15v täyttänyt

Sekava sääntö !

EI SAA SUORITTAA HIRVI/KARHUMERKKIÄ ILMAN RINNAKKAISLUPAA ! Alaikäinen saa metsästää esim.hirveä kun ampuu koeammunnan hyväksytysti 18 vuotta täyttäneen huoltajan valvonnassa mutta 15vuotta täyttänyt ei saa ampua koetta ilman rinnakkaislupaa.

16

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • böödie

      Kai sentään rinnakkaispiippuisella mikäli on rinnakkaislupa?

    • Pakollinen nimierkki

      Hölömö, sulla pitää olla "oma ase" jolla sen saa ampua, ei riitä että lainaa kaverilta sen sniper kiväärin vain siihen testiin!!!!!!!

      • Entä jos alle 15

        Entäpä jos alle 15vuotias ampuu kokeen juuri ennen kuin täyttää 15. Onko koe voimassa päivän? Vai kolme vuotta? Vai...


    • Kikka Keijo

      Jos on se koe ammuttu niin se on voimassa kunnes vanhenee, eihän tässä siitä oolut kyse, että se koe olisi jotenkin ikään sidottu vaan se, että millä aseella tällainen välinputoaja sen pääsee suorittamaan jolla ei ole nimillään omaa asetta!!!!

    • metsästäjän alku

      Kun vaari lahjotaa mulle 50 kaliperin sharps kiväärin ja tekee siitä lahjakirjan ja hallussapitolupa jää kuitenkin hänelle niin voinko ampua karhumerkin silloin tällä omalla aseella. Riittääkö lahjakirja osoittamaan että olen sen omistaja. Olen vasta 13 vuotias joten ilmeisesti en saa vielä aselupaa. Olen ollut mukana karhujahdissa joten homma on ihan tuttua. Olisi vaan kiva päästä itsekin ampumaan.

    • potkupalloa pelaamaa

      Lähdeppä poika vaikka jalkapallokentälle, fudis on hieno laji, siinä saat sinäkin "ampua" palloa maaliin.
      Nuo asehörhöjen ampumiset ei enää sovi nykyihmisille.

      • Pallosta päähän

        Mitä? Potkupalloako?

        Eikö golf enää ole muodissa?


      • tarkalle menee 15v
        Pallosta päähän kirjoitti:

        Mitä? Potkupalloako?

        Eikö golf enää ole muodissa?

        Laitettiin luvat vetämään. Ehtinevät tulla ennen jahin alkua. Sitte pitäisi keretä vielä se koe ampua. Laitoin yhdelle kiväärille saman tein ostoluvan kans vetämään jos sattuu asekaupassa joku mielenkiintoinen hirvipyssy tokottamaan telineessä.


    • Siis

      Ketkä osallistuivat tähän teidän lupien hakuun?

    • tarkalle menee 15v

      Ruohosen Tepi, Oksakulman Jouko, Niksulaisen Kari Ja Lahokorven Ismo. Matosuon Jaakonkin piti tulla mutta jäi loppumetreillä porukasta.

      • 15 vuotta nyt

        Trolli tuo edellinen viesti. Ei ole rinnakkaislupa vielä tullu pojalle. Itselleni ostolupa tuli jo.


      • Lupia pittää olla
        15 vuotta nyt kirjoitti:

        Trolli tuo edellinen viesti. Ei ole rinnakkaislupa vielä tullu pojalle. Itselleni ostolupa tuli jo.

        Rinnakkaislupa tuli ja karhukoe on ammuttu. Että pitikin tämä lupasotku sattua tähän kauden alkuun mutta hyvinpä vielä kerettiin.


      • Widsor
        Lupia pittää olla kirjoitti:

        Rinnakkaislupa tuli ja karhukoe on ammuttu. Että pitikin tämä lupasotku sattua tähän kauden alkuun mutta hyvinpä vielä kerettiin.

        Hienoa että homma toimi, mutta ajattele että tämä on vain yksi syksy elämässä ja jos olisi käynyt huonosti tuossa koko sopassa niin olisihan sitä ensivuonna sitten päässyt jahtiin.

        Tarkoitan nyt vain sitä, että ihmiset tuppaa nykyään elämään niin hetkessä että, tulevaisuus jää jotenkin kokonaan pois ajattelumaailmasta! ;)


    • lopeta ajoissa

      Niin ja kun hiukan kulutat vielä koulunpenkkiä, niin huomaat kuinka tuollainen asehörhöily on täysin turhaa ja typerää.

      • Gogogoolf

        Ai sitten golfia harrastamaan?


    • Laatua Elämään

      No eihän tässä nyt siitä ole kysymys, että tämä aseen hankinta yleensä olisi joku ongelma vaan "nyt heti kaikki tänään" meiningistä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe