Kuidun miniminopeus?

Kaverin puolesta

Mikä pitäisi olla Soneran 100/10Mt -kuituyhteyden miniminopeus? Meillä vuokraan sisältyy Soneran 10-megainen yhteys, ja sen päälle otin nopeudennoston 100 megaan. Soneran oman nettimittarin ja Speedtest.netin mukaan toistuvasti mitattu nopeus pysyttelee 22.00 - 23.00 megan nopeuksissa ja upload vastaavasti 5.50 - 6.50.

Mikä lain mukaan pitäisi olla vähintäin saavutettava latausnopeus sisään päin? Muistaakseni se Soneran kuidussa pitäisi toistuvasti olla vähintään 2/3 100 megan nimellisnopeudesta eli n. 60 megaa? Tuo upload näyttäisi siihen rajaan mahtuvan, download ei, eikö niin?

2

250

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jormapetterivb

Jos sulla pelkkä b/g wlani. ei kaista riitä enenpään

• eareg

Joo, wlan voi hidastaa. Kokeile piuhan kanssa ja testaa nopeus.

Minulla oli aikoinaan Soneran 100-megainen valokuitu. Vanhan wlan-purkin kanssa nopeus oli testien mukaan 20 megan luokkaa. Piuhan kanssa toimi sitten täsmälleen 100-megaisena. Eli omat laitteet voivat hidastaa yhteyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      269
      1082
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      890
    3. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      228
      860
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      98
      831
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      79
      733
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      66
      717
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      100
      624
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      566
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      541
    10. Rekkawelinehkä

Vitunvelin ehkä...miten rekka auto voi jatkaa pysähtymättä vaikka tappaa mopoilijan,tänään tapahtunut pmäelle vievällä 2
      Varkaus
      37
      509
    Aihe