Kohdunkaulan pehmentyminen?

miire91

heippa,

Mulla olis sellainen kysymys, että mitä tarkoittaa kohdunkaulan pehmentyminen? Mitäs sen jälkeen sitten tapahtuu, ? tarkoittaako että synnytys on lähellä vai mitäs?
Viikkoja tällä hetkellä 36 3. Tänään käyty neuvolalääkärillä ja kaikki hyvin, jäi vain häiritsemään kun lääkäri ei selittänyt, että mitä tuo kohdunkaulan pehmentyminen tarkoittaa, paikat olivat kuitenkin vielä kiinni.

Kiitos jo etukäteen niille jotka jaksavat vastata asiallisesti kysymykseen! (:

5

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

      Mulla oli paikat pehmenneet ja vauva laskeutunut viikolla 34 6, syntyi 42 1. Pehmeneminen tarkoittaa paikkojen kypsymistä synnytystä varten.

    • pikkunen neiti.

      itse olin 31rv 1cm auki ja vähän pehmeä kohdun kaula.. mutta kiinni. 37 5rv kävin tutkimuksissa käynnistämistä varten olin 3cm auki täysin kypsä, eli pehmeä ja kanavaa jälkellä puoli senttiä.. 38 5 käynnistettiin ja edelleen 3cm auki, kypsä ja kanava hävinnyt..

      • gjgjl

        Anteeksi, mutta miten sä voit olla yhtä aikaa 1 cm auki, mutta silti kiinni? :D Tuossa alussa kirjoitat niin. Jos paikat on kiinni niin ne on kiinni, en kyllä tajunnut.


    • pikkunen neiti.

      sori kirjoitin tohon väärin.. eli olin 1cm auki ja kiinteä, mutta vähän pehmeä.. EI kiinni.. piti oikee uuestaa kahtoo neuvolakortista.. :D aika huonolla käsialalla kirjotettu toho korttiin mutta näin ymmärsin tosta kirjotuksesta..

    • KypsäMamma

      Voi olla paikat 1cm auki mutta kiinni - eli toisinsanoen huonosti kyllä tuo kirjoitettu, mutta 1 cm auki (kohdun ulkosuu) mutta sisäsuu kiinni :D Meikäläisellä kanavaa pehmeänä 2cm ja Cervix sormelle auki. Nyt menossa rv 38 (ultran mukaan 37) ja tässä sitä ootellaan millon lähtö ;) Ja ihan siks et ennen laskettua tulleet ja todennäköisesti tämäkin ku supistuksia satelee ja saavat pikkuhallaa aikaseks. Limatulppaa irronnut jo viikkoja - kunpa tää kärsimys ois ihan just koht ohi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe