Huono itsetunto

sazkaba

Minulla on huono itsetunto. Olen kärsinyt siitä useamman vuoden, lähemmäs 10 vuotta enemmän tai vähemmän. Se on alkanut varmaan jo ylä-aste ajoista ja ollut välillä siedettävämpää ja välillä ei..
Joka tapauksessa tunnen olevani huono kaikessa, minulla on ruman muotoinen pää, rumat hiukset, rumat hampaat, olen liian pitkä, liian pienet tissit, liian iso perse, en ole kuitenkaan lihava vaan enemmänkin laiha, mutta reidet ovat hirveän isot..)... jne jne.

Minulla ei ole ystäviä, kaikki kadonneet suhteidensa tai muiden asioiden takia. Olen yrittänyt yksin pitää yhteyksiä yllä heihin ja ehdottaa näkemisiä, mutta en jaksa yksin jos heitä ei kiinnosta... Tämän takia tunnen olevani tylsä, haiseva, luotaantyöntävä.. yms... En tutustu helposti uusiin ihmisiin kun tuntuu että jostain syystä he kiertävät minut kaukaa, enkä tosiaan AINA halua olla se joka tekee aloitteen...

Minulla on ihmekyllä ihana poikaystävä ollut jo lähes vuoden verran ja se on osaltaan jopa lisännyt alemmuudentunnettani... Poikaystäväni on mielestäni lähes kaikkea mitä olen aina halunnut, ja haluaisin olla sitä myös hänelle... Tunnen itseni rumaksi hänen kanssaan eikä asiaa auta se, että mies joskus sanoi että voisi seurustella rumankin kanssa. Ihan yleisesti sanoi noin, ei tarkoittanut minua, mutta tietysti otan sen itseeni...
Pelkään että pilaan tämän suhteen huonolla itsetunnollani.. Olen jättänyt niin monia asioita tekemättä elämäni aikana kun en ole kehdannut jne.. en edes kauppaan kehtaa mennä ilman meikkiä, koska minulla on huono iho...

Haluaisin tehdä vaikka mitä, esim aloittaa harrastamaan ryhmäliikuntaa, mutta en halua mennä yksin, eikä minulla ole ketään kenen kanssa mennä..

Haluan eroon tästä!! Osaisiko kukaan auttaa :(

5

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • only me

      >> mutta en halua mennä yksin, eikä minulla ole ketään kenen kanssa mennä..

      Ole rohkeampi! Sitä pitää vain mennä yksinkin kaikenlaisiiin paikkoihin. Siinähän sitten näet mitä tapahtuu. Pitää vain katsella ympärilleen.

    • trolo1

      Pyri olla ajattelematta itseäsi ja tee sitä mitä tahdot.

    • elämätöm

      Elämä on kuin unta jota todellisuus hallitsee. Elä elämääsi sitä voit tehdä vain kerran.

    • oppeliini1

      Onko koskaan tullut mieleesi ajatus olla onnellinen mitä sinulla JO on: terve keho, näkevät silmät, kuulevat korvat, täydelliseseti toimivat aivot....Listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.

      Kaiken tuon jo omistamasi hyvyyden kunnioittamisen sijasta sinä harkiten käännät ajauksesi halventamaan noita arvokkaita lahjoja!
      Nyt on ison pulloharjan vuoro: tyonnä se toisesta korvasta sisään, toisesta ulos jynssätäksesi nuo typerän asiattomat ajatukset ulos!

      Suuntaa katseesi ulkomaailmaa ja pois omasta navastasi, huomaa kuinka monta jalatonta, sokeaa, kädetontä, kuuroa, mykkää joutuu kohtaamaan jokaikisen päivän puutoksineen.
      Tuon pitäisi sinun saada kunnioittamaan ja arvostamaan täysin tervettä kehoasi, sen sijaan että sinä halveksit sitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Saat huomata että kun arvostat kaikkea sitä hyvyyttä joka sinulle on jo annettu, osaat arvostaa muitakin ihmisiä ihmisinä eikä vain tyhjinä kuorina joilla on "kauniit hiukset, iho, jne"

      Sinunlaistesi ihmisten kanssa tuskin kukaan haluaakaan olla, ihmisten jotka eivät arvosta saamaansa terveyttä, saamiaan lahjoja, saamiaan toimivia jäseniä... joille ei mikään riitä, jotka vain halventavat Luojan tyotä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe