Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

MARSU EI JUO!!!

APUA

Mitä teen kun marsuni ei juo? Se on ollut minulla jo kolme viikkoa. Eikä ole juonut tippaakaan, paitsi pakko juotolla! Olen kokeillut jo kaikkea! Auttakaa...

13

4203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpikonnien omistaja

      Hei
      En omista marsua, enkä tiedä niistä paljon, mutta minulla on kilpikonnia ja olen törmännyt tuohon samaan ongelmaan, siis siihen, että eläin ei juo. Ehdottaisin, että syötät sille jotain mahdollisimman kosteaa, mitä se syö, ettei sille tule nestevajausta, ja jos se ei pian ala juomaan vie se eläin lääkäriin.

      • Manzu

        Oletko varma että marsusi osaa juoda juomapullosta jos sinulla on sellainen? Kannattaa laittaa häkkiin juomakuppi sekä juomapullo jos se auttaisi...


        Tai anna paljon tuoreruokaa


    • Sari

      Nesteytys on marsulle ihan yhtä tärkeää kuin ihmisellekin, varsinkin nyt kuumilla ilmoilla. Jos marsu ei juo pariin päivään, on se kiikutettava salaman nopeasti eläinlääkäriin että juomattomuuden syyt voidaan tutkia. Ja tosiaan kurkkuhan sisältää suurimmaksi osaksi vettä, tarjoa marsulle sitä. Ja kannattaa tosiaan kokeilla sitä vesikuppia pullon lisänä jos se vaikka auttaisi.

      Sinuna veisin marsun lääkäriin välittömästi! Tsemppiä ja tulehan kertomaan meille mitä lääkäri sanoi :)

      • Tähti

        Hei!

        en mitenkään halua vähätellä juomattomuuden ongelmaa, mutta..oletko aivan varma, ettei marsusi juo sinulta salassa? Se on aika uusi tulokas, ja meilläkin meni oma aikansa, ennenkuin juotiin julkisesti.
        Tosiasia on, että marsusi juo mitä luultavimmin aivan varmasti silloin, kun sille tulee jano. Näin meille sanottiin eläinlääkärissä, kun aikoinani siitä kysyin. Tokihan kannattaa varmistaa, että marsu varmasti osaa juoda pullostaan, mutta kyllä yleensä normaalista jyrsijänpullosta kaikki jyrsijät osaa halutessaan juoda.
        Suosittelisin, että seuraat marsuasi kauempaa salaa, että uskaltaa mennä pullolle.
        Toki jos alkaa näyttää siltä, että vettä ei mene yhtään muutamaan päivään, soita ihmeessä eläinlääkäriin. Jostain syystä uskon kyllä, että vauvasi on vaan vielä arka!

        Tsemppiä ja kaunista kesää!


    • *Guinea Pig*

      Kun minä ostin marsuni, se "ei juonut"varmaan kuukauteen,. mutta vähitellen aloin huomata, että sieltä vesipullosta puuttuu aina vähän, marsut juovat yleensä öisin, ja jos niille antaa tuoreruokaa ne eivät juokkaan paljon, eivätkä siis tarvitse vettä sitten ollenkaan. Älä huolehdi, kyllä marsusi juo, et vain huomaa sitä...ja jos sinä pistät C-vitamiini tipat veteen, niin jotkut marsut eivät pidä ns"maustetusta" vadestä, joten sinun kannattaa kokeilla vaikka jyvien päälle pistämistä.

      • APUA

        Saattaa se olla vähän juonukkii, mut se syö tosi paljo "märkää" ravintoa. En oo vieny viel eläinlääkärii, katotaa nytte =)

        Kokeilen vielä ilman c-vitamiinia. Kyllä se osaa pullosta juoda ainakii sylissä kun pullon pistää sen nenän eteen.


      • mursu
        APUA kirjoitti:

        Saattaa se olla vähän juonukkii, mut se syö tosi paljo "märkää" ravintoa. En oo vieny viel eläinlääkärii, katotaa nytte =)

        Kokeilen vielä ilman c-vitamiinia. Kyllä se osaa pullosta juoda ainakii sylissä kun pullon pistää sen nenän eteen.

        ei mitään hätää!
        jos se osaa sylissä juoda, niin kyllä muutenki, ei meijänkään marsu alussa tuntunu juovan.

        kaikki kunnossa :)


      • Anonyymi
        APUA kirjoitti:

        Saattaa se olla vähän juonukkii, mut se syö tosi paljo "märkää" ravintoa. En oo vieny viel eläinlääkärii, katotaa nytte =)

        Kokeilen vielä ilman c-vitamiinia. Kyllä se osaa pullosta juoda ainakii sylissä kun pullon pistää sen nenän eteen.

        Meillä on kaksi marsu poikaa jotka on noin kaks kuukautta vanhoja ja toinen niistä ei oo juonut eikä olla nähty tänään että jompikumpi olis kakannut (siivottiin häkki aamulla kakasta eikä yhtään oo vielä näkynyt kakkaa) onko syytä huolestua??


    • Daddy

      Ennen se on kitaanut vettä tosi paljon, mutta nyt pari päivää sitten vesi lakkasi maistumasta, kurkku, heinä ja siemenet kyllä maistuvat, muttei vesi.
      Vedessä tai sen tarjoilussa ei ole tapahtunut muutosta.
      Tarvii viedä huomenna lääkäriin jos ei ala vesi maittamaan.
      Neuvoja???

    • juominen

      Mun marsu ei juo se on ollu meillä nyt 5 päivää enkä tiiä juoko se huolestuttaa ku en oo huomannut sen juovan mun pikkusiskon marsu kyl juo sylistä mut mun marsu ei apuaaaa :(

      • Sedä

        Jos tiedät että sillä on ennenkin ollut juomapullo, se kyllä takuulla juo, mutta silloin kun et ole näkemässä.


    • koira4

      Minun kaksi marsua ei juonut kahteen vuoteen mitään (en ainakaan koskaan nähnyt, kuullut tai vesi ei vähentynyt). Saivat ilmeisesti tarpeeksi ruuasta. Ostin uuden marsun ja se joi ajoittain, mutta hyvin vähän. Ostin neljännen marsun ja se on aina juonut paljon. Ja neljännen marsun tulon jälkeen muutkin marsut ovat alkaneet juomaan vettä hyvin paljon. Ruokavalio on pysynyt samana, joten onko kyseessä vanhuus vai ehkä opittu tapa/ajan viettotapa, en tiedä. Mutta jostain luin, että jyrsijät eivät kovin paljon vettä tarvitse ja että yksilöissä on tosiaankin eroja.

    • Anonyymi

      Voit koittaa laittaa juomakipon ja sinne vaikka voikukanlehden. Käytin tuota taktiikkaa kun ei näyttänyt muuten vettä juovan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe