Jeesus oli pelkkä ihminen.

Kirja ei ole todiste

Ei ole mitään todisteita siitä että Jeesus olisi ollut mitään muuta kuin pelkkä ihminen, jos oli koskaan edes olemassa, koska siitäkään ei ole todisteita.
Jotka muuta väittää, valehtelee.

Sen sijaan että poistatte tämän viestin, näyttäkää toisteita siitä että Jeesus oli jotain muuta kuin ihminen.

Toivon että ymmärrätte mikä on todiste.

28

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus on Jumala

Yksi todiste on se, että sinäkin 2000 vuotta Jeesuksen jälkeen täällä kirjoitat Jeesuksesta. Kummasti yksi ihminen herättää tunteita vielä näin pitkän ajan jälkeen. Mutta tämä on henkivaltojen taistelua, mitä on ollut alusta lähtien. Jeesus on Jumala.

• -|-

Kirjoitetaanhan monesta paljon vanhemmastakin ihmisesti vielä, kuten Sokrateksesta. Platonista, Tutankhamonista jne.

Eihän se että jostain puhutaan tee siitä jumalaa.

• Jeesus on Jumala
        -|- kirjoitti:

Kirjoitetaanhan monesta paljon vanhemmastakin ihmisesti vielä, kuten Sokrateksesta. Platonista, Tutankhamonista jne.

Eihän se että jostain puhutaan tee siitä jumalaa.

"Kirjoitetaanhan monesta paljon vanhemmastakin ihmisesti vielä, kuten Sokrateksesta. Platonista, Tutankhamonista jne."

Ei todellakaan samassa mittakaavassa kuin Jeesuksesta.

• -|-
        Jeesus on Jumala kirjoitti:

"Kirjoitetaanhan monesta paljon vanhemmastakin ihmisesti vielä, kuten Sokrateksesta. Platonista, Tutankhamonista jne."

Ei todellakaan samassa mittakaavassa kuin Jeesuksesta.

Riippuu missä piireissä liikkuu. Itse törmään kyllä paljon useammin Platonin ja Aristoteleen teksteihin kuin Jeesuksen teksteihin... Ai niin mutta eihän Jeesus ole tuottanut mitään tekstejä. Muut vaan ovat huhupuheiden perusteella kirjoittaneet kertomuksia hänestä.
        Mutta vaikka mittakaava ei olisi sama, ei se ole mikään todiste jumaluudesta.
        Hitleristä kirjoitetaan myös paljon ja kirjoitetaan varmaan vielä pitkään.

• Jeesus on Jumala
        -|- kirjoitti:

Riippuu missä piireissä liikkuu. Itse törmään kyllä paljon useammin Platonin ja Aristoteleen teksteihin kuin Jeesuksen teksteihin... Ai niin mutta eihän Jeesus ole tuottanut mitään tekstejä. Muut vaan ovat huhupuheiden perusteella kirjoittaneet kertomuksia hänestä.
        Mutta vaikka mittakaava ei olisi sama, ei se ole mikään todiste jumaluudesta.
        Hitleristä kirjoitetaan myös paljon ja kirjoitetaan varmaan vielä pitkään.

Google haulla englanninkielellä:

socrates 24,7 milj. tulosta

plato 89,5 milj.tulosta

tutankhamun 3,47 milj. tulosta

Jesus 987 milj. tulosta

• -|-

Google haulla englanninkielellä:

socrates 24,7 milj. tulosta

plato 89,5 milj.tulosta

tutankhamun 3,47 milj. tulosta

Jesus 987 milj. tulosta

Jos ton perusteella mitataan niin:

sex 3,330,000,000
        gay 1,190,000,000

• Jeesus on Jumala
        -|- kirjoitti:

Jos ton perusteella mitataan niin:

sex 3,330,000,000
        gay 1,190,000,000

Kyllä minä sen tiesin, että seksiä on eniten Internetissä, mutta se ei liity tähän asiaan. Jeesukseen uskovista suurin osa on varmastikin vielä vanhoja ihmisiä, jotka käyttävät nettiä vähemmän. Tämä johtuu siitä, että nyt lopun aikana ihmiskunta on maallistunut kovaa vauhtia ja epäusko kasvaa.

• -|-

Kyllä minä sen tiesin, että seksiä on eniten Internetissä, mutta se ei liity tähän asiaan. Jeesukseen uskovista suurin osa on varmastikin vielä vanhoja ihmisiä, jotka käyttävät nettiä vähemmän. Tämä johtuu siitä, että nyt lopun aikana ihmiskunta on maallistunut kovaa vauhtia ja epäusko kasvaa.

Mut kai tiedät että mikään määrä uskoa ei tee jostakin asiasta totta.
        vaikka joka ikinen ihminen maapallolla uskoisi että Jeesus on Jumala, niin se ei tee hänestä Jumalaa jos hän ei sitä ole.
        Ja sama toisinpäin, jos hän olisi Jumala, hän olisi sitä vaikka kukaan ei uskoisi.

Vanha kirja ja uskovaisten lukumäärä ei tee ihmisestä Jumalaa.

Ei tämä mikään lopun aika ole. Mikään ei viittaa siihen että elämme lopun aikoja.
        Ainoastaan vanha taikausko ja propaganda ilmoittaa lopun ajoista.

Nöita lopun aikoja on ollut niin kauan kuin uskovaisiakin. Silti suunta on ylöspäin, katsois sitten millä yhteiskunnan mittarilla tahansa.

Joka väittää että elämme nyt huonompia aikoja kuin ennen, ei tunne historiaa.

• Paavali on Jumala

Paavali on Jumala. Yksi todiste on se, että sinäkin 2000 vuotta Paavalin jälkeen täällä kirjoitat Paavalista. Kummasti yksi ihminen herättää tunteita vielä näin pitkän ajan jälkeen. Mutta tämä on henkivaltojen taistelua, mitä on ollut alusta lähtien. Paavali on Jumala. Kun ihmiset näkivät, mitä Paavali oli tehnyt, he huusivat lykaonian kielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa tulleet alas meidän luoksemme!"

• k.kiusaantunut

Hikeä pukkaa, poistetaanko tämä vai ei?

Etsi googlesta wikipedian sivut ja sieltä "synoptiset evankeliumit". Vasta sen jälkeen tule tänne, sillä sitten et enään edes tiedä onko Jeesus historiallinen hahmo vai ei.

Raamattua tutkiessa olisi hyvä tuntea alkukieli.

• jaikal.se

>>>Raamattua tutkiessa olisi hyvä tuntea alkukieli.

• Sinänsä erikoista, että valtavirta tutkijoista(siis ei-uskovaiset tutkijat myös) pitävät Jeesusta eläneenä, historiallisena henkilönä. Tämä fakta on joillekkin ei-uskoville ylivoimainen asia ja siksi he eivät sitä hyväksy. Ja samaan hengen vetoon sitten syyttävät uskiksia "rusinapulla-uskoviksi". Pata kattilaa soimaa :)

• Kyllä Jeesus on Daavidin suvusta polveutuva historiallinen henkilö, jonka myös juutalainen historioitsija Josephus useissa kirjoituksissaan mainitsee. Wikipedia Josephuksesta sanoo:

"Josephus (joskus myös Josefus), syntyjään Josef ben Mathitjahu (hepr. יוסף בן מתתיהו eli Joosef Matteuksenpoika), kreikaksi Iōsepos (Ιώσηπος), roomalaiselta nimeltään Titus Flavius Iosephus (n. 37 Jerusalem – n. 100 Rooma[1]), oli ensimmäisen vuosisadan juutalainen historioitsija. Hän oli papillista ja kuninkaallista sukua.

Josephus selviytyi Ensimmäisestä juutalaissodasta vuosina 66–73 antauduttuaan Jotapatan piirityksen jälkeen ja siirryttyään roomalaisten puolelle. Hän asettui Roomaan. Hän sai Rooman valtakunnan kansalaisuuden ja nautti suosiota Vespasianuksen, Tituksen ja Domitianuksen hoveissa. Jerusalemin piirityksessä vuonna 70 Josephus oli Tituksen mukana piirittämässä Jerusalemia ja kehotti usein juutalaiskapinallisia antautumaan.

Siksi juutalaiset ovat suhtautuneet Josephukseen kaksijakoisesti. Toisaalta hän oli tärkeä juutalaisen uskon puolestapuhuja valtaapitäville roomalaisille, erityisesti Jerusalemin tuhon jälkeen. Hänen teoksensa ovat tärkeitä aikansa historiallisia lähteitä. Toisaalta häntä pidetään maanpetturina, koska hän jätti asemansa kapinajohtajana ja liittyi roomalaisiin. Näin hänen teoksiaan voidaan pitää puolueellisina ja roomalaisia suosivina.

Myöhemmällä iällä Josephus palasi juutalaisille juurilleen."

• "Sinänsä erikoista, että valtavirta tutkijoista(siis ei-uskovaiset tutkijat myös) pitävät Jeesusta eläneenä, historiallisena henkilönä. Tämä fakta on joillekkin ei-uskoville ylivoimainen asia ja siksi he eivät sitä hyväksy"

Jeesus oli ihimnen raamatun mukaan. Hänen kuolemansa jälkeiset kirjoittajat ylensivät miehen jumalaksi. Siinäkään ei ole mitään erikoista. Roomassa keisarit julistettiin eläessään jumaliksi.Aleksanteri Suuri julistettiin 300 vuotta ennen Jeesusta jumalaksi. Lähes kaikissa antiikin maissa kuninkaat olivat joko jumalia tai jumalien inkarnaatioita (paaveja) maan päällä.
      Se oli senaikasta kulttuuria.

Ei-uskovalle ei tuota mitään vaikeuksia olettaa Jeesuksen olleen olemassa. Joko yksi persoona tai monen persoonan yhdistelmä.
      Raamatun mukaan nainen koki synnytyspolttoja, synnytti Jeesuksen, imetti ja kasvatti tätä. Jeesus söi, joi, puhui,liikkui aivan kuten normaalit ihmiset.

Se mitä Jeesuksen suuhun hänen sanomakseen on laitettu, on sekin selvästi analysoitavissa.
      Hän on puhunut järkeviä ja osin järjettömiä maallisia asioita. Hän oli kiihkeä hädänalaisten ystävä ja vihasi rahassa rypeviä rikkaita. Luonnollisesti hänen uskontonsa oli juutalaisuus (se näkyy evankeliumeissa).

Mitä Jeesus ei ole voinut sanoa?
      Hän ei perustanut uutta uskontoa, koska tunnusti isiensä jumalan Herran (Jahve) jumalakseen. Näin ollen lähetyskäskyt ym. ovat myöhemmin häneen liitettyjä.
      Hän ei ole voinut sanoa olevansa Jumalan Poika. Hän on voinut sanoa olevansa Herran poika kuten kaikki juuatalaispojat olivat ja ovat Herransa poikia.
      Kaikkein vähiten Jeesus on voinut sanoa olleensa uuden vielä olemattoman uskonnon pääjumala Jumala (muita jumalia siinä ovat Saa...na, Antikristus, pikkupirut yms.) siksi, koska tunnusti vain juutalaisen Herran jumalakseen.

Kristityille luulisin olevan ongelmallista käsitellä Jeesuksen persoonaa. Siksi monet heistä väistelevät kysymystä ja toistelevat onttoa lausetta "Jeesus oli ja on Jumala).

• Kiitoksia ajatuksistasi!

Itse uskon että, Jeesus on myös Jumala Raamatun mukaan.Ei ole mitään todisteita, että Jeesuksen jälkeiset kirjoitukset olisivat sepustuksia. Kuten eräs juutalainen kirjallisuuden professori asian kiteytty tutkittuaan Ut:a: "jos joku olisi sepittänyt nämä tekstit hän olisi suurempi ihme kuin itse Jeesus".

Olen törmännyt moneen ei -uskovaan, joka kiistää Jeesuksen historiallisuuden. Pistä vaikka kokeilun vuoksi aloitus aiheesta ateistipalstalle(tai lue arkistosta, kun on pistetty). Sinänsä hämmästyttävää minustakin.

Näyttää se Jeesuksen analysointi poikkeavan kuin yö päivästä, riippuen tutkijasta, että edustaako hän liberaali -vai konservatiivisiipeä.

Minulle Jeesuksen persoona ei aiheuta ongelmia, syvää ihailua ja hämmästystä Hänen tarkkanäköisyyden ja viisauden vuoksi. Toisaalta eipä Jumalalta voisi vähenpää odottakaan. Itse uskon Ut:n kuten se on kirjoitettu, uskon myös että Jumala on varjellut Sanaansa eikä Ut ole pilkottavissa tai typittettävissä. Se että Jeesus tunnusti ihmisenä ja tiettyä tehtävää suorittaessaan Jumalan Jumalaksi, ei minusta poista kolmiyhteistä Jumalaa. Toisaalta näistä asioista saa olla montaa mieltä ja esittää mielipiteensä.

• juhani1965 kirjoitti:

Kiitoksia ajatuksistasi!

Itse uskon että, Jeesus on myös Jumala Raamatun mukaan.Ei ole mitään todisteita, että Jeesuksen jälkeiset kirjoitukset olisivat sepustuksia. Kuten eräs juutalainen kirjallisuuden professori asian kiteytty tutkittuaan Ut:a: "jos joku olisi sepittänyt nämä tekstit hän olisi suurempi ihme kuin itse Jeesus".

Olen törmännyt moneen ei -uskovaan, joka kiistää Jeesuksen historiallisuuden. Pistä vaikka kokeilun vuoksi aloitus aiheesta ateistipalstalle(tai lue arkistosta, kun on pistetty). Sinänsä hämmästyttävää minustakin.

Näyttää se Jeesuksen analysointi poikkeavan kuin yö päivästä, riippuen tutkijasta, että edustaako hän liberaali -vai konservatiivisiipeä.

Minulle Jeesuksen persoona ei aiheuta ongelmia, syvää ihailua ja hämmästystä Hänen tarkkanäköisyyden ja viisauden vuoksi. Toisaalta eipä Jumalalta voisi vähenpää odottakaan. Itse uskon Ut:n kuten se on kirjoitettu, uskon myös että Jumala on varjellut Sanaansa eikä Ut ole pilkottavissa tai typittettävissä. Se että Jeesus tunnusti ihmisenä ja tiettyä tehtävää suorittaessaan Jumalan Jumalaksi, ei minusta poista kolmiyhteistä Jumalaa. Toisaalta näistä asioista saa olla montaa mieltä ja esittää mielipiteensä.

Uskon Jumalan sanan mukaan niin että Jeesus ja Pyhä henki eivät ole Jumala, koska molemmat rukoilevat Isää, joka on ainoa todellinen yksi Jumala, joka on kaikki kaikissa, eikä vain kolmessa persoonassa!
        [1. Kor.12:6; 15:28]

Roomalaiskirje 8
        26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - i t s e - ru k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä
        H e n k i - r u k o i l e e Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella,
        ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme."

Heprealaiskirje 7
        25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

Roomalaiskirje 11
        35 "Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?"

Jeesus itse myönsi että "kaikki, mitä minulla on on Isältä" saatua, joten hän on Isälle vastuuvelassa kaikesta, mitä on Isältä saanut:

Isälle ja Jeesukselle riittää varsin hyvin, että ihmiset uskovat Jeesuksen Kristuksen olevan Jumalan poika, eikä Raamatusta löydy vaatimusta jotta Jeesus on uskottava Jumalaksi. Se on Raamatun ulkopuolella olevan kolminaisuusopin vaatimus, ei Jumalan sanan.

1. Johanneksen kirje 4
        "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

Raamatusta ei löydy hyvää lupausta niille, jotka menevät uskossaan tätä pidemmälle ja uskovat Jeesuksen Jumalaksi: Päinvastoin, uhkana on sekä Isän että pojan menetys. En omalla kohdallani ota sellaista riskiä, josta on paha uhka mutta ei minkäänlaista lupausta:

2. Johanneksen kirje 1
        9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."

• ootkoteetupateoloki?
        juhani1965 kirjoitti:

Kiitoksia ajatuksistasi!

Oletko itse Raamattua lukemalla tullut tuohon tulokseen vai kuullut raamattukoulussa tai teetuvassa?

• Jeesus oli Rooman ensimmäinen paavi Pietari, joten Raamattu on vain pahojen rahamiesten bluffi.

• kristitty.

Älä sekoita uskoa ja uskontoa. Uskonto on paholaisesta ja kirkko syntyi vasta 300-luvulla. Paholainen on aina jäljitellyt Jumalaa. Kaikki tietävät katolisen kirkon rikkaudet.

