MASENTUNEILLE LEMMIKKEJÄ

ei MITÄÄN eläintä

Muistaako kukaan tapausta jossa koirat ja kani olivat huonolla hoidolla?
Silloin puolustettiin kovasti, kuinka masentuneillakin on oikeus lemmikkseihin.
Tässä taas yksi tapaus, joka todistaa toista..........

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288492635654.html

Tuomittu Craig Curtis oli hirttänyt kuuden kuukauden ikäisen Stafforshirenbullterrierin pentunsa kaulapannastaan ja hakannut sen hengiltä pesäpallomailalla, pakastanut ruumiin ja heittänyt sen myöhemmin metsään, mistä ohikulkija oli sen löytänyt.

Tekoon miehen oli yllyttänyt se, että koiranpentu oli pissannut matolle. Mies tunnusti rikoksensa oikeudessa. Tekijän kerrotaan olevan alkoholisti ja kärsineen masennuksesta.


Alla olevasta keskustelusta löytyi myös tälläinen kommentti:
Kaverin poikaTänään 12:128
No voi juku. Viime vuonna ihan eteläisessä Suomessa kissanpentu järsi pelikoneen piuhaa, niin koneen omistaja sai raivarin ja hakkasi pennun seinää vasten. Poliisi sanoo ettei ole mitään näyttöä.

13

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiletomasentuneille

      Samaa mieltä.

      Törkeätä itsekkyyttä ja erittäin julmaa eläintä kohtaan, että se kokeeksi, jos vaikka idiootti omistaja jakasaisi huolehtia. Ja viitsisi vaivautua.

    • nhuj,kol,iul,uiliul,

      Joo, ei. Liian usein eläin jätetään hoidotta tai hoidetaan miten sattuu.

      Onko todella ihmisten mielestä oikein, ottaa tällaisille eläin vastuulleen, että JOS ne vaikka viitsisivät siitä huolehtia?

      Ottakoot vaikka toisen ihmisen. Eläin on puolustuskyvytön.

    • 20

      Mun mielestä näitä ihmisiä vaivaa vähän muukin kuin masennus...

      • Kkkkoo

        Juuri näin.


    • Hyi saasta

      Tommossii aina joku puolustaa.Hyi helvetti

    • terapiakoira

      Ei masennus tee kenestäkään eläinrääkkääjää. Riippuen masennuksen laadusta, lemmikki voi auttaa paljonkin -- lievittää yksinäisyyttä ja antaa elämälle tarkoituksen. Esim. koira pakottaa lenkille ja lenkkeilyhän tunnetusti piristää ja ylläpitää terveyttä. Vanhuksille lemmikki voi olla pelastus ja parantaa huomattavasti elämänlaatua sekä suojata masennukselta.

      Tietysti vakavasti masentuneet voivat olla liian väsyneitä huolehtimaan lemmikistä yksin, mutta heitäkin voi piristää esim. osa-aikainen lemmikki, josta huolehtiminen ei ole täysin masentuneen vastuulla.

      Mitenhän moni ei-masentunut sitten rääkkää eläimiä milloin mistäkin syystä.. Turha laittaa kaikkia tapauksia masentuneiden syyksi.

      • Foooi

        Mukava lukea asiallisia, järjen kanssa kirjoitettuja kommentteja.

        Järkyttäähän tuollaisen lukeminen... Mutta sitten annetaan tulla niiden tunteiden varassa tekstiä, ilman että pysähdytään miettimään asioita.
        Tai sitten ei vain yksinkertaisesti ymmärretä noita asioita, no, eipä nämä kovin arkipäiväisiä asioita olekaan, ehkä ei ole jouduttu oppimaan.

        Jos tuo hyi helvetti -tyyppi sairastuu vakavasti henkisesti, vaikka sitten skitsofreniaan, tai joutuu isoon aivoleikkaukseen, jonka jälkeen ei olekaan enää entisensä, toivottavasti häntä joku puolustaa ja auttaa.
        Näin voi käydä kelle tahansa meistä.


    • pikku hukka 67

      Minä olen alkoholisti ja kukaan ei tiedä kuinka paljon koira merkitsee minulle.Jälleen retkahdin.Voi sitä kyynelten määrää mitä olen itkenyt ja pitänyt koirasta kiinni.Koira katsoo minua aivan kun se ymmärtäis nyt kaikki ei ole hyvin.Tunne on että koira haluaa ymmärtää ja tukea kun kyyneleet valuva silmistä ja yritän jatkaa elämää.Kai aurinko joskus risukasaankin paistaa.

    • KOIRAN KANTILTA EI

      Niinpä, pikku-hukka, "se tunne, että koira ymmärtää", on sinulla. Se on siis sinun tuneteesi. Kuvittelet tietäväsi koirasi tunteet.

      Koira on eläin. Se luulee tehneensä pahaa, koska käyttäydyt oudosti, se mielistelee, eikä ymmärrä, sen olo ei ole kiva. Sinun on, koska "kuvittelet koirasi ymmärtävän" ja koska olet yksin, niin sinulla on edes joku.

      Ajattelet itseäsi, et koiraasi. Koirasi ei nauti tuollaisista hetkistä, päivistä, viikoista.

      En tarkoita, ettetkö huolehtisi siitä hyvin, varmasti teet niin. Mutta mietipä miltä käytöksesi oikeasti tuntuu koirastasi. Haluatko, että senkin elämä olisi kivaa vai pidätkö sitä vain lohduttajanasi?

      • Pefecou

        Pitäis varmaan nostaa eläinsuojelurike koiran henkisestä pahoinpitelystä, varmasti on aivan kamalaa elämää tuolla koiralla... Täytyyhän tuon koiran olla aivan onneton, sinä sen vaikutat selvästi tietävän.
        Tottahan ensin pitää ajatella onko koiran elämä 100%:n täydellistä, sitten voi keskittyä tollasiin pikkujuttuihin, kuten alkoholismi.
        Voi elämä!


    • Muistanhyvintapauksen

      Turkulainen griffonikasvattajahan puolusti kaveriaan henkeen ja vereen...kani oli kuollut nälkään ja janoon häkissään.joka oli hylätty autotalliin...tietsikkapelejä oltiin pelattu, koirat olivat sisällä 24/7....lehdessä tais olla kuvatkin huushollista, kusta ja paskaa pitkin lattioita osa koirista häkitettyinä...

      Onkos tuolle kuvottavuudelle mitään uutta tietoa tullut? Joko on eläintenpitokielto loppunut ???

    • Jepjepjepl

      Muistetaan kyllä.

    • eiyleistetä

      Ei masennus tee automaattisesti huonoa omistajaa. Itse kärsin masennuksesta ja omistan koiran. Koiran kanssa tulee käytyä tosi pitkillä lenkillä päivittäin, turkki tulee hoidettua, saa laadukasta ruokaa jne jne. Muistan kuinka kaikki mulle sanoivat, älä ota lemmikkiä et kuitenkaan jaksa koska olet masentunut, mutta nimen omaan lemmikki on auttanut jaksamaan. Ilman koiraa ei tulisi mentyä ulos tai noustua sängystä, koira auttaa jaksamaan. Toki on niitäkin masentuneita joille ei todellakaan sovi lemmikki, mutta niin on myös "normaalejakin" ihmisiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe