Vihdoin topokartat Suomesta maksutta Garmineihin!

Garmin-12

Keväällä 2012 Maanmittauslaitos siis vapautti suurimman osan vektoripohjaisesta maastoaineistostaan kaiken kansa veloituksettomaan käyttöön. Tämän perusteella on mm. eräs henkilö koostanut ja muuntanut tuon maastotietokanta-aineiston Garminin gepseihin sopivaan muotoon.

Eli jos käytössäsi on Garminin maasto- tai fillarigepsi (miksei myös monitoimigepsi tai vain Nuvi) niin täältä saat ilmaiseksi koko Suomen kattavan hyvin tarkan topografisen kartan:

http://kartat.hylly.org/

Jos pidät karttaa hyödyllisenä tai siitä muutoin on iloa muista toki painaa "Donate" nappia, jotta kehitystyö jatkuisi.

13

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kartoittaja itsekin

      Kartta on hyvä maasto ja rekikäyttöön, mutta autossa reititys puuttuu. Tiekäyttöön ilmainenOpen Streetmap -kartta soveltuu, mutta on alueita, joilla sen kattavuus on heikko.

    • tommop

      Kiitokset! Pienen pähkäilyn jälkeen sain tämän toimimaan GPSMAP 60 Cx:ssä. Myös painettu donate nappia

    • garmin nuvi 760

      garmin nuvi 760 autonavigaattoriin en saanut tuota pelaamaan. asensin sen \garmin kansioon.
      garmin ei löydä sitä, näkyy kartta samanlaisena kuin ennenkin.. mikä neuvoksi?

    • kohtasetoimii..
    • garmin nuvi 760

      Olen ladannut tuosta linkistä sen img version ja sitte sen alemmanki version.

      Oon tallentanu sd muistikortille garmin kansioon.

      oon tallentanu sen img version sillä nimellä ku pitikin.

      Mutta ei näy nuvi 760 kartat osiossa.. Jossain mättää, pitiköhän tässä lähtä gps laitetta ostamaan ..

      ne ohjeet tuolla kartat sivulla on aika vajavaiset..

    • autettu

      Poistappa kokeeksi se img-pääte.

      • garmin nuvi 760

        Nonniin, nyt alkoi pelittään, kiitokset : )


    • tommi_j

      Kiitos vinkistä.

      • nuvi2

        entiä johtuko kartoista, mut aikansa pelattuaan garmin teksti jäi jumittamaan eikä navi enää käynnisty : (


    • hm56

      saako androihin tabletti siis ton hylly orgin kartaN?

      • Garmin-12

        Ei saa. Siis tämä kaveri on ansiokkaasti muokannut, valinnut ja paketoinut Maanmittauslaitoksen kartta-aineiston Garminin käyttämään vektorimuotoon Garminin naveille.

        Varmasti saman aineiston voisi myös muokata johonkin Android käyttiksessä pyörivälle karttasoftalle (niitähän on lukuisia). Otapa sinä tästä tehävän!


      • pakko hankkii
        Garmin-12 kirjoitti:

        Ei saa. Siis tämä kaveri on ansiokkaasti muokannut, valinnut ja paketoinut Maanmittauslaitoksen kartta-aineiston Garminin käyttämään vektorimuotoon Garminin naveille.

        Varmasti saman aineiston voisi myös muokata johonkin Android käyttiksessä pyörivälle karttasoftalle (niitähän on lukuisia). Otapa sinä tästä tehävän!

        Tarkottaks toi sitä et navista näkee koska auto kulkee ylä tai alamäkeen??


    • Lisämittari autoon

      Mulla navigaattori näyttää myös korkeuskoordinaatin ja kartalla näkee korkeuskäyrät, mutta ei se sano mennäänkä myötä tai vastamäkeen. Joissakin maastoautoissa on tuollainen mittari vakiovarusteena. Jos tarvitse, osta lisämittari!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe