Keväällä 2012 Maanmittauslaitos siis vapautti suurimman osan vektoripohjaisesta maastoaineistostaan kaiken kansa veloituksettomaan käyttöön. Tämän perusteella on mm. eräs henkilö koostanut ja muuntanut tuon maastotietokanta-aineiston Garminin gepseihin sopivaan muotoon.
Eli jos käytössäsi on Garminin maasto- tai fillarigepsi (miksei myös monitoimigepsi tai vain Nuvi) niin täältä saat ilmaiseksi koko Suomen kattavan hyvin tarkan topografisen kartan:
http://kartat.hylly.org/
Jos pidät karttaa hyödyllisenä tai siitä muutoin on iloa muista toki painaa "Donate" nappia, jotta kehitystyö jatkuisi.
Vihdoin topokartat Suomesta maksutta Garmineihin!
13
1083
Vastaukset
- Kartoittaja itsekin
Kartta on hyvä maasto ja rekikäyttöön, mutta autossa reititys puuttuu. Tiekäyttöön ilmainenOpen Streetmap -kartta soveltuu, mutta on alueita, joilla sen kattavuus on heikko.
- tommop
Kiitokset! Pienen pähkäilyn jälkeen sain tämän toimimaan GPSMAP 60 Cx:ssä. Myös painettu donate nappia
- garmin nuvi 760
garmin nuvi 760 autonavigaattoriin en saanut tuota pelaamaan. asensin sen \garmin kansioon.
garmin ei löydä sitä, näkyy kartta samanlaisena kuin ennenkin.. mikä neuvoksi? - kohtasetoimii..
Lue tämä ketju, ja sitten ehkä pitää mennä 760 karttainfoon ja ruksata uusi kartta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10848886 - garmin nuvi 760
Olen ladannut tuosta linkistä sen img version ja sitte sen alemmanki version.
Oon tallentanu sd muistikortille garmin kansioon.
oon tallentanu sen img version sillä nimellä ku pitikin.
Mutta ei näy nuvi 760 kartat osiossa.. Jossain mättää, pitiköhän tässä lähtä gps laitetta ostamaan ..
ne ohjeet tuolla kartat sivulla on aika vajavaiset.. - autettu
Poistappa kokeeksi se img-pääte.
- garmin nuvi 760
Nonniin, nyt alkoi pelittään, kiitokset : )
- tommi_j
Kiitos vinkistä.
- nuvi2
entiä johtuko kartoista, mut aikansa pelattuaan garmin teksti jäi jumittamaan eikä navi enää käynnisty : (
- hm56
saako androihin tabletti siis ton hylly orgin kartaN?
- Garmin-12
Ei saa. Siis tämä kaveri on ansiokkaasti muokannut, valinnut ja paketoinut Maanmittauslaitoksen kartta-aineiston Garminin käyttämään vektorimuotoon Garminin naveille.
Varmasti saman aineiston voisi myös muokata johonkin Android käyttiksessä pyörivälle karttasoftalle (niitähän on lukuisia). Otapa sinä tästä tehävän! - pakko hankkii
Garmin-12 kirjoitti:
Ei saa. Siis tämä kaveri on ansiokkaasti muokannut, valinnut ja paketoinut Maanmittauslaitoksen kartta-aineiston Garminin käyttämään vektorimuotoon Garminin naveille.
Varmasti saman aineiston voisi myös muokata johonkin Android käyttiksessä pyörivälle karttasoftalle (niitähän on lukuisia). Otapa sinä tästä tehävän!Tarkottaks toi sitä et navista näkee koska auto kulkee ylä tai alamäkeen??
- Lisämittari autoon
Mulla navigaattori näyttää myös korkeuskoordinaatin ja kartalla näkee korkeuskäyrät, mutta ei se sano mennäänkä myötä tai vastamäkeen. Joissakin maastoautoissa on tuollainen mittari vakiovarusteena. Jos tarvitse, osta lisämittari!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 215067
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23222Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1001278
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17893viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35742