Käytetty MF 3060?

Poro

Millaisia kokemuksia MF 3000-sarjasta, lähinnä 3060?

Onko ollut ongelmia?

Mitä eroa 3060 E -mallilla on perusmalliin?

42

15897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voorti

      ei ihan henkilökohtaista kokemusta oo mut tutuilla on noita 3000 sarjalaisia ollu.vikoja vikoja vikoja.varsinki 4-veto laitteiden ja sähköjen kans.niisähän on e sähköset nostolaitteet jne.

      • Massikka

        on aina niitä viallisia koneita,varsinkin erimerkkisiä,kuin itsellä.


      • farmari
        Massikka kirjoitti:

        on aina niitä viallisia koneita,varsinkin erimerkkisiä,kuin itsellä.

        Tottahan tuo on, eri merkeistä liikkuu mitä ihmeellisempiä juttuja, jotka juorun tapaan lisääntyvät suusta suuhun kulkiessaan.
        Kaikissa merkeissä on ongelmia ja jos edellinen käyttäjä on vaan antanut kovaa kättä ja huoltanut miten sattuu, niin ongelmia uudella omistajalla riittää.
        Riippuu mihin käyttöön koneen ostaa, mutta jos konen käyttö 0-200 h/v ja hyvin satunnaista, ostaisin kyllä karvalakkimallin ilman hienoja pikavaihteita ja elektronisia systeemeitä, vanhemmiten ovat juuri nuo asioita, jotka aiheuttavat harmaita hiuksia.
        Sinänsä fercu on ihan laatumerkki ja varaosasaatavuus hyvä(Agri-market myy tarvikeosia), joten jos tuo 3060 näyttää päälisinpuolin ja koeajon perusteella hyvältä eikä tarvitse hevosten tapaan kuivikkeita, niin kannatava ostos.


      • voorti
        Massikka kirjoitti:

        on aina niitä viallisia koneita,varsinkin erimerkkisiä,kuin itsellä.

        niin ei mul mitään massikoita vastaan oo ku itelläki niitä on eniten ollu.3000 sarjasa on vaan niitä vikoja ollu tavallista enemmän etenki eka vuosmalleis.


      • mörkö
        voorti kirjoitti:

        niin ei mul mitään massikoita vastaan oo ku itelläki niitä on eniten ollu.3000 sarjasa on vaan niitä vikoja ollu tavallista enemmän etenki eka vuosmalleis.

        Yksi vika tuli mieleen noissa ensimmäisissä: vetovastuksen tunnustelu tapahtuu työntövarren tapin kautta, jonka taipumaa mitataan venymäliuska-anturilla. Tästä ko. tapista aiheutui häiriötä radioon ja niitä vaihdettiin takuuna.

        Ainahan viat lisääntyy, kun elektroniikkakin, vaikka työkoneissa on sentään kunnolliset liittimet ja kytkimien ja antureiden suojaukset toisin kuin autoissa.
        Toisaalta vian diagnosoiminen lokia lukemalla on taas helpompaa.


      • MF 3070
        mörkö kirjoitti:

        Yksi vika tuli mieleen noissa ensimmäisissä: vetovastuksen tunnustelu tapahtuu työntövarren tapin kautta, jonka taipumaa mitataan venymäliuska-anturilla. Tästä ko. tapista aiheutui häiriötä radioon ja niitä vaihdettiin takuuna.

        Ainahan viat lisääntyy, kun elektroniikkakin, vaikka työkoneissa on sentään kunnolliset liittimet ja kytkimien ja antureiden suojaukset toisin kuin autoissa.
        Toisaalta vian diagnosoiminen lokia lukemalla on taas helpompaa.

        ...3000-sarjan Massikoissa vetovastuksen tunnustelu tapahdu vetovarsien kautta. Ainakin 3070 ja 3080: ssä johdotus menee vetovarsien päissä oleviin "antureihin", työntövarren tappikiinnityksen ollen täysin "jäykkä".
        Niin niistä vioista. Pienpaineen tunnistava anturi n.250€ mennyt kerran(3070) ja jänis/kilpikonna magneettikytkin n.200€ mennyt kerran(3080). Aika simppeleitä juttuja. Eipä juuri kummempia vikoja.


      • mörkö
        MF 3070 kirjoitti:

        ...3000-sarjan Massikoissa vetovastuksen tunnustelu tapahdu vetovarsien kautta. Ainakin 3070 ja 3080: ssä johdotus menee vetovarsien päissä oleviin "antureihin", työntövarren tappikiinnityksen ollen täysin "jäykkä".
        Niin niistä vioista. Pienpaineen tunnistava anturi n.250€ mennyt kerran(3070) ja jänis/kilpikonna magneettikytkin n.200€ mennyt kerran(3080). Aika simppeleitä juttuja. Eipä juuri kummempia vikoja.

        Tuollainen vika oli jäänyt mieleen, mutta tiedä sitten häntä...


      • Anonyymi
        mörkö kirjoitti:

        Yksi vika tuli mieleen noissa ensimmäisissä: vetovastuksen tunnustelu tapahtuu työntövarren tapin kautta, jonka taipumaa mitataan venymäliuska-anturilla. Tästä ko. tapista aiheutui häiriötä radioon ja niitä vaihdettiin takuuna.

        Ainahan viat lisääntyy, kun elektroniikkakin, vaikka työkoneissa on sentään kunnolliset liittimet ja kytkimien ja antureiden suojaukset toisin kuin autoissa.
        Toisaalta vian diagnosoiminen lokia lukemalla on taas helpompaa.

        Mitä höpötät kun et edes tiedä missä tunnnustelu on.


      • Anonyymi

        Paljon vikoja


    • Massey

      E-malli on hieman riisutumpi, esimerkiksi vaihteita on 16 16 perusmallien 32 32 sijasta. Pikavaihde löytyy mutta yksi kertoja on jätetty pois. 16 16 kuulemma kestää 32:sta paremmin.

      Ns. ajorobottia ei ole, se huolehtii ulosoton pakan luistosta, nelivedon ja lukon (pois)kytkennästä paremmissa varustetasoissa. Sähkönostolaite on E:ssäkin.

      Ulosotto on muistaakseni yksinopeuksinen (540), kun muissa on 540/1000. Lisäksi jotain pientä, virtauksenjakoventtiili puuttuu hydraulilohkoilta ja ratin asento on kiinteä.

    • Juntti

      A-B aluevaihteiston rattaita menee tyyliin kerran vuodes, pahimmassa tapauksessa remontti maksaa ylitte 10000 egeä.(36-vaihteistos) Sitte se "tietokoneen" boksi v*ttuilee, seki maksaa pari tonnia... Muutenki aivan paska romu! Ei mitää muuta hyvää ku etuaksila! Osta viiatti!

      • nytpuhutihanpaskaa

        Fiiattia en huolisi edes pihaani rumentamaan


    • koopee

      kuka olis semmonen seppä,joka osais korjata tinaukset laatikossa.

    • topi12

      3060 niinkuin muutkin tuolla perkinsillä varustetut fergut huonoja talvi käynnistymään.Sähköt sohlaa mm nostolaitteessa.kytkimen ilmausta joutuu tekemään,liekö se yksilö vika?

    • mekaaniset

      Noissa 3000 sarjan ferkuissa on kuulemma sähkövikoja vanhana paljon. Itsellä ei kokemusta ole mutta niiltä joilla niitä on ole kuullut semmosta. Itse ostaisin jos ostaisin nytten jonkun 80-90luvun traktorin niin ostaisin mahdollisimman mekaanisen vaikka vähän ergonomia kärsii mutta luetettavempia vanhana.

    • Maasika3060

      Onhan tuo massikka aikansa parhaimpia traktoreita. Tyyppiviat löytyvät vaihdelaatikon puolelta ja kytkimestä.

    • rehukeidas

      Mulla ol 3060 autotronicv.1992.vaihteet toiminu ongelmitta.minusta syy hajoamiseen ratin ja penkin välissä.boxi ongelma on ollut. mutta ei enää,kun ohitettiin boxi ja laitettiin kulkemaan virta releitten kautta.toimii varmasti.

      • armas1

        Verkut savuttaa ja haisee pahalle,naapurista tuuli tuo usein niistä niin pahaa kitkua että on mentävä sisälle.


      • Feerdinand

        Moro

        Miten toi ohitus releillä toteutetaan.
        Kytkentäkaava jossakin???
        Napilta ohjaus ja ylös alas erillis releet??
        Kiinnostais?


    • Jake_49

      Itsellä 3070E malli ja nuo E-mallit kestää hyvin,ei kannata muuta minun mielestä ottaa, jos haluu päästä halvalla remonteis. Sähkönostolaitteet toimii hyvin, pari nosto-lasku katkasijaa menny ihan kuluman takia, ei muuta remonttia.

    • wernerskaliini

      Muutama nosto-lasku katkasija, aluevaihtajan jänis/kilpikonna kytkin, starttimoottori, päävirtakytkin laitettu jälkeenpäin. Akkutila vaatii vuosittaista huoltoa kahden akun kanssa. Käyntiin lähtö talvella, vaatii lähes aina lohkolämmitintä. Kytkin raskas käyttää. Perusvarma käyttötraktori, jossa vääntöä ei ole paljoa, moottoriteho heikko.

    • maanviljelijä

      siitä vaan sähköhilippeet pois ja toiminta manuaaliseksi niin ei tarvi sähkövikoja pelätä

    • mtt52

      Mallisarja, jolla verku menetti hyvän traktorin maineen. Edistyksellinen, mutta paljon tyyppivikoja.

    • eisähköhärpäkkeitä

      perkinsin moottorit, on lujia, mf-35 kyllä sekin kestää, isältä pojalle.

    • IhanhyväE.malli

      Kokonaisuutena arvioiden käyttöikäään nähden remonttikulut ovat olleet alhaiset. Perusvarma kone, kunhan valitsee E-mallin. Nostolaitteissa ei ole muuta uusittu, kuin nostolaiteboksin keinuvipu.

    • massikka

      3000-sarjan massikka kiinnostanu aina ja tullu vähän ajettuakin muutamalla yksilöllä. Tosi käteensopiva kone ja mukava käyttää, mutta en oo uskaltanu ostaa kun tuntuu vikoja olevan aika reilusti, mutta E-mallit taitaa toimia kohtuu varmasti, 32 vaihteista en huolisi millään. Joku hyväkuntoinen 3080 houkuttelisi.

    • Nuukaerkki

      Kuka nyt kuvittelee, että lähes 30 vuotta vanha traktori virheetön olisi, hytti vetää vertoja ihan nykyaikaiseen traktoriin, melutaso on alhainen ja ergonomia on hyvä, moottori on laiska, mutta menee yleistraktorina ihan hyvin. Noissa E-malleissa juuri mitään sähkövikoja ole, ja jos on ne on helppo korjata.

    • Jake52

      Itsellä 3070E ja hyvin on toiminut, oikeastaan ainoat viat, että nostolaitteen johdossä jotain hämminkiä akun puolella, pätkän uusinnan jälkeen alkoi toimimaan ja nostokatkaisimia pari vaihdettu, siinäpä ne isoimmat viat. Koneella ajettu noin 4000 tuntia. Suosittelen 3060:sen tilalle 3070 mallia, siinä on jo kutosen perä ja nostovoimaa tarpeeksi ja nimenomaan sitä E mallia. Kannattaa mitata tehot, pitäs olla jotain 93 tehtaalta tulessa, mutta saattaa olla 80 hujakois, näin ainakin meillä.

    • rehukeidas

      Nostolaitteet lakkaisi toimimasta kesken kevät kylvöjen.Etsittin vikaa maadoituksesta akun sivusta ja tietysti sulakkeet.koko boxi vaihdettiin hitch-troniceineen toimivasta koneesta ei toimi vieläkään ja matka jatkuu takapään tunnistus anturiin,mutta ei vieläkään tärppää kunnes vika löytyy vetovarren tunnustelun tapista.mf-3060 autotronic vm.1992 onko muilla kokemusta kyseisestä viasta?

    • Traktorifakiiri

      Ei ole ollut ko. vikaa. Itse olisin lähtenyt vikaa hakemaan juuri noista vetovarren tunnustelu tapista. Samanlaisia vetovarren tunnistin tappeja käytetään monissa muissa merkeissä, joten traktorimerkkiä ei voi viasta syyttää.

    • Anonyymi

      Tietäjää(ei arvailijaa tai irvailijaa) kaivataan MF3060 autotronic ongelmaan. Nelivedon valot palaa, sekä sähkönapissa, että kojetaulussa mutta neliveto vain ei ole päällä. Kahdella pyörällä vaan vetää. Sulakkeet on ehjät mutta mistä ekana lähtis vikoja etsiin???

      • Anonyymi

        pakka purkautunut tai nelivedon katkaisimessa tai kytkentä anturissa?


    • Anonyymi

      Nelivedon kytkentä on sähköhydraulinen. Oikean takarenkaan kohdalla vaihdelaatikon kyljestä löytyvän magneettiventtiilin kela voi olla rikki.

      juva

    • Anonyymi

      Tuollaisen vian ammattikorjaaja löytää nopeasti, ei sitä täällä kannata arvailla. Vaihtoehtoja ei ole montaa.

      • Anonyymi

        Jos se on ite mahdollista järkevällä purkamis määrällä ja ajalla saada kuntoon niin miksi ajaa 40km ja maksaa 68€ tunti konekorjaajalle, jossa mokoma rakkori makaa puol päivää kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on ite mahdollista järkevällä purkamis määrällä ja ajalla saada kuntoon niin miksi ajaa 40km ja maksaa 68€ tunti konekorjaajalle, jossa mokoma rakkori makaa puol päivää kuitenkin.

        Vm.-90, 3060E..... uutena taloon ostettu. Hyvin on pelannu, ei minkaanlaista mekaanista vikaa vielä ollu, tosin kevyttä metsäajoa enimmäkseen vaan. Sähköpuolella toi tunti/ kierroslukumittari tilttas jo yheksäkyt luvulla kahteen tuhanteen tuntiin, mikä lie?


    • Anonyymi

      Tyyppivika ko. traktorissa mulla tilttas 3200 kieppeillä jo alkuunsa, kierroslukumittari pelaa lämpöisillä ilmoilla. Jotkut noita on vienyt tinattavaksi. Uutta osaa ei kannata laittaa tilalle, saa varmaaan saman vian takaisin.

      • Anonyymi

        kyllä 3060 on metsään varsinkin hyvä raktori


    • Anonyymi

      Onko kenellä ollut vaikeuksia Mf 3060e aluevaihtajan kanssa?
      Eli tuon traktorin alue ei vaihdu nappia painaen ja vaihdekeppiä itseenpäin vetämällä.
      Ja vaihdekeppikin heiluu melkoisesti.

      • Anonyymi

        Kysyn vielä onko vaihdevipujen alapäästä vaihteistoon menevässä tangossa jonkinlainen vaihdetava ohjaus holkki. Ja onko vaihdevivuissa jotain vaihdettavia nivelosia?


      • Anonyymi

        Aluevaihtaja takerteli ja lakkasi lopulta toimimasta täysin ja vaihdettiin rele 300 euroa ja alkoi toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyn vielä onko vaihdevipujen alapäästä vaihteistoon menevässä tangossa jonkinlainen vaihdetava ohjaus holkki. Ja onko vaihdevivuissa jotain vaihdettavia nivelosia?

        Ei tietääkseni ole, mutta jokin nivel voi löyhtyä ja pitää kiristää, mulla putos koko vaihdevipu alhaalta kun lähti irti oli jo löysä tehtaalta tullessaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe