Helpot rinteet Suomessa

mamma71

Mihin kannattaisi Suomessa suunnata päästäkseen mahdollisimman pitkiin sinisiin rinteisiin? Entä onko Suomessa missään vihreitä rinteitä?

7

3200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mhhp

      Riihivuoren ykkös rinne on pitkä ja vihreä!
      Hyvä rinne aloittelijalle.

      • mamma71

        Kiitos! Tuo täytyy käydä tsekkaamassa, pitkä ja vihreä kuulostaa juuri toiveiden mukaiselta.


    • laskijax

      Ylläkselle. Sieltä löytyy pitkiä sinisiä. Toki myös punaisia ja mustia. Vihreät ovat lähinnä siirtymäreittejä. Levin siniset ovat jo niin loivia, että meinaa vauhti loppua jos on huono voitelu. Mutta jos haluat pienellä vauhdilla lirutella niin Levin siniset riittävät. Levin rinnealue on hajanainen ja rinteet paikoitellen kapeita, joten itse suosin Yllästä. Oheistoiminta on Levillä vauhdikkaampaa. Autolla siirtyy kätevästi päiväksi Ylläkseltä Leville tai päin vastoin.

      • mamma71

        Kiitos! Ylläs onkin suunnitelmissa talvella, jos vain ortopedi antaa luvan mäkeen.


    • Marja112

      Hei! Jos vain on mahdollista suunnata pohjoiseen, tutustu ehdottomasti Levin rinnevaihtoehtoihin. Leillä on paljon rinteitä ja viestisi perusteella neuvon tutustumaan esim. nettisivujen ja rinnekarttojen avulla Etelä- ja Itä-rinteisiin. Etelä-rinteillä on osittain asetettu myös laskettelulle nopeusrajoitukset ja on tarkoitus mennä hitaasti nautiskellen rinnettä alas.

    • Palanteri

      Riihivuori on kyllä hyvä keskus ja eritasoista rinnettä löytyy jokaiselle. Jos etsii vielä helpompia rinteitä keski-suomesta, niin ne löytynee Juupavaarasta . Tosin muuten paikka ei vedä vertoja esim. Riihivuorelle. Mut jonoja ei varmasti ole ja rinteillä on kyllä pituutta.

      • mamma71

        Kiitos! Riihivuori täytyy kyllä käydä katsomassa, eikä ole paha matka Tampereelta, kun Himokseenkin on jaksettu ajella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe