Sunnuntaiaamut

ikävystynyt

Sunnuntaiaamuista on tullut ihan helvatan tylsiä aamuja. Tuntuu kuin koko maailma olisi pysähtynyt. Telkkarista tulee parisuhdevalitusta ja radio soittaa ikivanhoja piisejä 60-luvulta. Kadulla ei näy ketään, hitto kun tulisi arki.
Kyllä sitä kaipaa niitä aikoja kun toivoi lasten viihtyvän sunnuntaiaamuisin piirrettyjen ääressä että äiti ja isi sai rauhassa puuhastella makkarissa.

27

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zz-zz

Eikös isä ja äiti voi nytkin puuhastella makkarissa?

• Ihan hyvä aamu on ollut.
      Katselin äsken tallennetun Kovan lain.
      Jos musaa haluan kuulla tulee sieltä cd:ltä ihan mitä haluan ja jos ihan jotain muuta löytyy tuubista sellaisia.

Kohta lähden kaupungille tilaisuuteen jossa on kaikenlaisia kiviä jja koruja ja kaikkea kivaa sitten siellä on luentoja esim. energiahoidoista ym.

Hyvää Sunnuntaita!

• Eikä pelkästään aamut. Sunnuntait ovat munkin mielestäni väsyttävää pakkopullaa.

• Joo tylsää on sunnuntait. Hiljaista on ja ei siellä makkarissakaan kehtaa kokopäivää puuhastella. Sunnuntait on mulle kans pakkopullaa.

Omelis taas jotain, mutta kaavapaperi on loppu ja isotöistä projektia ei viitsi aloittaa sunnuntaisin, kun ei yksi päivä riittäisi ja pitäis jättää seuraavaan viikonloppuun. Mä en mielellään keskeyttäisi mitään.

Jos tilais netistä sellaista liikenteessä heijastavaa virkkauslankaa ja virkkais jotai pieniä liskoja heijastimeksi, siinä virkkauksessa ei menis ku muutama tunti. Oliskos kellään parempia virkkaus ideoita heijastimiin?

• sarvipäinen

Tekaise futuristinen avaruusolio punakynsilö sädehtivällä led-valolla (patentti on mun:).

Ai. Sunnuntai-ikäväkö nävertää mielialaa. Enpä tiä, stressitön lepopäivähän tuo ja viikolla ennättää uurastaa päivä päivältä mitä vain, kunnes on viikonloppu ja su jälleen.

• sarvipäinen kirjoitti:

Tekaise futuristinen avaruusolio punakynsilö sädehtivällä led-valolla (patentti on mun:).

Ai. Sunnuntai-ikäväkö nävertää mielialaa. Enpä tiä, stressitön lepopäivähän tuo ja viikolla ennättää uurastaa päivä päivältä mitä vain, kunnes on viikonloppu ja su jälleen.

Joku sellainen vois olla kiva. Aattelin justsa et jos teen heijastimen kymmenen vuotiaalle pojalle, niin ei se todellakaan voi olla kukka tai sydän.

Jos tekis inventaarion noille syksy ja talvi kengille kuluis se aika siinäkin.

• miljoona kirjoitti:

Joku sellainen vois olla kiva. Aattelin justsa et jos teen heijastimen kymmenen vuotiaalle pojalle, niin ei se todellakaan voi olla kukka tai sydän.

Nyt löytyi muutama hauska ohje, sitä heijastavaa lankaa vaan tartteis tilata.

http://greatamigurumi.blogspot.fi/

• miljoona kirjoitti:

Nyt löytyi muutama hauska ohje, sitä heijastavaa lankaa vaan tartteis tilata.

http://greatamigurumi.blogspot.fi/

Tarttiskohan opetella virkkaamaan? Mä olen aatellu että tarttis löytää jostain koiralle semmonen heijastava tai välkkyvä kampe nyt kun tulee taas nämä pimeet kelit. Joku semmonen kauhistus jota ei täkuulla näe kellään muulla. Ja jos sen itte tekis niin semmonenhan siitä väistämättä tulisi.

• sarvipäinen
        miljoona kirjoitti:

Öööö...tai site vois virkkuuttaa malli airam -ledillä... pyöreä tai flättänä -kumpi vain onnaa paremmin.

Joo, vaihda kenkien nauhat heijastaviin....anteeksi, jos vein jokun ajatuksen.

Seonnymaanantaiilta :)

• DaddyFrank kirjoitti:

Tarttiskohan opetella virkkaamaan? Mä olen aatellu että tarttis löytää jostain koiralle semmonen heijastava tai välkkyvä kampe nyt kun tulee taas nämä pimeet kelit. Joku semmonen kauhistus jota ei täkuulla näe kellään muulla. Ja jos sen itte tekis niin semmonenhan siitä väistämättä tulisi.

Helppo juttu. Koiralle kun kelpaa mikä tahansa kauhistus, se kun ei osaa valittaa ja kieltäytyä sitä kantamasta kaulassaan.

• sarvipäinen kirjoitti:

Öööö...tai site vois virkkuuttaa malli airam -ledillä... pyöreä tai flättänä -kumpi vain onnaa paremmin.

Joo, vaihda kenkien nauhat heijastaviin....anteeksi, jos vein jokun ajatuksen.

Seonnymaanantaiilta :)

Täs yritän itsekin katsoa telkkarista tota NCIS.ssää samalla ja kirjoitella mainoskatkoilla niin ajatukset lentelee...

• mnäkö
    • thyi

sanoo ihminen jonka elämä on telkkarin edessä.Maailama on tuolla ulkona.

• Sataa siellä hiukan mutta on yhä kovin lämmintä, olin pyöräilemässä hieman.
      Minulle tämä on tosi kiva sunnuntai kun on viikko vapaata ja tarkoituksena on yrittää saada kuntoa paremmaksi venytellen ja käyden lekurillakin ja tietysti jotain kivaakin aion tehdä. Kunto senverran yhä heikkenemään päin että hankalaa on koettaa jotenkin pysyä vetreänä, aika ventiksi menen nykyään töissä ja se haittaa vapaa-aikaa ihan liikaa.
      Mun makkaritouhut on siis tätä luokkaa :)

• eämääHangessa

Koska en polta, juo tai ole muutoinkaan asosiaalinen. Käyn saunassa, istun terassilla ja köyrin muijaa sunnuntaiaamuisin. Tämän jälkeen juoksen maratonin, uin kuusi kilometria ja pussihyppelen. Syön salaatteja ja juon pelkkää lähdevettä. Televisiota en katso koskaan enkäpä juuri nettiin kirjoittele. Paitsi tämän.

• Vaimoni eläköityi 52-vuotisena joten sen jälkeen ei sunnuntailla ja arjella ole ollut oleellista eroa.

Pyhäaamut menevät yhtä rattoisasti kuin arkisetkin.
      Viikonlopun parisuhdevalistukset ovat osoittautuneet tarpeettomiksi jo kymmeniä vuosia sitten.

Lauantai on minulle lepopäivä, sunnuntaisin käyn harrastukseni parissa klo. 9.30 - 11.00 joten siltäkin osin se on arjen kaltainen.

Häirikön täällä yli-ikäisenä koska aloitimme nämä joutoajat 50-vaiheessa.

• Sunny sunday

Lauantai- ja sunnuntaiaamut on parasta aikaa hoitaa sitä parisuhdetta. Meillä ainakin puuhastellaan vällyjen välissä ahkerasti viikonloppuisin. Ei tarvi pelätä, että joku keskeyttää ja voi kulkea vaikka alasti, jos huvittaa. Ja kellonajallakaan ei ole mitään väliä.

• Kiireetön sunnuntaiaamu ei ole tylsä.. päinvastoin, kahvikuppi, lehti, hiukka tietsikkaa ehkä.
      Kannattaa aiemmin suunnnitella vähän mitä voisi päivällä tehdä.. puuhastelut milloin missäkin, ja niiden kesto jokaisen omia yksityisasioita. ;)
      Jos maanataina aamulla varhainen töihinmeno,se kieltämättä varjostaa illansuuta.

• netti tuo netti vie

Ennen oli sunnuntai aamut viikon ihanimpia. Loikoiltiin ja helliteltiin pitkään, juotiin aamukahvitkin pedissä, lemmittiin tai oltiin vaan lähekkäin. Sitten kaikki muuttui, kumppani ei viihtynytkään sunnuntai aamuisin enää pedissämme, oli kiire nousta ylös ja mennä tietokoneelle. Sen jälkeen illatkin muuttuivat, ei tullut kaveria enää iho ihoa vasten nukkumaan, netissä oli tärkeämpää. Niin se kaikki saattaa muuttua, nyt vietän itse yksikseni sunnuntai aamuja täällä netissä.

• tansseihin?

No juu just tuon tautta ei voi netistä etsiä kumppania. Pitäsi löytää kultsu joka ei osaa tietsikkaa ollenkaan käyttää. Kannattaa mennä etsimään jostain harrastuksesta mistä itsekkin pitää.

• nytkin upea ilma, ulkona siis :)
      Voisi pestä pyykkiä ja viedä taas ulos, kuivuu nyt hyvin.
      Voisi lähteä lenkille mukana ostamani roskankerääjä joka nyt kyllä ei ihan parasta laatua kun ei ota niin jämäkästi roskiin kiinni mutta parempi kuin ei mitään kun
      ei enää niin jaksa kumarrella kun tekee niin kipeätäkin välillä.(mainos)
      Makkarinkin taas tuuletin, siellä nukkuu taas sitten hyvin.
      Kurjaa tämä räkätauti kohdallani mutta se menee aina ohi, en aio hankkia
      jälkisairauksia, olisipa päätökselläni voimaa parantaakin hyvin.

• Sunnuntaiaamuisin herään, kun herään :) Yleensä aika aikaisin noin 6.30 - 7.30 välillä.
      Keitän kahvit, haen Hesarin, laitan tietokoneen päälle.
      Kaikessa rauhassa muun väen nukkuessa nautiskelen aamupalaa, luen Hesaria ja seikkailen netissä...
      Jossain vaiheessa saatan kömpiä takaisin petiin lukemaan, löhöilemään tai... ;)

Sunnuntaiaamut ovat ihania, koska teen niistä sellaisia :) Miksi tekisin päivistäni tylsiä, koska se toinenkin vaihtoehto on olemassa?

• Joo, ei tuu telkusta sunnuntaiaamuisin enää ees remonttireiskaa. Ainakaan ilmaiskanavilta.

• No eiköhän sunnuntaiaamut ole just yhtä ikäviä kuin niistä tekee. Tähän voisi omin sanoin lainata vanhoja viisaita ajatuksia: Kaikki nuo päivät, jolloin odotin että milloin elämä alkaa, olivatkin elämä itse. Ei siis tuhlata sitä. Minulle, varmaan ärsyttävää kyllä jonkun mielestä, sunnuntaiaamut ovat hienoa aikaa, voi ja on aikaa harrastaa!!

• Mikä on tylsempi kuin sunnuntaiaamu? Tietysti syyskuinen sunnuntaiaamu jolloin sataa tihkua.

• Mitä tylsää tässä nyt on? :)
        Hyvin nukuttu yö kerrankin saa viikonloppuisin nukkua mittansa täyteen.
        Nyt on ihan virkeää vaikka tehdä mitä ja kaikkea.
        Ulkona sataa, mutta se on siittä hyvä ettei tarvii tuntea huonoa omaatuntoa jos ei ole halua just mennä sinne.
        Pesukone pyörii ja tekee puhdasta.
        Ja nyt menen kattomaan taas pois koneelta noita illalla tallennettuja ohjelmia.

• tulisilla kirjoitti:

Mitä tylsää tässä nyt on? :)
        Hyvin nukuttu yö kerrankin saa viikonloppuisin nukkua mittansa täyteen.
        Nyt on ihan virkeää vaikka tehdä mitä ja kaikkea.
        Ulkona sataa, mutta se on siittä hyvä ettei tarvii tuntea huonoa omaatuntoa jos ei ole halua just mennä sinne.
        Pesukone pyörii ja tekee puhdasta.
        Ja nyt menen kattomaan taas pois koneelta noita illalla tallennettuja ohjelmia.

Mulle pesukone ei kyllä ole oikeastaan kummoinen ilon lähde, tuottaa lähinnä ryppyisiä vaatteita. Ja kai se on tuo ilma joka eniten latistaa säteilyä. Kun lähtee koiran kanssa aamulenkille ja sekin pysähtyy, istuu kuistille, katsoo silmiin ja sanoo että "ei pysty" ja kääntyy takaisin sisälle, niin onhan tässä jotakin viturallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      39
      12620
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4341
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      113
      4067
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3668
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3361
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3314
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      48
      2245
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      39
      2173
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      27
      1988
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      14
      1688
    Aihe