Sellainen markkinatapahtuma tänään Keravalla. Monen näköistä
ja makuista tarjottavaa oli. Valkosipuliolutta, jäätelöä jopa valko-
sipulitikkareita. Ja oheistuotteina paljon muuta syötävää. Kyllä sieltä
muutama purkki marinoituja v.sipuleita mukaan tarttui. Kovasti olivat
kyllä hinnan kiroissa. Tuore valkosipulikin pitkälti yli 20€/kilo.
Korpikirjailijan hyvien juttujenko innoittamana mukaan tarttui korpihunajaa
purkki. Jospa sitä nauttien itsekin kehittyisi kirjoittamaan.
Tuo valkosipuli on toisten inhokki toisten gurmee. Itse siitä pidän
ja jopa uskon sen terveyttä lisäävään vaikutukseen.
Hyvää viikonloppua, valkosipulilla tai ilman!
Terveisiä valkosipulifestareilta Keravalta.
11
258
Vastaukset
Tähän aloitukseen en halua yhtään haisevasti vastata kuin yleensä.
Valkosipuli on hyvää, vaikkakin yksinäisten poikamiesten ja Vanhojenpiikojen herkku.
Stadilaisena on usein tullut mieleeni käydä noilla Festivaaleilla.
Mutta, mutta, Stadilainen inhoaa muutenkin yleisten kulkuneuvojen takanaistuvia.
Ja muutakin turhan tykötunkevaa likeisyyttä.
Onneksi Kerava on ilmavaa maaseutua.
Siellä saattaa myöskin Hunaja olla "teollisesti" tuotettua, vaikka korpea onkin.
H.- .....
Voihan valkosipulilla peittää muita haisuja hengestään.
Vähemmän kunniallisia. - ...
Kompataan valkosipulia.
En pidä suolasta. käytän mausteita, just valkosipulia jne.
Se ei sovi mun mielestä ihan kaikkeen, ei kiinnosta valkosipulijäätelö. Maistaahan sitä tokikin tietenkin voisi.
Mä olen kerran käynyt Oulussa valkosipuliyössä. Tota, eip muuta, mutta silloin ei haissut kaupungilla sellutehdas vaan valkosipuli :D
=DW=- Go on
Oulun valkosipuliyö on nykyisin nimeltään Roviantti. Tykkäsin kyllä enemmän siitä kun ne pidettiin pienempimuotoisena siinä Rotuaarilla. Ah sitä valkosipulin tuoksua mikä leijaili vielä seuraavana aamuna kaupungilla. Kannatti tulla kauempaakin herkuttelemaan ja nauttimaan.
Tuttu tapahtuma, vaikka en ole paikan päällä käynytkään.
Valkosipuli maistuu, mutta varovainen sen kanssa pitää olla.
Kun vuosia sitten tapasin erään miehen ensimmäistä kertaa, olin syönyt valkosipulipitoista ruokaa. Eikö tämä lähes ensi sanoikseen tokaissut; haiset valkosipulille.. :)- La g
Onneksi nämä marinoidut valkosipulit eivät häiritsevästi haiskahda.
Pahin yhdistelmähän on vanha viina ja tuore valkosipuli.
Sitä ei seuraavana päivänä kestä itse Erkkikään...
Muuten näillä festareilla myytävät tuotteet ovat ympäri Suome pieniltä
yrittäjiltä ja heidän on pakko kilpailla laadulla. - jonninjoutavat
Minä satuin menemään keskustaan ja ihmettelin mikä ihmeen tapahtuma on kun sai niin paljon ihmisiä liikkeelle. Kaupassa kysyin ja sain tuon vastaukseksi. Enpä sitten viitsinyt mennä minne oli aikomus, olisi pitänyt kävellä siitä läpi. Minulla ei olisi tullut mieleenkään mennä sinne, siivosin, kun lauantai on aina siivouspäivä. Keravalla ei taida ihmiset juuri siivota, vain kahden ihmisen olen nähnyt mattoja puistelevan ulkona. Laittakaa edes sitä valkosipulia nurkkiin, ehkä se tappaa likaötökät!
Valkosipulin ystäviin kuulun. Tabletteina olen syönyt jo vuosikymmeniä.
Lisäksi ruoissa tuoreempana versiona. Kyllä minä uskon sen terveysvaikutuksiin.
En ole flunssaa sairastanut, vaikka läheiset ovat olleet taudin kourissa.Monet valkosipulifestarit olen käynyt Keravan lähellä asuneena, ja on ollut sekä hauskaan, että maukasta purtavaa!
Aikanaan kulttuurivaikuttaja Aune Laaksosen juhlakulkue oli mielenkiintoinen vanhoine puvustoineen, ja lukemattomien kojujen seassa puikkelehtiminen tuttuja tavaten virkistävää.
Olueessa en niinkään pidä valkosipulista, kun ei oluttyyppi muutenkaan ole, mutta ohuet lihalörtsyt Lappeenrantalaisilta myyjiltä v.s. höystöineen oli parhaita mitä olen syönyt.
Jäi toiseksi Kauppatorillakin myydyt, Suomen parhaat lihikset!
Nyt onkin uutta tuoretta valkosipulia koko ajan saatavilla, kyllä pidän, sekä käytän ruuanlaitossa, joskus leivänkin päällä!
Valkosipulivoi hyvän pihvin päällä sulamassa, voiko herkumpaa olla?- La g
Voihan valkosipulivoi. Kyllä on herkkua.
Kymmenkunta vuotta enemmälti valkosipulia nauttineena olen huomannut,
että fllunssat ja köhät ovat pysyneet loitolla. Joten kyllä uskon sillä olevan terveydellinenkin vaikutus tuon makuelämyksen lisäksi.
Tuolla festareilla tuore valkosipuli maksoi 25 € molemmin puolin kilo.
Mielestäni kallista. Kohta on meno Viroon, pitää sieltä ostaa torilta
halvemmalla. - HepoKatti
Olen huomannu, et valkosipulista on mieskunnon kohottajaksi.
Täytyy vain pitää huolta, että ei partnerille tule liiallisia haju-
haittoja..
Valkosipulia kitusiin ni kyl pelittääää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274