Jakakaahan nyt kaikki kuukautisten lievitysvinkkinne?
Itse olen syönyt e-pillereitä ja minipillereitä. Molemmilla kuukautisoireet vähenivät, mineillä jäivät kokonaan pois. Sain kuitenkin minipillereistä haluttomuutta ja vestibuliitin, joten hormoneihin en enää koskaan tule koskemaan...
Onko joitakin muita reseptilääkkeitä (ei hormoneja), jotka vähentäisivät vuotoa tai kipua?
Itselläni on siis ihan naurettavan runsaat kuukautiset. Kuukuppikin täyttyy muutamassa tunnissa eli se runsaiden kuukautisten raja ylittyy kyllä viikon aikana kivasti. Tosiaan vuoto kestää myös usein 7 päivää, että pitkätkin ovat. Joskus ollut jopa kaksi viikkoa RUNSAANA vuotona... Kipuja on kunnolla joka toisissa kuukautisissa. Silloin kun kivut ovat pahat, en pysty kahteen päivään nousemaan suunnilleen edes sängystä. Vuodon mukana tulee hyytymiä aina ja paljon (juuri kuulin, ettei hyytymiä muka kuuluisi tulla, justjoo)...
Aiemmin valitsin aina pillerien syönnin ja menkattomuuden, vaikka sivuoireita olikin vinopino, mutta nyt olen päättänyt elää ilman niitä.... Saako tähän nyt mitään muuta apua, kuin poistaa kohtunsa( sitä kun en 25-vuotiaana vielä haluaisi)?
Yhteensä menee siis vuodesta 12viikkoa kotona masistellen eli 3kk vuodesta on ihan järkyttävän hirveä olo! Eihän tämä voi kertakaikkiaan olla reilua :(
Onko muita, joidenka kuukautiset ovat ihan mahdottomat? oletteko saanut apua muista kuin hormoneista?
HELVETILLISET KUUKAUTISET. mikä avuksi?
9
1218
Vastaukset
- reseptillä
Jos burana ei auta, niin reseptillä saa tehokkaampia kipulääkkeitä.
Onko sinulla vuotoherkkyyttä, jos saat haavan? Jos olet, niin syy olisi selvitettävä, koska se sama aiheuttaa myös runsaat kuukautiset. Lääkärillä voi olla myös muita keinoja.
Liikunta ja rentoutushoidot voivat auttaa kipuun. Syöthän riittävästi d-vitamiinipitoista ruokaa ja maitotuotteita kalkin saamiseksi. Ne molemmat auttavat kuukautisvaivoihin, mutta hyöty ei ole välitön.- aloittaja....
D-vitskua otan kyllä ihan kunnolla!:) Kalkkikin pitäisi olla kunnossa..
Buranaa en itseasiassa saa syödä ja olenkin joutunut käyttämään vain parasetamolia, joka ei kai ihan yhtä hyvin toimi kuukautisiin (vuodon niukentamiseen&kipuihin).
Nyt aionkin varata ajan lääkärille ja pyytää jotakin juuri näihin vaivoihin tarkoitettuja lääkkeitä... Olisiko vinkata jotakin tiettyä lääkettä? Viimeksi kun kysyin, oli lääkäri ihan suu ammolllaan, että mitä ihmeen kipulääkkeitä ja vuodon vähentäjiä.. Googlaamalla sitten löytyi vuodon vähentäjä ja apteekkilehdessä neuovottiin juuri ottamaan jotakin tiettyjä kipulääkkeitä juuri kuukautiskipuihin.
Suvussani on oikeastaan ollut enempi tulppiin tapuvaisuutta ja niissä kokeissa olenkin käynyt, mutta tuota vuotoherkkyyttä ei ole testattu. Pitiäsikö sellainen sitten käydä testaamassa? En ole kyllä huomannut, että normaalit haavat paranisivat hitaasti, mutta esim. kun minulta on revitty hampaita, ovat ne usein vuotaneet useita tunteja, joten voisi tietty olla ihan mahd.
- aloittaja....
Niin ja vielä kysäisisin, että onko jollakin tietoa, että näkeekö endometriumin hyperplasian, kohdun myoomat tai endon ihan normi ultrissa ja papa-kokeissa?
Minulta kun on otettu varmaan 6 papaa/ultraa/ym tutkimusta tässä vuoden aikana ja en varmaan edes pääsisi enää testeihin nyt tukimaan tätä vuodon runsauden syytä. Tosiaan minulla on ollut solumuutoksia ja muuta vaivaa, jonka takia näitä tutkimuksia on otettu... Silloin söin minejä, niin ei ollut tämä ongelma ajankohtainen, joten vuodon runsautta ei ole koskaan tutkittu. - kivaaniinkivaa
Mulle runsaisiin kuukautisiin laitettiin hormonikierukka, mut ei ole kyllä paljon vähentänyt. Lääkärit vaan sanoo, et jos vuodottomia päiviä on vähemmän kuin vuodollisia kuukaudessa niin hyvä. Söin aiemmin menkkapäivinä Syklokapron-lääkettä, joka vähensi vuotoja, kun burana (menkkapäivinä 3 krt pv) ei auttanut. Lääke on siis hyytymistä edistävä.
- kuukautiset
Itse olen 11-vuotias ja kuukautiset on jo alkanut käytän usein o.b mini tampponeja mutta joskus kun ne on loppu niin käytän o.b normaleja mun mielestä mini tampponit on todella hyviä.
- hietsu35
Panadolista ei ole ainakaan mulla ollut yksistään hyötyä menkkakipuihin, mutta Miranax (naprokseeni) on jo muutaman vuoden ajan osoittautunut hyväksi. Pitkävaikutteinen, ja pahimpaan särkyyn voi ottaa Panadolin kanssa. Miranax on tosin tulehduskipulääke kuten Buranakin, etten tiedä voitko sitä syödä. Vähentää vuotoa ja särkyä.
- Buranaa
Itse suosittelen 600mg Buranaa. vähentää vuotoa ja auttaa nopeasti ja pitkään :)
Mutta itse kaipaisin jotain lääkettä joka vähentää vuotoa paljon :/ - pyydä
Cyclocapron vähentää vuotoa. Olen itse käyttänyt lomamatkoilla, kun en ole kuitenkaan halunnut siirtää vuotoa.
- ...
itellä ollu hiton kipeet kuukautiset aina... kohta pitäis mennä leikkaukseen jossa kahtovat että mikä siellä kohdussa oikeen on vikana... endometrioosia epäilevät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663