Tahtoisin ostaa ompelukoneen, jolla voi myös kirjoa. Miten noiden kanssa on, että voiko jotain koneessa valmiiksi olevia fontteja muokata itse vähän erilaiseksi? Eli hieman muuttaa kirjaimia erilaiseksi, ja tallentaa ne mallit?
Mitä mieltä olette tästä ompelukoneesta, olisiko tämä hyvä aloittelijalle?
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=711727&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3080000&compartmentId=3080200&categoryId=3080203#
Auttakaa aloittelijaa, ompelukoneen valinnassa ja muutenkin...
12
3522
Vastaukset
- brodeerausta
Tuolla linkin koneella ei ole fontteja mitä kirjoa, peruskoneeksi varmaan ihan ok. kunhan ompelet suoraa ja siksakkia. Kirjomiset sun muut on tehtävä "manuaalisesti" eli ohjaat itse kangasta kuvion mukaan.
Koneet joilla voi kirjoa ovat huomattavasti kalliimpia ja joihinkin on ostettava vielä erikseen kuvioinnit.
Tuossa yksi linkki ko. koneeseen
http://www.pwimport.eu/brodeerauslaitteet/- Help mii pliis :)
Ok... Kiitos tiedosta. Miksihän tuossa tiedoissa sitten lukee "nimikointi/kirjonta"... ymmärsin sen niin, että siinä olisi fontteja ja voisi kirjoakin, mutta ei ilmeisesti..? :/
Vähän harhaan johtavaa mainontaa siis.
- Help mii pliis :)
Niin ja siis mielellään otan vastaan vinkkejä siitä mikä kone olisi hyvä, mutta kohtuu hintainen. Tahtoisin että pystyisi aplikoimaan ja mielellään myös kirjomaankin, ainakin jotain yksinkertaista.
- Help mii pliis :)
Tarkoittaako tuo tämän Brother LS-5000 koneen tiedoissa mainittu kirjonta, ja nimikointi tätä mikä esitetään tämän käyttöohjeen sivuilla 39 - 40?
http://welcome.solutions.brother.com/BSC/public/files/dlf/doch000445/xl26003500ug01fi.pdf
Jos tarkoittaa, niin tämä voisi olla juuri hyvä kone minulle... Mieluusti kyllä otan neuvoja vastaan jostain saman tyylisistä ja hintaluokaltaan alle 200 € koneista.
Oikeasti, vinkatkaa köyhälle yh -äipälle, kun mummolta perintönä saatu ikivanha kone otti ja simahti. Nyt olis ihana alkaa ommella vaatteita ja kaikenlaista kivaa lapsille. :) - Ompelukone
Lähes kaikilla koneilla pystyy linkin mukaista kirjontaa ja nimikointia tekemään. Linkissä on selitetty selkeästi miten se tapahtuu. Ulkomailla kirjovat jopa vanhoilla poljettavilla koneilla mitä upeampia kuvioita. Vaatii kärsivällisyyttä harjoitella, itse en ole jaksanut. Koneessa näkyy olevan muitakin koristeompeleita joita voi vaatteisiin käyttää. Itse en vaan koskaan keksinyt mihin...
Itselläni on tällä hetkellä ihan suora ja siksak ompeluun halpa
peruskone.- Help mii pliis :)
Kiitti vastauksesta... Lähinnä jotain helppoa peruskonetta olen etsimässä, ja tuo nimikointi kiinnostaa vain siksi, kun on kaksoset, joilla tulee aina välillä riitaa vaatteista että kumman housunpolvi on rikki... Olisi siis hyvä että saisin heti uutena vaatteisiin laitettua nimet, niin ei tulisi riitaa tuollaisista asioista. :) Tuo taitaa olla ihan ok. kone minulle, ja sopivan hintainenkin. :)
- ompelija-äiti
Nimikointi koneella, jossa ei ole kirjonta ohjelmaa on todella hidasta ja mielestäni pirullisen hankalaa.
Kirjontakoneesta taas joutuu maksamaan useampia tuhansia. Itselläni on kone, jossa ei ole varsinaista kirjonta ohjelmaa, mutta kirjaimet löytyy, joten voi kirjoa esim. juuri lapsen nimen vaatteesseen. Kone on Brotherin innovis 600 (muistaakseni9 ja hintaa reilu tonni. Alle 5oo:lla ei saa hyvää konetta, mun mielestä... - -anne-
Uskoisin, että vaatteiden nimikointi tuolla lailla on sen verran hidasta/hankalaa, että pelkästään kertomaasi nimikointiin kannattaisi ehkä kuitenkin tilata ommeltavaa nimikointinauhaa. Ei käsittääkseni ole kauhean kalliita, vaikken nyt hintoja osaakaan sanoa. Siis jos et välttämättä halua 'koristella' vaatteita nimikoimalla vaan nimi voi olla piilossakin...
- mussuti
Nimimerkki -anne- mainitsikin nuo nimikointinauhat, niitä löytyy esim täältä http://www.merkitse.fi/
Tulevat todennäköisesti halvemmaksi vaikka olisi kuinka paljon vaatteita, kuin se että ostat oikeasti nimikointiin pystyvän koneen. Joissain Brotherin malleissa olen myös nähnyt että on kaikki kirjaimet, mutta niitä ei pysty siis muokkaamaan. Jos perintokone on perushyvä, kannattanee käydä kysymässä mitä sen huolto maksaa (jos ei mitään isompaa tarvi vaihtaa, pääset alle 100€ ja saat toimivan pelin). Mulle anoppi tarjosi omaa Toyotaansa, mutta ompelukoneliikkeessä sanottiin ettei niihin oikein saa varaosia, joten investoin uuteen koneeseen. - Isobumma
Osta uusi Pfaff ambition 1.0.Upea ja helppokäyttöinen kone.135 erilaista ommelta,kuviota,kirjaimia ja koristeommelta.Itse vein vaihdossa vanhan koneen josta hyvitettiin parisataa.Loput maksan 100e kuukaudessa.Kauppias jopa kyseli minulta millainen maksuaikataulu passaa.Kyllä niitten kans juttuun tulee,rohkeesti vaan kyselemään.Tässä on minulle kyllä konetta vuosiksi eteenpäin ja ompelen lähes jokapäivä! Sen vaan sanon sinulle, että älä missään nimessä osta tavaratalojen 100e koneita jos meinaat paljon ommella.Ompelukoneliikkeet eivät edes korjaa niitä ja särkyvät helposti.
- 2+17
Tavaratalojen halpiskoneet todellakin kannattaa jättää ostamatta. Itse tyhmyyksissäni ostin Cittarista Evan ja koneella sain ommeltua yhden puseron kun sippas. Vein koneen takaisin Cittariin huoltoa varten kun oli takuu ja siinä kävikin niin että sain rahat takaisin.
- Kiitos etukäteen..
HEI APUA NIMIKOINTIIN!
MUMMO MENOSSA LAITOSHOITOON. NIMILAPPUJA TARVITSEE AIKA MÄÄRÄN. TILASIN MERKITSE.FI:LTÄ MUTTA SIELTÄ EI OLE KUULUNUT MITÄÄN. EI SP-VASTAUKSIA EI PUHELUIHIN VASTATTU.
ONKO JOKU MUU TAHO JOKA TEKEE/VOI TILATA NIMILAPPUJA?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803