Syömisen aloittaminen!!

Sister b

Kuinka moni ahdistuu kun pitäisi alkaa syömään?? Itse itkin melkein tänään kun aloin syömään ihan normi terveellistä illallista. Se olo, että 'lähteekö se käsistä' kohta....

Onko muilla tällaista??!

13

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NeitiS

      Et todellakaan ole yksin! Itse monesti tuijotan normaalia, jopa pientä, ruoka-annosta ja puren huulta, etten alkaisi itkemään. Syöminen pelottaa niin paljon. Joskus se onnistuu helposti; yleensä ihmisten edessä, joiden silmissä haluan vaikuttaa mahdollisimman terveeltä. Mutta auta armias, jos on ollut paskempi päivä takana! Silloin on melkein mielummin syömättä ja juo vain vettä, mutta eipä sekään auta, sitten vietetään yöllä mässyhetkiä. Hohhoi. Tää on oikeesti yhtä helvettiä, kun ei voi syödä normaalisti. Ilman, että siitä tulee paha olo ja paha mieli tai ahdistusta.

      En itseasiassa edes muista, millaista on syödä normaalisti tai miltä se tuntuu.

      • Sister B

        Voi :((( kuulostaa niin tutulta! Tuo on totta ettei oikein ole muistikuvaa, että millaiselta normi syöminen tuntui? En oikein koe kylläisyyden tunnetta ja välillä en nälkääkään. Eli kyseinen reseptori on päässä ihan vinksallaan!!!

        Auttaako sulla mässykohtaukseen mikään? Yritän ymmärtää että mistä se tulee, tai miltä tuntuu? Miksi kontrolli vaan katoaa???!! Joo, mässy tuo varmaan hyvän olon hetkellisesti mutta sen jälkeen pahimman olon ikinä :'((.

        Tämä on hirveää ja hävettävää. Itselle ei tule muiden nähden mässykohtausta. Sekin on outoa. Ennen sain mässyyn vain iltaisin mut nyt se voi tulla päivälläkin!!


      • Sister B
        Sister B kirjoitti:

        Voi :((( kuulostaa niin tutulta! Tuo on totta ettei oikein ole muistikuvaa, että millaiselta normi syöminen tuntui? En oikein koe kylläisyyden tunnetta ja välillä en nälkääkään. Eli kyseinen reseptori on päässä ihan vinksallaan!!!

        Auttaako sulla mässykohtaukseen mikään? Yritän ymmärtää että mistä se tulee, tai miltä tuntuu? Miksi kontrolli vaan katoaa???!! Joo, mässy tuo varmaan hyvän olon hetkellisesti mutta sen jälkeen pahimman olon ikinä :'((.

        Tämä on hirveää ja hävettävää. Itselle ei tule muiden nähden mässykohtausta. Sekin on outoa. Ennen sain mässyyn vain iltaisin mut nyt se voi tulla päivälläkin!!

        Onkohan jotain mässykerhoa johon voisi liittyä? Siis apua saadakseni (ei silleen, et kokoonnutaan mässyttämään :D. Johon vitsin väänsin vaikkei naurata tämä aihe pätkääkään!!)

        Tai muuta mikä voisi auttaa?


      • NeitiS
        Sister B kirjoitti:

        Voi :((( kuulostaa niin tutulta! Tuo on totta ettei oikein ole muistikuvaa, että millaiselta normi syöminen tuntui? En oikein koe kylläisyyden tunnetta ja välillä en nälkääkään. Eli kyseinen reseptori on päässä ihan vinksallaan!!!

        Auttaako sulla mässykohtaukseen mikään? Yritän ymmärtää että mistä se tulee, tai miltä tuntuu? Miksi kontrolli vaan katoaa???!! Joo, mässy tuo varmaan hyvän olon hetkellisesti mutta sen jälkeen pahimman olon ikinä :'((.

        Tämä on hirveää ja hävettävää. Itselle ei tule muiden nähden mässykohtausta. Sekin on outoa. Ennen sain mässyyn vain iltaisin mut nyt se voi tulla päivälläkin!!

        Ei oikein auta mässykohtaukseen mikään. Se vaan on. Vaikka kuinka yrittää tehdä jotain muuta, niin ei auta ei. :( Joskus lähdin aina lenkille, ku tuli se fiilis, mut tulos oli se, et lähikaupan kautta takas himaan ja.. niin noh, loppu onkin historiaa! -.-
        Nää kohtaukset mulle tulee yleensä, jos joku normaalikokoinen/hoikka kertoo, miten hänen tulisi ajatella enemmän syömistään. Sit mun sairaat aivot alkaa raksuttaa, et joo, toi on noin laiha ja puhuu noin, mä painan varmaan 60 kiloa enemmän, munhan täs pitäs kattoo syömisiä ja kierre on valmis.
        On olemassa joku anonyymit ylensyöjät tms. joilla on jtn kokouksia, joista voi saada vertaistukea. En oo ite uskaltautunut mukaan (sen takia, ku ajattelen, et ne muut on normeja ja minä ainoa läski, sit hävettäis ja ahdistais). Mut varmasti siitä on apua, jos vaan uskaltaa sinne mennä! :)


    • Sindevm-82 K-PKSS

      Ahdisti muakin aloittaa aamulla syöminen...
      Sen aiheuttaa, yksityisyydensuojan loukkaaminen, joka johtaa aina ilmeisesti ylensyömiseen: 2 reissumies-leipää....
      On, iskä on siitä hyvä iskä...
      2 tl. Lättä Mini-margariinia
      -Niissä ei saa syödä mitään sydän- ja verenkiertoelimistön kehittämisen takia.
      - Ei sitten, se olikin erityisen, erittäin hyvin käyttäytyvä.
      2 viipaletta juustoa
      2 viipaletta kinkkua
      tomaattia, kurkkua
      Alpro-Soya-light
      Nektariinia...
      (tai omena)

      Ja nyt hyvillä mielin päivän töihin....
      A. Katso vähän outo, mitä on tapahtunut.
      Sun ei tarvi tehdä sitä mitä teet.
      Voi että mä oon hermostunut.
      Onko muka erittäin hyvä tulktsemaan ihmisiä?
      - On joo...
      Vähänkö raskas.
      Vähänkö häiritsevä.
      Ja mikä tämä oli?
      ' Esim. diakonia
      ' Esim. Perjantai 13. päivä

      • Humanforhuman:Sinde

        Ei se on huono, ja joku peruslaihdutus-tuotevalmiste ei sovellu, sensorisen mittarin takia. joka on naapurissa.
        _ Voi olla yllättävänkin tärkeä löytö. Ja nimenomaan Allevo- ei olisi sopivana.


      • Ai, eiolisilupaa
        Humanforhuman:Sinde kirjoitti:

        Ei se on huono, ja joku peruslaihdutus-tuotevalmiste ei sovellu, sensorisen mittarin takia. joka on naapurissa.
        _ Voi olla yllättävänkin tärkeä löytö. Ja nimenomaan Allevo- ei olisi sopivana.

        Pitääks se ottaa sairaalaan?
        Jarkko: Mä en jaksa tehdä, eikä hän jaksa tehdä tätä. Mä en jaksa tätä... Mä en jaksa tätä sun sielullisuutta, että on joku, muka jotenkin pakollinen.
        - Ei sitä niin tehdä.
        ' koska Jarkko ei jaksa.
        ' koska minä en jaksa.

        En sitten tiedä, ei, en siedä...
        Miten sille sellainen?
        Ja katso ihan uusi ympäristö, ja ihan uusi seura.
        - Hei, ei me seurustella.
        AlproSoya ei sovi, miten vihtii edes myydä ilman ammattikoultusta.
        Joku seurakunta
        Joku farmasia

        -Ei sovi ruisleivän kanssa.
        Miksi noita poistetaan?
        Ne tukee sitä kalloa, ja sen ovaalin muodostumista.
        -Niin, tässä on tällaisia noloja kohtia, ja asioita. Sini, 23-vuotta
        Niin he ja hän tukevat yleiskuntoa.
        Et sä tällaisessa sadismin osoittelu ympäristössä ole ollut, psyykkisen kivun , ja sen tuottamisen osoittaminen ympäristöön.

        Ei mä esiinnyn...
        Ei mä en pelkästään esiinny, ja tee työtä, vaan työskentelen, samalla, kuin esiintyen.
        - Aikun nämä esineellistetyt lapset muodostuvat luteista.
        Jarkko joutuu soittamaan poliisille.
        Ei tarvitsen välttämättä työssäni.
        Sini, pyydetty arviota.
        Esineellistämisen vaikutuksesta lapseen.
        Ja se siitä lapsenmielisyydestä.
        - Ei se vaikuttaa hyvin.
        Ei sitäkään tehdä sairaalassa.


      • Niin,monia..
        Ai, eiolisilupaa kirjoitti:

        Pitääks se ottaa sairaalaan?
        Jarkko: Mä en jaksa tehdä, eikä hän jaksa tehdä tätä. Mä en jaksa tätä... Mä en jaksa tätä sun sielullisuutta, että on joku, muka jotenkin pakollinen.
        - Ei sitä niin tehdä.
        ' koska Jarkko ei jaksa.
        ' koska minä en jaksa.

        En sitten tiedä, ei, en siedä...
        Miten sille sellainen?
        Ja katso ihan uusi ympäristö, ja ihan uusi seura.
        - Hei, ei me seurustella.
        AlproSoya ei sovi, miten vihtii edes myydä ilman ammattikoultusta.
        Joku seurakunta
        Joku farmasia

        -Ei sovi ruisleivän kanssa.
        Miksi noita poistetaan?
        Ne tukee sitä kalloa, ja sen ovaalin muodostumista.
        -Niin, tässä on tällaisia noloja kohtia, ja asioita. Sini, 23-vuotta
        Niin he ja hän tukevat yleiskuntoa.
        Et sä tällaisessa sadismin osoittelu ympäristössä ole ollut, psyykkisen kivun , ja sen tuottamisen osoittaminen ympäristöön.

        Ei mä esiinnyn...
        Ei mä en pelkästään esiinny, ja tee työtä, vaan työskentelen, samalla, kuin esiintyen.
        - Aikun nämä esineellistetyt lapset muodostuvat luteista.
        Jarkko joutuu soittamaan poliisille.
        Ei tarvitsen välttämättä työssäni.
        Sini, pyydetty arviota.
        Esineellistämisen vaikutuksesta lapseen.
        Ja se siitä lapsenmielisyydestä.
        - Ei se vaikuttaa hyvin.
        Ei sitäkään tehdä sairaalassa.

        -Jaa, sotilaspoliisi, poliisilääkäri.
        Ja miksi ei ole ilmestynyt?
        Et osannut muodostaa niitä edes ympäristöstä.
        Esim. sosiaalityöntekijä, tai diakonissa ympäristöstään, kuten esim. luokka-yhteistöstä.
        ' luokka-yhteisössä...

        Oon mä SInistä ollut aina valmis huoletimaan.
        ' jopa vaimoni kanssa
        Erikoisella tavalla näkyy empatia näin päin ympäristössä.
        Sulla on ankaran hyvinvointia tukeva ja behavioristiset paperit.
        - Ei se auta häntäkään, ei se auta heitäkään.


      • Eisuhdetta, jatkaa
        Niin,monia.. kirjoitti:

        -Jaa, sotilaspoliisi, poliisilääkäri.
        Ja miksi ei ole ilmestynyt?
        Et osannut muodostaa niitä edes ympäristöstä.
        Esim. sosiaalityöntekijä, tai diakonissa ympäristöstään, kuten esim. luokka-yhteistöstä.
        ' luokka-yhteisössä...

        Oon mä SInistä ollut aina valmis huoletimaan.
        ' jopa vaimoni kanssa
        Erikoisella tavalla näkyy empatia näin päin ympäristössä.
        Sulla on ankaran hyvinvointia tukeva ja behavioristiset paperit.
        - Ei se auta häntäkään, ei se auta heitäkään.

        Näkyy todella erikoisella tavalla empatia ympäristössä.
        EI kai se ihan sitä suoraan muodosta sitä sx-packia, vaan ihan niiden lihaskuntoliikkeiden avulla.
        Tämä oli se kun teillä oli ollut nauriita ruokana.
        Niin, ihan teillä kotona.
        - Kyllä lähes suoraan, ei mitään ongelmaa muodostaa.

        Ei, vaan siis värkkien avulla, ja yhteydessä käsiteltynä.
        - Ei, tämä on ihan normaalia.
        "iin, yrittää huolehtia ihan samalla tavoin, mun yleiskunnosta."
        - Ei vaan hyvinvoinnistani.
        Sillä tavalla myös itselleen yksityisyyttä jättäen.
        Mika, siinä 30-vuotta.


      • Sinde-K-PKSS
        Eisuhdetta, jatkaa kirjoitti:

        Näkyy todella erikoisella tavalla empatia ympäristössä.
        EI kai se ihan sitä suoraan muodosta sitä sx-packia, vaan ihan niiden lihaskuntoliikkeiden avulla.
        Tämä oli se kun teillä oli ollut nauriita ruokana.
        Niin, ihan teillä kotona.
        - Kyllä lähes suoraan, ei mitään ongelmaa muodostaa.

        Ei, vaan siis värkkien avulla, ja yhteydessä käsiteltynä.
        - Ei, tämä on ihan normaalia.
        "iin, yrittää huolehtia ihan samalla tavoin, mun yleiskunnosta."
        - Ei vaan hyvinvoinnistani.
        Sillä tavalla myös itselleen yksityisyyttä jättäen.
        Mika, siinä 30-vuotta.

        Kädet kääntyneet väärinpäin, ympäristössä, ja ihan yhteiskunnassa.
        Onko ne määrätty sulle?
        - On, ja ihan kuule eri yhteyteen.
        Nimittäin aggressio-impulssien levittämiseen, sekä yleiseen ylipainosta johtuvan tuskan, psyykkisen kivun eli tuskaisuuden lievittämiseen.


      • Sister B
        Sinde-K-PKSS kirjoitti:

        Kädet kääntyneet väärinpäin, ympäristössä, ja ihan yhteiskunnassa.
        Onko ne määrätty sulle?
        - On, ja ihan kuule eri yhteyteen.
        Nimittäin aggressio-impulssien levittämiseen, sekä yleiseen ylipainosta johtuvan tuskan, psyykkisen kivun eli tuskaisuuden lievittämiseen.

        Oho, kato Sinde! Kiitti kun pilasit tämänkin ketjun.
        Ei mittään, tsemppistä sulle!


    • NeitiS

      Ei oikein auta mässykohtaukseen mikään. Se vaan on. Vaikka kuinka yrittää tehdä jotain muuta, niin ei auta ei. :( Joskus lähdin aina lenkille, ku tuli se fiilis, mut tulos oli se, et lähikaupan kautta takas himaan ja.. niin noh, loppu onkin historiaa! -.-
      Nää kohtaukset mulle tulee yleensä, jos joku normaalikokoinen/hoikka kertoo, miten hänen tulisi ajatella enemmän syömistään. Sit mun sairaat aivot alkaa raksuttaa, et joo, toi on noin laiha ja puhuu noin, mä painan varmaan 60 kiloa enemmän, munhan täs pitäs kattoo syömisiä ja kierre on valmis.
      On olemassa joku anonyymit ylensyöjät tms. joilla on jtn kokouksia, joista voi saada vertaistukea. En oo ite uskaltautunut mukaan (sen takia, ku ajattelen, et ne muut on normeja ja minä ainoa läski, sit hävettäis ja ahdistais). Mut varmasti siitä on apua, jos vaan uskaltaa sinne mennä! :)

      • Sister B

        Moi taas! Mulle suositeltiin liittymistä ryhmään josta saa vertaistukea. Kaapelitehtaalla (jos oot Hgistä)toimii ainakin s-häiriö yhdistys. En ole vain uskaltautunut menemään vielä. Luulen kyl et kukaan ei katsoisi yhtään kieroon jossain ryhmässä kun kaikki jakavat saman ongelman? Koosta riippumatta :-)!

        Juuri oli mässykohtaus :'(((((((( miksi sitä tekee tätä itselleen!! Oon vielä normaalipainoinen mutta kerryttänyt 10kiloa! Että jos jatkuu niin huh huh..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe