Missä viipyy ruumisarkun teko kurssi?

Tosi Tero

Selailin tuossa kansalaisopiston kurssi tarjontaa ja kyllähän noita kaikenmaailman kursseja siellä on. Yksi puuttuu eli arkun teko kurssi. Moni ei asiaa mietikkään vaikka totuus on että joka iikka tallailee kohti viimeistä kynnystä. Olen suunnitellut monitoimi arkun jota voi ensin käyttää kirjahyllynä ja sitten kun tarvis tulee niin se muuntuu käden käänteessä viimeiseksi leposijaksi. Taannoin oli juttua jossain lehdessä kun asiaan vihkiytyneet väsäsivät oman maun mukaiset arkut kansalaisopiston kurssilla. Olisi jo aika saada Kajaaniinkin tämän aiheen mukainen kurssi.

28

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merihauta

Onhan siellä veneen teko kurssi.

• eikä maksa paljon

Pikimusta jätesäkki sopii joillekin viimeiseksi leposijaksi oikein hyvin.

• Ehdota opistolle

No miksi tänne kirjoittelet, tämä on väärä osoite kurssiehdotuksille.
      Oletko esittänyt kurssitoivomuksen opistolle?
      Ne ihan haluavat ja pyytävät kuntalaisilta kursssiehdotuksia, mutta et ole tainnut huomata.
      Mutta ei se kurssi vältäämättä sittenkään lähde käyntiin, jos ei ole tarpeeksi osallistuja. Ja minä olen ajatellut jättää puupalttoon hankinnan muiden huoleksi, niin varmaan moni muukin, joskin jotkut haluavat omatekoisen. miten vaan parhaaksi itse kukin näkee - vainajan leipomat pullatkin....

• Tosi Tero

No kerran kysyin yhdeltä puutyö johtajalta, voisiko rakentaa ruumisarkun niin katteli nokan vartta pitkin ja ehdotti kaappikelloa. En ole kysynyt sen jälkeen ja heti tekisin jos ois vehkeet ja tilat missä saisi tehtyä mieleisen arkun.

• Tosi Tero

Niin ja vielä minun mielestä on vastuutonta jättää puupalttoon hankinta omaisten kontolle. Tosimiehet tekevät arkkunsa itse. Vainajan pullat hautajaisissa on hyvä idea kun muistaa pitää pakkasessa riittävän tuoretta kamaa.

• Uurnan tekoon?
        Tosi Tero kirjoitti:

No kerran kysyin yhdeltä puutyö johtajalta, voisiko rakentaa ruumisarkun niin katteli nokan vartta pitkin ja ehdotti kaappikelloa. En ole kysynyt sen jälkeen ja heti tekisin jos ois vehkeet ja tilat missä saisi tehtyä mieleisen arkun.

Polttohautaus, uurna sen olla pitää. Se on nykyaikaa.
        Vaikka onhan siinä se arkkukin hetken aikaa, mutta siihen ei paljon kannata panostaa

• pula

Toiset ovat valinneet viimeiseksi hautapaikaksi kaupungin betonisen vuokra-asunnon. Näitä pitäisi rakentaa enemmän..

• Maan tapa

Kreikassa kuolleet omaiset saavat eläkettä, mutta Suomessa maksetaan kaupungille elävältä hautamisesta.

• Tyrkytellytpaljastel

Ehdota ja ehdota. Ennenkuin osaa ehdotella täytyy käydä työttömien ehdotuksentekokurssi. Kun en ole vielä sitä kurssia nähnyt saatikka käynyt , niintäytyy jättää ehdottelut osaavammille. Muutoin voi joutua syytteeseen vaikka millaisista ehdotteluista.
      On nääs kokemusta. Viisas oppii yhdestä kertaa senkin homman, etten enää ehdottele kenellekään yhtään mitään.

• Pikku lusikka
      • Tosi Tero

No suunnitteleppa ja tee sitten ruumisarkku-kirjahylly yhdistelmä kun noin viisas kerta olet, vai meneekö lusikka suuhun kun arkkuja aletaan tekee.

• 5" töistä-manne
        Tosi Tero kirjoitti:

No suunnitteleppa ja tee sitten ruumisarkku-kirjahylly yhdistelmä kun noin viisas kerta olet, vai meneekö lusikka suuhun kun arkkuja aletaan tekee.

Tekeekö ne leveitä arkkuja leveähameisille tai muuten leveilijöille?

• Tosi Tero

Niin ja vielä geeneistä puheen ollen on mulla semmoset geenit että kun kerran kysyn niin menee jakeluun että sitten en kyllä toiste kysele. Meinaan tällä kun käskivät miettiä kaappikelloa.

• Pikku lusikka
        Tosi Tero kirjoitti:

Siis tarkoitin laatikolla tuota lomakekenttää, joka löytyi antamani linkin takaa.
        Kun edellinen kirjoitti, että pitää ehdotuksen tekemiseen käydä ensin ehdotuksentekokurssi, että osaisi ehdotella.
        Ei se lomakkeen täyttäminen mitään kurssi tarvitse, sitä yritin väittää.
        Mutta pieleen meni....

• Pikku lusikka
        Tosi Tero kirjoitti:

Niin ja vielä geeneistä puheen ollen on mulla semmoset geenit että kun kerran kysyn niin menee jakeluun että sitten en kyllä toiste kysele. Meinaan tällä kun käskivät miettiä kaappikelloa.

Ei kuiteskaan ehdottaneet, että käyhän se kaappikellokin siihen ns. lopulliseen tarkoitukseen, jos tarpeeksi ison tekee ;?
        Että tulis niinku kaks kärpästä yhellä iskulla....
        Niin että vieläkö käskystä mietit?

• Ei kukaan kiellä

Voi tehdä arkkusi aivan ilman kurssiakin, ulkonäöllä ei tiettävästi vaatimuksia. Säänöt kuitenkin vaatii, arkun olevan luontoon hajoavaa materiaalia, joten teräksestä, taikka muovista sitä ei kannata tehdä. Jos kantajia ajattelet, älä tee siitä liian painavaa, toisaalta ei liian "heppoistakaan", olisi ilävää jos tekele hajoaisi kesken toimituksen.

• turvakengät

Pitää olla työturvallisuuskortti.

• Ash You Wish

Kannattaa harkita tuhkausta. Tuhkan voi sijoittaa sitten vaikka emännän auton tuhkakuppiin niin saa sekin jutella jonkun kanssa ajon aikana. Myös muu astia käy tuhkalle, eikä tarvitse olla iso, sillipurkkikin riittää. Oma tuhkani heitetään jokeen jykevän maakuntalaulun ja koskenkorvapaukun säestyksellä.

• perintö lapsille

Yhdysvalloissa saa hyvän hinnan terveestä ruumiista. Jos kaikki ihmiset elimet saadan prosessoitua tuotteeksi niin ruumiista voi saada 250 000 dollaria. Suomessa ja Euroopassa elinkeuppa ei ole sallittua.

• cfguyi

Arkku siihenkin tarvitaan.

• lautoja -

joku puuseppä siinä olis ammatti.
      elementti systeemi itse koottava .
      kaikki muutenkin pitää itse koota tuolista lähtien.

ei mitään prameita tavallisia yksinkertaisia hinnaltaan edullisia

tehkää tarvitsijoita riittää.

• puupeä

Ehkä Ikea tulee vielä apuun tässäkin. Kun Ikea kehitti erilaisia puunjalostusmenetelmiä niin Suomessa keitettiin sellua ja sahattiin tukkeja. Nyt ollaan sitten tyhjän päällä.

• €rkki
    • voipi hajota

kestääkö pahvi?

• piipää

Sotkamon kansalaisopistolla on ollut ja ties vaikka on vieläkin ruumis arkun teko kurssi

• Ruumisko tekköö?

Niin kumpi kurssi se nyt on?
        Ruumistekokurssi vai arkuntekokurssi?
        Jottei olis kuitenkin kyseessä ruumisarkku ja sen tekeminen?

• euroja montako

paljonko maksaa halvin arkku liikkeessä ?
      kannattaako itse tehdä.

• Kansikiinni

Minäkin tekisin arkun itselleni, panisin varastoon pystyyn odottamaan käyttöä. Mulle riittäisi ihan helposti muutama mäntylauta siihen hommaan. Ei tyynyjä eikä mitään krumeluureja. Haluaisin kuolla halvalla ja siksi en voi ajaa autolla betonisillankorvaan. Poika saa tuon auton jahka lähden täältä. Pillereillä tai hirttäytymällä olis halvinta poistua täältä, kun niin vi..ttaa tämä yksinäisyys ja Pietarin avovankila-asuminen. Kaikki ovat luukuissaan yksin paitsi mamuvaltaajat, joilla ei ole pulaa tovereista täällä Pioetarin kuolonhautomossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      5355
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      155
      1264
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      21
      917
    Aihe