Alussa

Jeesus sanoi. " Ettekö ole lukeneet, että alussa? " Hepreaksi 1. Mooseksen kirja on juuri "Alussa". Jeesus viittasi tieten tahtoen 1. Moo 1: 26-27 s:n luomiskertomukseen ja Hän sanoi: " Tämä on lähtökohta ja tarkoitus". Myös Paavali, puhuessaan perhesuhteista ja erityisesti aviomiehistä ja vaimoista, pohjaa sanansa ikuiseen jumalasuhteeseen.

1. Kor. 11:2, ensin jae 3 : " Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen ( vaimon ) pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala."

Paavali meni vielä enemmän taaksepäin kuin Jeesus. Sanomassaan hän otti esiin ikuisen Jumalasuhteen alkaen Jumalasta, Isästä, Kristuksen Pojan kautta mieheen ja vaimoon. Tätä ketjua ei puysty mikään kulttuuri muuttamaan. On naurettavaa väoittää, että muutos johtuisi kulttuurista. Ihmiset sanovat: "Se on kulttuurisidonnainen juttu." Kun analysoidaan maailman kulttuureja, ne pohjautuvat demonisiin menoihin ja taikauskoon.

Miten me voisimme vedota demoniseen malliin, kun kerran elämme Kristuksessa? Haluan elää sen mallin mukaan, joka oli jo alussa. Siitä on alettava, jos haluamme, että elämämme perusta on järkevä, kestävä ja luotettava.

Otan vielä esiin miehn ja naisen luomisen, 1 Moos 26-27: " Jumala sanoi: tehkäämme ihminen tehkäämme hänet kuvaksemme. ( tehkäämme muot tarkoitta tässä ymmärryksni rajallisuuden mukaan Isää, Poikaa,a Pyhää Henkeä, joilla ymärrys käy virvoittavasti man ymmärrykseni ylitse ) , ja hallitkoo Hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu. Ja Jumala loi kuvakseen, Jumlana kuvaksi Hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät. "

Tämä on kertomus ihmiskunnan alkuperäisestä luomisesta, miehen ja naisen luomisesta ja heidät luotiin noudattamaan sääntöjä. Emme tunne tarkalleen heidän suhdettaan, mutta alun perin miehen ja naisen tuli hallita Jumalan luomaa maailmaa. Sitten kerrotaan syy miksi nainen luotiin. Miehenä tiedän, että nainen on mysteeri. Useimmat mihet lienevät samaa mieltä.

Naisen luominen on Raamatun kiehtoovia mysteereitä, 1. Moos. 2:18: " Herra Jumala sanoi: Ei ole hyvä olla ihmisen yksinään. Minä teen hänelle kumppanin ( "täydentämään häntä" olisi hyvä olisi hyvä käännös 1992 Raamattun (?) ) , joka sopii hänen avukseen".

Tämä oli ensimmäinne kerta luomisessa, kun joki ei ollut hyvää. Siihen asti kaikki oli ollut hyvää. Mutta Aatami ilman kumppania ei ollut hyvää. Mies tarvitsi avukseen kumppani, joka täydensi häntä.

Miten Jumala teki kumppanin? Tämä on mahtava jae: " Siten Herra Jumala vaivutti Aatamin uneen ja otti hänen nukuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla. Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ( hepreaksi Hän rakensi siitä naisen ),"

Miten Jumala teki sen? Ei aavistustakaan, onko sinulla? Se on mysteeri. Tiedämme, että näin taphtui, kun näemme tuotoksen. Olen ollut aviottomana koko elämäni 24 vuotta. Olen oppinut näkemään, että nainenon mysteeri. Hän ratkaisee monia muiden miesten ongelmia, mutta nainen on ihana mysteeri.

En ole koskaan ollut naistenvihaaja. Tiedän vain, että olen tekemisissä jonkin sellaisen kanssa, jota en täysin ymmärrä.

Mikä on naisen rooli? Nyt tulisimme asian ytimeen, mutta palaan asiaan tuonnempana, mikäli joku sisko tai veli minua tähän pyytää. Treeniohjelmani on armoton, ja noudatan sitä.

Ps. Helsinkin city marat(h)hon. Siunausta sinulle, joka jaksoit ilmeisen pitkäksi venyneen kirjoitukseni ja tooivottavasti sait siitä jotain Herran välittämää.

29

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhempi Herrasmies

      Herran siunausta sinulle, älä ilkeiden viiltävistä puraisuista huoli.

      Fiksua teksitä ennenkaikkea piilottelet, mutta turhaan, juttele toki ajatuksesi ulos uskaliaammin, oletkohan hieman ujo toisinaan. Anna Herran kunniaksi ajatustesi vaellusten tulla sateeksi osaksemme. Aika juhlallista, mutta näen sussa ja vaivannäössäsi Pertsan ohella kiitoksen aiheen, polvilleni menen Herran edessä kun teistä kahdesta kiitän palstan siunaukseksi, Pertsa tosin näyttäytyy isompana, mutta on sen ansainnutkin, veikkaan että sen hyväksyt.

      Sinua on homoksikin täällä piikitelty, älä siitäkään välitä, aikanasi vielä tyttöystävänkin ja hänestä vaimon löydät.

    • Kirkkoonkuuluva hurs

      EIKÖ KIRKKOKUULOLLA PALSTA VALVONTAOSATO OLE VALMIUDESSA!!!

      • Perustele miksi sinusta tuo pitäisi poistaa. Perustelu ei ole sitä, että sinä et ymmärrä kirjoitusta.


    • Yu

      NO NIIN.Tässäpä vigilance jutteli Jumalan totuuksia,ja siitäkös nämä demoniset homostelijat riemastui:)))) .Vaikka luomiskertomuksen on lukenut useaan kertaan,niin aina se on yhtä sykähdyttävä-niin kuin Jumalan sanan kuuluukin olla.sitä eivät vain sarvipään palvojat kestä.

      • yn5ynyn

        Olet siis homo.


    • sinua siunaten

      Nuorimies, olin itsekin kerran nuori ja arka, mutta hyvin kirjoitit. Suuri on Herran kunnia. Ymmärtänet tarkoitukseni, että kehub, enkä nujerra, sinussa on erikoista särmikkyyttäkin, jota kenties Herra pitää aisoissa.

      Parempi nuori olet kuin itse olen, sillä 24 vuotiaana olin hunnongolla ja vankilassa istumassa, toista kertaa vuonna 1991. Synttärit olivat vankilassa 1991 24 v, okei, olet kovempi mua jossain mielessä nytkin, mutt aPENKILTÄ NOSTAN 190KG ja sitä ei voi KUKAAN otattaa multa pois. Joo, no hammaslääkärinä sitä huomaa millaisia ihmiset suunsa puolesta ovat, apua, apua, apua, ne melkein huutaa sullaan ja silmilläänn, jos ei puudutus aina ole riittävä.

    • Susanna 67v

      Voi kauheaa millaisen kohteeksi jouduit. Pitäisikö maallisemmin jutella kun kerran tässä maailmassa ollaan niin kaikki voisivat hyväksyä kirjoituksesi, jotka ovat liiakis mtäne kuulu´mattomia.

      Meitä kun moneen junaan täällä, huomioithan sen, kelle paljon annetaan, sen tulee muutkin ottaa huomioon.

      *^hiuksiasi silittäen ja ostahan uusi Raamattu kansalle *

    • Kiitollinen Anne 31

      Mitä pahaa vigilance kirjoitti? Reaktiot ovat ylimitoitettuja. Tuohon on todella hyvä kirjoitus, kukkuu? Paljon fiksummin haasta kuin itse osaan, kiitetään siitä eikä olla katellisia ja parjata, ollaan samaa perhettä.

      Pikkuveikkoja, isoveikkoja..pikkusiskoja, isossiskoja, ollaan yhtä. Jotkut nuorista ovat fiksuja ja jotkut ikääntyneistä ovat katykeroituneita, samalla viivalla ollaan, olipa äålyllinen ja hengellinen latauksemme mikä tahansa.

      • Koulun jälkeen runkk

        Olkoon mikä on, tuollaisia on vaikea tajuta.


    • mitään ei tiedä vig

      miinuksilla siitäpääsee. vasta kaksi miinusta....30 niin automatisesti poistuu....valvojille viestiä....ei tarvitse odottaa loppuun asti, harkinnanvarainen poisto kun kulolla papille ilmoittaa, kun tietää kellä poisto-oikreeus, niitä on 2 tällä hetkellä jos kesällä saamastani vihjeestä ymmärrän, joilla poisto-oikeus.

    • ime mave ikeniis

      äläs mave poistele viestiäsi, vanha kyrbä otsa.

      • homopieraisut mave

        mave etsii miestä täällä ja tällä palstalla, paroi kaipaavaa pieruia päästi vigilancelle, jotka poisti.


      • Tein prkleen pitkän jutun tuosta asiasta ja se antoi vain pienen pätkän siitä. Kyrpi niin paljon, että tekaisen sen ehkä huomenna uudestaan.


      • homopieraisut mave kirjoitti:

        mave etsii miestä täällä ja tällä palstalla, paroi kaipaavaa pieruia päästi vigilancelle, jotka poisti.

        Mä saan enemmän naista kuin sinä saat ikinä. Naiset kun tykkää älykkäistä miehistä, joilla on terve itseluottamus :D


    • Valta mulla ateisti

      Tämähän on kuin viikon musalista, kuka on suosiossa ja kuka tippuu. No, tämä kirjoitus on ainakin erikoinen, jonka ap. väänsi kasaan, mielisairaalassa lääkärille kun juttelee nämä asiat niin kyllähän se hoito löytyy ja diagnoosi: psykopåaattihan se siinä...

      Tienaan kuukaudessa 3900€, puhtana hansakaan, ja veikkaan että opiskelijalla on vain kateus tienaamiani neuroja kohtaan.

    • mä kyllä pidin

      turhan fiksu kirjoitus tälle palstalle? hyvä hedelmä, mutta ei ihmiset siitä pidä.sulla vaan välillä tulee sellainen taso, johon ei keksi sanottavaa, juttele taso paremmin huomioiden, kiitos, niin homostelukin loppuu ja muu ilkeily.

    • vikilanse on itserii

      siittikö hän sinut, hyväkäs

      Miksi tämä minulle piti sattua?

      Miksi tämä minulle piti sattua?

      Olet palstan parjatuin Pertsan jälkeen!!! Mieti!!! Ärsyttäjä, Prertsan jälkeläinen!

      • elämä on edessä

        jos treenaa maratoniin niin siihen voi jokin aika mennä ennen kuin lukee kommenttjanne, terv uskovainen triathlonisti.

        Omistan tälle hauskalle vigilancelle seuraavan biisin Tajusin jostain kommentistaan kesemmällä, että on laskuvarjojääkäri ja siksi, veli siinäkin mielessä...lennossa loppuun asti...

        http://www.youtube.com/watch?v=xat1GVnl8-k&feature=related


    • Missä muuten viitataan siihen, että alussa oli sana. jne..ja se tulkitaan Jeesukseksi?

    • "Olen ollut aviottomana koko elämäni 24 vuotta. Olen oppinut näkemään, että nainenon mysteeri. "

      Arvoitus aukeaa osittain, tuskin kuitenkaan kokonaan kun pyrkii tutustumaan naisiin. Ei vain ystävinä vaan myös olentoina joilla on annettavana enemmänkin. Suosittelen. Onnea matkaan.

      • Kiitos, a-teisti, samoin omalle toisinaan ankaralle taipaleellesi. Auttaamaan toimii avaimena, joka avaa ymmärtämään naisen tarkoituksren. Naisen tehtävä on auttaa. Nykyajattelussa tähän littyy ennakkoluuloja. Siinäpä se, naiset pannaan alakastiin, he eivät ole vain avustajia.

        Kerron tästä jotain rohkaisevaa. Joh 16:7, Jeesus kutsuu Pyhää Hnekeä auttajaksi. Naiset ovat saanreet saman arvonimen kuin Pyhä Henki, nicht wahr? Luuleteko, että Pyhä Hneki kokee Auttajana arvonalennusta VERRATTUNA Isään ja Poikaan? Tunteeko Jeesus alemmuutta Isää kohtaan koska Hän on Poika?

        Jumala sanoi Jeesuksesta Hänen toimiessaan maan päällä: " Katso, minun Palvelijani, johon olen mieltynyt". Luuletteko, että Jeesus tuntee itsensä vähäpätöiseksi siksi, että Hän on Isän Palvelija? Me olemme ymmärtäneet asian täysin väärin, mikä on johtanut moniin ongelmiin, koska kuvittelemme, että on alentavaa olla palvelija. Eihän se niin ole.

        Jeesus on Isän palvelija ja Pyhä Henki on Isän ja Pojan palvelija. Tärkeintä on löytää oma tehtävä ja täyttää se. Älä kiistele Jumalan kanssa. Hän loi sinut mieheksi ja naiseksi, valkoiseksi tai mustaksi tai jonkin muun väriseksi. Sellainen olet, joten tee parhaasi. Älä taistele äläkä väitä vastaan, nyökytä vain päätäsi.

        Ps. Taivaan arvoitus aukeaa kokonan vasta taivaassa ja kun joka "henkäyksemme" (?) elää sitä todellisuutta todeksi. Kauniita ajatuksia ja vaikeuksissa tukevia sellaisia, toivoen Jeesuksen räsymatoksikaan kelpaamaton, vigilance. Kelpaamattomuudessani voin silti nosta katseeni Hänen puoleensa ja katsoa Häneen.


      • Balttis
        vigilance kirjoitti:

        Kiitos, a-teisti, samoin omalle toisinaan ankaralle taipaleellesi. Auttaamaan toimii avaimena, joka avaa ymmärtämään naisen tarkoituksren. Naisen tehtävä on auttaa. Nykyajattelussa tähän littyy ennakkoluuloja. Siinäpä se, naiset pannaan alakastiin, he eivät ole vain avustajia.

        Kerron tästä jotain rohkaisevaa. Joh 16:7, Jeesus kutsuu Pyhää Hnekeä auttajaksi. Naiset ovat saanreet saman arvonimen kuin Pyhä Henki, nicht wahr? Luuleteko, että Pyhä Hneki kokee Auttajana arvonalennusta VERRATTUNA Isään ja Poikaan? Tunteeko Jeesus alemmuutta Isää kohtaan koska Hän on Poika?

        Jumala sanoi Jeesuksesta Hänen toimiessaan maan päällä: " Katso, minun Palvelijani, johon olen mieltynyt". Luuletteko, että Jeesus tuntee itsensä vähäpätöiseksi siksi, että Hän on Isän Palvelija? Me olemme ymmärtäneet asian täysin väärin, mikä on johtanut moniin ongelmiin, koska kuvittelemme, että on alentavaa olla palvelija. Eihän se niin ole.

        Jeesus on Isän palvelija ja Pyhä Henki on Isän ja Pojan palvelija. Tärkeintä on löytää oma tehtävä ja täyttää se. Älä kiistele Jumalan kanssa. Hän loi sinut mieheksi ja naiseksi, valkoiseksi tai mustaksi tai jonkin muun väriseksi. Sellainen olet, joten tee parhaasi. Älä taistele äläkä väitä vastaan, nyökytä vain päätäsi.

        Ps. Taivaan arvoitus aukeaa kokonan vasta taivaassa ja kun joka "henkäyksemme" (?) elää sitä todellisuutta todeksi. Kauniita ajatuksia ja vaikeuksissa tukevia sellaisia, toivoen Jeesuksen räsymatoksikaan kelpaamaton, vigilance. Kelpaamattomuudessani voin silti nosta katseeni Hänen puoleensa ja katsoa Häneen.

        Sana "resit" joka on käännetty 1 Moos.1:1:ssä, sanalla alussa, tarkoittaa myös "esikoisessa" ja "parasta sanomaan", eli Raamattu alkaa ilmoituksella Kristuksesta ja evankeliumilla, elämästä hänessä.


      • Balttis kirjoitti:

        Sana "resit" joka on käännetty 1 Moos.1:1:ssä, sanalla alussa, tarkoittaa myös "esikoisessa" ja "parasta sanomaan", eli Raamattu alkaa ilmoituksella Kristuksesta ja evankeliumilla, elämästä hänessä.

        Eli se on jossain toisessa Raamatussa?


    • järkyttynyt

      Tätä ei ole vieläkään poistettu?????

      • Perustele miksi se pitää poistaa. Minä tein kolmen vatipään vastauksista ilmoituksen. Niissä ei ollut kuin oksennusta. Kyllä sitä pitää pystyä pikkasen edes perustelemaan, eikä vain oksentaa. Ja ihan turha itkeä mulle siitä asiasta.


    • läskinen pimppi

      naisilla on läski pimppi.

      • Saisit kerrankin, niin tietäisit mistä puhut :)


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1288
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      299
      1005
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      963
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      18
      921
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      822
    6. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      815
    7. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      810
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      778
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      738
    10. Farmi Suomi: Sami Jauhojärvi murtuu täysin - Kyyneleet ei lopu: "En tiedä ollenkaan, pystynkö..."

      Oi, onpa tunteikas hetki... Farmi on kyllä ollut hyvää viihdettä vai mitä mieltä olet? Varo juonipaljastuksia: https:/
      Tv-sarjat
      8
      691
    Aihe