisiään.
      Kokeiltu on ja hyvin on toiminut.

      Kolmas tapa on saada yhteistä mielenkiintoista tekemistä joka voittaa koneella olon. Kavereiden kyläilyt, matkustelu ja ulkoilu ovat hyvä vastalääke, mutta vaatii kyllä sinulta päättäväisyyttä ja maanittelutaitoja.

      Ammattiauttajat ovat loppupeleissä hyvä apu, sillä heille puhuminen on helpompaa kuin tutuille, mutta itse sinne on haluttava, ei ketään sinne pakolla saa. Parisuhdeneuvolakin on yksi vaihtoehto, siellä voit kertoa mikä mieltäsi painaa.

      Voimia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe