Millaisella maalilla ja millaisilla välineillä kannattaisi perämoottori maalata, jos haluaa oikein hyvin toimivasta, ei edes kovin vanhasta, mutta edellisen omistajan käsittämättömän huonosti pitämästä moottorista vielä siistin päällepäin. Hionko hienolla hiomapaperilla kauttaaltaan niin metalliosat kuin lasikuitukopankin ja maalaan ruiskulla? Spraymaalilla ei taida saada siistiä - pensselistä nyt puhumattakaan? Saakohan jostain halpamyymälöistä pienen, tarkoitukseen sopivan maaliruiskun? Millaista maalin pitää olla? Mites pohjamaalaus?
Perämoottorin maalaus
4
5432
Vastaukset
- Leevi
Minä maalasin aikoinaan valkoisen Johnssonin
miranolilla ja pysyi hyvin.
Ohensin miranolin ja maalasin kynäruiskulla.
Mutta jos sinulla on esim Yamaha jossa on metallinhohto sininen väri niin sen voi maalata automaalilla ja lakata sitten auto lakalla- jonhsson
Itse maalasin valkoisen Johnssonin vm. 83 perän 2 vuotta sitten motonet maalarin valkoisella spraymaalilla. Tähän päälle purkillinen spraylakkaa.
Pohjatyönä hioin hiekkapaperilla puhtaaksi.
Ja tuli muutes hyvä ja halpa. Värisävyä ei eroita alkuperäisestä.
btw. Sinkkianodi kannattaa sitten maalata sinkkisprayllä ;)
- Timop
Itselläni ei maalaus onnistunut alumiinille tarkoitetulla pohjamaalilla, Bilteman perämoottorimaalilla(sävy yamaha) ja lakalla.
Todella hyvää jälkeä spraypulloilla sai, mutta tuo bilteman maali kuoriutuu pohjamaalista pienimmästä kosketuksestakin... En tiedä sitten, eivätkö maalit sovi toisillensa vai mikä on...
Ensi vuonna en käytä bilteman maalia samassa hommassa...
Automaaliliikkeessä sanoivat, että älä turhaan hio ehjiä kohtia metallille, kaiketi hieman ongelmallista tuo Alumiinin maalaus.- tuntematon
Sekä alumiinin että muovin maalauksessa on ongelmia mutta molempiin löytyy sopivat pohjustusaineet joiden avulla tavallinen maali alkaa pysymään. Paikkauksissa olen käyttänyt varaosina myytäviä spraymaaleja ihan hyvällä menestyksellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841729Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721605Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2901389Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701309- 57915
- 48891
- 66884
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40861Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838