• Rikkailla on uskonto, mitä köyhälistö uskoo.

• Jeesus oli ihminen ollessaan maan päällä, jota piti kutsua Jumalan Pojaksi.

• ootkoteetupateoloki? kysyi tänään 19.8.2012 klo 17:07

>"Oletko itse Raamattua lukemalla tullut tuohon tulokseen vai kuullut raamattukoulussa tai teetuvassa?"<

Vastaan jotta olen itse Raamattua lukemalla tullut tuohon tulokseen. Raamattukoulussa en ole opiskellut enkä teetuvassa näitä kuullut.

Useita vuosia sitten kun kirjoittelin vielä Netmissiossa, siellä eräät ihmettelivät keskenään, kun 'eino löytää Raamatusta sellaisia jakeita, joita he eivät tienneet Raamatussa olevankaan ja joista ei opetettu raamattukoulussa mitään.'

• Juhanille.

Juhani:
      "Itse uskon että, Jeesus on myös Jumala Raamatun mukaan.Ei ole mitään todisteita, että Jeesuksen jälkeiset kirjoitukset olisivat sepustuksia. Kuten eräs juutalainen kirjallisuuden professori asian kiteytty tutkittuaan Ut:a: "jos joku olisi sepittänyt nämä tekstit hän olisi suurempi ihme kuin itse Jeesus".

-UT:ssa on satoja ilmaisuja, että Jeesus olisi Jumalan poika. Se on selvässä -ristiriidassa Jeesuksen nimiin sanottuna, että hän ei ole tullut muuttamaan piiruakaan isiensä uskosta (uskonnosta)

Jumala sanana on nimi kristittyjen uskonnon jumalalle. Herra on juutalaisten uskonnon jumala.
      Jeesus ei voinut olla kristittyjen Jumala, koska Jeesus ei perustanut uutta uskontoa.
      Jos siteerauksesta jätetään sepustus-sana pois, niin Jeesuksen yhdistäminen kristinuskoon on tapahunut vasta hänen kuolemansa jälkeen häneltä lupaa kysymättä.

Tästä on UT:ssa todisteet Apostolien teoissa. Pietarin ja Paavalin riidassa. Miksi kristityt eivät halua tunnustaa oman kirjansa väitteitä.
      Vuosia, ehkä vuosikymmeniä, Jeesuksen kuoleman jälkeen Pietari puolusti juutalaisen uskonnon perinteitä, tapoja ja uskomuksia. Paavali kierteli maailmalla ja nosti riidan Pietaria vastaan. Oleellisesti Paavali liputti juutalaisuudesta ulos kaiken muun paitsi 10 käskyä. Pitänee paikkansa!

UT:n mukaan Paavali (kuitenkin joku, joka hylkäsi juutalaisuuden) asetti uuden uskonnon perusteet. Paavali oli uskonperustaja ja voimatekijä ja joka nujersi pietarilaiset eli Jerusalemin Jeesuksen nimiin vannoneet juutalaiset.
      Vasta Paavalin voittama linja (juutalaiset perinnäistavat romukoppaan alkaen ruokailusäännöistä) yhdistettynä Jeesuksen luomaan köyhälistön keskinäiseen yhteisapujärjestöön saattoi alkaa etenemisen juutalaisten ulkopuolella.

Paavalilaisuus (ja josta sukeutui vuosisatojen saatossa kristinusko) ja juutalaisuus asettuivat toisilleen vihamielisiksi uskonnoiksi.

Siispä. Paavali aloitti kristinuskon opinkappaleiden muokkaamisen ja toiset (kirkkoisät) jatkoivat. Ne "sepustukset" (juutalaisuudesta poikkevat lähetyskäskyt, Jeesus olisi Jumalan todellinen poika, ylösnousemus, toisenlainen maailmanloppu ym ym) löytyvät UT:sta.

• Juhanin todistuksessa on hyvää se ettei hän kiellä mielipiteen vapautta toisella tavalla iajattelevilta, niin kuin eräät tekevät ja pitävät kirjoituksiani niin vaarallisina, että estäisivät mielellään kaiken kirjoitusteni esille tulemisen.

Juhani kirjoitti:
        "Se että Jeesus tunnusti ihmisenä ja tiettyä tehtävää suorittaessaan Jumalan Jumalaksi, ei minusta poista kolmiyhteistä Jumalaa. Toisaalta näistä asioista saa olla montaa mieltä ja esittää mielipiteensä."

Eihän se poista sitä, mutta toisaalta pitää muistaa se, ettei jumalayhteys rajoitu vain kolmeen persoonaan, vaan on paljon laajempi: Tämä on selvä Raamatun sanoma, jonka mukaan Isä yksin on todellinen "Jumala, joka on kaikki kaikissa", johon myös me kuulumme, eikä vain kolmessa persoonassa, niin kuin trinitaanit opettaa. [Joh.17:3, 21-23 ]

• Niin Pietari yritti lihallisesti nosta ohi Kristinuskon Juutalaisuus ja saada aikaan jos silloin ensimmäinen vahva kristillisen judaismi ryhmän joka olisi palvonneet säännöt enemmän kun Jumala . Hyvä että Paavali murskasi tämän yrityxen Jumalan voiman ja jos hänellä ei olisi ollut Pyhän Hengen antama auktoriteetti niin olisi vanhollisjuutalais tavat ja perinteet murskantaneet hänet..

• Useat kohdat UT;ssa viittaavat siihen että Raamattu puhuu kuvakieltä maallisista esimerkeistä. Kun esimerkiksi Paavali kirjoitti:

Efesolaiskirje 3
      18 "niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, "

Uskon hänen tarkoittaneen korkeudella Jumalan hengellistä tuntemista, sitä samaa, josta Jeesus sanoi että Isän ja pojan tunteminen on sama kuin iankaikkinen elämä. Toisin sanoen se on henkistä laatua eikä maallisesti mitattavaa suuretta. Samaan viittaa
      Tuomaan evankeliumissa oleva kohta:

3. 'Jeesus sanoi, ”Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys.”' Vertaa [Room. 1:23 ja Ps.49:12 (49:13), 20 (49:21) KR 1933/1938]

Ymmärrän hyvin, miksi kirjaimellisen kuolettavasti raamattua selittävä kirkko ei kelpuuttanut Tuomaan evankeliumia kaanoniin.

• Missä ovat eki ne ihmiset jotka niinkuin meidän Jumala Jeesus Kristus Pelastaa Pyhittää Puhdistaa ja Vanhurskauttaa ihan omin päin niinkuin Jeesus ???

• MatildaRosa

Aiheeseen liittyen C.S.Lewis (mm. Narnia-sarjan ja Ransom-trilogian kirjoittaja, jonka J.R.R.Tolkien evankelioi ateistista kristityksi) on sanonut näin:

Pyrin tässä estämään ketään esittämästä sitä todella typerää kommenttia, jonka usein kuulee esitettävän hänestä:" Olen valmis myöntämään, että Jeesus oli suuri moraalinen opettaja, mutten usko hänen väitettään, jonka mukaan hän on Jumala." Tämä on se yksi asia, jota emme saa sanoa. Ihminen, joka olisi pelkästään ihminen ja esittäisi sellaisia väitteitä, kuin Jeesus esitti, ei olisi suuri moraalinen opettaja. Hän olisi joko hullu - samalla tasolla kuin mies, joka väittää olevansa keitetty kananmuna - tai sitten hän olisi piru helvetistä. Meidän on tehtävä päätös. Tämä mies joko oli ja on Jumalan Poika, tai sitten hän on hullu tai jotakin vielä pahempaa. Voimme sulkea hänet ajatuksistamme tyhmyrinä, voimme sylkeä häntä vasten kasvoja ja tappaa piruna, tai voimme langeta hänen jalkoihinsa ja kutsua häntä Herraksi ja Jumalaksi. Mutta älkäämme lähtekö esittämään mitään halventavaa höpinää hänestä suurena ihmisenä ja opettajana. Hän ei ole jättänyt meille sellaista vaihtoehtoa. Hän ei milloinkaan aikonutkaan tehdä niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      24
      4592
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3533
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3414
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      20
      3350
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      123
      2930
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      28
      2680
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      116
      2360
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      12
      2351
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2165
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      33
      1774
    Aihe